Telenet komt met Expressnet turbo*

Nieuws omtrent telecom
kloon

ter vervanging ?????
maw ofwel betaal ik nog eens extra 8€ extra
ofwel moet ik terug wat afzakken naar een lager abbo



is dit nu een extra abbo of een echte vervanging :roll:
witte!
Pro Member
Pro Member
Berichten: 228
Lid geworden op: 23 okt 2004, 15:10

30gb = 1024*30 = 30720mb
10mbit/sec = 10*128 = 1280kbyte/sec = 1.28 mb/sec
30720mb / 1.28mb = 24000mb
24000mb / 3600sec (1uur) = 6,5 uur (afgerond 6.666)

Conclusie: Als je iedere dag een uurtje op de nieuwsserver gaat dan mag je na een week dus al lekker smallbanden of volume bijkopen?

Waarom brengen ze dit abo eigenlijk?
Deze snelheid heb je toch alleen maar nodig als je hele grote files wilt downloaden van minstens een gig en je krijgt er maar 30 ?

Zullen maar zwijgen van de upload :-D
Ik vraag mij af wat is er dan mis met het Telenet netwerk dat er niet geupload mag worden?
Dit lijkt wel censuur.
Buster
Pro Member
Pro Member
Berichten: 234
Lid geworden op: 23 jul 2004, 13:47
Locatie: Tessenderlo
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 7 keer
Contacteer:

10mbit/sec = 10*128 = 1280kbyte/sec = 1.28 mb/sec


Zulde toch nie halen.. k'haal hier maar iets van een 930kb/s met een 10mbit office abbo. Nochtans mee 6.6mbit haalde ik 800kb/s. :cry:
witte!
Pro Member
Pro Member
Berichten: 228
Lid geworden op: 23 okt 2004, 15:10

Buster schreef:
10mbit/sec = 10*128 = 1280kbyte/sec = 1.28 mb/sec


Zulde toch nie halen.. k'haal hier maar iets van een 930kb/s met een 10mbit office abbo. Nochtans mee 6.6mbit haalde ik 800kb/s. :cry:


Dan hebt gij geluk want dan zult ge minder rap op smallband vliegen :-D
6draadjes van 200kbyte/sec op betalende nieuwsserver zal moete lukke denk ik :wink:
KK
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 909
Lid geworden op: 02 okt 2004, 04:38

Buster schreef:
10mbit/sec = 10*128 = 1280kbyte/sec = 1.28 mb/sec


Zulde toch nie halen.. k'haal hier maar iets van een 930kb/s met een 10mbit office abbo. Nochtans mee 6.6mbit haalde ik 800kb/s. :cry:

Hier ook Office abo:

http://www.adslbox.be speed test results:
- Download speed : 9664 kbit/s or 1208 kbyte/s
- Upload speed : 462 kbit/s or 58 kbyte/s
Fri Apr 29 2005 at 20:15:09 UTC+0200

Dit op een vrijdagavond om 20:15. Één van de drukste momenten van de week, dus zeker niet slecht vind ik.

Gebruik je soms nog 10 Mbit netwerkkaartjes? Want die kunnen dan wel de bottleneck zijn. Volgens mijn ervaring halen die kaartjes zelden hun volledige snelheid. Beter 100 Mbit kaartjes gebruiken, die Realteks kosten toch bijna niks.
Laatst gewijzigd door KK 29 apr 2005, 20:22, in totaal 1 gewijzigd.
Gebruikersavatar
brooklyn
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1252
Lid geworden op: 15 jun 2004, 20:25
Locatie: West-Vlaanderen aan de kust

Denken ze nu echt bij telenet dat de meer 'ervaren adsl gebruikers' gaan overstappen ?
ze mogen nog het volume verdubbelen dan krijgen ze nog altijd een dikke njet.
Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4229
Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

brooklyn schreef:Denken ze nu echt bij telenet dat de meer 'ervaren adsl gebruikers' gaan overstappen ?
ze mogen nog het volume verdubbelen dan krijgen ze nog altijd een dikke njet.


Nooit maar nooit stap ik over op kabel. Upload blijft op de kabel altijd bagger!

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
KK
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 909
Lid geworden op: 02 okt 2004, 04:38

Ken Losfeld schreef:Nooit maar nooit stap ik over op kabel. Upload blijft op de kabel altijd bagger!

