Ik heb nieuw speelgoed!
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 483 keer
- Bedankt: 98 keer
- Contacteer:
Jep! Sinds begin augustus de Mi Band 2 gehad en heel content van voor z'n geld. Hartslagmeter en stappenteller waren imho weinig accuraat in vergelijking met de stappen die mijn iPhone zelf bv aangaf.
Meldingen waren voor mij het grootste selling point. Nu, voor de Mi vond ik het niet erg dat er verder niets op het scherm verscheen. Het is gewoon te klein en er is geen echte manier van invoer dus je zou er verder weinig aan kunnen doen. Ik gebruikte hem dan wel op iOS dus kon bv Mi Band Tools niet gebruiken, geen idee wat voor meerwaarde die nog geeft.
En ook hier komt het grote punt weer naar boven: integratie. Bij de Mi Band kwam de melding/trilling altijd nà de melding op mijn iPhone, de Watch kijkt op welk apparaat ik actief ben. Ben ik actief op mijn Mac, krijg ik daar eerst de melding. Ben ik op mijn iPhone bezig, krijg ik daar de melding. Geen actief apparaat? Eerst melding op de Watch en daarna op de iPhone.
Meldingen waren voor mij het grootste selling point. Nu, voor de Mi vond ik het niet erg dat er verder niets op het scherm verscheen. Het is gewoon te klein en er is geen echte manier van invoer dus je zou er verder weinig aan kunnen doen. Ik gebruikte hem dan wel op iOS dus kon bv Mi Band Tools niet gebruiken, geen idee wat voor meerwaarde die nog geeft.
En ook hier komt het grote punt weer naar boven: integratie. Bij de Mi Band kwam de melding/trilling altijd nà de melding op mijn iPhone, de Watch kijkt op welk apparaat ik actief ben. Ben ik actief op mijn Mac, krijg ik daar eerst de melding. Ben ik op mijn iPhone bezig, krijg ik daar de melding. Geen actief apparaat? Eerst melding op de Watch en daarna op de iPhone.
- TiTanium
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
- Bedankt: 469 keer
Op de mi band kan je meer laten opkomen dan je denkt
Ik heb al mijn berichten laten afrollen van het scherm (al staat da terug af , veel mensen lezen graag mee).
Ik kan zien we er belt, de naam rolt over het scherm.
Hiervoor gebruik ik Mi Band Tools, alleen is het allemaal aan de kleine kant
Ik heb al mijn berichten laten afrollen van het scherm (al staat da terug af , veel mensen lezen graag mee).
Ik kan zien we er belt, de naam rolt over het scherm.
Hiervoor gebruik ik Mi Band Tools, alleen is het allemaal aan de kleine kant
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
-
- Elite Poster
- Contacteer:
Oproepen, iMessage en SMS werden bij mij ook met caller id weergegeven. Inhoud van de berichten niet, daarvoor is het scherm toch te klein en die rollende tekst niet praktisch. Van de rest van de apps kreeg ik gewoon het logo te zien (snapchat, whatsapp, ...)
Enkel Mi Fit bestaat voor iOS, maar voldeed eigenlijk wel aan mijn verwachtingen. Voor de 25 euro of zo die ik de Mi heb betaald is het echt ongelooflijk. En ftw battery life: drie weken.
Enkel Mi Fit bestaat voor iOS, maar voldeed eigenlijk wel aan mijn verwachtingen. Voor de 25 euro of zo die ik de Mi heb betaald is het echt ongelooflijk. En ftw battery life: drie weken.
- Sasuke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
- Bedankt: 332 keer
- Contacteer:
Hier zeer tevreden Apple Watch gebruiker ... zeker sinds ik er met Series 2 nu ook mee kan gaan zwemmen e.d. Spijtig van de batterijduur, maar dat ervaar ik als minder storend eigenlijk. En als je een iPhone gebruikt is het eigenlijk ook de enige die echt goed werkt.
