Newsserver EDPNET
- Sensei Zeon
- Elite Poster
- Contacteer:
- EDPnet
- ISP Official
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 153 keer
Ja, toch wel: http://www.edpnet.be/cms.aspx?S=helpcentre_newsgroup. @EDPNET (hoofdletters) voor de adsl-verbinding, @edpnet (kleine letters) voor de newsserver.Deej_1977 schreef:neeAnonymous schreef:moet het niet xxxxxx@edpnet zijn?
internet, fiber & telephony
-
- Starter
- Bedankt: 1 keer
volgens mij is die wel capped ofzo want ik haal hier snelheden van <10KB/s met soms pieken van rond de 20KB/s.
als je zo de eerste keer de headers binnenhaalt ben je wel een paar uur zoet..

Probeer eens www.newzbin.com, geen gesukkel meer met het downloaden van miljoenen headers...Pandoriaantje schreef:volgens mij is die wel capped ofzo want ik haal hier snelheden van <10KB/s met soms pieken van rond de 20KB/s.
Er zijn ook nog gratis alternatieven zoals http://usenetsearch.eweka.nl en http://www.binsearch.info . Dat in combinatie met een FTD accountje en je bent vertrokken 

-
- Starter
- Bedankt: 1 keer
site kon ik wel, maar dat neemt niet weg dat de snelheid van de server niet echt denderend is..Kerberos schreef:Probeer eens www.newzbin.com, geen gesukkel meer met het downloaden van miljoenen headers...Pandoriaantje schreef:volgens mij is die wel capped ofzo want ik haal hier snelheden van <10KB/s met soms pieken van rond de 20KB/s.
En ik hebt ook niet alleen over het zoeken van binaries eh.
Is die snelheid van de EDPNET-newsserver nu ook nog zo laag?Pandoriaantje schreef:Kerberos schreef:site kon ik wel, maar dat neemt niet weg dat de snelheid van de server niet echt denderend is..Pandoriaantje schreef:volgens mij is die wel capped ofzo want ik haal hier snelheden van <10KB/s met soms pieken van rond de 20KB/s.
En ik hebt ook niet alleen over het zoeken van binaries eh.
Op http://www.edpnet.be/cms.aspx?S=helpcentre_newsgroup staat :
Die nieuwe server is in feite Giganews. Dat van die hoge snelheid klopt dus van geen kanten? Welke snelheid haal je precies en hoeveel connections zijn er mogelijk.
Bij Scarlet (en nu ook SurfADSL) - die ook de newsserver van Giganews gebruiken - heb je twee verbindingen van 30 kB/s (Dus 60 kB/s is de max. snelheid). Headers ophalen is niet gecapt.
Bij EDPNET heb je dan ook nog een extra limiet op het usenetverkeer van 10 GB per maand. Als die snelheid dan toch zo laag is, waarom dan die extra limiet? Dat begrijp ik niet. Heeft iedereen dit?
Code: Selecteer alles
Enkele pluspunten van de nieuwe server zijn :
* de hoge snelheid
* meer dan 400 terabyte aan news, inclusief binaries
* retention times van maar liefst 40 dagen of meer
Bij Scarlet (en nu ook SurfADSL) - die ook de newsserver van Giganews gebruiken - heb je twee verbindingen van 30 kB/s (Dus 60 kB/s is de max. snelheid). Headers ophalen is niet gecapt.
Bij EDPNET heb je dan ook nog een extra limiet op het usenetverkeer van 10 GB per maand. Als die snelheid dan toch zo laag is, waarom dan die extra limiet? Dat begrijp ik niet. Heeft iedereen dit?
- Phuncz
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
- Bedankt: 24 keer
Ja helaas wel... Feitelijk is dit slechte reclame voor giganews. Als ik niet een tijd gezocht had op internet, had ik nog geloofd dat giganews zo traag is.
