Telenet komt met Expressnet turbo*

Nieuws omtrent telecom
Sub Zero
Administrator
Administrator
Berichten: 6181
Lid geworden op: 15 sep 2002, 12:14
Locatie: Herzele
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer
Contacteer:

Er staat nogtans duidelijk in de ons toegestopte mail dat de webspace 100MB was (de bron is betrouwbaar). Dus gelieve dit even onder voorbehoud nemen. Ik zal nog een dag of 2 wachten en zien of er een van beide kanalen verandert. Desnoods pas ik het dan terug aan naar 50MB.

Cheers
Afbeelding
Gebruikersavatar
PHO
Pro Member
Pro Member
Berichten: 373
Lid geworden op: 09 nov 2003, 12:13

witte! schreef:Downstream kost NIETS want ze cachen alles in hun proxy servers.
Intern verkeer tussen gebruikers van dezelfde provider kost hen ook niks.
Ze maken jou gewoon wijs dat het wel iets kost terwijl ik kan bewijzen dat het niks kost.
Uiteraard heb je gelijk !! De routers zijn volledige gratis. Elke provider krijgt deze van de fabrikant. De volledige infrastructuur noodzakelijk voor hun netwerk hebben ze ook allemaal cadeau gekregen. Het personeel dat de boel installeert, draaiende houdt en de uitbreidingen uitvoert bij een groeiend klantenaantal werkt uiteraard volledig gratis. En we mogen zeker niet vergeten te vermelden dat de data volledig gratis toekomt in hun proxyservers, zelfs de eerste keer.
Who the f*** is general failure and why the hell is he reading my disk ?
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

PHO schreef:Uiteraard heb je gelijk !!


:lol: :lol: :lol: moet trouwens een leuke proxy zijn... alle warez, MP3's en recente DVD's erin :lol: :lol: :lol:
Gast

ik vind het jammer dat ze de upload niet naar 1 MB gebracht hebben, zo is het inderdaad Turbo en wordt het verschil met Expressnet Plus zoveel groter. Ikzelf heb nu Expressnet Plus, maar doordat alleen de downloadcapaciteit erop vooruit gaat, vind ik het voorlopig de meerkost niet waard.

dit had het ideale abo moeten zijn
spongebob

(vervolg vorige post) zoals ik al zei: dit had Turbo moeten zijn:

Downloadsnelheid: 10 Mbps
Uploadsnelheid: 1 Mbps
Totaal volume: 30 GB
Upload volume: 6 GB
IP-adressen: 8
Mailboxen: 8 x 50 MB
Webruimte: 150 MB

kwestie van wat afstand te scheppen met het plus-abo
Gebruikersavatar
pm
Premium Member
Premium Member
Berichten: 526
Lid geworden op: 21 maa 2004, 20:13
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 7 keer

Weet er nu al iem iets van die webspace? blijft het nu 50 of gaat het naar 100mb ?
bambipower
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2786
Lid geworden op: 04 sep 2004, 19:37
Locatie: Antwerpen... naast de parking
Uitgedeelde bedankjes: 526 keer
Bedankt: 248 keer

pm schreef:Weet er nu al iem iets van die webspace? blijft het nu 50 of gaat het naar 100mb ?


ik hoop 100mb (of meer ;) )
maar betwijfel het, op pub spreken ze ook van 50mb

Code: Selecteer alles

Downloadsnelheid: 10 Mbps 
Uploadsnelheid: 512 Kbps
Totaal volume: 30 GB
Upload volume: 4,5 GB
IP-adressen: 4
Mailboxen: 8 x 50 MB
Webruimte: 50 MB
Security Pack: 1 lifetime licence inbegrepen
de koe zegt boe
Sensei Zeon
Administrator
Administrator
Berichten: 4143
Lid geworden op: 15 sep 2002, 09:08
Locatie: Belgium, Haacht
Contacteer:

Your Sensei sends his greetz, SeNsEi Ze0n

Afbeelding
crapiecorn
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2149
Lid geworden op: 01 feb 2003, 11:58
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
Bedankt: 12 keer

ExpressNet Turbo is hiermee tot 50% sneller dan ExpressNet Plus (6,6 Mbps) en tot dubbel zo snel als ExpressNet (5 Mbps).