-
- Elite Poster
- Contacteer:
Nog een punt: de taptic engine is zooooo veel fijner dan een gewone trilmotor zoals die in de Mi Band. Door de 7 wat vergeten hoe gerellig die dingen doen.
Welke Watch heb jij Sasuke? In principe kan ik met deze ook zwemmen, douchen, ... maar ik heb er wat schrik voor. Idem iPhone die ook water resistant zou moeten zijn. Ik heb wel al van mensen gehoord die zelfs met hun Series 0 gewoon gingen douchen zonder ooit problemen te hebben, maar zout water (zee) of warm water + zeep (douche) kan me nu toch niet heel gezond lijken. Misschien als het nieuw er wat af is dat ik het wel eens probeer.Sasuke schreef:Hier zeer tevreden Apple Watch gebruiker ... zeker sinds ik er met Series 2 nu ook mee kan gaan zwemmen e.d.
- darkzero
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
- Bedankt: 33 keer
Ik heb een apple watch series 2 sport en ik zwem en douche er gewoon mee. Dus zal met jouw series 3 ook geen probleem zijn.
Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
- selder
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
- Bedankt: 727 keer
Als ik alleen thuis ben dan game ik met het geluid door m'n AudioEngine A2+ luidsprekers, maar dan had ik geen microfoon om te voice roepen in Discord (terwijl ik dat wel heb door m'n G933 headset). Rondgekeken voor microfoons maar m'n gading niet gevonden, ofwel te groot, of te professioneel ... dan maar gekeken naar een webcam die wat in m'n setup past - die hebben immers ook microfoons.
Dus:
Kan ik er nog mee streamen ook
En ik was de kabel mess van de iPhones en tablets aan de salontafel beu, of vond er maar niks aan als de kabels van achter de zetel komen.
Dus:
Een Eclipse van Native Union via Kickstarter:
Ofwel hangen we die achter de zetel tegen de muur, ofwel werken we de stroomkabel weg in de salontafel.
En als me dat goed bevalt, dan koop ik er nog eentje voor aan het hoofdeinde van het bed
Dus:
Kan ik er nog mee streamen ook
En ik was de kabel mess van de iPhones en tablets aan de salontafel beu, of vond er maar niks aan als de kabels van achter de zetel komen.
Dus:
Een Eclipse van Native Union via Kickstarter:
Ofwel hangen we die achter de zetel tegen de muur, ofwel werken we de stroomkabel weg in de salontafel.
En als me dat goed bevalt, dan koop ik er nog eentje voor aan het hoofdeinde van het bed
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
- seagull
- Elite Poster
- Twitter: WimVerlinden
- Uitgedeelde bedankjes: 51 keer
- Bedankt: 91 keer
- Contacteer:
Kapstokje voor mijn koptelefoon.
Business Fibernet 300 plus met Speedboost 1G Business- Proximus Internet Maxi fixed IP (failover)
Business Mobile Flex + (smartphone) & Business Mobile Flex (Mifi router) - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV
Business Mobile Flex + (smartphone) & Business Mobile Flex (Mifi router) - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV
- honda4life
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
- Bedankt: 315 keer
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
- selder
- Moderator
Een fingbox! Cool apparaat om je netwerk wat in de gaten te houden.
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
- selder
- Moderator
Ja, moet die wel soms manueel uitzetten, anders koop ik alle gadgets die er zijn!
-
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 1055 keer
- Bedankt: 317 keer
Heb er hier al eentje in gebruik sinds begin september, en uiteindelijk is het niet meer dan een gadget.selder schreef:Een fingbox! Cool apparaat om je netwerk wat in de gaten te houden.
IMG_6626.png
Zeker nu dat de remote access functionaliteit er niet meer gaat komen (die initieel wel aangekondigd was), is het nut vrij beperkt, wegens "te simpel" voor echte monitoring, en "te beperkt" op vlak van bandwith monitoring etc.
Een gadget.
© De Morgen: Geachte taalnazi's, deradicaliseer een beetje.
