ik heb 2 digicorders 1 in living en 1 in slaapkamer.
ze zijn beiden interactief (getest) ik heb ze al enkele keren stroomloos gemaakt en soms lukt het , dat ze elkaar vinden . maar na enige tijd is de verbinding weer weg . ik heb al naar TN gebeld en daar konden ze zien dat er "een onderliggend probleem" is . ze gingen het verder onderzoeken , maar ik kreeg dan vrijdag een sms dat het probleem nog niet opgelost is en ze er verder aan werken.
Iemand hier een idee wat het zou kunnen zijn?
de 2 toestellen werken nog goed , maar het is wel moeilijk om te controleren wat er waar geprogrammeerd staat.
ik denk (maar ben niet zeker) dat het gekomen is nadat ik een nieuwe HGW heb (de witte)
digicorders vinden elkaar niet meer
-
- Deel van't meubilair
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
En zie je op beide een in-home IP-adres ?
-
- Elite Poster
- Berichten: 5759
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
- Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
- Bedankt: 435 keer
Hoe hangen die in je netwerk ? Bekabeld tot aan een switch waar ook de HGW op zit ? Of met powerline adaptors ?
Heb zelf vroeger nog dit probleem gehad met het gebruik van Zyxel powerline adaptors.
Heb zelf vroeger nog dit probleem gehad met het gebruik van Zyxel powerline adaptors.
in "mijn telenet" staan ze beide met een ander ip adres
beide bekabeld zonder powerline
het heeft altijd al goed gewerkt tot vorige nadat ik een nieuwe HGW heb (toeval?????)
het vreemde aan die nieuwe HGW is , er is een nieuw inlog en een nieuw ww bij , maar ik moet die niet gebruiken , al mijn toestellen (gsm,tablet,pc) kunnen nog altijd inloggen met de oude (kapotte) HGW gegevens
beide bekabeld zonder powerline
het heeft altijd al goed gewerkt tot vorige nadat ik een nieuwe HGW heb (toeval?????)
het vreemde aan die nieuwe HGW is , er is een nieuw inlog en een nieuw ww bij , maar ik moet die niet gebruiken , al mijn toestellen (gsm,tablet,pc) kunnen nog altijd inloggen met de oude (kapotte) HGW gegevens
-
- Deel van't meubilair
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Gelukkig maarkawe schreef:beide met een ander ip adres
Een HGW heeft geen inlog, noch is dit vereist voor wired toestellen.kawe schreef:het vreemde aan die nieuwe HGW is , er is een nieuw inlog en een nieuw ww bij , maar ik moet die niet gebruiken , al mijn toestellen (gsm,tablet,pc) kunnen nog altijd inloggen met de oude (kapotte) HGW gegevens
Enkel wireless toestellen hebben een SSID en het paswoord nodig (in het verleden werden deze niet overgezet naar een nieuwe HGW, misschien is dat ondertussen anders).
-
- Elite Poster
- Berichten: 5759
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
- Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
- Bedankt: 435 keer
Ik heb 2 maand of zo geleden een nieuwe HGW gekregen, en alle settings van mijn oude werden gewoon mee overgenomen. Al mijn clients konden dus zonder probleem direct connecteren met de nieuwe HGW.r2504 schreef: Enkel wireless toestellen hebben een SSID en het paswoord nodig (in het verleden werden deze niet overgezet naar een nieuwe HGW, misschien is dat ondertussen anders).
-
- Deel van't meubilair
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Post eens de IP-configuratie van beide decoders hier.
-
- Plus Member
- Berichten: 139
- Lid geworden op: 18 sep 2016, 13:14
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 5 keer
Wat ge kan proberen (indien nog niet gedaan):
- gewone powerreset van beide decoders.
- Powerreset van modem
- Reset in line. -> Alles uittrekken (Decoders, switches, routers, modem...) en beginnen met eerst modem terug op te starten en zo in volgorde totdat ge bij de decoder(s) komt.
Als dat alles niet blijkt te werken, gewoon ffkes met Telenet contact opnemen zou ik zo denken. Misschien dat er iets niet meer goed staat door die nieuwe HGW?
- gewone powerreset van beide decoders.
- Powerreset van modem
- Reset in line. -> Alles uittrekken (Decoders, switches, routers, modem...) en beginnen met eerst modem terug op te starten en zo in volgorde totdat ge bij de decoder(s) komt.
Als dat alles niet blijkt te werken, gewoon ffkes met Telenet contact opnemen zou ik zo denken. Misschien dat er iets niet meer goed staat door die nieuwe HGW?
@phenom
alles al gedaan . heb al contact gehad met TN , "ze zijn er mee bezig" .
het is niet dat er geen verbinding meer is tussen de 2 digicorders .maar na enkele tijd (5-10 min ?) verliezen ze het contact met elkaar.
er is blijkbaar een "onderliggend probleem" volgens helpdesk TN .
ik heb de vraag hier gepost omdat er toch enkele cracks tussen zitten bij jullie , en hoopte dat er hier misschien sneller een oplossing gevonden wordt.
alles al gedaan . heb al contact gehad met TN , "ze zijn er mee bezig" .
het is niet dat er geen verbinding meer is tussen de 2 digicorders .maar na enkele tijd (5-10 min ?) verliezen ze het contact met elkaar.
er is blijkbaar een "onderliggend probleem" volgens helpdesk TN .
ik heb de vraag hier gepost omdat er toch enkele cracks tussen zitten bij jullie , en hoopte dat er hier misschien sneller een oplossing gevonden wordt.