Hier klopt toch iets niet.
Gebruikersavatar
PHO
Pro Member
Pro Member
Berichten: 373
Lid geworden op: 09 nov 2003, 12:13

crapiecorn schreef:
ExpressNet Turbo is hiermee tot 50% sneller dan ExpressNet Plus (6,6 Mbps) en tot dubbel zo snel als ExpressNet (5 Mbps).

Hier klopt toch iets niet.
En wat klopt er niet aan deze bewering ?
Who the f*** is general failure and why the hell is he reading my disk ?
crapiecorn.

My bad, lees het nu pas fatsoenlijk. Wel een misleidende manier voor snelheidswinst uit te drukken.
MRC101
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1538
Lid geworden op: 31 maa 2005, 21:27
Locatie: Gent
Bedankt: 5 keer

Spijtig dat chello niet over gans België werkt, die hebben het dubbele van snelheid (down & up) met een limiet van 80GB voor maar 10€ (of 16,66%) meer
Buster
Pro Member
Pro Member
Berichten: 234
Lid geworden op: 23 jul 2004, 13:47
Locatie: Tessenderlo
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 7 keer
Contacteer:

ExpressNet Turbo is door z’n hoge snelheid ideaal voor gebruikers die veel gegevens op een ultrasnelle manier moeten kunnen ontvangen en versturen, zoals films bekijken, on-line spellen spelen, grote bestanden binnenhalen of telewerken. En door het "zeer hoge" inbegrepen datavolume, kan men ook veel meer data ontvangen én versturen.


Zouden ze da nu zelf geloven? :p
witte!
Pro Member
Pro Member
Berichten: 228
Lid geworden op: 23 okt 2004, 15:10

PHO schreef:
witte! schreef:Downstream kost NIETS want ze cachen alles in hun proxy servers.
Intern verkeer tussen gebruikers van dezelfde provider kost hen ook niks.
Ze maken jou gewoon wijs dat het wel iets kost terwijl ik kan bewijzen dat het niks kost.
Uiteraard heb je gelijk !! De routers zijn volledige gratis. Elke provider krijgt deze van de fabrikant. De volledige infrastructuur noodzakelijk voor hun netwerk hebben ze ook allemaal cadeau gekregen. Het personeel dat de boel installeert, draaiende houdt en de uitbreidingen uitvoert bij een groeiend klantenaantal werkt uiteraard volledig gratis. En we mogen zeker niet vergeten te vermelden dat de data volledig gratis toekomt in hun proxyservers, zelfs de eerste keer.


Als we dit vergelijken met de omzet die ze op een jaar maken kunnen we dit gerust buiten beschouwing laten.
Jij redeneert alsof Telenet een ISP is met 1000 abonees en die moeten idd wel rekeninghouden met wat jij daar zegt.

Telenet = alleen maar winst maken en niets voor de klanten.
Willen de klanten meer? Dan moeten ze betalen..
Toen Telenet begon met kabelinternet eind 1998 was het abonement als volgt:

10mbit down/768kbit up.
Traffiek: intern verkeer gratis.
voor 1500bef per maand.
Nu 7jaar later verkopen ze hetzelfde abonement voor 60€.
Maarjah het zal wel met de inflatie te maken hebben :roll:
Vroeger moest ik altijd lachen met mn Nederlandse vrienden die dan met hun adsl/kabel lijntjes kwamen met 512kbit/64kbit voor een pak meer geld als bij ons.
Ondertussen is het andersom en beschik ik nog maar over de helft van de verbinding die ik vroeger had.
Vandaar al de frustratie.
Laatst gewijzigd door witte! 05 mei 2005, 15:03, in totaal 1 gewijzigd.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

witte! schreef:Als we dit vergelijken met de omzet die ze op een jaar maken kunnen we dit gerust buiten beschouwing laten.


Omzet en winst is een hemelsbreed verschil :!:

En wat die specificaties waren in 1998... dat was gewoon naief, en mogelijk in de context van de eerste ISP die met breedband begon... wees dus blij dat je het aan die snelheid hebt gekregen destijds. Bij BGC hebben ze het vandaag zelfs nog niet.

Als ik trouwens bij m'n bakker of waar dan ook meer wil, moet ik er ook meer voor betalen. Globaal gezien wordt het leven er niet goedkoper op, maar voor internet lijkt dit oh zo normaal.
witte!
Pro Member
Pro Member
Berichten: 228
Lid geworden op: 23 okt 2004, 15:10

r2504 schreef:
witte! schreef:Als we dit vergelijken met de omzet die ze op een jaar maken kunnen we dit gerust buiten beschouwing laten.