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
- Bedankt: 6 keer
Nuttig en cool apparaat op het eerste zicht.selder schreef:Een fingbox! Cool apparaat om je netwerk wat in de gaten te houden.
IMG_6626.png
Ik vraag me af: heb je extra invoerrechten/btw/taks/administratiekosten/etc... moeten bijbetalen toen het geleverd werd?
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 176 keer
- Bedankt: 7 keer
Zopas 2 (goedkope) Khadas VIM2 DIY boxes gekocht. Een soort van RPi3 maar krachtiger.
Kan multi : Android, LibreELEC en ARMbian (debian of ubuntu, server of desktop) booten.
Zelf werk ik aan een minimal 'stage3' development gentoo distro voor kvim2.
Kan multi : Android, LibreELEC en ARMbian (debian of ubuntu, server of desktop) booten.
Zelf werk ik aan een minimal 'stage3' development gentoo distro voor kvim2.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
- Bedankt: 100 keer
Ik heb mijn LG 27ud58 gewisseld voor een AOC agon ag241qg icm GTX 1080.
Het is geen 4K maar wel 2560*1440p. Puur uit lange termijn budget denken kwam ik hier op uit dat 4K gaming me nog iets te duur zal worden en ik liever wat langer met mijn hardware wil doen. Dit is ruim 2 keer minder pixels dan 4K maar nog steeds een hoop meer dan full hd en ik heb geen last van dat ik pixels zie. dus een goed compromis. + ik heb nu een 165(overclock) hz scherm die voor gaming icm tn paneel wel goed is voor de toekomst.
Het is geen 4K maar wel 2560*1440p. Puur uit lange termijn budget denken kwam ik hier op uit dat 4K gaming me nog iets te duur zal worden en ik liever wat langer met mijn hardware wil doen. Dit is ruim 2 keer minder pixels dan 4K maar nog steeds een hoop meer dan full hd en ik heb geen last van dat ik pixels zie. dus een goed compromis. + ik heb nu een 165(overclock) hz scherm die voor gaming icm tn paneel wel goed is voor de toekomst.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
- Bedankt: 313 keer
Vóór deze topic gecensureerd wordt, ook nog mijn nieuwe aanwinst insturen.
Benq Sw2700PT, scherm voor fotoamateurs met 2 USB 3.0 poorten aan zijkant en een cardreader. Zit ook een kap bij om zoveel mogelijk licht te weren. Ben er zeer tevreden mee. Onderaan ook handige afstandsbediening om het menu te sturen en presets snel te benaderen.
Benq Sw2700PT, scherm voor fotoamateurs met 2 USB 3.0 poorten aan zijkant en een cardreader. Zit ook een kap bij om zoveel mogelijk licht te weren. Ben er zeer tevreden mee. Onderaan ook handige afstandsbediening om het menu te sturen en presets snel te benaderen.
- heist_175
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
- Bedankt: 856 keer
In het rijtje nieuwe schermen, ik heb net deze gekocht: AOC i2490PXQU
24"
HDMI, DisplayPort (en VGA)
USB3 hub (3 + 1 om op te laden)
speakers (nu ja...)
Nu wat aan het uitkijken naar een 2dehands reservescherm, maar vrijwel alle 2dehands schermen zijn TN en ik wil een IPS of gelijkaardig
24"
HDMI, DisplayPort (en VGA)
USB3 hub (3 + 1 om op te laden)
speakers (nu ja...)
Nu wat aan het uitkijken naar een 2dehands reservescherm, maar vrijwel alle 2dehands schermen zijn TN en ik wil een IPS of gelijkaardig
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
- Bedankt: 100 keer
En weer veranderd. Heb een korrelig scherm dus is het de lg 27ud68p-B geworden en dit definitief.
Met dit scherm heb ik toch 4k en een qua kleuren erg goed scherm.
Ja ik was een monitor aan het zoeken en wist niet wat ik wou. Dit is wat ik definitief heb gekozen.