Ja, ADSL is beter. Alé hup, nu terug naar de speeltuin. :roll:
Gast

kijk, ik betaal ieder maand +/- 60€ heb 35giga waarvan 4.5gig up, als ik nu mijn up opgedaan heb betaal ik voor 4.5giga en de rest mag ik op doen op smallband. En dat vind ik niet juist daar klopt iets niet met hun systeem als je er goed over nadenkt dan zal je zeggen "Telenet haalt hun klanten uit"

P.S. Nederlanders gooi jullie kabel naar Belgie.
Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4229
Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

Er komt ooit wel een doorslag voor alle type's ADSL & kabel zie maar naar Japan :) 100MBit @ home ! Dit zal hier dus nog 20 jaar duren vooraleer we dit krijgen als goedkoopste abbo.

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
Gebruikersavatar
pm
Premium Member
Premium Member
Berichten: 526
Lid geworden op: 21 maa 2004, 20:13
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 7 keer

Ken Losfeld schreef:Er komt ooit wel een doorslag voor alle type's ADSL & kabel zie maar naar Japan :) 100MBit @ home ! Dit zal hier dus nog 20 jaar duren vooraleer we dit krijgen als goedkoopste abbo.


Gewoon klein beetje geduld hebben dus :lol:
Gast

wem schreef:
kan ik volledig beamen, ik heb geen ExpressNet Plus, en heb onlangs toch een propere 700 kilobyte per seconde gehaald ;-)


ik heb ook geen plus en heb constant 700kb :-) soms pieken van 750kb...
Gast

Anonymous schreef:
wem schreef:
kan ik volledig beamen, ik heb geen ExpressNet Plus, en heb onlangs toch een propere 700 kilobyte per seconde gehaald ;-)


ik heb ook geen plus en heb constant 700kb :-) soms pieken van 750kb...


Ik haalde in 1999 al 1100kbyte/sec en toen betaalde ik 1450bef in de maand en nu zijn we 6jaar verder en nu haal ik amper de 800kbyte/sec..
Wel altijd 600-700.
Maar nogmaals wat ben je met die snelheid als je maar beperkt mag afhalen...

vb. Je hebt een sportwagen die 300km/h kan rijden maar hij heeft maar een benzinetank van 20liter en verbruikt toevallig 25liter/100km..
Dan gaat je goesting wel over om erin te rijden als je iedere keer naar de pomp moet om te tanken of niet soms?
witte!
Pro Member
Pro Member
Berichten: 228
Lid geworden op: 23 okt 2004, 15:10

Anonymous schreef:Ik haalde in 1999 al 1100kbyte/sec en toen betaalde ik 1450bef in de maand en nu zijn we 6jaar verder en nu haal ik amper de 800kbyte/sec..
Wel altijd 600-700.



En tegenwoordig betaal ik bijna 1700bef, word verkeer binne het netwerk (tussen telenetgebruikers) aangerekend, is er een meter gekomen -> daarna zelfs een glijdende, is er eerst 25% upload gekome en daarna zelfs 15%...

Lijkt wel censuur.

Bovenstaande "Gast post" was van mij aangezien ik vergete was mij in te logge..
DodiDoing
Starter
Starter
Berichten: 20
Lid geworden op: 12 apr 2005, 10:26
Locatie: Antwerpen

Wat zit jij hier te klagen seg ;-) Vroeger betaalde je 1450 frank, en op heden 42.14 euro !!!! :P Da's véél minder ...kuch...

Fin, toegeven,... 100% gelijk.... waar zijn de goeie ouwe donkergrijze modems naartoe,.... de soepelheid.... ik zit zelf al maanden te wachten op enige deftige verandering... telkens de -telemeter- weer eens down is denk ik "YES !!!", om dan te constateren dat er wederom een factuurke in m'n bus zit...

Met argusogen en kwijlend naar de nederlandse ADSL providers zit ik te verwonderd te kijken, me af te vragen waarom alles in België duurder is.. Internettoegang, hosting, housing....

We zijn een TE klein landje met TE hoge kosten als bedrijf....
Greetz...Dodi
chrismir

En nog veel vroeger surfte ik aan 56k.En had een telefoonrekening van 9000fr.
Zo kunnen we allemaal blijven zagen en klagen he.Ik had bij mijn verhuis ook een nieuwe modem gekregen.Daarvoor had ik een platte cdlp modem.Ik haalde daar ongeveer 500kbytes/sec.Was daar zeer content mee.Op het nieuwe adres kreeg ik een docsis modem en haalde daarmee 1300kbytes/sec.Maar dat vonden ze bij telenet iets te veel van het goede dus hebben ze hem nu op max 850kbytes/sec gezet.

