MarkDM schreef:vdps schreef:Jamaar.. laten we eens duidelijk zijn, dan. "en zetten klanten enkel om van ADSL als we daar opdracht toe krijgen." Opdracht van wie? De klant? Dat lijkt mij redelijk. Van proximus? Wat hebben die met het contract voor ADSL te zien?
Je schijnt moeilijk iets te snappen. Als Proximus in jouw straat geen ADSL meer wil geven dan kan EDPNET dat ook niet.
EDPNET huurt de laatste honderden meter tot je huis van Proximus. Dat is overal zo.
De opdracht komt dus van Proximus.
Jij schijnt echter moeilijk iets te kunnen lezen. Ik zei letterlijk: "Nogmaals: mijn ma heeft een contract voor ADSL aan 18 euro. Wat gebeurt er met dat contract als (wie dan ook) ADSL afvoert?"
Gelieve de 'wie dan ook' op te merken. Dat Proximus dat doet, en EDPNET dat dan ook niet kan helpen, is dus - net zoals al eerder aangehaald - geen antwoord op mijn vraag. Mijn vraag was - moest het nog niet duidelijk zijn: wat gebeurd er met het contract?
Bvb. Indien u het verschil niet begrijpt: het zou kunnen dat Edpnet het contract dan eenzijdig opzegt (of 'moet opzeggen' als u dit verkiest; in beide gevallen is het eindresultaat gelijk, namelijk dat Edpnet (want daar heeft ze een contract bij) dit niet meer nakomt. In dat geval: komt men met enige compensaties af? Als men hiervoor een klacht wil indienen, is dat dan via Edpnet of rechtstreeks aan proximus. Het duidelijkste to-the-point antwoord kwam van Fallschirmjaeger en het komt dus neer op contractbreuk. Of het zo simpel is dat iedereen 'zomaar' eenzijdig een contract kan breken betwijfel ik toch wat. Als ik vandaag mijn contract breek, en niks meer betaal aan Edpnet, denk ik niet dat zij ook akkoord zullen gaan dat ik het recht heb om dat te doen. In feite staat er uitdrukkelijk dat ik verplicht ben minstens een jaar verder te doen (of ik moet verbrekingsvergoeding betalen). Er zijn dus duidelijke voorwaarden aan verbonden zowel qua (opzeg)tijd als compensaties. Ik kan mij moeilijk voorstellen dat dat maar in één richting werkt en zij wel 'zomaar' een contract kunnen verbreken zonder enige gevolgen. I dunno: mss knn zij dan hun gramschap halen bij Prximus, als dat 'hun' fout is. Ik ben dan ook niet Edp^net aan het blameren; ik wil weten wat men gaat doen met het contract, en hoe men dat wilt oplossen als men niet wilt overschakelen naar een duurder model.
Een andere mogelijkheid zou bvb. zijn om voor dergelijke klanten een overgangsfase te voorzien, waarbij men aan de zelfde prijs blijft betalen, maar een verminderde snelheid krijgt bij de VDSL, evenredig met de vroegere ADSL snelheid, bvb.
Dit zijn geen dingen waar een occasionele forumganger of edpnet-user kan op antwoorden, en dat is waarom ik vroeg of of iemand van edpnet hier soms kan op antwoorden. Men kan mss opwerpen dat Edpnet er niet kan aan doen dat proximus dit afsluit, maar edpnet kan er wel zelf aan doen wat voor tegemoetkoming ze bereid is te doen. Zij is dan mss niet de oorzaak van zo'n geval, maar kan wel beslissen om de consequenties voor haar klanten beperken.
@fvhbrugge:"Als ADSL door proximus afgesloten wordt in bepaalde gebieden dan moet EDP al hun klanten naar vdsl migreren in die gebieden.
Dat goed voor alle klanten op DSL want zo kunnen zij genieten van hogere snelheden."
Zoals reeds uitdrukkelijk aangehaald, voor mijn ma is snelheid niet van prioritair belang. Kostprijs wel. Vandaar dat 'just in case' vr 18 euro voor haar perfect was. Als Edpnet dit 'moet' emigreren, moet men dit dan ook doen aan dezelfde voorwaarden? Daar ben ik benieuwd naar. Indien niet, wat stelt men dan voor, voor dezelfde prijs? Want mijn ma gaat denk ik niet méér betalen, ze vond het nu al duur genoeg. Als Edpnet dus haar wilt forceren om een ander contract te kiezen die méér kost, gaat ze daar niet op ingaan. Gaat Edpnet haar contract dan volledig stopzetten (en dus, hoe men het draait of keert, contractbreuk pleegt, ook al is de oorzaak proximus), ja of nee? Of gaat men trachten een of andere tegemoetkoming te doen? Dat was mijn vraag aan iemand van edpnet.