Zwakke verbinding/ Overschakeling? / Academic Broadband

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
$woop
Starter
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 apr 2005, 18:43
Locatie: Heusden-Zolder

Hallo,

Ik zou graag willen overschakelen naar Academic Broadband, maar nu zit ik met een aantal vragen?! Ik ben zelf student maar mijn ouders zijn zelfstandige gaat dit dan nog? Op het moment heb ik een Skynet abonnement:

Op ons vast nummer 011 ** ** **
Combo National Anytime 300 - Twin line
Telefoon U77 standaar klavier VF

En speciaal bij genome telefoonlijn voor internet 011 ** ** **
Telefoon Classic
Belgacom ADSL Go

Vroeger stond mijn ADSL Go ook op ons vast nummer maar dan had ik een verbinding van 768kbps en nu met die telefoon lijn toch al 2,5Mbps.

Als ik overschakel naar Academic Broadband blijf ik dan mijn 2,5Mbps behouden of gaat deze weer omlaag? Kan ik 2 providers nemen? Want onze ISDN moet blijve en ik ga dan op onze bijgenome telefoonlijn Academic Broadband nemen dus ADSL Go is het enigste dat vervangen word of is er een andere betere oplossing? Kan ik Academic Broadband nemen terwijl mijn ouders zelfstandige zijn? Maar ik student ...

Alvast bedankt!
Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4229
Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

Wie komt in aanmerking voor Academic Broadband?
# Academic Broadband is exclusief voor: (Ouders van) leerlingen lager en secundair onderwijs
# Studenten aan Belgische hogescholen en universiteiten
# Onderwijzend personeel en medewerkers van Belgische hogescholen en universiteiten
# Leerkrachten in kleuteronderwijs, lager en secundair onderwijs
# Lesgevers en cursisten in "Levenslang Leren" (avondonderwijs, enzovoorts)
Het abonnement kan enkel online besteld worden, via AcademicBroadband.be (en dus niet via bijvoorbeeld de Tiscali-site).


BRON: http://www.academicbroadband.be/faq.asp#2

Dus jij mag de aanvraag doen op de naam van het bedrijf van je ouders met dat zij het 'zullen' betalen voor jouw.

2 ADSL lijnen op éénzelfde nummer (lijn) is technisch niet mogelijk.

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
Gast

Thnx, dat waren de antwoorden die ik moest hebbe :)! Nu alleen nog hopen dat mijn verbindingssnelheid hetzelfde blijft :)! Maar op de site staat limiet van 10Gb maar vele zegge hier dat dat officeel 15Gb is, is dit echt zo het geval?

Alvast bedankt
ph4t
Plus Member
Plus Member
Berichten: 124
Lid geworden op: 03 sep 2003, 11:24

Anonymous schreef:Thnx, dat waren de antwoorden die ik moest hebbe :)! Nu alleen nog hopen dat mijn verbindingssnelheid hetzelfde blijft :)! Maar op de site staat limiet van 10Gb maar vele zegge hier dat dat officeel 15Gb is, is dit echt zo het geval?

Alvast bedankt


welke limiet? :lol:
Gast

Even een vraagje ivm academic broadband ; hebben die een goede newsserver ?

Ik kan op hun site niets terugvinden hierover ...
ph4t
Plus Member
Plus Member
Berichten: 124
Lid geworden op: 03 sep 2003, 11:24

Anonymous schreef:Even een vraagje ivm academic broadband ; hebben die een goede newsserver ?

Ik kan op hun site niets terugvinden hierover ...


Ze gebruiken newsserver van tiscali (news.tiscali.be)
Gebruikersavatar
Zerror
Member
Member
Berichten: 61
Lid geworden op: 29 maa 2005, 13:35
Locatie: Herent

Anonymous schreef:Thnx, dat waren de antwoorden die ik moest hebbe :)! Nu alleen nog hopen dat mijn verbindingssnelheid hetzelfde blijft :)! Maar op de site staat limiet van 10Gb maar vele zegge hier dat dat officeel 15Gb is, is dit echt zo het geval?

