<center></center>
De Chinese computerproducent Lenovo heeft de overname van de afdeling personal computers van het Amerikaanse IBM afgerond. Dat heeft Lenovo zondag bekendgemaakt. Lenovo wordt zo het derde grootste informaticabedrijf ter wereld.
Lenovo, de grootste computermaker in China, maakte op 8 december de overname van de pc-divisie van IBM bekend. Het betaalde hiervoor 1,75 miljard dollar. De overname staat symbool voor de steile opkomst van de Chinese economie.
"De afronding van de transactie is een historisch gebeuren voor Lenovo en markeert een nieuw tijdperk voor de mondiale pc-industrie", aldus Yang Yuanqing, voorzitter van Lenovo. Volgens Stephen Ward, een van de topmanagers van het Chinese concern, gaat Lenovo de komende weken met nieuwe producten op de markt komen.
Lenovo wordt hierdoor de nummer drie op de wereldmarkt voor personal computers, met een jaarlijkse omzet van 13 miljard dollar en een volume van 14 miljoen computers. Het moet de Amerikaanse bedrijven Dell en Hewlett Packard laten voorgaan.
Lenovo kan de merken IBM en Think nog vijf jaar gebruiken, de tijd om zijn eigen naambekendheid wereldwijd uit te bouwen. IBM richt zich vandaag meer op diensten voor bedrijven en dienstenoplossingen.
Bron: HLN
Lenovo rondt overname pc-divisie IBM af
Ik vraag mij nu eindelijk af, in welke mate dat de Chinese overheid inspraak heeft bij een bedrijf als lenovo? China wordt voor zover ik weet nog altijd communistisch bestuurd met geadopteerd kapitalisme, zolang het de Chinezen maar uitkomt. Iedereen bekritiseert de VS wanneer mogelijk, maar ik zie een veel grotere politiek-economisch expansieve dreiging vanuit China.
"We are the Borg. Lower your shields and surrender your ships. We will add your biological and technological distinctiveness to our own. Your culture will adapt to service us. Resistance is futile."
-
- Premium Member
- Bedankt: 1 keer
The_Borg schreef:Ik vraag mij nu eindelijk af, in welke mate dat de Chinese overheid inspraak heeft bij een bedrijf als lenovo? China wordt voor zover ik weet nog altijd communistisch bestuurd met geadopteerd kapitalisme, zolang het de Chinezen maar uitkomt. Iedereen bekritiseert de VS wanneer mogelijk, maar ik zie een veel grotere politiek-economisch expansieve dreiging vanuit China.
Klopt want die bedrijven krijgen gratis overheids-leningen, die ze nooit moeten terugbetalen.
Ik dacht dat Europa al van plan was om op te treden tegen Chinese bedrijven die hier hun producten willen dumpen.
Lol Ik had de topic eerst verkeerd gelezen als 'Loveno ......'
Dacht al ... die mannen van Loveno gaan er stevig tegenaan
Dacht al ... die mannen van Loveno gaan er stevig tegenaan
Hey ... everybody makes mistakes! That's why they put erasers on pencils. [Lenny]