http://www.roothost.be/

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
Joly
Member
Member
Berichten: 69
Lid geworden op: 15 sep 2002, 12:40

http://www.roothost.be

is this for real ? of hangt er weeral iets aan vast ?
Sensei Zeon
Administrator
Administrator
Berichten: 4143
Lid geworden op: 15 sep 2002, 09:08
Locatie: Belgium, Haacht
Contacteer:

ik vrees ervoor want hun site staat bijvoorbeeld al vol met tipfouten die bij een bedrijf toch niet mogen voorkomen, zoals onder andere: belgie, abonnoment

nog iets, meer als de helft van de paginas zijn dezelfde (de pagina die je in het begin ziet) ook is de link info down

dus ik heb er niet echt veel vertrouwen in

al zou ik 100% te vinden zijn voor adsl zonder telefoon abbo!!!
Your Sensei sends his greetz, SeNsEi Ze0n

Afbeelding
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Die site is precies nog niet lang in de lucht...
Ik vind hun tarieven nogal ... competitief.

Maar het vreemde is dat ze precies gewoon garanderen dat ge die snelheden haalt... Ze disclaimeren er niet bij dat je wel aansluitbaar moet kunnen zijn, dat je nooit die maxima haalt, ...

Zelfs bestellen is precies niet echt een mogelijkheid :-)

Ik ben eens benieuwd wat we hier nog van gaan horen...
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5008
Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
Locatie: Belgium, Ghent
Contacteer:

Hmm, die 4Mbps en 8Mbps doen mij sterk denken aan de profielen die KPN hanteerd, ligt voor de hand eh.... mja...allemaal nieuwe providers... maare van wat netwerk gaan die gebruik maken... zo een klein bedrijf, nieuw, en ze gaan zich direct in een mega iets storten.... geen limieten...er zullen er zijn die er giegs gaan doorsleuren...
Dat wetende dat hun site nog totaal niet goed werkt ;-)

Mij zal je nog niet snel zien overstappen. Is wel raar... een 'bvba' meestal zijn dat nvs'.
Wat ik ook raar vind, is dat de ISP's weer als paddestoelen uit de grond schieten... zijn dat allemaal bedrijfjes van kpn ofzo.. die dan later allemaal opgekocht worden of...?? Is maar raar.
I love it when a plan comes together!
Gebruikersavatar
NuKeM
Content Editor
Content Editor
Berichten: 5132
Lid geworden op: 10 nov 2002, 00:55
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 156 keer
Contacteer:

In Nederland kan bvb 'iedereen' ISP worden... KNP heeft ginder van die solutions dacht ik die het mogelijk moeten maken om (via hun uiteraard) zelf ISP te worden. Ik denk dat we hier in België nu juist hetzelfde gaan krijgen.
Persoonlijk vind ik dit GEEN goede zaak. Als er teveel van die bedrijfjes komen dan zullen er ook wel weer veel failliet gaan, ofwel omdat ze geen klanten vinden (te duur), ofwel omdat ze te goedkoop zijn (teveel tegen de prijs die KPN hun aanrekend werken)... Wat moet er dan gebeuren met al die klanten als zo'n bedrijf failliet gaat? Met wat geluk worden ze overgenomen door een ander gelijkaardig bedrijf dat het wat beter doet. Uiteindelijk houden we dus waarschijnlijk nog maar een paar bedrijfjes over die via KNP werken, waar de rest dan gewoon niet tegenop kan (misschien door extra's zoals goede newsbinaries aanbieden in hun abbo, php en mysql hosting etc. dat het wel lukt), maar het zal toch niet makkelijk worden want iedereen zal weten dat al die bedrijfjes via KNP werken en dus een gelijke kwaliteit hebben als het gaat om de verbinding (support en extra's zullen waarschijnlijk wel afgehandeld moeten worden door de nieuwe ISP neem ik aan).
Nu ja, ik hoop dat iedereen begrijpt wat ik met mijn verwarde uitleg bedoel :) Het is op zich wel leuk, maar uiteindelijk zal het minder mooi uitdraaien dan gedacht, zeker als je moet opboksen tegen een concurrent als Belgacom...
NuKeM
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