Voor mij is dat niet echt een probleem hoor zijn ergere dingen in het leven :-D

chris
witte!
Pro Member
Pro Member
Berichten: 228
Lid geworden op: 23 okt 2004, 15:10

chrismir schreef:En nog veel vroeger surfte ik aan 56k.En had een telefoonrekening van 9000fr.
Zo kunnen we allemaal blijven zagen en klagen he.Ik had bij mijn verhuis ook een nieuwe modem gekregen.Daarvoor had ik een platte cdlp modem.Ik haalde daar ongeveer 500kbytes/sec.Was daar zeer content mee.Op het nieuwe adres kreeg ik een docsis modem en haalde daarmee 1300kbytes/sec.Maar dat vonden ze bij telenet iets te veel van het goede dus hebben ze hem nu op max 850kbytes/sec gezet.

Voor mij is dat niet echt een probleem hoor zijn ergere dingen in het leven :-D

chris

Jah heb je wel gelijk in maar zo kan je alles relativeren he maar daar kome we niets verder mee...
Wat ik bedoel is dat er nooit iets van Telenet afkan voor de klanten.
Buiten de upstream "verhoging" met een paar kbytes heb ik in 6jaar nooit een forfait gekregen integendeel zelfs prijsverhoging etc.
Als ze dan met een snelheidsverhoging komen naar 10mbit dan moet hier direct meer voor betaald worden.
Is dat als dank dat je al zoveel jaren klant bent?

Skynet heeft toch ook gratis indertijd de klanten geupgrade naar 3.3mbit?
In Nederland zie je alleen maar "nieuws: snelheidsverhogingen" om de 3maanden zelfs en meestal moet er niet voor bijbetaald worden gewoon omdat er fatsoenlijke concurrentie is.

En dan kom je weer bij wat ik al 100keer hier op het forum heb getypt (het begint idd gewhine en gezaag te worden maar het is frustrerend):

Je zou dan zeggen jah zeg je contract op bij Telenet maar waar moet ik naartoe?
Er is maar 1 kabelprovider in Vlaanderen!


Dus dan zou ik nog een adsl router moeten kopen (minstens 100€) en met de toekomst in het vooruitzicht ga ik niet veel jaren van deze modem gebruik kunnen maken aangezien er andere technieken opkomst zijn maar het een raadsel is wanneer die zijn intreden gaan doen.

En waarom zou ik in de kosten gaan voor adsl?
Er is geen enkele adsl provider die me kan bekoren ze hanteren allemaal limieten en zijn bovendien nog pakken trager/onstabielere dan Telenet.
De providers die dan geen limieten hebben zijn amateuristisch en gaan na anderhalfjaar op hun bek cfr. a2f, Realdsl..

Conclusie: aangezien er geen alternatieven zijn zit je vast in je Telenetabonement.

Frustrerender is dan nog dat een vriend in Breda met dezelfde modem als mij (Motorola SB5100) 40mbit haalt (met casema) en jij hier zit met 5 terwijl je vroeger ook 10 had en dan zwijgen we nog van de limieten...

En ja ik vergelijk graag met Nederland omdat ik op 3km van de grens woon en het daar wel allemaal mogelijk is.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

witte! schreef:6draadjes van 200kbyte/sec op betalende nieuwsserver zal moete lukke denk ik :wink:


Wat wederom aangeeft dat de enige interesse van de zwaar gebruikers uitgaat naar het zo snel en zoveel mogelijk downloaden van illegaal spul :roll: Je hebt er waarschijnlijk nog nooit bij stil gestaan dat sommige snelheid apprecieren, maar geen massa GBs nodig hebben.

witte! schreef:En waarom zou ik in de kosten gaan voor adsl? Er is geen enkele adsl provider die me kan bekoren ze hanteren allemaal limieten en zijn bovendien nog pakken trager/onstabielere dan Telenet.