Omzet en winst is een hemelsbreed verschil :!:


Ik wou gewoon even zeggen dat die kosten peanuts zijn voor een provider gelijk Telenet. :roll:

Voor verbetering wil ik betalen niet voor achteruitgang.
Buster
Pro Member
Pro Member
Berichten: 234
Lid geworden op: 23 jul 2004, 13:47
Locatie: Tessenderlo
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 7 keer
Contacteer:

Als ik trouwens bij m'n bakker of waar dan ook meer wil, moet ik er ook meer voor betalen. Globaal gezien wordt het leven er niet goedkoper op, maar voor internet lijkt dit oh zo normaal.


Ik denk niet dat de mensen klagen over het bedrag dat het kost.. maar gewoon om het feit wat je ervoor krijgt, of eerder wat je niet krijgt.

Vroeger was telenet zalige isp.. blijft ondertussen nieveel meer van over, buiten iedere maand meer beperkingen. :p En nu gaat ge zeggen van switchen naar andere isp.. zou ik direct doen, enige probleem is dat er niks anders is.
Nob
Erelid
Erelid
Berichten: 3373
Lid geworden op: 09 sep 2002, 18:19
Locatie: Belgium, Bever
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 109 keer
Contacteer:

Als ik trouwens bij m'n bakker of waar dan ook meer wil, moet ik er ook meer voor betalen. Globaal gezien wordt het leven er niet goedkoper op, maar voor internet lijkt dit oh zo normaal.


Da's nogal gemakkelijk uit te leggen he R2. Een gsm die in het begin 750 euro kost, kost na een jaar nog maar 400 euro meer ofzo... en waarom? Omdat de technologie verandert en omdat de ontwikkelingskosten er stilaan uitgaan. Da's met alle technologische dingen zo, behalve bij het Belgisch internet (en dan vooral Telenet) daar redeneren ze omgekeerd ofzo. (waar de logica zit weet ik niet ma soit)

Trouwens, de bandbreedte die Telenet hoeft te betalen wordt voor haar (ik bezie het als een vrouw, aangezien het een onlogisch bedrijf is :-) ) ook altijd goedkoper, waarom krijgt de klant daar dan nooit iets voor terug?

greetz,

Nob
Gebruikersavatar
Cyrus23
Member
Member
Berichten: 50
Lid geworden op: 06 dec 2003, 12:12
Locatie: Lommel
Contacteer:

Ik zou het allemaal wel eens langs de nederlandse aanpak willen zien. Onbeperkt downloaden zegt me meer dan al die hoge snelheden. geef mij maar sdsl. Lekker snel surfen en downloaden en tegelijkertijd een lekkere upload voor bv als je een serveretje wil opstarten.
Zever in pakskes daar ben ik goed in dus zeik niet ik weet altijd beter.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Nob schreef:en dan vooral Telenet daar redeneren ze omgekeerd ofzo.


Nochtans beweren veel dat het bij de andere providers niet echt beter is... resultaat veel geklaag, maar weinig die ook de stap zetten.

Nob schreef:Trouwens, de bandbreedte die Telenet hoeft te betalen wordt voor haar (ik bezie het als een vrouw, aangezien het een onlogisch bedrijf is :-) ) ook altijd goedkoper, waarom krijgt de klant daar dan nooit iets voor terug?


De tijd dat men bandbreedte dumpte is ook al wel een hele tijd voorbij... da's nog van voor EUnet failliet ging, en het ganse Europese netwerk in elkaar zakte. Cadeautjes worden er vandaag op de markt nog altijd niet gegeven. (zeker niet tegen het tempo dat sommige hier hun limieten zouden willen zien stijgen)

Providers zijn geen VZW's, en maken dus inderdaad hopelijk winst (diegene die TN zijn historiek kennen weten trouwens wel beter) om ook naar de toekomst het nodige kunnen aan te kunnen bieden (al gaat het bij sommige wederom nooit snel genoeg).
Gast

r2504 schreef:Providers zijn geen VZW's, en maken dus inderdaad hopelijk winst (diegene die TN zijn historiek kennen weten trouwens wel beter) om ook naar de toekomst het nodige kunnen aan te kunnen bieden (al gaat het bij sommige wederom nooit snel genoeg).


