OVH troubles?
-
- Premium Member
- Berichten: 718
- Lid geworden op: 19 mei 2009, 11:31
- Locatie: Z-WVL
- Uitgedeelde bedankjes: 28 keer
- Bedankt: 62 keer
Nog mensen met problemen met OVH VoIP? Mijn nummer wil niet meer registreren, fritzbox zegt "Communicatieadres antwoordt niet. Time-out." Server sip.ovh.be.
@home: VDSL 100/20 • @work: fiber 200/200 + fiber 300/50 + cable 240/30
-
- Elite Poster
- Berichten: 1279
- Lid geworden op: 10 jan 2014, 12:09
- Uitgedeelde bedankjes: 31 keer
- Bedankt: 101 keer
Zonet eens gebeld van OVH naar mijn tweede lijn: werkt perfect.
-
- Premium Member
- Berichten: 719
- Lid geworden op: 21 nov 2005, 14:17
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 18 keer
geen probleem en ook niets abnormaal in de logs te vinden
VoIP: OVH (vaste nummers geporteerd), Scarlet , betamaxen.
Provider: Scarlet Trio (50/4 mbps down/up cap, sync 100/20).
Modem/Router: Fritz!Box 7360
GSM: tempo giga , dommel freedom
TV: 2X V4 decoder
Provider: Scarlet Trio (50/4 mbps down/up cap, sync 100/20).
Modem/Router: Fritz!Box 7360
GSM: tempo giga , dommel freedom
TV: 2X V4 decoder
-
- Moderator
- Berichten: 19634
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
doe eens allen ook een ping naar sip.ovh.be, zodat we round-robin DNS uitsluiten?
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Elite Poster
- Berichten: 7538
- Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
- Locatie: Dendermonde
- Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
- Bedankt: 717 keer
Zelfde probleem gisteren. Fritzbox herstart en was in orde.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
-
- Premium Member
- Berichten: 718
- Lid geworden op: 19 mei 2009, 11:31
- Locatie: Z-WVL
- Uitgedeelde bedankjes: 28 keer
- Bedankt: 62 keer
Gisterenavond mijn SIP wachtwoord gewijzigd, zowel op de nieuwe als de oude interface en Fritzbox eens herstart maar probleem bleef. Vanmorgen nog steeds niks, dan Fritzbox eens herstart en nu ziet het er ok uit.
@home: VDSL 100/20 • @work: fiber 200/200 + fiber 300/50 + cable 240/30
- diepvries
- Plus Member
- Berichten: 174
- Lid geworden op: 03 jan 2017, 13:40
- Locatie: W-VL
- Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
- Bedankt: 6 keer
Sinds woensdag vorige week heb ik problemen met de inkomende oproepen, volgens hun website zijn er wel degelijk problemen maar het duurde (bij mijn weten) nog nooit zo lang om te repareren. Heeft er nog iemand problemen?




- Joe de Mannen
- Elite Poster
- Berichten: 5339
- Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
- Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
- Bedankt: 556 keer
niet dat we veel telefoon krjgen maar tot nu toe geen problemen ondervonden.
J.
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
- diepvries
- Plus Member
- Berichten: 174
- Lid geworden op: 03 jan 2017, 13:40
- Locatie: W-VL
- Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
- Bedankt: 6 keer
Ik heb sinds een 2 tal weken Telenet, kan dat er ook iets mee te maken hebben?
Het werkte zeker wel na de overschakeling maar we krijgen nu ook niet elke dag telefoon.
Het werkte zeker wel na de overschakeling maar we krijgen nu ook niet elke dag telefoon.




-
- Pro Member
- Berichten: 316
- Lid geworden op: 23 nov 2014, 09:04
- Locatie: West-Vlaanderen
- Uitgedeelde bedankjes: 26 keer
- Bedankt: 35 keer
@Diepvries
In de veronderstelling dat je een Gigaset C530 gebruikt achter een Telenet HGW, zet eens de "Registration refresh time" op je C530IP op 60 seconden.
In de veronderstelling dat je een Gigaset C530 gebruikt achter een Telenet HGW, zet eens de "Registration refresh time" op je C530IP op 60 seconden.
Voip : Weepee, Callingcredit, Voiptiger Gsm : Proximus
Loc 1: PX start 60/4+BBOX3 + C530IP + RL500 + C530H + E630H + C610H
Loc 2: TN basic 50/5+HGW + C610IP + RL500 + 2xE630H + 3xC620H
Loc 3: PX start 60/4+BBOX3 + USG + US48-500 + UCM6102 + RL500 + GXP2160 + N510IP + 4xR650H + 2N Helios IP Vario
Wifi: UAP-AC-L + 2xUAP-AC-LR + UAP-AC-M
Loc 1: PX start 60/4+BBOX3 + C530IP + RL500 + C530H + E630H + C610H
Loc 2: TN basic 50/5+HGW + C610IP + RL500 + 2xE630H + 3xC620H
Loc 3: PX start 60/4+BBOX3 + USG + US48-500 + UCM6102 + RL500 + GXP2160 + N510IP + 4xR650H + 2N Helios IP Vario
Wifi: UAP-AC-L + 2xUAP-AC-LR + UAP-AC-M
- Joe de Mannen
- Elite Poster
- Berichten: 5339
- Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
- Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
- Bedankt: 556 keer
vanmiddag nog naar huis gebeld, geen probleem, internet is scarlet.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
- diepvries
- Plus Member
- Berichten: 174
- Lid geworden op: 03 jan 2017, 13:40
- Locatie: W-VL
- Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
- Bedankt: 6 keer
Die gebruik ik inderdaad, zal vanavond eens testen. Is dat gewoon in het menu van de telefoon?PeterP schreef:@Diepvries
In de veronderstelling dat je een Gigaset C530 gebruikt achter een Telenet HGW, zet eens de "Registration refresh time" op je C530IP op 60 seconden.




