Omdat Orange gaat stoppen met hun ADSL aanbod ga ik overstappen naar een andere provider. Ik heb diverse opties vergeleken en Scarlet Poco lijkt voor mij goed genoeg qua snelheid en met de limiet van 50 GB/maand kan ik ook leven, voor de prijs. De telefoonlijn zelf wordt gehuurd bij Proximus. Maar de uitgaande gesprekken gaan tegenwoordig via VoIP bij OVH. Huidig modem is een Fritz!Box 7050 (oud maar trouw ).
Mijn belangrijkste zorg is of ik mijn huidige VoIP setup ga kunnen blijven gebruiken. Als ik Scarlet Poco neem, kan ik met de modem/router die ik van Scarlet ga krijgen (BBox3V+) zelf een eigen VoIP provider instellen, m.a.w. kan ik OVH blijven gebruiken? Of werkt dat alleen vanaf het duurdere abonnement Loco, die met Scarlet's eigen VoIP aanbod komt? Mochten beide opties niet gaan, kan ik dan de Fritz!Box 7050 herconfigureren en aansluiten op de LAN poorten van de BBox3V+ om als VoIP gateway te fungeren?
Ik heb alle Scarlet's FAQ pagina's doorgespit en er met hun helpdesk over gebeld, maar ik heb geen duidelijk antwoord gekregen. Ik heb het ook niet op dit forum kunnen vinden.
Scarlet Poco met VoIP via OVH?
- Sinna
- Elite Poster
- Berichten: 2417
- Lid geworden op: 14 nov 2008, 08:22
- Twitter: KrSi78
- Locatie: Brugge
- Uitgedeelde bedankjes: 208 keer
- Bedankt: 152 keer
Ik zie niet meteen waarom jouw opstelling met een Fritz!Box achter de BBox3V+ niet zou kunnen werken. Ik heb zelf een vergelijkbare setup met Scarlet Trio (€39/mnd) met een BBox2 (nog geen vectoring in de straat) en een Linksys SPA3102.
Computer(k)nul
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Ik zie toch wel een aantal mogelijke problemen:
- Scarlet PPPoE credentiels.
Scarlet is zeer weigerachtig om jouw PPPoE credentiels vrij te geven. Als nieuwe klant zal das quasi onmogelijk zijn. Bestaande ADSL2 klanten kunnen dit nog via "Mijn Scarlet" aanpassen (en ùmet een beetje geluk blijven die geldig bij overgang naar VDSL2).
Zonder PPPoE paswoord kan je dus onmogelijk een PPPoE sessie aanmaken op jouw FritzBox - Bij gebruik van de FritzBox als VoIP gateway (FritzBox ingesteld als LAN client) kan het gebeuren dat je problemen krijgt achter een B-box3-V+, verschillende gebruikers hebben dit al gerapporteerd.
Eventuele oplossing zou er kunnen in bestaan om de VoIP poort in de FritzBox te wijzigen (naar vb 5070), maar dat kan niet via de webinterfcae. - Instellen van OVH in de B-box3-V?
Hiermee heb ik geen ervaring, maar ik betwijfel dat je zelf toegang hebt tot het VoIP gedeelte van de B-box3
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1279
- Lid geworden op: 10 jan 2014, 12:09
- Uitgedeelde bedankjes: 31 keer
- Bedankt: 101 keer
Is het geen O-Box die Scarlet levert?
In mijn scarlet periode kon je in ieder geval de SIP gegevens instellen in de modem.
In mijn scarlet periode kon je in ieder geval de SIP gegevens instellen in de modem.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1872
- Lid geworden op: 25 sep 2007, 20:14
- Locatie: Berlare (O-Vl)
- Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
- Bedankt: 119 keer
Scarlet internet met voip bij een andere is toch wel miserie zoeken.
Dan kan je beter 2€ meer betalen bij EDPNET. In ruil krijg je de wachtwoorden van je PPOE, onbeperkt downloaden en een DID.
Vaste lijn kan je dan ook opzeggen tenzij je die nodig hebt om een speciale reden.
Dan kan je beter 2€ meer betalen bij EDPNET. In ruil krijg je de wachtwoorden van je PPOE, onbeperkt downloaden en een DID.
Vaste lijn kan je dan ook opzeggen tenzij je die nodig hebt om een speciale reden.
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
Volgens de Scarlet helpdeskmedewerker was het een BBox3 V+, maar bij hun FAQ "Hoe start ik mijn modem opnieuw op?" staan alleen O-Box 3, B-Box 2blaatpraat schreef:Is het geen O-Box die Scarlet levert?
en Sagem modem vermeld, dus het kan zeer goed dat het inderdaad een O-Box 3 is.
