Opstarten WinXP lag tussen idl en explorer start

Windows, Android, iOS, Linux, Chrome OS, ...
Plaats reactie
Damastaer
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Hey,
Ik heb een raar probleempje, een paar weken geleden is mijn pc gecrasht op rare wijze, tijdens het spelen van een spel..., dunno hoe dat zou komen, pc werkt al tijdje goed. En dus startte ik hem opnieuw op, maar er kwam zo'n lichtblauw standaard XP scherm en een muisknop. Taakbeheer kon ik openen (Het balkje met het kruisje en die bazaar, was wel kleiner, raar), en daar stonden een paar processen al geopend.
Hij bleef zo dus staan en na lang genoeg wachten (ik weet niet meer hoe lang was weg) kreeg ik dus alles toch deftig en werkte XP goed. Mijn bureablad was wel weg, en een paar andere instellingen.

Soit, Nu het probleem: Na dat voorval hierboven, start XP nu wel al verder op (Explorer.exe process is er dus al) en er staan 20 processen van de x aantal al aan. Op de rest moet ik dan nog een minuutje of 2, 3 wachten, zoals mijn virusscanner, die staat dan met een kruisje aangeduid in snelstart, totdat die is geladen. Ook als ik bv adsl connectie wil openen, laad hij het process, maar het komt nog niet tevoorschijn, zo zijn er wel dingen die starten (paint) andere dingen weer niet, of die haperen (zoals WMP), ook verkenner, geeft hij half weer, C, maar D schijf niet etc.

Iemand oplossing?
Siglo
Premium Member
Premium Member
Bedankt: 1 keer

Crashende hdd?
Je kan misschien best eens gaan kijken naar de errors in de event viewer. Als daar iets bij staat ivm uw disk zou ik ze vervangen.
Damastaer
Plus Member
Plus Member

Heeft niets met hd te maken normaal; die werkt perfect?
volgens mij is het een software prob, maar wat
Weetgraag
Erelid
Erelid

Een mogelijkheid is ook de compatibiliteit van de drivers van je grafische kaart met het spel dat je speelde. Check eens voor de laatste drivers van grafische kaart.

Greetz
Weetgraag :wink:
"Carpe Diem"
Sub Zero
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer

Ik denk eigenlijk gewoon aan de antivirus. Is dat toevallig Norton? Zoja, kies eens een andere ofzo. Ik heb dit nogal gezien bij mensen. En na een tijdje verdween het weer terug ook. Ik heb nooit de oorzaak gevonden, maar als je Norton afzette, dan bootte de PC gewoon door.

Cheers
Afbeelding
Damastaer
Plus Member
Plus Member

Weetgraag schreef:Een mogelijkheid is ook de compatibiliteit van de drivers van je grafische kaart met het spel dat je speelde. Check eens voor de laatste drivers van grafische kaart.

Greetz
Weetgraag :wink:
Normaal gezien zou ik de laatste versie moeten hebben, als ze niet elke week een nieuwe versie uitbrengen, is proberen
Sub Zero schreef:Ik denk eigenlijk gewoon aan de antivirus. Is dat toevallig Norton? Zoja, kies eens een andere ofzo. Ik heb dit nogal gezien bij mensen. En na een tijdje verdween het weer terug ook. Ik heb nooit de oorzaak gevonden, maar als je Norton afzette, dan bootte de PC gewoon door.

Cheers
Ik heb mcAfee en ja het kan idd zoiets zijn als je beschrijft, Ik heb zoiets nog al voorgehad en dat was telkens ik windows recoverde (schijf C formateren en ghost image met windows en heel de bazaar dat bij de pc zat) toen had ik ook een tijdje problemen met de virusscanner die pas na een aantal min opstart, maar die gingen na een aantal weken weg en pc startte dan normaal... raar
Ik zal mijn virusscanner is uninstallen
XInIX
Member
Member

Anders eens Microsoft Bootvis op los laten...
(Tool om bij het booten de "boot-delay's" op te speuren en te
optimalizeren)
Think this might help...
Greetz XInIX
Damastaer
Plus Member
Plus Member

heb ik gedaan, werkte niet, hij toonde ook niets van een delay :eek:
Plaats reactie

Terug naar “Software en apps”