-
- Pro Member
- Berichten: 316
- Lid geworden op: 23 nov 2014, 09:04
- Locatie: West-Vlaanderen
- Uitgedeelde bedankjes: 26 keer
- Bedankt: 35 keer
Dat is in de webinterface van het basisstation.
Onder Settings -> Telephony -> Connections -> OVH lijn -> Advanced settings -> Registration refresh time
Edit : OVH heeft blijkbaar niet graag dat je de registratie kleiner dan of gelijk aan 60 seconden zet. Probeer eens 90 seconden.
Onder Settings -> Telephony -> Connections -> OVH lijn -> Advanced settings -> Registration refresh time
Edit : OVH heeft blijkbaar niet graag dat je de registratie kleiner dan of gelijk aan 60 seconden zet. Probeer eens 90 seconden.
Voip : Weepee, Callingcredit, Voiptiger Gsm : Proximus
Loc 1: PX start 60/4+BBOX3 + C530IP + RL500 + C530H + E630H + C610H
Loc 2: TN basic 50/5+HGW + C610IP + RL500 + 2xE630H + 3xC620H
Loc 3: PX start 60/4+BBOX3 + USG + US48-500 + UCM6102 + RL500 + GXP2160 + N510IP + 4xR650H + 2N Helios IP Vario
Wifi: UAP-AC-L + 2xUAP-AC-LR + UAP-AC-M
Loc 1: PX start 60/4+BBOX3 + C530IP + RL500 + C530H + E630H + C610H
Loc 2: TN basic 50/5+HGW + C610IP + RL500 + 2xE630H + 3xC620H
Loc 3: PX start 60/4+BBOX3 + USG + US48-500 + UCM6102 + RL500 + GXP2160 + N510IP + 4xR650H + 2N Helios IP Vario
Wifi: UAP-AC-L + 2xUAP-AC-LR + UAP-AC-M
- diepvries
- Plus Member
- Berichten: 174
- Lid geworden op: 03 jan 2017, 13:40
- Locatie: W-VL
- Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
- Bedankt: 6 keer
Deze truc werkte voor enkele seconden maar dan opnieuw hetzelfde probleem.PeterP schreef:Dat is in de webinterface van het basisstation.
Onder Settings -> Telephony -> Connections -> OVH lijn -> Advanced settings -> Registration refresh time
Edit : OVH heeft blijkbaar niet graag dat je de registratie kleiner dan of gelijk aan 60 seconden zet. Probeer eens 90 seconden.
Wie gebruikt hier nog OVH in combinatie met Telenet? Welke instellingen gebruiken jullie?