In den beginne hadden we een heleboel lokale internet providertjes (ik spreek nu over het pstn-tijdperk, ten tijde van de 14k4-modempjes en zo). Mijn eerste provider was Tornada. Da's opgeslokt door Ping, da's opgeslokt door Planet Internet en Planet... is dat ondertussen ook niet op zich weer ergens bij opgeslokt? Ik wil maar zeggen: die kleine providertjes allerhande overleven het toch niet. Uiteindelijk blijft er op ADSL-gebied toch maar een handjevol providers over.
Ik denk niet dat die KPN-dslam-formules veel succes gaan kennen, toch niet bij het publiek. Misschien bij bedrijven, maar dan moeten de ISP's zich toch anders profileren...
Gebruikersavatar
NuKeM
Content Editor
Content Editor
Berichten: 5132
Lid geworden op: 10 nov 2002, 00:55
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 156 keer
Contacteer:

Hehe, ben een aantal dingen tegengekomen die best wel interessant zijn ;)
Ten eerste is de roothost.be ISP een nevenactiviteit van BASM ... jawel!! check de BTW nummers maar ;) Meer ga ik hier ook niet over zeggen, de naam BASM zal bij iedereen wel hetzelfde doen opkomen denk ik en anders moet men maar eens zoeken in google ofzo :)

Ten tweede. Eigenlijk zijn we fout als we KPN zeggen. Ik wist het wel al langer, maar misschien is het beter in het vervolg Netnet of scarlet te zeggen (NETnet bvba is de Belgische afdeling van de Scarlet Telecom Group) ipv KNP, want Netnet heeft KNP overgenomen en ook PI als ik me niet vergis.
Trouwens blijkt (kan ik niet bevestigen, enkel gelezen in nieuwsgroup en nog geen bewijs voor gevonden) hetvolgende (ik quote het even):
For god sake, NetNet announced that there were going to stop selling the 8 Mbps products on the "BRUO" zone and that they will never sell it on the "BROBA2" zone...
I don't understand ADSL2FIT, ROOTHOST and all others are still making so much noise about this product which is going to end !

Piery Garot,
LaTribu.be

LaTribu is ook een beginnende ISP zoals adsl2fit en roothost.
NuKeM
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Oh, geweldig (wrijft zijn handjes in mekaar) :-)

BASM met een eigen ISP-dienst... Dat gaat een plezier worden om de nieuwsgroepen weer eens te volgen :P

Bovendien verkopen ze gebakken lucht blijkbaar, want het is er niet eens, en het is blijkbaar niet eens zeker dat het er ooit gaat komen...
Goed bezig zou ik zo zeggen.

Nu, als bedrijf heb je de investering gedaan om zo een ISP te worden; logisch dat je dan zo snel mogelijk inkomsten wilt hebben, maar dan moet de service provider (in dit geval NETnet) ook wel mee willen... :-)
Gebruikersavatar
Pi R²
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 811
Lid geworden op: 03 jan 2003, 17:15
Locatie: Sint-Niklaas
Contacteer:

Het lijkt erop dat die mannen van roothost eens op het skynetforum gaan rondkijken zijn en eruit gehaald hebben waarover de mensen zoveel klagen.

Een overzicht :
- servers draaien toegelaten
- limieten afgeschaft
- hogere upload
- hogere download
- geen telefoonabonnement
- zoveel computers als ge wilt

Vergat ik iets?
Lang Leve Mijn Eigen! Het geheim voor een lang leven: niet stoppen met ademen
Joly
Member
Member
Berichten: 69
Lid geworden op: 15 sep 2002, 12:40

skynet v2.0 :P
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5008
Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
Locatie: Belgium, Ghent
Contacteer:

