opdrijver?!

Windows, Android, iOS, Linux, Chrome OS, ...
Plaats reactie
under Control
Member
Member

hallo ,vraagje;
ik ben eens aant proberen geweest met programmas die uwe pc opdrijven,dus meer cpu toekennen aan lopende programma bijv.
Ben niet zeker ,sommige helpen,maar weet iemand welke nu echt goed is??
De Speed XP ? De Hare? De Pc Accelator? De Boost Xp??
Bestaat er ergens een testje van? Merikes! :P
Have mutch fun with your pc --Thats all folks!!
The_Borg
Elite Poster
Elite Poster

Oh ja, om uwen PC te boosten moet je zeker veel van die tooltjes installeren, Werken dat die doen!!!
"We are the Borg. Lower your shields and surrender your ships. We will add your biological and technological distinctiveness to our own. Your culture will adapt to service us. Resistance is futile."
Blue-Sky
Erelid
Erelid

Het zou kunnen dat er zulke progjes bestaan.

Maar ik hou daar niet van, 't beste is nog altijd het nodige onderhoud te doen aan je PC.
Waarbij ik het heb over WindowsXP.

Heb je de laatste updates, welke je PC veiliger maken, zoals voordien SP1 en actueel vooral SP2?

Het onderhoud: Verwijder op tijd eens overtollige zaken.
Via Bureau accesoires, alle programmas , Systeem werkset enz...
Eens grondig opruimen !
Waarna je best een defragmentatie doet indien noodzakelijk, dat kan soms wonderen doen qua sneller werken van je PC.

Bovendien, als de volgende dag je PC geen kuren vertoont, dus normaal werkt kan je best ook eens de overtollige bestanden verwijderen.
Hier een opsomming van te volgen werkwijze.
(in het screenshot zie je rechts boven het tabblad meer opties)

De herstelpunten nemen op de duur veel ruimte in beslag op je HD !

1. Men kan in Windows XP de herstelpunten verwijderen, behalve het laatste.

2. Werkwijze: Ga naar start alle programmas.

3. Bureau accessoires => Systeemwerkset => Schijfopruiming en druk op OK.

4. Op het tabblad "meer opties" , dat is de derde en dus onderste optie.

5. Dan wordt enkel je laatste herstelpunt bewaard.

Opgepast:
Dit mag je enkel uitvoeren als op dat ogenblik je PC feilloos functioneerd..

Het herstellen naar de kooptoestand is dan nadien niet meer mogelijk.

Wijzigen van de herstelpunten, is enkel op uw verantwoordelijkheid
.
Bijlagen
opruimen.jpg
(55.83 KiB) 964 keer gedownload
Laatst gewijzigd door Blue-Sky 07 mei 2005, 16:10, in totaal 2 gewijzigd.
bambipower
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 525 keer
Bedankt: 248 keer

aan bluesky zou ik nog willen toevoegen.

Ruim af en toe je register op met bvb regcleaner
en met TuneUp Utilities 2004 vind ik regelmatig kleine foutjes, die tuneup dan weer fikst

zo kan ik mijn xp toch meer dan een jaar deftig laten lopen, bij 7op7 meer dan 12u per dag gebruik.
de koe zegt boe
Blue-Sky
Erelid
Erelid

bambipower schreef:Ruim af en toe je register op met bvb regcleaner
en met TuneUp Utilities 2004 vind ik regelmatig kleine foutjes, die tuneup dan weer fikst.
Dit progje, regcleaner gebruikte ik vroeger wel eens, maar dat is al lange tijd geleden.
Sinds ik Spy-sweeper gebruik neven de Norton versie 2005 en voordien versie 2004 heb ik dat niet meer nodig.
En ja, mijn PC werkt snel. :-D
Afbeelding
misterjo
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 24 keer

under Control schreef:hallo ,vraagje;
ik ben eens aant proberen geweest met programmas die uwe pc opdrijven,dus meer cpu toekennen aan lopende programma bijv.
Ben niet zeker ,sommige helpen,maar weet iemand welke nu echt goed is??
De Speed XP ? De Hare? De Pc Accelator? De Boost Xp??
Bestaat er ergens een testje van? Merikes! :P
Meer CPU toekennen LOL... (cpu = central processing unit)
Je bedoelt wss meer rekenkracht :P

Uhmz je dat gaat maar ik raad u echter aan gewoon een deftige windows versie te installeren... Ik wil niet aanzetten tot .. maar er bestaan dus aangepaste versies van win98 (fastOS) en aangepaste (illigale moet ik wel zeggen) versies van windows XP (o.a. <snip> )

En die booste wel serieus je voelt echt wel een verschil tss die versies en een originele vol met CRAP versie die je gaat kopen in de winkel :p

Edited by Sub Zero
Geen releasenamen graag
crapiecorn
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
Bedankt: 12 keer

Je kan ook gator of istbar eens proberen,lijken goed te werken :-)

ps : Wat ik handig vind voor xp is ace utities,heeft 4 handig opties
- remove junk files
- clean system registry
- erase history
- fix invlalid shortcuts
The_Borg
Elite Poster
Elite Poster

@ Blue-Sky; Systeem herstel zet je best gewoon af; af zoals "gebruik dit nooit". De eerste beste worm dat je hebt, herstelt zich keer op keer dmv systeemherstel. Vaak richt je meer schade aan door het aan te zetten dan dat het je verder helpt.
"We are the Borg. Lower your shields and surrender your ships. We will add your biological and technological distinctiveness to our own. Your culture will adapt to service us. Resistance is futile."
Blue-Sky
Erelid
Erelid

The_Borg schreef:Systeem herstel zet je best gewoon af; af zoals "gebruik dit nooit". De eerste beste worm dat je hebt, herstelt zich keer op keer dmv systeemherstel.
Dat is dan je persoonlijk advies, de makers van WindowsXP hadden het volgens u verkeerd voor?
Wel, in verschillende treads heb ik daarover al geschreven, ingeval je toch eens een ongewenst bezoek had van malware en je deze verwijderd hebt na veel zoekwerk...

