Sneller surfen dankzij Google

Hier horen vragen over google, irc, nieuwsgroepen, e-mail enz....
Plaats reactie
Kochanie
Elite Poster
Elite Poster

Google, het intussen beursgenoteerde internetbedrijf dat voornamelijk bekend is van de gelijknamige zoekmachine, heeft nog maar eens een nieuwe dienst gelanceerd. Google Web Acceleratormaakt het gebruikers mogelijk, mits het installeren van een (gratis) programma, om te surfen via de servers van het bedrijf.

Het voordeel daarvan is dat de verbinding van Google met de rest van de wereld veel sneller is dan die van de gemiddelde thuisgebruiker. Bovendien hoeft de zoekmachine alleen maar de laatste wijzigingen te downloaden van de gewenste pagina, omdat er al een versie beschikbaar is in het cache-geheugen (het plaatselijk geheugen op uw pc) van de thuisgebruiker.

Daarbij houdt de plugin nauwlettend de bewegingen van de muis in de gaten en probeert te voorspellen welke hyperlinks aangeklikt gaan worden. Op die manier kan de pagina alvast beginnen met laden. Dit alles resulteert in een snellere presentatie van de gewenste websites.

De nieuwe dienst is nu al fel besproken en heel waarschijnlijk komen er ook nu weer klachten in verband met de mogelijke schendingen van privacy zoals die er ook waren met de lancering van de gratis webmaildienst Gmail en het plaatselijke zoekprogramma Desktop Search. En de kritiek is begrijpelijk: als de internetgebruikers al hun dataverkeer via de servers van Google laten lopen, kan het bedrijf dit altijd controleren en verwerken. Maar Google heeft al laten weten ,,dat er uiterst zorgvuldig met persoonlijke informatie wordt omgegaan''.

Bron: Vum Media
Gast

Wanneer komt Google met een besturingsprogramma op de markt ? Google XP ! Daar gaat Microsoft :eek:
Nob
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 109 keer
Contacteer:

Zoekdiensten zouden moeten opgezet zijn door 1 of ander onafhankelijk orgaan dat gesubsidieerd wordt door de overheid.

Private bedrijven krijgen anders veel te veel macht. (gegevens manipuleren, opslaan, ... wie gaat dat allemaal controleren?)

greetz,

Nob
airzimmy
Erelid
Erelid
Contacteer:

Nob schreef:Zoekdiensten zouden moeten opgezet zijn door 1 of ander onafhankelijk orgaan dat gesubsidieerd wordt door de overheid.

Private bedrijven krijgen anders veel te veel macht. (gegevens manipuleren, opslaan, ... wie gaat dat allemaal controleren?)

greetz,

Nob
Daarvoor moet ik al geen gmail hebben, ze moeten mijn mails alvast niet doorzoeken om me dan via "aaaaaads from google" de beste opportuniteiten voor te schotelen.
Fraggle
Member
Member

Nob schreef:Zoekdiensten zouden moeten opgezet zijn door 1 of ander onafhankelijk orgaan dat gesubsidieerd wordt door de overheid.

greetz,

Nob
Dat vind 'k onnozelheid.
'k Denk dat iedereen hier zelf wel kan beslissen hoe men informatie zoekt.
"Een onafhankelijk orgaan gesubsidieerd door de overheid"?????
Hoe kunt ge zoiets in 1 zin zetten?
satori
Plus Member
Plus Member

Inderdaad. Ik heb liever dat mijn privacy geschonden wordt door een spam-bedrijfke, dan door de overheid :evil:
Piracy is such a harsh word.
I prefer to call it... ARRR-chiving...
Nob
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 109 keer
Contacteer:

Inderdaad. Ik heb liever dat mijn privacy geschonden wordt door een spam-bedrijfke, dan door de overheid
Je moet mijn woorden niet verdraaien he. Waarom denk je dat ik "onafhankelijk orgaan" erbij zet? Dus _niet_ de overheid zelf. Maar zoiets als het ICANN of whatever (iets neutraal, niet iets wat resultaten toont naargelang hoeveel ge betaalt (of whatever), want dat is al even erg als censuur, de censuur van die met het meeste geld namelijk).
Hoe kunt ge zoiets in 1 zin zetten?
Euhm hoe is google begonnen? Alle, precies of dat onmogelijk is...

greetz,

Nob
satori
Plus Member
Plus Member

Ieder "onafhankelijk orgaan" heeft zijn prijs, en ik ben er zeker van dat de overheid hoe dan ook aan die data zou geraken.

Zelfs al zou dit nog niet zo zijn, dan is er nog extreem veel kans dat die info in handen van derden kan vallen
(waar had ik laatst weer gehoord van een bedrijf waarvan pas een backup van hun personeelsbestand "spoorloos verdwenen" is?).

Waarvoor zou het trouwens weer goed zijn? Om sneller de bannerkes te kunnen downloaden?
Alle sites met binnen-de-perken-blijvend design laden naar mijn mening sowieso snel genoeg.

Mij gaat ge het allessinds niet zien gebruiken :wink:
Piracy is such a harsh word.
I prefer to call it... ARRR-chiving...
Sector
Member
Member

Er zou een enorm security risk met die Google Web Accelerator zijn, waardoor je cookies en session ID's geshared worden, er is een topic over op www.neowin.net

Mensen zeggen dat ze gewoon andere mensen hun usernames en passwoorden enz krijgen, wat een flater van Google.
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

Inderdaad 'k heb die topic ook wat doorlezen.

Ik had die Accelerator even geïnstalleerd om die te testen of ie wel effect had maar zonder succes. Die werkt wel maar die gaat totaal geen SNIK sneller :(
In firefox zie je dan bovenaan rechts in de toolbar dat je 6 of 8 seconden gewonnen hebt maar dat is totaal niet waar. Er veranderd NIKS.

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
Jelly
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 17 keer
Contacteer:

Lek nogmaals bevestigd.

http://www.broadbandreports.com/shownews/63314

Hier is hij ondertussen ook verwijderd, wel spijtig want ik merkte wel duidleijk een snelheidswinst bij het surfen op internationale websites.

Mvg, Jelly
Everything that has a beginning has an end.
LangeName
Skynet Forum Mod
Skynet Forum Mod

Google Web Accelerator zou ik wellicht wel eens testen (op voorwaarde dat ie goed werkt :p), waarom zou ik het niet doen, ik geloof allang niet meer in privacy op het net...
Als je echt gesteld bent op je privacy, raak dan nooit een pc aan en haal ook maar al die kortings- & spaarkaarten van om het even welk bedrijf uit je portefeuille :)
Kartouch
Pro Member
Pro Member
Bedankt: 1 keer

Privacy op het internet ... laat ons stellen dat als elke surfer die soft gaat gebruiken en er dus massaal info mee gaat doorsturen om ons surfgedrag bij te houden, dan moet de ontvanger ook een enorm systeem hebben om daar alsnog iets zinnigs mee aan te vangen.

Ik vraag mij af of zo'n bedrijf op termijn nog overweg kan met die informatie-overload.
The_Borg
Elite Poster
Elite Poster

Google werkt dmv van distributed computing, je mag gerust zijn dat een serverpark meer of minder de kost niet zal zijn.
"We are the Borg. Lower your shields and surrender your ships. We will add your biological and technological distinctiveness to our own. Your culture will adapt to service us. Resistance is futile."
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Internet-Gebruik”