Mja, ik wil niet beu doen, maar kvraag mij wel af of het mogelijk is adsl te leveren, zonder telefoonabonnement, want kdenk dat ge toch een oproepnummer moet hebben.. kweet niet zeker of dat technisch zonder kan....
I love it when a plan comes together!
Gebruikersavatar
Erik
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1321
Lid geworden op: 15 sep 2002, 02:46
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 18 keer

wel,

dat is onmogelijk as u via adsl wilt surfen moet u een belgacom telefoonabonnement hebben logisch he mensen waar gade anders uwe modem aansluiten ??????

het ziet er veelbelovend uit maar ik ruik een addertje onder het gras
weet alleen niet wat
Registered Linux user #286313
Sensei Zeon
Administrator
Administrator
Berichten: 4143
Lid geworden op: 15 sep 2002, 09:08
Locatie: Belgium, Haacht
Contacteer:

het is technisch mogelijk om zonder telefoonnummer een adsl aansluiting te hebben, je hebt wel een telefoonlijn nodig! bgc doet dit niet omdat ze via het telefoonnummer de klant herkennen
maar het is technisch dus mogelijk dacht ik
Your Sensei sends his greetz, SeNsEi Ze0n

Afbeelding
Nob
Erelid
Erelid
Berichten: 3373
Lid geworden op: 09 sep 2002, 18:19
Locatie: Belgium, Bever
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 109 keer
Contacteer:

En dan nog, dan geven ze je toch gewoon een telefoonnummer, maar geen abbo (dus zodat je niet kan bellen) en dan is dat nog perfect mogelijk...

Ik vind het trouwens niet kunnen dat je een telefoonabbo moet hebben om adsl te kunnen nemen (zie vorige posts hierover).

greetz,

Nob
Gebruikersavatar
Erik
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1321
Lid geworden op: 15 sep 2002, 02:46
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 18 keer

hi,

ja Nob volgens mij ruikt dat een beetje naar koppelverkoop wat illegaal is in belgie ..... dit is al een oude discussie maar ik vind wel dat BGC iets mag doen voor de klanten die geen telefoon nodig hebben
Registered Linux user #286313
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5008
Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
Locatie: Belgium, Ghent
Contacteer:

Welja, ik ben het voleldig eens dat er geen abo moet zijn, maar voor adsl heb je toch een oproepnummer nodig.

De vraag is alleen, hoe gaan die kerels van roothost dat regelen, dat ge geen abo betaalt, om toch adsl te hebben. Aangezien de lijn van bgc is - denk ik - dat alleen bgc je toch een nummer kan toewijzen of ben ik hier mis... tzijn toch hun lijnen eh... maw, als er geen abo betaalt moet worden dan schaft ofwel bgc dat af (wat goed zou zijn), of betaalt roothost dat... wat onwaarschijnlijk is...

Langs de andere kant is netnet ook een telefoniebedrijf.. de vraag is alleen kunnen zij tel. nummers op die lijnen zetten van bgc? voor adsl? dat ben ik niet 100% zeker...;-)
I love it when a plan comes together!
Gebruikersavatar
Pi R²
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 811
Lid geworden op: 03 jan 2003, 17:15
Locatie: Sint-Niklaas
Contacteer:

Ik vind het niet meer dan normaal eigenlijk dat je een telefoonabonnement moet betalen. Als je adsl wil hebben, MOET belgacom een koperdraad naar uw huis leggen, en moet de straat opengebroken worden. Ze kunnen dat moeilijk gratis doen, of voor het profijt van een andere adsl provider die dan met hun geld gaat lopen
Lang Leve Mijn Eigen! Het geheim voor een lang leven: niet stoppen met ademen
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Ja, maar er is een verschil tussen een abonnement op een dienstverlening (telefonie) die je niet nodig hebt en aansluitingskosten eh...
Gebruikersavatar
boswachter
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 27
Lid geworden op: 03 jan 2003, 16:36
Locatie: oost vlaanderen

Even een korte reactie.