Maak dan eerst een nieuw herstelpunt en verwijder nadien alle herstelpunten, behalve het laatste, zo kan je nadien deze malware niet meer ongewenst terugzetten.

@The_Borg, wij vallen in herhaling wat betreft de mogelijkheden van systeemherstel.
Waarvoor de zoekfunctie goed is eh :twisted:

Dat iedereen het gebruikt of het niet gebruikt zoals, hij of zij het zinvol acht. :wink:

Wat misschien nog een betere oplossing is kan men vinden in deze thread!

Erratum: wegens typo
Laatst gewijzigd door Blue-Sky 08 mei 2005, 13:39, in totaal 1 gewijzigd.
MJ
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 16 keer

Zo doe ik het: mijn harde schijf is opgesplitst in 2 partities (c: en d:). Op mijn C: staan al mijn programmas en op D: staan al mijn backup files (audio, video, documenten, fotos, installatie-files voor programmas,...) 2 tot 3 maal per jaar formatteer ik heel mijn C: en dan installeer ik al mijn programmas opnieuw (1 uurke werk). Snelheid verzekerd.
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 581 keer
Bedankt: 780 keer
Provider

MJ schreef:2 tot 3 maal per jaar formatteer ik heel mijn C: en dan installeer ik al mijn programmas opnieuw (1 uurke werk). Snelheid verzekerd.
via een image of zo? XP installeren: 35 min werk. Office installeren, nog eens 30 minuten. En dan ga ik er van uit dat ge ne snelle pc hebt. The Sims 2 installeren: 1 uur werk. Ik denk toch dat je het een beetje rooskleurig voorstelt ;)
Sasuke
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 248 keer
Bedankt: 544 keer
Provider
Te Koop forum

meon,

Ik denk dat gij nen trage PC hebt dan :p

WinXP installeren: 30 minuten, Office 2003 installeren: 10 minuten, Sims 2 installeren: 20 minuten ....

Moet wel eerlijk toegeven dat ik zelf een aangepaste Windows XP cd heb gemaakt met nlite, maar buiten wat onnodige zooi eraf, enkele std instellingen aangepast, maar wél drivers erbij is dit dezelfde setup. Office 2003 is zelfs maar iets tussen de 5- en 10 minuten, en ja, ik doe een FULL install.

Maar even "on topic", ik heb zelf een enorme aversie tegen "tooltjes". Ik gebruik geen enkele tool om m'n PC te onderhouden (buiten dan MS AntiSpyware) en doe alles handmatig. Mijn PC draait nu weer enkele maanden XP (na de herinstall) en doet er nog steeds maar enkele seconden over om op te starten (ik bedoel dat het windows balkje slects 1,5x over en weer gaat). Voor de rest kijk ik gewoon wat ik waar installeer, gebruik ik diskeeper om m'n schijven optimaal te houden en hou ik steeds in het oog wat er in m'n startup komt. Ook zet ik alle onnodige services op disabled en kijk ik geregeld na wat er in m'n processes lijst staat. Systeemherstel zet ik ook af, aangezien dit al direct 10-30% snelheidswinst geeft !

Grtz,

Sasuke
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Sasuke schreef:Ik denk dat gij nen trage PC hebt dan :p

WinXP installeren: 30 minuten, Office 2003 installeren: 10 minuten, Sims 2 installeren: 20 minuten ....
Ik heb een PIV 2.6 GHz/512 MB... en WinXP, plus Office 2003 en alle patches voor beide producten, en dan ben ik toch ongeveer twee uur bezig denk ik (als ik daar al mee toekom).

Ik zal de volgende keer nog eens timen...
Sasuke
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 248 keer
Bedankt: 544 keer
Provider
Te Koop forum

Mja,

Dat lijkt me toch enorm lang hoor .... echt, dat duurt bij mij MAX 1u om m'n pc te herinstalleren met de basisconfig. Al de rest erop zetten die ik nodig heb én de laatste updates (na SP2) duren natuurlijk langer. Maar de basisconfig (neen, sims2 is géén basisconfig :p) duurt max 1u.

Grtz,

Sasuke
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
The_Borg
Elite Poster
Elite Poster

Ik kan alleen maar met Sasuke akkoord gaan. Btw, een image van je PC hebben met win XP, Office en enkele standaard tools is altijd gemakkelijk.

@Blue-sky; ja we hebben de discussie al eens gevoerd, en ik blijf bij mijn standpunt, systeemherstel doet meer kwaad dan goed.
Plaats reactie

Terug naar “Software en apps”