In de kosten gaan voor ADSL ? Een telefoonlijn kan je de helft van de tijd gratis krijgen, en een Speedtouch vind je van tijd tot tijd voor 19 euro in de winkel. Trouwens als ADSL niet beter is, waarom zeur je dan zo over TN ?

witte! schreef:Frustrerender is dan nog dat een vriend in Breda met dezelfde modem als mij


Breda ligt niet in Belgie... je kan wel tientalle dingen vinden die in Nederland goedkoper of duurder zijn dan in Belgie, dus vergelijken met het buitenland heeft geen enkel zin.

witte! schreef:De providers die dan geen limieten hebben zijn amateuristisch en gaan na anderhalfjaar op hun bek cfr. a2f, Realdsl..


Er komt dus toch stilaan aanbod in Belgie... maar het feit dat dergelijke providers op hun bek gaan hebben we enkel te danken aan mensen als jij die er zoveel mogelijk trachten uit te persen. Ik vind het dus spijtig dat RealDSL unlimited heeft gekozen en geen limiet van 50 a 60 GB.

Ik denk dat jij iemand bent die dan ook nooit tevreden zal zijn.
bambipower
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2786
Lid geworden op: 04 sep 2004, 19:37
Locatie: Antwerpen... naast de parking
Uitgedeelde bedankjes: 526 keer
Bedankt: 248 keer

zelf ik als 'beroepsklaagster' vind dat er over het nieuwe telenetprodukt (expresnet turbo) niks slecht te zeggen is (buiten dan weer die 15% uploadlimiet).
Als het er is, dan neem ik het. Het komt mij goedkoper uit, en ik krijg er gratis betere speeds bij. Mooi, mooi, mooi .... eindelijk eens mooi....

Ik vind het een vooruitgang. :wink:
de koe zegt boe
wem
Premium Member
Premium Member
Berichten: 666
Lid geworden op: 24 mei 2004, 14:48

'k vind het vooral een mooi gebaar naar de grootverbruikers, dat ze aan hen ook nog denken
(ook al is 30 GB voor hen soms nog niet genoeg vermoed ik?)
witte!
Pro Member
Pro Member
Berichten: 228
Lid geworden op: 23 okt 2004, 15:10

r2504 schreef:Wat wederom aangeeft dat de enige interesse van de zwaar gebruikers uitgaat naar het zo snel en zoveel mogelijk downloaden van illegaal spul :roll: Je hebt er waarschijnlijk nog nooit bij stil gestaan dat sommige snelheid apprecieren, maar geen massa GBs nodig hebben.


Wat is de bedoeling van lijnen met een hogesnelheid?
Jawel grote bestanden afhalen.
Volgens de wet mag ik voor eigen gebruik downloaden dus iets illegaals doe ik niet.
In Nederland worden abonementen verkocht waar je inclusief een abonement hebt op hun betalende binaries newsserver, iets illegaals zei je?

In de kosten gaan voor ADSL ? Een telefoonlijn kan je de helft van de tijd gratis krijgen, en een Speedtouch vind je van tijd tot tijd voor 19 euro in de winkel. Trouwens als ADSL niet beter is, waarom zeur je dan zo over TN ?


usb modem :roll:
Sommige mensen hebben meer dan 1 pc in huis.
Een fatsoenlijke ethernetmodem kost 100€, activeringskosten bij realdsl bvb is nog eens 100€.
Hoelang ga ik die modem kunnen gebruiken denk je?
Ik verwacht toch dat het liedje van adsl binnekort uitgezongen is aangezien ze overal in Europa al bezig zijn met adsl2 en vdsl en hiervoor heb je weer een andere modem nodig.
Als het nu een investering was waar ik 2jaar verder mee kon zou ik zeggen ok.

Ik zeur omdat er geen enkele oplossing is in België

Breda ligt niet in Belgie... je kan wel tientalle dingen vinden die in Nederland goedkoper of duurder zijn dan in Belgie, dus vergelijken met het buitenland heeft geen enkel zin.


Neen in Nederland is er tenminste een vrije markt en concurrentie integenstelling tot het monopolie wat hier in België de markt en de technologie bederft.

Er komt dus toch stilaan aanbod in Belgie... maar het feit dat dergelijke providers op hun bek gaan hebben we enkel te danken aan mensen als jij die er zoveel mogelijk trachten uit te persen. Ik vind het dus spijtig dat RealDSL unlimited heeft gekozen en geen limiet van 50 a 60 GB.