Afzetters bedoel je?
Wat kan ik eraan doen dat zij zelf hun overname naar ik weet niet welke canadese kabelprovider betalen?
Daar heb ik persoonlijk schi*t aan.
Het gaat hem bij Telenet en Belgacom puur om WINST maken en er kan geen forfait vanaf.
Het schandaligste is dan ook nog en dat kan alleen in België dat Telenet het monopolie op de kabel heeft tot 2006 !!!!
Zo krijg je nooit eerlijke concurrentie en blijven buitenlandse investeerders weg!
Wie is daar de dupe van? Jawel de klant want anders zaten wij hier niet te bedelen voor een beetje datatrafiek.
Want zoals jij altijd zegt niet iedereen heeft de behoefte om te downloaden, awel waarom mogen die enkele dan niet downloaden wat ze willen?

Maar ooit gaat zich dit wreken zeker nu de wireless techniek er aankomt en dit gaat ons een hoop vrijheden bezorgen (we zijn nietmeer afhankelijk de kabels van die maffia).
Gaat heerlijk zijn als we gelijk in Zweden het heft in eigen handen gaan nemen en zelf onze bandbreedte kunnen kopen bij de desbetreffende leveranciers en dan gaan we pas in zien hoe fel ze ons jaren in de zak gezet hebben.
Buster
Pro Member
Pro Member
Berichten: 234
Lid geworden op: 23 jul 2004, 13:47
Locatie: Tessenderlo
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 7 keer
Contacteer:

Gaat heerlijk zijn als we gelijk in Zweden het heft in eigen handen gaan nemen en zelf onze bandbreedte kunnen kopen bij de desbetreffende leveranciers en dan gaan we pas in zien hoe fel ze ons jaren in de zak gezet hebben.


Gaat spijtig genoeg nog veel te lang duren, maarja idd.. zoals het nu is kan het nie blijven duren :p
Gebruikersavatar
Teebee
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1558
Lid geworden op: 24 nov 2004, 08:50
Locatie: ROFL - Republic Of FLanders (Limburg)
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 40 keer

Dus vanaf 2006 mag iedereen op de kabel gaan aanbieden ?
znoppels
Plus Member
Plus Member
Berichten: 162
Lid geworden op: 14 nov 2003, 21:00
Locatie: Strombeek
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 7 keer

in belgië zijn er 2 maatschappijen die ongelimiteerd of toch bijna internet aanbieden. waarom gaan jullie daar niet bij ipv te zitten zagen over limieten. als een groot deel van de klanten het afbolt, zal er uiteindelijk wel een belletje gaan rinkelen bij de grote breedbandaanbieders
Gebruikersavatar
The_Borg
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1759
Lid geworden op: 22 dec 2003, 20:25

Het probleem is er vooral één uit het verleden lijkt mij. Had men Belgacom in stukken geprivatiseerd (klanten, netwerk, etc. ...) en bepaalde geboden opgelegd (netwerk mag zich bv de komende 10 jaar niet inlaten met het verstrekken van providerservices) dan had Belgacom mss niet de reus geweest die het nu is.

Er waren misschien meer mensen ontslagen geweest, maar dan hadden we wel een gezonde breedbandmarkt. Dat is nog altijd gezonder voor de economie dan 2 (3 wanneer scarlet meegerekend) monopolisten. Telenet heeft nog altijd een praktisch monopolie inzake kabel, Belgacom op telefoonkoper. Dit is een situatie die zeer moeilijk te doorbreken is voor kleine nieuwkomers. Daarom hoop ik eigenlijk stilletjes op een aanval van een groot buitenlands concern, maar ook dat wordt moeilijk gemaakt omdat Belgacom nu ook langzaam een reus in Europa aan het worden is.

Ik denk dan ook dat we de volgende 5-10 jaar niet veel veranderingen moeten verwachten.
"We are the Borg. Lower your shields and surrender your ships. We will add your biological and technological distinctiveness to our own. Your culture will adapt to service us. Resistance is futile."
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Anonymous schreef:Wat kan ik eraan doen dat zij zelf hun overname naar ik weet niet welke canadese kabelprovider betalen? Daar heb ik persoonlijk schi*t aan.