PI is inderdaad overgenomen door Scarlet en volgens Clickx van deze week zullen inversteringen van ex-KPN teruggeschroefd worden en /of afgeblazen worden. Omdat Scarlet niet veel ziet in adsl voor de eindgebruiker.

word zeker vervolgd
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5008
Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
Locatie: Belgium, Ghent
Contacteer:

meon,

PiR² heeft hier wel een punt zenne. Want ik weet niet echt of BGC u aansluitkosten aanrekent.. ben daar niet van op de hoogte...
Ik denk van niet, zeker niet als je in een woning binnekomt waar reeds een bgc-lijn aanwezig is.

Mja, dat zou eens moeten bekeken worden of BGC aansluitkosten aanrekent... really dunno :p

Lol Scarlet trekt zich al terug, dat is een zeer positief nieuws zou ik zeggen voor diegenen die reeds zijn overgschakeld naar xs4all, latribu, roothost.be... maw wat verkopen zij nog? Lucht, aangezien Scarlet zicht terugtrekt en bgc biedt geen 4 of 8Mbps profielen op hun dslams aan... wie gaat dat dan aanbieden lol
I love it when a plan comes together!
Gebruikersavatar
boswachter
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 27
Lid geworden op: 03 jan 2003, 16:36
Locatie: oost vlaanderen

Ik hoop nu maar dat pi zal blijven bestaan anders begint de miserie voor mij.

Ik betaal enkel gesprekken en huur aan BC adsl via PI.

Een overname is zeker geen reden om contract te verbreken?

mvg,
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5008
Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
Locatie: Belgium, Ghent
Contacteer:

Boswachter, normaal kan je altijd je contract verbreken. Maar waarschijnlijk zit je met het probleem van "min. contract van 1j PI abonnee" ofzo?

Ik weet niet of je van een overname van pi kan profiteren om je contract te verbreken. Wat je wel kan doen is, sowieso je contract verbreken, maar dan kan het zijn, dat je hen wel een vergoeding dient te betalen wegens contract breuk.

Maar ik denk dat voor PI eerlijk gezegd voorlopig nog alles hetzelfde blijft.
I love it when a plan comes together!
Gebruikersavatar
boswachter
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 27
Lid geworden op: 03 jan 2003, 16:36
Locatie: oost vlaanderen

Ik hoop het want ik ben er redelijk tevreden hoor .

Zelfs mijn mails komen goed aan.

mvg,
Wave

Beste mensen voor al diegenen die meer informatie willen. En al de mensen die eens willen zien wie er nu net achter dit project zit, je kan er op mirc mee chatten. irc.roothost.be #roothost. Normaal gezien heb ik binnekort zo een lijntje liggen zal jullie laten weten hoe het afloopt.
Gebruikersavatar
NuKeM
Content Editor
Content Editor
Berichten: 5132
Lid geworden op: 10 nov 2002, 00:55
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 156 keer
Contacteer:

Wave schreef:Beste mensen voor al diegenen die meer informatie willen. En al de mensen die eens willen zien wie er nu net achter dit project zit, je kan er op mirc mee chatten. irc.roothost.be #roothost. Normaal gezien heb ik binnekort zo een lijntje liggen zal jullie laten weten hoe het afloopt.

Zeker doen, dat zou leuk zijn.
NuKeM
Gebruikersavatar
deej
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3322
Lid geworden op: 09 dec 2002, 21:14
Locatie: Een boerengat nu met VDSL2!
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

betekent dat nu ook dat XS4All met zijn Rocket abonnementen stopt? want die zou ik nemen eens ik verhuis naar het centrum van 't Stad (the one and only :))... 8 Mb down, 256 up voor 45€ per maand, njam njam.
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5008
Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
Locatie: Belgium, Ghent
Contacteer:

Deej, aangezien het netnet scarlet is die stopt met de adsl dienstenverlening, dan zal xs4all ook zijn 8Mbps abo's niet kunnen aanbieden want die moet beroep doen op ofwel netnet scarlet (=ex-kpn) of belgacom. En zolang bgc geen extra profielen aanmaakt op de dslams en scarlet stopt ermee... dan vrees ik dat alle nieuwe isps met hun 8Mbps er al aan zijn voor de moeite al vorens ze zijn begonnen :p

Maar kdenk dat we dat nog niet mogen overroepen, want kheb nog niet echt een officiele mededeling gezien dat ze stoppen met 8Mbps abo's enzo... dus... still a little hope?
I love it when a plan comes together!
Gast

awel ja hoop doet leven hé! nu ik zou zo'ne Rocket willen van xs4all omdat die gewoon het achterliggende netwerk hebben om die 8Mbps en superlage pings waar te maken.