Bij mijn hosting bedrijf koop ik voor 10€ 100gb..
Als bedrijven gelijk a2f en realdsl een amateuristisch startkapitaal hebben moeten ze ook niet unlimited willen aanbieden.
Downstream kost NIETS want ze cachen alles in hun proxy servers.
Intern verkeer tussen gebruikers van dezelfde provider kost hen ook niks.
Ze maken jou gewoon wijs dat het wel iets kost terwijl ik kan bewijzen dat het niks kost.

Ik denk dat jij iemand bent die dan ook nooit tevreden zal zijn.


Ik ben een nuchter iemand die ook oog heeft voor de ontwikkelinge in andere landen en het spijtig vind dat we in België zo achter blijven.

http://home.planet.nl/~melissagraham/temp/Snelheid.jpg
Asjeblieft 40mbit via Casema Mega abonement
Nu de eerste 6 maanden voor slechts € 49,95 per maand i.p.v. € 69,95 met een fup van rond de 300gb

Als je dan in België gaat zoeken achter een 40mbit lijn is die ofwel nergens te verkrijgen ofwel bij belenet voor 1200€/maand uit. :roll:

Edited by SeNsEi Ze0n

Even een link gemaakt van de image zodat de lay out goed blijft.
witte!
Pro Member
Pro Member
Berichten: 228
Lid geworden op: 23 okt 2004, 15:10

wem schreef:'k vind het vooral een mooi gebaar naar de grootverbruikers, dat ze aan hen ook nog denken
(ook al is 30 GB voor hen soms nog niet genoeg vermoed ik?)


30gb download je op 1 dag.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

witte! schreef:Wat is de bedoeling van lijnen met een hogesnelheid?
Jawel grote bestanden afhalen.


Inderdaad, ik download af en toe eens enkele GBs (en apprecieer dan de snelheid) voor een nieuwe Eclipse of Rational, of nog andere dingen waar ik professioneel mee bezig ben, en ben dan weer een heel tijdje zoet voor ik die dingen grondig bekeken heb... maar ja, da's natuurlijk een ander soort gebruik dan 300 GB downloaden om het dan nooit nog te bekijken.

witte! schreef:Volgens de wet mag ik voor eigen gebruik downloaden dus iets illegaals doe ik niet. In Nederland worden abonementen verkocht waar je inclusief een abonement hebt op hun betalende binaries newsserver, iets illegaals zei je?


Volgens de wet mag jij juist niets, zelfs niet voor eigen gebruik... maar zelfs dat blijk je nog niet te beseffen. Alvast veel plezier (en centjes) als je het ooit voor een rechten mag gaan uitleggen ! Belgie is Nederland niet, ook niet wat betreft de wetgeving op downloads !

witte! schreef:usb modem :roll: Sommige mensen hebben meer dan 1 pc in huis. Een fatsoenlijke ethernetmodem kost 100€


Droevig, echt droevig... ik dacht dat je een deftige leecher was, maar je lijkt eerder op de scriptkiddies onder de leechers. Een Speedtouch 510 is een volwaardige ethernetmodem met ingebouwde 4-poorts switch. Gemiddelede prijs is 79 euro, soms voor 59 euro... en er zijn reeds verschillende acties geweest voor 19 euro !

witte! schreef:activeringskosten bij realdsl bvb is nog eens 100€.


Als ik echt die behoefte had dan ging ik er voor... ik heb destijds meer dan het driedubbele moeten betalen voor m'n 14K4 modem ! Maar duidelijk mag het allemaal niets kosten je leech gedrag.

witte! schreef:Hoelang ga ik die modem kunnen gebruiken denk je?
Ik verwacht toch dat het liedje van adsl binnekort uitgezongen is aangezien ze overal in Europa al bezig zijn met adsl2 en vdsl en hiervoor heb je weer een andere modem nodig. Als het nu een investering was waar ik 2jaar verder mee kon zou ik zeggen ok.


Blijkbaar weet je niet dat er in Belgie absoluut geen plannen zijn voor ADSL2. Trouwens je kan nog gerust twee jaar verder met je ADSL modem voor iedere provider daar het maximum heeft uitgeperst... maar ja, 19, of zelfs nog 79 euro is echt een mega investering voor 2 jaar.

witte! schreef:Neen in Nederland is er tenminste een vrije markt en concurrentie integenstelling tot het monopolie wat hier in België de markt en de technologie bederft.