Met dit scherm heb ik toch 4k en een qua kleuren erg goed scherm.
Ja ik was een monitor aan het zoeken en wist niet wat ik wou. Dit is wat ik definitief heb gekozen.
- selder
- Moderator
Die heb ik ook, maar ligt stof te happen. Werkt verbazend goed, maar voor games die snelle muis/keyboard handelingen verzisen (Quake, Doom...) is er toch een merkbare vertraging
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Het zou tof zijn moest je je ervaringen delen in een apart topic.MClaeys schreef:Een Aeon Z-wave stick en een RFXcom om met Domoticz te experimenteren.
- bollewolle
- Elite Poster
- Twitter: bollewolle
- Uitgedeelde bedankjes: 166 keer
- Bedankt: 89 keer
Ben ook wel geïnteresseerd in je ervaringen. Heb je een reden waarom je voor Domoticz gaat? Heb zelf de neiging om voor Home Assistant te kiezen. Naar wat ik lees is de ontwikkeling daar momenteel veel sneller dan bij Domoticz (meerdere maintainers vs 1 bij Domoticz?).
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
- Bedankt: 343 keer
Ghoh, geen specifieke reden, kan goed zijn dat ik nog voor iets anders ga. Op Domoticz ben ik eerder gevallen omdat een collega er mee bezig is en altijd wel geestige dingen te tonen heeft. Ik moet nog kijken wat bij ons het beste gaat passen van systeem. Voor verlichting (aan/uit en dimmen) moet ik bvb iets vinden om dat vanuit de zekeringenkast te bedienen, dat heb ik bij zwave helaas nog niet gevonden.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
- Bedankt: 51 keer
Als er iemand vragen/ervaring zoekt met Zwave kan ik ook wel bijdragen. Ik heb gespeeld met Domoticz & een Aeon Zwave stick op een NUC, gekeken naar Vera en momenteel een Fibaro Home Center in gebruik. Daarnaast verschillende inbouw dimmers van Fibaro, motion/multisensors van Fibaro en softremote's van NodON.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
- Bedankt: 343 keer
Naar Fibaro ben ik ook aan het kijken, maar mijn schakelaars werken op 24V, dus die gaan volgens mij niet werken met die switches en dimmers (heb nog geen antwoord van support gekregen hierover).
De rolluiken gaan we niet met schakelaars doen, dus die Fibaro's zijn wel besteld (met DIN case om in meterkast te hangen).
De rolluiken gaan we niet met schakelaars doen, dus die Fibaro's zijn wel besteld (met DIN case om in meterkast te hangen).
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
- Bedankt: 4 keer
je hebt modules van qubino dat je kan inbouwen in je meterkast. Voor fibaro heb je speciale houders zodat je de modules kan vastklikken op de rail in je kast.MClaeys schreef: Voor verlichting (aan/uit en dimmen) moet ik bvb iets vinden om dat vanuit de zekeringenkast te bedienen, dat heb ik bij zwave helaas nog niet gevonden.
Ik gebruik hier al jaren naar volle tevredenheid domoticz, wij moeten nog zelden manueel een licht aan doen of een rolluik open of dicht doen.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
- Bedankt: 435 keer
Om in het smart home sfeertje te blijven : klein smart lighting setje van Ikea met 4 GU10 lampen. Geïnstalleerd in mijn bureau waar ik wat slimme dimming wou. Is echter nog fijner omdat ik nu ondanks 1 circuit/schakelaar de verschillende lampen afzonderlijk kan bedienen. Heb er bvb ook een kleine muziek home-studio, waar het licht dan uit mag blijven als ik aan het werk ben.
EIgenlijk gewoon op gekomen nav de nieuwe Homekit support van Ikea. Enkel zonde dat de spraakherkenning (nederlands) van Siri zo pover is.
EIgenlijk gewoon op gekomen nav de nieuwe Homekit support van Ikea. Enkel zonde dat de spraakherkenning (nederlands) van Siri zo pover is.