-
- Pro Member
- Berichten: 316
- Lid geworden op: 23 nov 2014, 09:04
- Locatie: West-Vlaanderen
- Uitgedeelde bedankjes: 26 keer
- Bedankt: 35 keer
Om te vermijden dat we hier eindeloos zitten te gissen, zou het mogelijk zijn om een screenshot te posten van wat er onder advanced settings staat op de webinterface van uw Gigaset C530IP ?
Voip : Weepee, Callingcredit, Voiptiger Gsm : Proximus
Loc 1: PX start 60/4+BBOX3 + C530IP + RL500 + C530H + E630H + C610H
Loc 2: TN basic 50/5+HGW + C610IP + RL500 + 2xE630H + 3xC620H
Loc 3: PX start 60/4+BBOX3 + USG + US48-500 + UCM6102 + RL500 + GXP2160 + N510IP + 4xR650H + 2N Helios IP Vario
Wifi: UAP-AC-L + 2xUAP-AC-LR + UAP-AC-M
Loc 1: PX start 60/4+BBOX3 + C530IP + RL500 + C530H + E630H + C610H
Loc 2: TN basic 50/5+HGW + C610IP + RL500 + 2xE630H + 3xC620H
Loc 3: PX start 60/4+BBOX3 + USG + US48-500 + UCM6102 + RL500 + GXP2160 + N510IP + 4xR650H + 2N Helios IP Vario
Wifi: UAP-AC-L + 2xUAP-AC-LR + UAP-AC-M
-
- Pro Member
- Berichten: 316
- Lid geworden op: 23 nov 2014, 09:04
- Locatie: West-Vlaanderen
- Uitgedeelde bedankjes: 26 keer
- Bedankt: 35 keer
Bedankt voor het screenshot.
Proxy-server-adres : sip3.ovh.be
Uitgaande proxy-mode : Nooit
Proxy-server-adres : sip3.ovh.be
Uitgaande proxy-mode : Nooit
Voip : Weepee, Callingcredit, Voiptiger Gsm : Proximus
Loc 1: PX start 60/4+BBOX3 + C530IP + RL500 + C530H + E630H + C610H
Loc 2: TN basic 50/5+HGW + C610IP + RL500 + 2xE630H + 3xC620H
Loc 3: PX start 60/4+BBOX3 + USG + US48-500 + UCM6102 + RL500 + GXP2160 + N510IP + 4xR650H + 2N Helios IP Vario
Wifi: UAP-AC-L + 2xUAP-AC-LR + UAP-AC-M
Loc 1: PX start 60/4+BBOX3 + C530IP + RL500 + C530H + E630H + C610H
Loc 2: TN basic 50/5+HGW + C610IP + RL500 + 2xE630H + 3xC620H
Loc 3: PX start 60/4+BBOX3 + USG + US48-500 + UCM6102 + RL500 + GXP2160 + N510IP + 4xR650H + 2N Helios IP Vario
Wifi: UAP-AC-L + 2xUAP-AC-LR + UAP-AC-M
- diepvries
- Plus Member
- Berichten: 174
- Lid geworden op: 03 jan 2017, 13:40
- Locatie: W-VL
- Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
- Bedankt: 6 keer
Werkt helaas nog steeds niet, beller komt meteen op de voicemail terecht.
Op de telefoon krijg ik nu ook de boodschap "Registratie bij provider mislukt"
Edit: Google Chrome had het wachtwoord van mijn SIP automatisch aangepast, blijkbaar dacht hij dat het over de login ging... vreemd.
Hoe dan ook, via de support van OVH heb ik dit automatisch kunnen oplossen, voorlopig werkt het dus terug. Fingers crossed.
Op de telefoon krijg ik nu ook de boodschap "Registratie bij provider mislukt"
Edit: Google Chrome had het wachtwoord van mijn SIP automatisch aangepast, blijkbaar dacht hij dat het over de login ging... vreemd.
Hoe dan ook, via de support van OVH heb ik dit automatisch kunnen oplossen, voorlopig werkt het dus terug. Fingers crossed.





-
- Pro Member
- Berichten: 316
- Lid geworden op: 23 nov 2014, 09:04
- Locatie: West-Vlaanderen
- Uitgedeelde bedankjes: 26 keer
- Bedankt: 35 keer
Bedankt voor je reactie.
Ik heb dit inderdaad ook al voorgehad met Google Chrome die automatisch dat paswoord verkeerdelijk invult. Gelukkig had ik het tijdig door.
Zou het mogelijk zijn om nog eens een screenshot te posten van wat er nu onder advanced settings staat. Dat weten ik en anderen meteen ook wat de juiste settings zijn voor OVH.
Ik heb dit inderdaad ook al voorgehad met Google Chrome die automatisch dat paswoord verkeerdelijk invult. Gelukkig had ik het tijdig door.
Zou het mogelijk zijn om nog eens een screenshot te posten van wat er nu onder advanced settings staat. Dat weten ik en anderen meteen ook wat de juiste settings zijn voor OVH.
Voip : Weepee, Callingcredit, Voiptiger Gsm : Proximus
Loc 1: PX start 60/4+BBOX3 + C530IP + RL500 + C530H + E630H + C610H
Loc 2: TN basic 50/5+HGW + C610IP + RL500 + 2xE630H + 3xC620H
Loc 3: PX start 60/4+BBOX3 + USG + US48-500 + UCM6102 + RL500 + GXP2160 + N510IP + 4xR650H + 2N Helios IP Vario
Wifi: UAP-AC-L + 2xUAP-AC-LR + UAP-AC-M
Loc 1: PX start 60/4+BBOX3 + C530IP + RL500 + C530H + E630H + C610H
Loc 2: TN basic 50/5+HGW + C610IP + RL500 + 2xE630H + 3xC620H
Loc 3: PX start 60/4+BBOX3 + USG + US48-500 + UCM6102 + RL500 + GXP2160 + N510IP + 4xR650H + 2N Helios IP Vario
Wifi: UAP-AC-L + 2xUAP-AC-LR + UAP-AC-M