Zowiezo is het rechtvaardig dat iets weggaat: het limiet of de speedcap. Het is al erg genoeg dat ik 54€ moet betalen voor 3.3Mbit down / 384Kbit up / 40GB/maand (en dan sta je voor leuke verrassingen als ineens de limietmeter wél werkt). Het wordt tijd voor echte concurrentie zodat FUP en 8Mbit/1Mbit mogelijk wordt voor consumenten die niet 200€ de maand willen neerdokken.
Het grappige aan het hele gebeuren is ook nog dat EDPNet NIET de upload snelheid capped als je over je limiet zit. Dus feitelijk kan je lekker blijven uploaden zonder ook maar rekening te hoeven houden met limiet. Tot ze het in hun hoofd halen te gaan zeiken dat je teveel over je limiet zit...
Wat zou een Nederlandse telecom boer toch veel geld kunnen halen met een fatsoenlijk 8Mbit/1Mbit FUP abbo voor 80€, er zijn genoeg gewilligen !!
Zowiezo is het rechtvaardig dat iets weggaat: het limiet of de speedcap. Het is al erg genoeg dat ik 54€ moet betalen voor 3.3Mbit down / 384Kbit up / 40GB/maand (en dan sta je voor leuke verrassingen als ineens de limietmeter wél werkt). Het wordt tijd voor echte concurrentie zodat FUP en 8Mbit/1Mbit mogelijk wordt voor consumenten die niet 200€ de maand willen neerdokken.
Het grappige aan het hele gebeuren is ook nog dat EDPNet NIET de upload snelheid capped als je over je limiet zit. Dus feitelijk kan je lekker blijven uploaden zonder ook maar rekening te hoeven houden met limiet. Tot ze het in hun hoofd halen te gaan zeiken dat je teveel over je limiet zit...
Wat zou een Nederlandse telecom boer toch veel geld kunnen halen met een fatsoenlijk 8Mbit/1Mbit FUP abbo voor 80€, er zijn genoeg gewilligen !!
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
- Bedankt: 1972 keer
En jij gelooft dat men aan dergelijke klanten iets kan verdienenPhuncz schreef:Wat zou een Nederlandse telecom boer toch veel geld kunnen halen met een fatsoenlijk 8Mbit/1Mbit FUP abbo voor 80€, er zijn genoeg gewilligen !!

In hoofdzaak zijn dergelijke formules om klanten af te snoepen van elkaar (de concurrentie is daar veel hoger dan hier), maar uiteindelijk moet de winst komen van zij die amper downloaden.
- Phuncz
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
- Bedankt: 24 keer
Ja eigenlijk wel: http://www.versatel.nl/20mb/r2504 schreef:En jij gelooft dat men aan dergelijke klanten iets kan verdienenPhuncz schreef:Wat zou een Nederlandse telecom boer toch veel geld kunnen halen met een fatsoenlijk 8Mbit/1Mbit FUP abbo voor 80€, er zijn genoeg gewilligen !!![]()
Ik som even op:
20Mbit/1Mbit snelheden, FUP voor 40€/maand. Ik denk dat dan 80€ de maand wel winstgevend moet zijn... Nu ja, de vraag is maar hoe duur Belgacom de lijnen verhuurt. Toch vermoed ik eerder dat de prijzen VER omlaag kunnen.
- EDPnet
- ISP Official
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 153 keer
Nogmaals: de prijszetting op de Nederlandse breedbandmarkt is _niet te vergelijken_ met de Belgische, al was het maar omdat internetproviders in .nl per lijn simpelweg veel meer winstmarge hebben dan in .be, om de simpele reden dat men in .be naar verhouding veel meer kwijt is aan de telco. Wat een isp in België netto overhoudt aan een abonnementje van 40, 50 euro per maand, laat staan aan die van 30 euro of minder, dat is - geloof me vrij - echt niet veel.Phuncz schreef:Ja eigenlijk wel: http://www.versatel.nl/20mb/r2504 schreef:En jij gelooft dat men aan dergelijke klanten iets kan verdienen![]()
Ik som even op:
20Mbit/1Mbit snelheden, FUP voor 40€/maand. Ik denk dat dan 80€ de maand wel winstgevend moet zijn... Nu ja, de vraag is maar hoe duur Belgacom de lijnen verhuurt. Toch vermoed ik eerder dat de prijzen VER omlaag kunnen.