In kan het aantal breedband providers in Belgie nog niet eens op drie handen tellen, laat staan dat er een monopolie zou zijn... maar ik geef je gelijk dat het sterk ruikt naar onderlinge afspraken.

witte! schreef:Bij mijn hosting bedrijf koop ik voor 10€ 100gb..
Downstream kost NIETS want ze cachen alles in hun proxy servers.
Intern verkeer tussen gebruikers van dezelfde provider kost hen ook niks.
Ze maken jou gewoon wijs dat het wel iets kost terwijl ik kan bewijzen dat het niks kost.


Je hebt duidelijk geen benul waar je over spreekt... 100 GB in een data center kan je niet vergelijken met 100 GB naar eindgebruikers thuis. Het datacenter hoeft maar een dikke pijp te kopen, maar daarmee is de data nog niet tot bij jou thuis... het is net dat stuk dat duur is. (datacenters kan men ook gerust op fiber aansluiten terwijl dat voor gebruikers niet te betalen is). Over je kost niets en proxy opmerking zwijg ik al helemaal.

witte! schreef:Ik ben een nuchter iemand die ook oog heeft voor de ontwikkelinge in andere landen en het spijtig vind dat we in België zo achter blijven.


Wat mij betreft ben je een dromer, een dromer die dan nog niets eens alles in z'n correcte context kan plaatsen.

witte! schreef:Asjeblieft 40mbit via Casema Mega abonement
Nu de eerste 6 maanden voor slechts € 49,95 per maand i.p.v. € 69,95 met een fup van rond de 300gb


Misschien moet je dringend eens op de website van Casema gaan kijken... dan kan je meteen zien dat het een 10 Mbit is (net zoals bij TN) en geen 40 Mbit zoals je denkt (en kom niet af met je absurde test via een HTTP download). De limieten is inderdaad een ander punt, maar iemand die op een deftige manier omgaat met z'n verbinding is dit niet echt een probleem.
witte!
Pro Member
Pro Member
Berichten: 228
Lid geworden op: 23 okt 2004, 15:10

r2504 schreef:Inderdaad, ik download af en toe eens enkele GBs (en apprecieer dan de snelheid) voor een nieuwe Eclipse of Rational, of nog andere dingen waar ik professioneel mee bezig ben, en ben dan weer een heel tijdje zoet voor ik die dingen grondig bekeken heb... maar ja, da's natuurlijk een ander soort gebruik dan 300 GB downloaden om het dan nooit nog te bekijken.


De films die ik afhaal kijk ik allemaal, de muziek die ik afhaal beluister ik allemaal, de games voor mn xbox speel ik allemaal,...


Volgens de wet mag jij juist niets, zelfs niet voor eigen gebruik... maar zelfs dat blijk je nog niet te beseffen. Alvast veel plezier (en centjes) als je het ooit voor een rechten mag gaan uitleggen ! Belgie is Nederland niet, ook niet wat betreft de wetgeving op downloads !


Ik ben niet de oprichter van napster.
Ik ben gewoon een thuisgebruiker ik heb niks te vrezen...
Mijn broer is advocaat ik zal hem eens vragen om het eens uit te pluizen en dan zal ik hier de wetgeving eens posten.

Droevig, echt droevig... ik dacht dat je een deftige leecher was, maar je lijkt eerder op de scriptkiddies onder de leechers. Een Speedtouch 510 is een volwaardige ethernetmodem met ingebouwde 4-poorts switch. Gemiddelede prijs is 79 euro, soms voor 59 euro... en er zijn reeds verschillende acties geweest voor 19 euro !


Mijn fout ik leer alleen dingen voor mn studie van buiten niet de prijzen van adsl modems.

Als ik echt die behoefte had dan ging ik er voor... ik heb destijds meer dan het driedubbele moeten betalen voor m'n 14K4 modem ! Maar duidelijk mag het allemaal niets kosten je leech gedrag.


Nee ik ben nog maar een student.

Blijkbaar weet je niet dat er in Belgie absoluut geen plannen zijn voor ADSL2. Trouwens je kan nog gerust twee jaar verder met je ADSL modem voor iedere provider daar het maximum heeft uitgeperst... maar ja, 19, of zelfs nog 79 euro is echt een mega investering voor 2 jaar.


Jij kan niet begrijpend lezen, er staat nergens dat ik zeg dat ze in België beginnen met adsl2.
Ik ben student ik investeer mijn geld alleen in dingen die de moeite zijn.

