Netwerktraffiek EDPnet
Bij ons hier op kot (twee aansluitingen) loopt de traffiekmeter van EDPnet een dag vooruit en slaat om de twee dagen een dag over? Zijn er nog mensen die daar last van hebben?
Ronald
Ronald
- Bijlagen
-
- edp-bandwith.jpg
- (92.36 KiB) 2277 keer gedownload
rtfm:Ronald schreef:Bij ons hier op kot (twee aansluitingen) loopt de traffiekmeter van EDPnet een dag vooruit en slaat om de twee dagen een dag over? Zijn er nog mensen die daar last van hebben?
http://www.edpnet.be/cms.aspx?S=Helpcentre_Internet_Connections_ADSL_Neutrino_Lepton_and_Meson_usage
De berekening van uw verbruik gebeurt niet ogenblikkelijk. Het kan tot 36 uur duren voor uw dagverbruik in uw statistieken verschijnt.
De berekening van uw verbruik gebeurt niet ogenblikkelijk. Het kan tot 36 uur duren voor uw dagverbruik in uw statistieken verschijnt.
36 uur?! Dat is toch volledig onpractisch? Wat zou de reden kunnen zijn van zo'n lange wachttijd? Technisch gezien is het geen enkel probleem want bij A2F kreeg je je verbruik op het moment zelf
Als je het een beetje timed vlak na de laatste meting en dan begint te downloaden voor dood biedt deze vertraging een klein "voordeel": je kunt op z'n minst zes (in ons geval, maar waarschijnlijk veel meer) GB extra downloaden op broadband bovenop de 40 die je hebt vóór het systeem merkt dat je op smalband moet (36 uur later dan). Dit hebben we vorige week gemerkt, maar aangezien de extra verbruikte traffiek dan toch voor een maand in je lopende meter terecht komt maakt dit eigenlijk niet zo veel uit...
Ik heb toch liever een deftige meter
-
- Elite Poster
- Bedankt: 5 keer
Ronald schreef:Als je het een beetje timed vlak na de laatste meting en dan begint te downloaden voor dood biedt deze vertraging een klein "voordeel": je kunt op z'n minst zes (in ons geval, maar waarschijnlijk veel meer) GB extra downloaden op broadband bovenop de 40 die je hebt vóór het systeem merkt dat je op smalband moet (36 uur later dan). Dit hebben we vorige week gemerkt, maar aangezien de extra verbruikte traffiek dan toch voor een maand in je lopende meter terecht komt maakt dit eigenlijk niet zo veel uit...
Ik denk da ge nu rustig zult moeten beginnen downloaden/surfen want ge zit bijna aan uw limietje hé, nog 4GB voor de komende tien dagen anders vliegt ge op smallband.
ZMD schreef:Ronald schreef:Als je het een beetje timed vlak na de laatste meting en dan begint te downloaden voor dood biedt deze vertraging een klein "voordeel": je kunt op z'n minst zes (in ons geval, maar waarschijnlijk veel meer) GB extra downloaden op broadband bovenop de 40 die je hebt vóór het systeem merkt dat je op smalband moet (36 uur later dan). Dit hebben we vorige week gemerkt, maar aangezien de extra verbruikte traffiek dan toch voor een maand in je lopende meter terecht komt maakt dit eigenlijk niet zo veel uit...
Ik denk da ge nu rustig zult moeten beginnen downloaden/surfen want ge zit bijna aan uw limietje hé, nog 4GB voor de komende tien dagen anders vliegt ge op smallband.
Dat zou het geval niet zijn moesten ze u niet permament verplichten uw aantal GB die je koopt aan te rekenen elke maand tot het einde van het contract
Tae schreef:ZMD schreef:Ronald schreef:Als je het een beetje timed vlak na de laatste meting en dan begint te downloaden voor dood biedt deze vertraging een klein "voordeel": je kunt op z'n minst zes (in ons geval, maar waarschijnlijk veel meer) GB extra downloaden op broadband bovenop de 40 die je hebt vóór het systeem merkt dat je op smalband moet (36 uur later dan). Dit hebben we vorige week gemerkt, maar aangezien de extra verbruikte traffiek dan toch voor een maand in je lopende meter terecht komt maakt dit eigenlijk niet zo veel uit...
