Technologie De Lijn achterhaald voor ze werkt
En na 11 jaar durft men dan nog als excuus te spreken over een te late oplevering

Ik evenmin... enkel ticket heen en terug Brussel 15.2 euro ... een tienrittenkaart kost 77 euro (maw. 15.4 euro heen en terug)cadsite schreef:De tariefstructuur versta ik ook langs geen kanten...
Ik weet niet hoe jij hieraan komt, maar als ik op nmbs.be een H/T ticket bestel tussen Kortrijk en Turnhout, als volwassene zonder kortingen, is het wel degelijk €43.80.boonpwnz schreef:als je alleen bent is het maximum dat je moet betalen heen en terug 15,4 euro
Ik zuig dat dus niet uit mijnen duim é:boonpwnz schreef:Cadsite was je alleen?
Want 43 euro is wel veel.
als je alleen bent is het maximum dat je moet betalen heen en terug 15,4 euro
Inderdaad... straks moet je met z'n allen op het bedrijfsterrein gaan wonen, mag je geen auto meer hebben, mag je je enkel nog verwarmen met een warmtepomp, ... en verder moet je braaf zijn en netjes je belastingen betalenJoe de Mannen schreef:Of is de tijd voorbij dat we onderweg mogen luisteren naar de muziek die we zelf kiezen ?
Je lacht, maar we zullen er sneller zijn dan we denken. Niks mag nog.r2504 schreef:Inderdaad... straks moet je met z'n allen op het bedrijfsterrein gaan wonen, mag je geen auto meer hebben, mag je je enkel nog verwarmen met een warmtepomp, ... en verder moet je braaf zijn en netjes je belastingen betalenJoe de Mannen schreef:Of is de tijd voorbij dat we onderweg mogen luisteren naar de muziek die we zelf kiezen ?
Lach maar, maar ik zou er voorstander van zijn om bedrijfsvoorheffing en sociale bijdragen persoonsgebonden te maken, en te laten afhangen van de afstand en de filegevoeligheid en de transportkeuze van de werknemer tov zijn werkplek.r2504 schreef: Inderdaad... straks moet je met z'n allen op het bedrijfsterrein gaan wonen, mag je geen auto meer hebben, mag je je enkel nog verwarmen met een warmtepomp, ... en verder moet je braaf zijn en netjes je belastingen betalen
Ik zou graag thuis werken en mag dat ook van men baas. Maar dan zou ik elke dag dat ik thuis werk een verhuiswagen moeten meedoen.heist_175 schreef:
Levenskwaliteit +2.
Maar niet iedereen kan/mag dat.
Ik heb diverse klanten en velen van hen zitten in de rand van de grootsteden... ook daar (misschien moet je dus eens nader specifiëren naar waar je de bedrijven wil doen verhuizen - tenzij je Oost-Europa bedoelde ?) heb je dezelfde problemen, wacht nee ze zijn nog groter want openbaar vervoer is voor die locaties helemaal een utopie !FlashBlue schreef:Neen, die staan daar omdat hun werkgever "voor hun imago" in een stad wegkruipt, waardoor het algemene fileleed alleen maar groeit.
Je mag me altijd een alternatief bezorgen... ik zal je m'n loon en extra legale voordelen bezorgen. Of wacht, je gaat mij en m'n werkgever eerste zodanig straffen dat m'n kinderen misschien ooit naast de deur kunnen werken (als er tenminste na al het gepest nog bedrijven overblijven).FlashBlue schreef:En jullie volgen allemaal als gedwee vee in de heilige gemotoriseerde koe.
Dergelijke manier geeft pas aan hoe absurd het idee is en dat je gewoon geen deftige oplossing hebt... straffen is gewoon in het wilde in het rondslaan (iets wat we zelfs niet meer willen bij onze kinderen in het onderwijs).FlashBlue schreef:Dus inderdaad, bestraffen.
Inderdaad... maar het OV is al minder flexibel dan de wagen dat iedere minuut vertraging er één teveel is.FlashBlue schreef:En met de auto zijn reistijden voorspelbaar? Niet dus.