Vertel dat dan aan je provider en stap het op... zoals znoppels weet te melden zijn er ondertussen een aantal providers in Belgie met een FUP. Blijkbaar is het echter niet belangrijk voor jullie, want jullie blijven bij TN of BGC ?

Anonymous schreef:Want zoals jij altijd zegt niet iedereen heeft de behoefte om te downloaden, awel waarom mogen die enkele dan niet downloaden wat ze willen?


Doe je opzoekwerk... er is hier ondertussen al genoeg geschreven welke impact die "enkele" op een netwerk kunnen hebben, zowel qua belasting als financieel.

Anonymous schreef:Maar ooit gaat zich dit wreken zeker nu de wireless techniek er aankomt en dit gaat ons een hoop vrijheden bezorgen (we zijn nietmeer afhankelijk de kabels van die maffia).


En je denkt dat wireless geen beperkingen heeft of wat ? Als je de beschikbare bandbreedte moet delen met al je buren zal je snel begrijpen dat ook daar limieten zullen komen.
Gebruikersavatar
Teebee
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1558
Lid geworden op: 24 nov 2004, 08:50
Locatie: ROFL - Republic Of FLanders (Limburg)
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 40 keer

Wie kan mij zeggen hoe het juist zit met de limiet ?
Vanaf welk uur tot welk uur telt deze maar half mee, en is dat zowel UP/Down ?
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Teebee schreef:Wie kan mij zeggen hoe het juist zit met de limiet ?
Vanaf welk uur tot welk uur telt deze maar half mee, en is dat zowel UP/Down ?


http://www.telenet.be/nl/producten/inte ... abel.php#6

Van 00:00 tot 10:00 dus, en zowel voor up en download.
Gebruikersavatar
pm
Premium Member
Premium Member
Berichten: 526
Lid geworden op: 21 maa 2004, 20:13
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 7 keer

Overgeschakeld van plus naar turbo, alles was automatisch aangepast binnen aan half uurtje en loopt nu vlekkeloos en vlot.
Enige nadeel. Ik had alle volumeblokken gekocht, bij de overschakeling heeft Telenet ze zelf allemaal gedeactiveerd en dus moet ik ze nu terug activeren en dus 2x betalen voor dezelfde blokken deze maand vanwege hun dubieuze volumeblokkenverkoop. Spijtige zaak dat ze hier ook weer geld persen uit hun trouwe en goed betalende klanten. Niet dat ik het anders gewoon ben :)
Maar buiten dat een tevreden klant i v m de snelheid van de lijn en het extra volume bij het abbo.
Gast

Ik heb daarvoor reeds gehoord bij telenet. GEwoon bellen naar de dienst facturatie en dit wordt terug van je factuur afgetrokken. Hier maken ze geen problemen van
Gebruikersavatar
pm
Premium Member
Premium Member
Berichten: 526
Lid geworden op: 21 maa 2004, 20:13
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 7 keer

Anonymous schreef:Ik heb daarvoor reeds gehoord bij telenet. GEwoon bellen naar de dienst facturatie en dit wordt terug van je factuur afgetrokken. Hier maken ze geen problemen van


Dan zal die blokken eens terug activeren en naar hun betaalnummer bellen :)
Fluppe

weet iemand hoe het dan eigenlijk zit met de facturatie van die expressnet turbo? als je bijv in het midden van de maand overstapt, betaal je dan voor die 2 abonnementen? of betaal je gewoon heel die maand dan voor expressnet turbo?
wem
Premium Member
Premium Member
Berichten: 666
Lid geworden op: 24 mei 2004, 14:48

Fluppe schreef:weet iemand hoe het dan eigenlijk zit met de facturatie van die expressnet turbo? als je bijv in het midden van de maand overstapt, betaal je dan voor die 2 abonnementen? of betaal je gewoon heel die maand dan voor expressnet turbo?


