Jammer dat het inderdaad naar vermoeden SD gaat zijn , maar als de prijs goed is overweeg ik toch om het te nemen .
Veel jaren heb ik er eens mee geëxperimenteerd hier in Limburgse grensstreek . En als ik me niet vergis kreeg ik met een passieve yagi een 65 tal zenders , gecodeerd en ongecodeerd binnen . Genk , Luik en Maastricht , zelfs de steunmast in aaken kwam met een 65% snr vrij goed binnen zonder mast versterker ( . Die waarde kan natuurlijk beter , maar op 2 meter hoogte in de tuin met een huis en enorm bos dat in de weg stond was ik enigszins verbaasd ( heb ook hoger gehaald bij koud mistig weer ,woon je aan de kust krijg je zo ook de engelse binnen met dat weer) .
De antene was een UHF antenne 57 elementen | ANTUV10KN
https://www.brigatti.nl/contents/nl/d1041_01.html .
Ook al waren er nadelen om al die masten te pakken , er moest gedraaid worden , of meerder yagi richt antennes plaatsen met een coupler ( voor luik en maastricht een aparte kleinere yagi ) .Voor de zender van genk maakte het ook niet uit of die yagi horizontal of vertical , juis gericht of niet stond , met 20KW en heel kortbij knalde zelfs de vrt kanalen in de kelder onder het huis heel hard binnen , ongeacht het weer
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
.
Nog een punt om op te letten voor wie het wil gaan proberen , onweer , laat de yagi nooit het hoogste punt wrden in de buurt , en als je met een mast versterker werkt , van de stroom leggen , of het kan eens heel wat geld gaan kosten .