Ondertussen de HP van een paar posts teruggebracht naar de winkel en met deze flinke jongen thuis gekomen:
De Xerox Workcentre 6515DNI
Voelt robuuster dan de HP, kleuren zijn prima en veel uitgebreider qua instellingen dan de HP. Dat is ook het nadeel meteen. Xerox heeft blijkbaar heel goede drivers, piepklein, maar.. niet zo plug and play als de HP.
Ik heb dus redelijk wat gezweet om het scannen aan de praat te krijgen. Het is niet zo dat je deze vanop de PC kan besturen, maar dit moet vanaf de printer zelf. En dan moet er met een gebruiker aangelogd worden die kenbaar is binnen het domein. Domein? Bij mijn thuis? Dus jah, beetje moeten zoeken en trekken en duwen, maar email scan en map scan werkt uiteindelijk wel.
Er is wel iemand zo lief geweest me een analyst van Xerox aan de hand te doen, die straks toch even met mij de hele config gaat overlopen en indien nodig, de puntjes op de i zal zetten.
Concreet: je merkt dat deze toch wel heel wat meer gericht is op een enterprise omgeving ipv particulier dat ook eens een laser wil
De HP is daar beter voor gemaakt, al denk ik dat deze veel stabieler zal blijven draaien.