Alle andere argumenten - hoe goed bedoeld ook - die o.m. op dit eigenste forum bijna dagelijks de revue passeren, vallen daarbij volkomen in het niets.
internet, fiber & telephony
Mja misschien dan eens tijd met een deel ISP's de handen in elkaar te slaan en overleggen met belg.com dat het zo niet verder kan. Ze beperken de technologische evolutie van het land toch wel een grondig deel... Zo zal beeld via internet, wat nu al eitje is in NL, nog lang op zich kunnen laten wachten hier. Ook het internet als een afhankelijkmakend medium dankzij online dataopslag, abbonementen op content providers en dergelijke zijn simpelweg nog verre toekomst voor een land dat een tijd voorstond.
We weten allemaal wel dat Belg.com erg goed is in even hebberig te lijken als Microsoft, maar ze zijn niet heer en koning in België. Uiteindelijk zijn ze voor een groot deel afhankelijk van veel ISP's aangezien Euphony en Telenet een groot deel van hun telefoonlijn winst afsnoept. En skynet is niet bepaald met ruime marge de onbetwiste koploper qua klanten.
Zelf ben ik heel tevreden van EDPNet, buiten het hierboven genoemde usenet en het feit dat de teller een maand niet gewerkt heeft waardoor ik nu al 2 weken op smalband sta (nee ik wist niet dat ik zóveel afgehaald had). Maar nu is ook al een heftige klap gevallen met de users.edpnet.be die uit ligt en iedereen zijn data kwijt is. Op zich de fout van de klant als hij geen backup heeft, maar het feit blijft dat er heel wat negatieve puntjes aan het vallen zijn.
Ok, het is fijn dat jullie usenet aanbieden van een deftige provider, maar downloaden @ 10KB/sec is niet echt meer van deze tijd... Toch lijk ik ondankbaar, ik ben heel dankbaar voor de dienst. Enkel is het een erg falende dienst. En aangezien ik (en vele anderen) voor 15€/maand al een aparte usenet account willen en kunnen nemen die ongelimiteerd is, vind ik dat die optie ook aanwezig mag zijn bij jullie. Uiteindelijk kunnen jullie via Giganews wel een deal sluiten neem ik aan...
We weten allemaal wel dat Belg.com erg goed is in even hebberig te lijken als Microsoft, maar ze zijn niet heer en koning in België. Uiteindelijk zijn ze voor een groot deel afhankelijk van veel ISP's aangezien Euphony en Telenet een groot deel van hun telefoonlijn winst afsnoept. En skynet is niet bepaald met ruime marge de onbetwiste koploper qua klanten.
Zelf ben ik heel tevreden van EDPNet, buiten het hierboven genoemde usenet en het feit dat de teller een maand niet gewerkt heeft waardoor ik nu al 2 weken op smalband sta (nee ik wist niet dat ik zóveel afgehaald had). Maar nu is ook al een heftige klap gevallen met de users.edpnet.be die uit ligt en iedereen zijn data kwijt is. Op zich de fout van de klant als hij geen backup heeft, maar het feit blijft dat er heel wat negatieve puntjes aan het vallen zijn.
Ok, het is fijn dat jullie usenet aanbieden van een deftige provider, maar downloaden @ 10KB/sec is niet echt meer van deze tijd... Toch lijk ik ondankbaar, ik ben heel dankbaar voor de dienst. Enkel is het een erg falende dienst. En aangezien ik (en vele anderen) voor 15€/maand al een aparte usenet account willen en kunnen nemen die ongelimiteerd is, vind ik dat die optie ook aanwezig mag zijn bij jullie. Uiteindelijk kunnen jullie via Giganews wel een deal sluiten neem ik aan...