Enfin we zien wel, ben nog niet verhuisd ook niet :)
Ridds

Pi R² schreef:Ik vind het niet meer dan normaal eigenlijk dat je een telefoonabonnement moet betalen. Als je adsl wil hebben, MOET belgacom een koperdraad naar uw huis leggen, en moet de straat opengebroken worden. Ze kunnen dat moeilijk gratis doen, of voor het profijt van een andere adsl provider die dan met hun geld gaat lopen


Bol het toch af jongen... het enige wat BGC doet is misbruik maken van zijn positie als marktleider... dit is koppelverkoop in z'n meest pure vorm.
Alleen jammer dat die mannen nog altijd een handje boven het hoofd gehouden word door onze slimme politiekers... iedereen nog wat zakgeld?
Gebruikersavatar
Blue-Sky
Erelid
Erelid
Berichten: 8554
Lid geworden op: 23 feb 2003, 20:42
Locatie: België - Limburg

Ridds schreef:
Pi R² schreef:Ik vind het niet meer dan normaal eigenlijk dat je een telefoonabonnement moet betalen. Als je adsl wil hebben, MOET belgacom een koperdraad naar uw huis leggen, en moet de straat opengebroken worden. Ze kunnen dat moeilijk gratis doen, of voor het profijt van een andere adsl provider die dan met hun geld gaat lopen


Bol het toch af jongen... het enige wat BGC doet is misbruik maken van zijn positie als marktleider... dit is koppelverkoop in z'n meest pure vorm.
Alleen jammer dat die mannen nog altijd een handje boven het hoofd gehouden word door onze slimme politiekers... iedereen nog wat zakgeld?

Beste, dat bol het toch af jongen zien we hier niet zo graag, respect voor andere gebruikers is hier wel gevraagd :wink:
Dat staat wel in de gebruiksvoorwaarden van de meeste fora :!: (gelieve je dan ook te houden aan de gebruiksvoorwaarden van dit forum)
Voor andere vragen ben je welkom.
Afbeelding
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Ridds, PiR² zei gewoon zijn gedacht, je hoeft daarom niet op zo'n kwaaie manier te reageren.
Trouwens, PiR² heeft ergens nog altijd gelijk dat je uiteindelijk het gebruik van dat fysieke lijntje moet betalen. Je kan immers geen adsl hebben zonder draad.
Van de andere kant vind ik het inderdaad koppelverkoop dat je daar een volledig telefoonabonnement voor moet betalen. Er zou eigenlijk een soort tussenoplossing moeten zijn, een soort light-abonnement of zo ...
airzimmy
Erelid
Erelid
Berichten: 1047
Lid geworden op: 19 sep 2002, 14:01
Contacteer:

Het zou moeten zijn:
- aansluitingsprijs: afh van het type, heractivatie (als ze er al ligt) of aanleggen en activatie als het een nieuwe aansluiting betreft.
- prijs van het adsl abbo

Dat extra telefoonabbo is inderdaad een beetje belachelijk maar misschien zit daar het "onderhoud"van de lijn in, al kan dat dan beter op een andere manier aangerekend worden.
Sensei Zeon
Administrator
Administrator
Berichten: 4143
Lid geworden op: 15 sep 2002, 09:08
Locatie: Belgium, Haacht
Contacteer:

adsl wordt gezien als ee upgade van je telefoon lijn dus as je het zo bekijkt is het geen koppelverkoop (al zou ik het liever andes zien natuurlijk :) )
Your Sensei sends his greetz, SeNsEi Ze0n

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”