Productief op de trein... met Sudoko's oplossen of wat ? Je kan met moeite deftig zittenFlashBlue schreef:Ik zit veel liever in een trein, dan kan ik nog wat productief zijn
Het is een deel van de oplossing maar je manier waarop is typisch van één van iemand die er zelf geen last van heeft. Het is namelijk altijd mooi te roepen hoe hard dat je iemand anders moet straffen als je zelf buiten schot blijft.FlashBlue schreef:Decentraliseren, druk op infrastructuur verspreiden...
r2504 schreef:
Je mag me altijd een alternatief bezorgen... ik zal je m'n loon en extra legale voordelen bezorgen. Of wacht, je gaat mij en m'n werkgever eerste zodanig straffen dat m'n kinderen misschien ooit naast de deur kunnen werken (als er tenminste na al het gepest nog bedrijven overblijven).
Ik doe trouwens 40% van mijn verplaatsingen met het OV (de trein) en heb het geluk op 1.9 km van het station te wonen, en de klant zit zelfs op 50 meter van het station... en toch ben ik onderweg van 6u40 tot 18u om acht uurtjes te werken !
Dat zal je van mij nooit horen, in geen van beide richitngen, want ik heb zelf zo een onding tegen wil en dank.heist_175 schreef:Gek dat er niemand gesuggereerd heeft dat "de andere" jaloers is op zijn bedrijfswagen?
Of dat de bedrijfswagen als beloning dient voor de flexibiliteit.
Ik heb klanten over gans Vlaanderen zitten en de problematiek is OVERAL hetzelfde. Het enige verschil is dat grootsteden nog een enigszins beperkt (ik vind het juiste woord niet om te omschrijven dat ik drie uur onderweg ben om acht uur te werken) OV hebben.FlashBlue schreef:Wat ik daarentegen wel zeg: Het probleem met bedrijfswagens is dat ze , net zoals alles samenhokken in brussel, het probleem alleen maar voeden, en dat mensen gedwee erin meegaan.
Oh en jij doet dat niet ? Je doet het evenzeer en erger nog, je gaat het als basis gebruiken om alle anderen te straffenFlashBlue schreef:Je overdrijft enerzijds je eigen wereldbeeld en extrapoleert het naar anderen
Moest m'n focus daar zo hard op liggen dan nam ik niet voor 40% van m'n verplaatsingen het OV !FlashBlue schreef:omdat je zo hard gefocust bent op je auto, dat je niet wil meewerken aan een oplossing.
Niet overdrijven... ik ben een periode met de wagen gaan werken en stond op de parking aan Pachéco wat hartje Brussel is maar 3u file ? Ik had zelfs dagen dat ik er sneller was dan met de trein, alsook dagen dat ik er langer over deed (maar dan tenminste zonder de ellende van het OV erbij te moeten nemen).FlashBlue schreef:Ja natuurlijk, er staat smorgens ook 3 uur file rond puurs, net zoals rond brussel?
Gent - Dendermonde versus Brussel is ook maar de helft van de afstand... maak de vergelijking eens met andere locaties die op dezelfde afstand van Gent liggen als Brussel (tenzij je ervan uitgaat dat ieder bedrijf in JOU achtertuin ligt, maar als we dat allemaal gaan eisen hebben we evenzeer een probleem).FlashBlue schreef:En van Gent naar Dendermonde of ...
oeioeioeir2504 schreef: Ik doe trouwens 40% van mijn verplaatsingen met het OV (de trein) en heb het geluk op 1.9 km van het station te wonen, en de klant zit zelfs op 50 meter van het station... en toch ben ik onderweg van 6u40 tot 18u om acht uurtjes te werken !
Er zijn anders wel genoeg valabele redenen te bedenken.r2504 schreef:(dan ben je wat mij betreft gewoon dwaas).
Ik spreek niet voor mezelf é. Ik hoor dat gewoon veel in mijn buurt. Ik vind dat zelf ook eigenaardig, maar ja...Joe de Mannen schreef:ongekende buurt, tja, dat verandert toch vanzelf als je er elke dag naartoe rijdt ?
Nu ja, ik zou al blij zijn moest iedereen die ergens bang voor is van de baan blijven...
J.