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
- Bedankt: 7 keer
- Contacteer:
Maak dan eens een abbo van rond de 80 a 90euro per maand, maar dan wel met fup. Zodat mensen die er willen voor betalen het ook kunnen nemen. En dan is iedereen tevreden. Denk wel dat de meeste mensen begrijpen dat het niet zo goedkoop kan als in nederland, maar hier in belgie is er gewoon zo goed als geen oplossing voor mensen die wat meer willen betalen per maand, maar dan wel fup willen. Ok je krijgt dan meer leechers.. maar de opbrengst is ook een deel meer dan van een abbo dat 40euro kost.Nogmaals: de prijszetting op de Nederlandse breedbandmarkt is _niet te vergelijken_ met de Belgische, al was het maar omdat internetproviders in .nl per lijn simpelweg veel meer winstmarge hebben dan in .be, om de simpele reden dat men in .be naar verhouding veel meer kwijt is aan de telco. Wat een isp in België netto overhoudt aan een abonnementje van 40, 50 euro per maand, laat staan aan die van 30 euro of minder, dat is - geloof me vrij - echt niet veel.

Bril nodig?Buster schreef:Maak dan eens een abbo van rond de 80 a 90euro per maand, maar dan wel met fup. Zodat mensen die er willen voor betalen het ook kunnen nemen. En dan is iedereen tevreden.
http://www.edpnet.be/cms.aspx?S=EDPnetProductsADSLflexi
Dacht zelfs dat iemand van edp zelf er hier een tijdje geleden wat meer uitleg over gegeven heeft. Heb op dit uur niet veel zin meer om op te zoeken waar en wanneer precies. Misschien in het draadje over hoogverbruikers of zo.
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
- Bedankt: 7 keer
- Contacteer:
Koop er zelf ene..

Das ook gewoon abbo met "vaste" limieten (50G max) ga je erover smallband.
Euhrm allee ja vast zijn ze nie.. maar is niet het gene wat ik bedoel

-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 96 keer
- Bedankt: 244 keer
Hopelijk komt de dag dat er 2 of meer partijen landelijk dslam dekking hebben zoals het nederlandse " http://www.bbned.nl/ " echter hier heeft Belgacom heel snel alle centrales met dsl uitgerust waardoor het voor een andere partij onmogelijk was om eerst te zijn. In nederland gebeurde dit gelijdelijk en was er een race en een klantenpotentieel als je eerst dsl in een centrale kon aanbieden.EDPnet schreef:Nogmaals: de prijszetting op de Nederlandse breedbandmarkt is _niet te vergelijken_ met de Belgische, al was het maar omdat internetproviders in .nl per lijn simpelweg veel meer winstmarge hebben dan in .be, om de simpele reden dat men in .be naar verhouding veel meer kwijt is aan de telco. Wat een isp in België netto overhoudt aan een abonnementje van 40, 50 euro per maand, laat staan aan die van 30 euro of minder, dat is - geloof me vrij - echt niet veel.Phuncz schreef:Ja eigenlijk wel: http://www.versatel.nl/20mb/r2504 schreef:En jij gelooft dat men aan dergelijke klanten iets kan verdienen![]()
Ik som even op:
Alle andere argumenten - hoe goed bedoeld ook - die o.m. op dit eigenste forum bijna dagelijks de revue passeren, vallen daarbij volkomen in het niets.
@EDPNETAnonymous schreef:Ok, het is fijn dat jullie usenet aanbieden van een deftige provider, maar downloaden @ 10KB/sec is niet echt meer van deze tijd... Toch lijk ik ondankbaar, ik ben heel dankbaar voor de dienst. Enkel is het een erg falende dienst.
Schrap dan toch 'de hoge snelheid' op http://www.edpnet.be/cms.aspx?S=Helpcentre_newsgroup. Zo maak je de mensen niet blij met een dooie mus. Over misleidende reclame gesproken. Dat kan al tellen.
Verder is volslagen zinloos om zowel een snelheidslimiet als limiet op het totale verkeer te hebben. Met Giganews moet er toch een betere deal te maken zijn. Andere providers kunnen dat wel, ook met diezelfde Giganews.