Sennheiser over-ear koptelefoon

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
bartman
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 24 keer

als je bijvoorbeeld op bol.com zoekt naar de Sennheiser momentum 2 wireless is er keuze tussen de black of de ivory. vandaag was ik in keulen en eerst in de saturn hadden ze ze maar deze bleken enkel geschikt voor de galaxy? daarna even verderop in de mediamarkt daar lagen ze ook maar daar waren ze enkel geschikt voor apple. hoe zit dat dan als je besteld bij bol? welke versie krijg je dan? en trouwens ik heb noch een ios nog een samsung , enkel een nexus6p en wilde eigenlijk een aparte muzieksoeler aanschaffen type fiio of een krell.
FlashBlue
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 1055 keer
Bedankt: 317 keer

Ik mis ergens iets denk ik?

Ik kan nergens een onderscheid terugvinden, niet bij fabrikant en niet online, dat mij doet vermoeden dat het een of/of verhaal zou zijn qua compatibiliteit?

Dat spul heeft bluetooth en een standaard bekabelde aansluiting, en werkt dus op ongeveer alles lijkt mij?
enige wat me wel opvalt is dat hij kan pairen via nfc, maar dat is optioneel, dus je kan ook via de ouderwetse methode pairen met je devices lijkt me...

Of begrijp ik je verkeerd?
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 224 keer
Bedankt: 318 keer

ik merk 2 versies (voor de bekabelde versie)

De momentum I en de momentum G. Op de website lijkt de I geschikt voor apple, de overige voor android en voor gewone spelers.

Het verschil zit hem in de bediening van het volume en tracks op de headphone bediening.

De wireless versie heeft dit onderscheid niet en is compatibel met beide protocollen.

zelf heb ik een bose wireless headphone die op zowel android als apple werkt, terwijl de bose in-ears (met kabel) die ik aangekocht heb er wel een onderscheid is tussen android en apple.

dus algemeen met kabel is er onderscheid, wireless niet omdat de software dit aanpast.
Laatst gewijzigd door mailracer 02 nov 2017, 23:40, in totaal 1 gewijzigd.
FlashBlue
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 1055 keer
Bedankt: 317 keer

Bij de kabelde momentums idd, daar hangen zelfs de kleuropties af van of je apple of droid kiest: https://nl-be.sennheiser.com/momentum-on-ear-m2

Maar bij de wireless vind ik het niet terug hoor : https://nl-be.sennheiser.com/momentum-on-ear-wireless

En de TS heeft het specifiek over de wireless, dus daarmee dat ik het even niet goed snap :)
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 224 keer
Bedankt: 318 keer

zie mijn toevoeging in vorige post
dus algemeen met kabel is er onderscheid, wireless niet omdat de software dit aanpast.
bartman
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 24 keer

ik snapte het ook niet goed maar het kan met de wijze van bediening te maken hebben. jammer dat ik er geen foto's van gemaakt heb.
JamesEarlGray
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 99 keer

Apple is tegendraads geweest en de contacten op een 3,5mm audio plug anders bedraad dan wat ondertussen de norm was, waardoor er twee stromingen producten moeten bestaan die compatibel zijn met de ene bedrading maar niet met de andere. Met dank aan Apple.
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”