Dat zou het geval niet zijn moesten ze u niet permament verplichten uw aantal GB die je koopt aan te rekenen elke maand tot het einde van het contract
Daarin heeft Tae zeker gelijk. Bij A2F kochten we elke maand tussen de 10 en 35 GB bij, maar doordat de pakketten van EDPnet ook tijdens de vakantie moeten worden betaald kan dat nu niet meer
Die meter werkt bij mij voor geen meter
Rond 8 april ben ik overgegaan op een Flexi account. tem 21 april geen trafiek geregistreerd. Op 22 april ineens entries met terugwerkende kracht vanaf 8 april
Resultaat: ver over de limiet (ik kon niet eens nakijken heel die tijd hoeveel ik al gedownload had) en smallband. nice
Rond 8 april ben ik overgegaan op een Flexi account. tem 21 april geen trafiek geregistreerd. Op 22 april ineens entries met terugwerkende kracht vanaf 8 april
Resultaat: ver over de limiet (ik kon niet eens nakijken heel die tijd hoeveel ik al gedownload had) en smallband. nice
Hey ... everybody makes mistakes! That's why they put erasers on pencils. [Lenny]
same here jong
heb al gebeld dat het in feite niet te overzien was en dat ze mogen verwittigen wanneer je de meter kan nakijken...
zonder resultaat. Ik moet nu nog 2 weken wachten tot wanneer ik af smallband ben.
Volgens die kerel van de helpdesk kan je volume aankopen en dan terug opzeggen (zal wel allemaal met briefwisseling moeten gebeuren)
ach ja niet echt goe bezig ginder
heb al gebeld dat het in feite niet te overzien was en dat ze mogen verwittigen wanneer je de meter kan nakijken...
zonder resultaat. Ik moet nu nog 2 weken wachten tot wanneer ik af smallband ben.
Volgens die kerel van de helpdesk kan je volume aankopen en dan terug opzeggen (zal wel allemaal met briefwisseling moeten gebeuren)
ach ja niet echt goe bezig ginder
Daarom vond ik A2F nog niet zo slecht na de hervormingen, daar kon je limiet verhogen zonder op smallband te komen en alle extra gb werden erna erbij gerekend.
Ook het skynet en het telenet systeem is niet niet slecht.
Deze maand is ook een moeilijke maand voor mij omdat ik nu heel veel heb moeten downloaden.
Nu zit ik ook bijna aan mijn limiet en ik moet hier nog een goeie week toekomen ofzoiets, dus zou het gemakkelijk zijn om vrijblijvend een paar gb bij te kopen zonder daar permament elke maand ervoor te moeten betalen.
Ik heb ook geen zin om altijd via fax (niet iedereen heeft een fax thuis)of per brief extra volume bij te kopen (om daarna permament tot het einde van mij contract te betalen) voor die enkele keren.
Spijtig genoeg was het vorige maand een zware maand kwestie van downloaden
Deze maand is ook een moeilijke maand voor mij omdat ik nu heel veel heb moeten downloaden.
Nu zit ik ook bijna aan mijn limiet en ik moet hier nog een goeie week toekomen ofzoiets, dus zou het gemakkelijk zijn om vrijblijvend een paar gb bij te kopen zonder daar permament elke maand ervoor te moeten betalen.
Ik heb ook geen zin om altijd via fax (niet iedereen heeft een fax thuis)of per brief extra volume bij te kopen (om daarna permament tot het einde van mij contract te betalen) voor die enkele keren.
