Krisken: kan je ook eens geen filmpje online zetten?
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Nee, mensen die in een schemerzone opereren (en dat is hier zeker het geval) gaan niet snel de politie contacteren. In het milieu waarin deze mensen actief zijn is er bovendien al een algemeen wantrouwen tov politie.fvhbrugge schreef:Op een dag zal je toch wel eens de politie aan je deur krijgen. Wegens stalking,
Ik heb het filmpje gezien. Zoals ik al zei, de betrokken persoon gaat niet naar de politie stappen. Daarvoor riskeren ze zelf te veel. Bovendien opereren zij ook in een "wij vs zij" attitude tov de politie (en de autochtone maatschappij in het algemeen). Ik ga je niet vragen om het filmpje terug te zetten, wel om hier even over te reflecteren. Want de privacy van ons allemaal was er meer bij gebaat als je dit filmpje had laten staan.liegebeestig schreef:Ok is weg.
Mijn excuses als je je aangevallen voelde.liegebeestig schreef:Ik begrijp je standpunt en ik volg het zelfs grotendeels. Bedankt voor de genuanceerde mening. Ik voelde me aangevallen door de vorige poster terwijl ik inderdaad dacht iets goeds te doen.
Specifieke kenmerken zoals gezicht/nummerplaten etc... onherkenbaar maken volstaat, registratie is niet verplicht voor dashcam.liegebeestig schreef:Maar wat kun je dan doen om legaal dit filmpje te tonen? En om dus zelf geen slachtoffer van ons klassengerecht te worden?
Aangeven en betalen voor de dashcam? Is dat jaarlijks te herhalen? Uiteindelijk gaat het de overheid puur om dat betalen wellicht.
Als je het wil gebruiken als bewijsmateriaal wel.MClaeys schreef: registratie is niet verplicht voor dashcam.
ALS er privacygevoelige info in staat, als je die zaken blurred is dat niet het geval.axs schreef:Best alles eens doorlezen. Van het moment dat je beelden openbaar maakt is de privacywetgeving van toepassing, inclusief registratie bij de privacy commisie.
Een dashcam wordt meestal als bewakingscamera gebruikt en moet juridisch gezien wel degelijk bij de privacycommissie worden geregistreerd.MClaeys schreef:Specifieke kenmerken zoals gezicht/nummerplaten etc... onherkenbaar maken volstaat, registratie is niet verplicht voor dashcam.
Dat zou "jammer" zijn...Goztow schreef:Ik heb niet de indruk dat krisken dit nog verder beheert.