In kan het aantal breedband providers in Belgie nog niet eens op drie handen tellen, laat staan dat er een monopolie zou zijn... maar ik geef je gelijk dat het sterk ruikt naar onderlinge afspraken.


ah we zijn het toch ergens eens :wink:

Je hebt duidelijk geen benul waar je over spreekt... 100 GB in een data center kan je niet vergelijken met 100 GB naar eindgebruikers thuis. Het datacenter hoeft maar een dikke pijp te kopen, maar daarmee is de data nog niet tot bij jou thuis... het is net dat stuk dat duur is. (datacenters kan men ook gerust op fiber aansluiten terwijl dat voor gebruikers niet te betalen is). Over je kost niets en proxy opmerking zwijg ik al helemaal.


Kom ze hebben al nietmeer geinvesteerd in de infrastructuur tot aan de huizen sinds de jaren 80 wat bazel jij nou.
Dat is volgens mij ook het probleem de voorzieningen laten het niet toe om fatsoenlijk internet aan te bieden maar dat komt omdat ze alleen maar bezig zijn met winst maken en niet investeren in de toekomst.
Ik weet van een vriend dat ze in 1999 al bij hem in de straat glasvezel hebben gelegd hier is Belgacom pas begonnen.

Wat mij betreft ben je een dromer, een dromer die dan nog niets eens alles in z'n correcte context kan plaatsen.


Wat mij betreft moet jij eens wat verder kijke dan je neus lang is en de huidige situatie niet zo verdedigen want dies verre van optimaal.

Misschien moet je dringend eens op de website van Casema gaan kijken... dan kan je meteen zien dat het een 10 Mbit is (net zoals bij TN) en geen 40 Mbit zoals je denkt (en kom niet af met je absurde test via een HTTP download). De limieten is inderdaad een ander punt, maar iemand die op een deftige manier omgaat met z'n verbinding is dit niet echt een probleem.


Bij casema wordt niet gecapped het abo heet gewoon 10mbit/1mbit.
Dit is een screenshot van een installateur bij een klant om te bewijzen wat de maximum snelheid van de motorola SB5100 is en om te bewijzen dat je die op het casema netwerk kan halen.
Ik wou gewoon eens laten zien wat daar mogelijk is.
Buster
Pro Member
Pro Member
Berichten: 234
Lid geworden op: 23 jul 2004, 13:47
Locatie: Tessenderlo
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 7 keer
Contacteer:

r2504 .. downloaden is voor sommige een hobby zoals een andere :wink:
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

witte! schreef:Wat mij betreft moet jij eens wat verder kijke dan je neus lang is en de huidige situatie niet zo verdedigen want dies verre van optimaal.


Ik verdedig de huidige beperkingen zeker niet, maar nog minder mensen zoals jij. Het is enkel door een verantwoord gebruik dat het providers duidelijk moet worden dat er meer kan gegeven worden, zonder dat men al meteen misbruik moet verwachten.

Ik geloof dus ook niet meteen in kleine providers die meteen voor unlimited gaan omdat dit enkel personen als jij aantrekt, en nooit zal zorgen voor een goede mix van klanten (wat je broodnodig hebt voor ADSL/kabeldiensten).
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Buster schreef:r2504 .. downloaden is voor sommige een hobby zoals een andere :wink:


En kost geld net als iedere andere hobby... al is er dat voor velen teveel aan. Nogmaals, van mij mogen de huidige limieten ook aangepast worden, maar met een instelling zoals witte! komen we nergens.

Het topic was trouwens EN Turbo... en ook al is het niet perfect, het is weeral eeen stapje dichter, en voor sommige voordeliger dan het huidige aanbod.
Gast

Ter info : met telenet haal je normaal gezien je top snelheid op belnet ftp servers. De legale linux isotjes dus ;)
Ik haal met mijn expressnet+ dan 1mbyt/sec :)
KK
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 909
Lid geworden op: 02 okt 2004, 04:38

Ik vind eerlijk gezegd dat er verrassend veel servers zijn waar ik boven de 1 MByte/sec haal. Zelfs op usenet via een payserver (Newshosting).
bambipower
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2786
Lid geworden op: 04 sep 2004, 19:37
Locatie: Antwerpen... naast de parking
Uitgedeelde bedankjes: 526 keer
Bedankt: 248 keer

KK schreef:Ik vind eerlijk gezegd dat er verrassend veel servers zijn waar ik boven de 1 MByte/sec haal. Zelfs op usenet via een payserver (Newshosting).