Staan die niet op de brief die je krijgt? bij https://www.scarlet.be/help/faq/892/59/nl/app/staat: "Je gebruikersnaam en wachtwoord vind je op de bevestigingsbrief die je ontvangen hebt na je registratie." Overigens, als je de credentials hebt, gaan ze dan niet vaststellen dat je effectief een PPPoE session opzet vanaf twee apparaten tegelijk?philippe_d schreef:Ik zie toch wel een aantal mogelijke problemen:
- Scarlet PPPoE credentiels.
Scarlet is zeer weigerachtig om jouw PPPoE credentiels vrij te geven. Als nieuwe klant zal das quasi onmogelijk zijn. Bestaande ADSL2 klanten kunnen dit nog via "Mijn Scarlet" aanpassen (en ùmet een beetje geluk blijven die geldig bij overgang naar VDSL2).
Dat is spijtig om te horen maar wel goed om te weten. EDPnet was mijn tweede keus; Scarlet leek aantrekkelijk omdat je dan de modem er gratis bij krijgt (tot eind november). Maar er blijken toch wel heel veel onduidelijkhen aan vast te kleven.philippe_d schreef:
- Bij gebruik van de FritzBox als VoIP gateway (FritzBox ingesteld als LAN client) kan het gebeuren dat je problemen krijgt achter een B-box3-V+, verschillende gebruikers hebben dit al gerapporteerd.
Eventuele oplossing zou er kunnen in bestaan om de VoIP poort in de FritzBox te wijzigen (naar vb 5070), maar dat kan niet via de webinterfcae.
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Je hebt mijn antwoord blijkbaar niet goed gelezen. Ik zei het toch dat ADSL2 gebruikers hun gebruikersnaam en wachtwoord wel krijgen (en zelfs kunnen aanpassen). De link die je hierboven vermeldt gaat over ADSL, niet over VDSL!hackdog schreef:Staan die niet op de brief die je krijgt? bij https://www.scarlet.be/help/faq/892/59/nl/app/staat: "Je gebruikersnaam en wachtwoord vind je op de bevestigingsbrief die je ontvangen hebt na je registratie."
Ja, en?hackdog schreef:Overigens, als je de credentials hebt, gaan ze dan niet vaststellen dat je effectief een PPPoE session opzet vanaf twee apparaten tegelijk?
Daar hebben ze geen probleem mee (anders zouden ze geen simultane PPPoE sessies toelaten
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Elite Poster
- Berichten: 4357
- Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
- Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
- Bedankt: 100 keer
Philippe,
Ik heb een Scarlet technieker gehad die me het PPPoE ww en gebruikersnaam gaf zelfs bij een VDSL.
Maar dan moet je natuurlijk wel een technieker hebben die daar aan wilt meewerken
Ik heb een Scarlet technieker gehad die me het PPPoE ww en gebruikersnaam gaf zelfs bij een VDSL.
Maar dan moet je natuurlijk wel een technieker hebben die daar aan wilt meewerken
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Dat is een technieker die zijn bevoegdheid te buiten is gegaan, gezien de strikte orders van Scarlet aan zijn techniekers.
Je hebt dus gewoon geluk gehad, en je kan dit niet veralgemenen.
Vandaar dat ik deze waarschuwing altijd vermeld en zal blijven vermelden .
Je hebt dus gewoon geluk gehad, en je kan dit niet veralgemenen.
Vandaar dat ik deze waarschuwing altijd vermeld en zal blijven vermelden .
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Aha, had ik inderdaad overheen gelezen. Spijtig dat ze daar voor VDSL zo onwelwillend tegenover staan.philippe_d schreef:De link die je hierboven vermeldt gaat over ADSL, niet over VDSL!
Ondertussen ben ik in contact geweest met de helpdesk van edpnet en ben tot nu toe zeer onder de indruk van hun support, dus ze gaan binnenkort een nieuwe klant mogen verwelkomen!
Ik twijfel alleen nog tussen een telecom installatie en een DIY installatie. In principe kan ik die DIY installatie zelf uitvoeren. Het lijkt eenvoudig in mijn geval, omdat mijn huidige NTP en FritzBox allebei in de garage staan. Ik heb al een Circuit ID en de lijnkwaliteit zou uitstekend moeten zijn volgens de helpdesk. Of biedt zo'n technieker toch meerwaarde in dit geval, qua certificering en goedkeuring of zo? Wat zouden jullie doen?
- raf1
- Elite Poster
- Berichten: 4954
- Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
- Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
- Bedankt: 1542 keer
Een technieker biedt alleen meerwaarde als er nog geen aansluitkabel of NTP2007 is geïnstalleerd.
Het PPPoE-wachtwoord van Scarlet kan je trouwens bekomen via een klacht bij de ombudsman telecom waarbij je klaagt dat Scarlet jou verhindert om een Fritz!Box-modem te gebruiken.
Het PPPoE-wachtwoord van Scarlet kan je trouwens bekomen via een klacht bij de ombudsman telecom waarbij je klaagt dat Scarlet jou verhindert om een Fritz!Box-modem te gebruiken.