Alvast bedankt


Momenteel wordt de limiet van AC niet nagekeken.
RaPMaN
Plus Member
Plus Member
Berichten: 219
Lid geworden op: 22 apr 2005, 22:49
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer

ph4t schreef:
Anonymous schreef:Even een vraagje ivm academic broadband ; hebben die een goede newsserver ?

Ik kan op hun site niets terugvinden hierover ...


Ze gebruiken newsserver van tiscali (news.tiscali.be)


Tiscali heeft geen goede newsserver zeker, text-only ? of vergis ik me ...
ph4t
Plus Member
Plus Member
Berichten: 124
Lid geworden op: 03 sep 2003, 11:24

Ik gebruik newsgroups enkel voor text. Ik zou niet weten of je ook binaries kunt downloaden.
RaPMaN
Plus Member
Plus Member
Berichten: 219
Lid geworden op: 22 apr 2005, 22:49
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer

ph4t schreef:Ik gebruik newsgroups enkel voor text. Ik zou niet weten of je ook binaries kunt downloaden.


Iemand die toevallig weet of binaries ook ondersteund worden ?
Ik zie dat tiscali is overgenomen door scarlet, zouden ze mss de scarlet newsserver gebruiken ?
Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4229
Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

Wat denk je? Als er sprake is van een overname die bijna 2 jaar oud is dan zal er natuurlijk een news server zijn met binaries.

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
Gebruikersavatar
Kokki
Pro Member
Pro Member
Berichten: 251
Lid geworden op: 07 nov 2004, 14:40
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 2 keer

ph4t schreef:
Anonymous schreef:Even een vraagje ivm academic broadband ; hebben die een goede newsserver ?

Ik kan op hun site niets terugvinden hierover ...


Ze gebruiken newsserver van tiscali (news.tiscali.be)


Probeer het maar eens met omega.tiscali.nl. Je gaat versteld staan. :-)
Alleen niet tijdens het weekend proberen, want dan hebben ze de laatste tijd nogal veel problemen :-(
Gebruikersavatar
Kokki
Pro Member
Pro Member
Berichten: 251
Lid geworden op: 07 nov 2004, 14:40
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 2 keer

Ken schreef:Wat denk je? Als er sprake is van een overname die bijna 2 jaar oud is dan zal er natuurlijk een news server zijn met binaries.

Over welke heb jij het Ken? Het is me nog niet gelukt om op die van Scarlet te geraken. Heb je soms tips?
RaPMaN
Plus Member
Plus Member
Berichten: 219
Lid geworden op: 22 apr 2005, 22:49
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer

@ Kokki : wat is de retentie van die server en komt er veel compleet door ?
The Brainiac [Z]

zijn de verbindingen op academicbroadband.be wel stabiel?
op welke ending eindigen de mail adressen? "@academicbroadband.be"?
Berghe
Member
Member
Berichten: 77
Lid geworden op: 17 jan 2005, 14:05

de mijne eindigd op @pro.tiscali.be, maar ik heb academic Broadband via federaal ambtenaar, die hebben daar dus ook recht op, weliswaar via hun eigen dienst, maar is er een onderdeel van.
Fraggle
Member
Member
Berichten: 80
Lid geworden op: 02 mei 2004, 18:59

Ik kan Academic broadband aanbevelen aan iedereen die het kan nemen. Als ge de kans hebt, neemt ze dan gewoon...
Voorlopig is er zelfs van FUP geen sprake, aangezien er geen controle is.
Maar zelfs als de controle er wel zou zijn, blijft het een stuk goedkoper als alle andere providers
Gebruikersavatar
Kokki
Pro Member
Pro Member
Berichten: 251
Lid geworden op: 07 nov 2004, 14:40
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 2 keer

RaPMaN schreef:@ Kokki : wat is de retentie van die server en komt er veel compleet door ?


Retentie is zeker 4 dagen en als ze geen problemen hebben is ie vrij compleet (laat me zeggen 99%). Ik moet erbij zeggen dat ze de laatste tijd nogal wat problemen hadden in het weekend. Dan is het dus echt hopeloos. In de groep.tiscali.helpdesk kan je de situatie wat volgen.

Groetjes
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”