Ik wou even een referendum (pun intended) organiseren hierover om te checken wat jullie ervan denken. Dit referendum is niet bindend
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Ik volg dit volledig. Ik ga evenwel niet stemmen, want de poll is niet duidelijk. Maak de poll:krisken schreef:Daar geef ik MaT gelijk in. Politiek : liever niet. Non-Tech topics : ja.
Let op dat mijn vraag enkel ging over duidelijkheid, niet over het standpunt dat ik inneemkrisken schreef:Daar geef ik MaT gelijk in. Politiek : liever niet. Non-Tech topics : ja.
Politiek hoort hier inderdaad niet thuis, daar zijn genoeg andere fora voor.krisken schreef:Daar geef ik MaT gelijk in. Politiek : liever niet. Non-Tech topics : ja.
Niet meteen het links-rechts gezever, maar ik ben destijds op TIK ook weg gebleven en ben dit trouwens ook aan het overwegen wat betreft Userbase.cadsite schreef:omdat ik al te veel fora heb zien stuk gaan op het oeverloos links-rechts gezever.
Ik ben eerder voorstander voor strikte moderatie op o.a.r2504 schreef: Wat de overige non-tech topics betreft... geen probleem al mag dat met een zeer strikte moderatie wat mij betreft (maar dat vraagt natuurlijk een hele inspanning).
Die strikte moderatie mag er wat mij betreft ook komen op het typische provider bashing, gebrek aan respect voor wettelijke bepalingen en moraal in het algemeen.
Geen censuur van meningen, maar van onderwerpen.MaT schreef:Aah, het hellend vlak is ingezet voor de censuur van ongewenste meningen...
Een mening is toch altijd subjectief? Wie beweert een objectieve mening te hebben gebruikt dat als voorwendsel om vooralsnog een ander de mond te snoeren, want dat bestaat niet.r2504 schreef:[...]
Meningen zijn hier trouwens vaak enorm subjectief en ik denk dat niemand nood heeft die in iedere topic terug te zien komen.
Ik had het over dit:cadsite schreef:Geen censuur van meningen, maar van onderwerpen.MaT schreef:Aah, het hellend vlak is ingezet voor de censuur van ongewenste meningen...
Groot verschil.
r2504 schreef:Die strikte moderatie mag er wat mij betreft ook komen op het typische provider bashing, gebrek aan respect voor wettelijke bepalingen en moraal in het algemeen.
Dat hebben we best begrepen denk ik... en jij hebt het recht een provider niet goed te vinden maar als je dat dan in ieder topic komt vermelden zorg dan minstens dat je daar ook objectieve criteria voor hebt. Aangezien je die niet hebt verlaag je gewoon jezelf tot het typische provider bashing en daar heeft niemand op dit forum iets aan.MaT schreef:Ik had het over dit:
volgens mij ga je meer antwoorden krijgen dan je lijkt te verwachten...THRene schreef:
Ik ben benieuwd hoe men zou reageren als ik een kookrubriek open in Allerlei.
Agreed. Ik begrijp het nut niet van die censuur op voorhand.Dizzy schreef:Non-tech topics moeten zeker mogelijk zijn want ik stel vast dat deze topics ook heel populair zijn.
Ik vind het een foute keuze om beginnen te censureren naar onderwerp. Elke topic kan naar iets anders evolueren en wie gaat bepalen wat politiek is en wanneer dat precies begint?
De mods zijn hier om te modereren, dat ze dat dan ook doen ALS het de spuigaten uitloopt maar zonder censuur op voorhand te plegen op alles wat hen werk oplevert. Ik heb veel respect voor de mods maar bij censuur weet je waar je begint maar nooit waar je eindigt. Je ziet nu al dat er geopperd wordt om de censuur ook naar tech-topics te verschuivenEen forum dient om uw EIGEN mening te geven en meningen zijn niet objectief noch neutraal.
De topics moeten voor mij blijven want het niveau op UB is al bij al hoog en de mods kunnen ingrijpen als het echt te erg wordt.
Wie de topics niet interesseert is ook niet verplicht ze te volgen/lezen.
In de politiek geladen topics, lijkt mij dat goed mee te vallen...Goztow schreef: De moderatoren hebben er alleszins hun werk mee om deze te modereren.