Ik haal ook full speed bij newshosting, maar ben dan ook verbonden met 4 servers van newshosting. Als ik maar op 1 server zit, haal ik 'maar' een 400 kbps
de koe zegt boe
witte!
Pro Member
Pro Member
Berichten: 228
Lid geworden op: 23 okt 2004, 15:10

Ik haal met Telenet expressnet

150-Accepted data connection
150 24006.1 kbytes to download
24582259 bytes received successfully. (521.87 KB/s) (00:00:46).
226-File successfully transferred
226 45.876 seconds (measured here), 0.51 Mbytes per second

Net iets meer dan 4mbit op een maandagnamiddag om 16:34..
Maja ik heb nog de oude modem en heb nog nooit de voeding moeten vervangen en heb deze toch al 6jaar dus kan ook zijn dat mn modem het een beetje laat afweten.
Sub Zero
Administrator
Administrator
Berichten: 6181
Lid geworden op: 15 sep 2002, 12:14
Locatie: Herzele
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer
Contacteer:

Ik heb even de startpost gewijzigd. We hebben meer nieuws gehad, waarvoor onze dank aan Kerberos. De webspace is gewijzigd naar 100MB ipv 50MB.

Cheers
mm2
Pro Member
Pro Member
Berichten: 319
Lid geworden op: 04 jan 2004, 12:38

Ik hou mij nog altijd bij m'n gewone mono abonnement. Werkt prima en kan volumeblokken bijkopen of afschaffen wanneer ik wil. Met de nieuwe formule ben je ALTIJD verplicht 30 GB af te nemen en daarbij win je amper 2 euro per maand tegenover een mono + 20 extra blokken. Maar heb je die bij een mono niet meer nodig dan schaf je ze gewoon af.
KK
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 909
Lid geworden op: 02 okt 2004, 04:38

bambipower schreef:Ik haal ook full speed bij newshosting, maar ben dan ook verbonden met 4 servers van newshosting. Als ik maar op 1 server zit, haal ik 'maar' een 400 kbps

Bambi je weet toch dat je tegenwoordig bij de Newshosting unlimited accounts ook 8 verbindingen tegelijk kan maken? Volgens hun site zijn het er maar 4, maar de servers accepteren er 8.
Ik denk dat ze dit aangepast hebben toen ze een tijdje geleden met wat snelheidsproblemen zaten.
Gebruikersavatar
pm
Premium Member
Premium Member
Berichten: 526
Lid geworden op: 21 maa 2004, 20:13
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 7 keer

Sub Zero schreef:Ik heb even de startpost gewijzigd. We hebben meer nieuws gehad, waarvoor onze dank aan Kerberos. De webspace is gewijzigd naar 100MB ipv 50MB.

Cheers


zalig!!!!!!! das nu eens handig se !!! en k was al van plan over te stappe !
Bedankt voor de update sub zero !
qless
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1584
Lid geworden op: 13 dec 2002, 11:44
Locatie: Lokeren
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 127 keer
Contacteer:

SeNsEi Ze0n schreef:
De specificaties hiervan zijn:
- 10 mbit/s downstream
- 512 kbit/s upstream
- 30 GB limiet (waarvan 4.5 GB upload)
- €59.95 per maand


En weer netjes boven Belgacom VDSL ( 9 Mbps/400 Kbps/15 GiB) van hetzelfde tarief. Kijken wat ze bij Belgacom hierop gaan doen.
crapiecorn
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2149
Lid geworden op: 01 feb 2003, 11:58
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
Bedankt: 12 keer

Waarschijnlijk 11mbit/600k/35g zoals we niet anders gewoon zijn :-). Het wordt toch eens tijd dat 1 van de 2 de andere serieus overtreft.Gewoon eens voor het plezier om te zien hoe de andere gaat reageren.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

mm2 schreef:Met de nieuwe formule ben je ALTIJD verplicht 30 GB af te nemen


Tja, er zijn er die nooit toekomen... voor hen is het dus een voordeel.

Het voordeel is dat je kan kiezen, en alzo de ideale formule voor je zoeken. Niemand verplicht je van Turbo te nemen.
Plaats reactie

Terug naar “Telecom nieuws”