Ik dacht dat het per dag berekent werd
dus als je 20 dagen in mei ExpressNet Plus hebt gehad, en 11 dagen ExpressNet Turbo, zal je 20/31 van de prijs van ExpressNet Plus betalen, en 11/31 van ExpressNet Turbo

Correct me if I'm wrong ;-)
pisart
Starter
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 15 jun 2004, 09:59

pm schreef:Overgeschakeld van plus naar turbo, alles was automatisch aangepast binnen aan half uurtje en loopt nu vlekkeloos en vlot.
Enige nadeel. Ik had alle volumeblokken gekocht, bij de overschakeling heeft Telenet ze zelf allemaal gedeactiveerd en dus moet ik ze nu terug activeren en dus 2x betalen voor dezelfde blokken deze maand vanwege hun dubieuze volumeblokkenverkoop. Spijtige zaak dat ze hier ook weer geld persen uit hun trouwe en goed betalende klanten. Niet dat ik het anders gewoon ben :)
Maar buiten dat een tevreden klant i v m de snelheid van de lijn en het extra volume bij het abbo.


En hoe valt de snelheid mee?

Ik ben het toch aan het overwegen, is maar 3€ meer wat ik nu heb en zou dan 5gb/maand meer hebben + 10mbit/512kbit hebben ipv 4mbit/192kbit
Gebruikersavatar
pm
Premium Member
Premium Member
Berichten: 526
Lid geworden op: 21 maa 2004, 20:13
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 7 keer

pisart schreef:En hoe valt de snelheid mee?

Ik ben het toch aan het overwegen, is maar 3€ meer wat ik nu heb en zou dan 5gb/maand meer hebben + 10mbit/512kbit hebben ipv 4mbit/192kbit


Ik heb steeds de volledige snelheid hier, op elk tijdstip van de dag, maar dit heb ik altijd al gehad met elk abbo dat ik had van telenet, mss heb ik net een goeie ligging ofzo, kan ook.

http://www.adslbox.be speed test results:
- Download speed : 8990 kbit/s or 1124 kbyte/s
- Upload speed : 470 kbit/s or 59 kbyte/s
Wed May 18 2005 at 23:05:53 UTC+0200

Voor mij is dit een zeer goed abbo, ik verbruik zowiezo veel volume en ik heb veel voordeel aan de nog snellere download, time is money zeggen ze he :D

Zeker een aanrader als je zowiezo al volumeblokken bijkoopt bij je tragere abbo.
pisart
Starter
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 15 jun 2004, 09:59

Ik heb nu ook expressnet turbo. Snelheden zijn toch wel goed, omschakelen van expressnet naar turbo was ook vlug verlopen.

http://www.adslbox.be speed test results:
- Download speed : 9629 kbit/s or 1204 kbyte/s
- Upload speed : 470 kbit/s or 59 kbyte/s
Sun May 22 2005 at 15:29:13 UTC+0200
Apke

mijn results, genomen om 22 u 57 ; 23 mei =
Your current download speed:
9664kbit/s
or
1208kbyte/s Your current upload speed:
467kbit/s
or
58kbyte/s

maar zit met een mega probleem, moet recht van modem naar computer , mijn hub verbind de 2 computers, maar dan krijg ik een verbinding van 10 Mbps, terwijl als ik recht van modem 100 Mbbs haal

iemand die weet wat ik moet doen ? ( hub vervangen ?)
MRC101
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1538
Lid geworden op: 31 maa 2005, 21:27
Locatie: Gent
Bedankt: 5 keer

Dan is da waarschijnlijk nen hub van 10Mbps en dus moet ge die inderdaad vervangen.
barbapapa5800
Plus Member
Plus Member
Berichten: 195
Lid geworden op: 15 jun 2005, 18:35

:oops: dacht ook es de slimme uit te hangen:

ik ben al klant van toen je nog 10000bef moest betalen om klant te mogen worden. juist gebeld naar de telenet klantendienst om te vragen of ik het turbo abbo kon nemen en de eerste 2 maand ook gratis krijgen zoals nieuwe klanten. het antwoord was nee! ook als je eerst je huidige (expressnet plus) abbo opzegt moet je 6 maand wachten voor je van een promotie kan genieten.

maw. alles om klanten te lokken, en de klanten die ze al hebben in de kou laten staan!!
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

barbapapa5800 schreef:ook als je eerst je huidige (expressnet plus) abbo opzegt moet je 6 maand wachten voor je van een promotie kan genieten.


Misschien eens kijken of je de nieuwe aansluiting niet op naam van je vrouw kan plaatsen... of checken ze effectief op het adres ?

ZMD schreef:Dan is da waarschijnlijk nen hub van 10Mbps en dus moet ge die inderdaad vervangen.


Vervang hem dan maar meteen door een switch.
Plaats reactie

Terug naar “Telecom nieuws”