- Ken
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
- Bedankt: 94 keer
Ik krijg steeds een e-mail als ik op smallband geraak.
Dat was toen ik nog die neutrino had. Maar met m'n IP al één maand niet refreshed was konden ze me niet op smallband zetten daarmee dat ik ooit nog iets van 80 GB had gedownload met dat ik de full speed van het abbo nog steeds had.
Dat was toen ik nog die neutrino had. Maar met m'n IP al één maand niet refreshed was konden ze me niet op smallband zetten daarmee dat ik ooit nog iets van 80 GB had gedownload met dat ik de full speed van het abbo nog steeds had.
Geachte klant,
Uw ADSL connectie (TL.xxxxxxxxxx) is op "smallband" (uw up- en downloadsnelheid worden tijdelijk beperkt) geplaatst omdat u uw totaaltrafiek overschreden heeft. U verbruikte de laatste 30 dagen 27484,37 MB terwijl u recht heeft op 11264 MB.
Gelieve ons te contacteren indien u een hogere limiet wenst.
Zodra uw trafiek teruggezakt is tot 90% zal de "smallband" beperking opgeheven worden.
Wij raden u aan uw verbruik geregeld na te kijken. Om uw verbruik te controleren verwijzen we u door naar de EDPnet verbruiksmeter.
Hoe uw verbruik berekend wordt kan u hier vinden.
Het EDPnet team
Het vreemde is dat bij sommige mensen de meter perfect werkt en bij andere niet. Leuk voor degenen waar hij niet werkt zou je denken, maar geloof mij: het traffiek komt er vroeg of laat toch op. Enkel is het dan te laat en sta je ineens voor voldongen feiten
@ Tae: wat betreft die fax: ik ben niet zeker, maar volgens mij kan je ook volume blocks aankopen als je inlogt op 'My EDPNet' ...
Misschien off-topic:
Ik kan mis zijn, maar mijn indruk is dat sinds dat ze daar bij EDPNet de A2F klanten overgenomen hebben loopt het daar stevig mis.
Mails aan de helpdesk hebben blijkbaar een week nodig om antwoord te geven, en het antwoord is dan à la A2F: compleet naast de kwestie of ze lezen niet eens deftig wat je geschreven hebt. Vroeger had je dezelfde dag reply en was je probleem verholpen ... ik denk dat de helpdesk daar wat uitbreiding kan gebruiken.
Ook de stabiliteit van de downloadsnelheid is niet meer hetzelfde .. dat valt mij het meeste op ...veel schommelingen en soms gewoon bar slecht/traag.
@ Tae: wat betreft die fax: ik ben niet zeker, maar volgens mij kan je ook volume blocks aankopen als je inlogt op 'My EDPNet' ...
Misschien off-topic:
Ik kan mis zijn, maar mijn indruk is dat sinds dat ze daar bij EDPNet de A2F klanten overgenomen hebben loopt het daar stevig mis.
Mails aan de helpdesk hebben blijkbaar een week nodig om antwoord te geven, en het antwoord is dan à la A2F: compleet naast de kwestie of ze lezen niet eens deftig wat je geschreven hebt. Vroeger had je dezelfde dag reply en was je probleem verholpen ... ik denk dat de helpdesk daar wat uitbreiding kan gebruiken.
Ook de stabiliteit van de downloadsnelheid is niet meer hetzelfde .. dat valt mij het meeste op ...veel schommelingen en soms gewoon bar slecht/traag.
Hey ... everybody makes mistakes! That's why they put erasers on pencils. [Lenny]
Tae schreef:Daarom vond ik A2F nog niet zo slecht na de hervormingen, daar kon je limiet verhogen zonder op smallband te komen en alle extra gb werden erna erbij gerekend.
- ldegheest
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Ja lap, ik zit ier nu heel plots ferm over mijn limiet omdat die volumemeter 8 dagen op zich laat wachten. Da mag wel dringend ne keer veranderen. Ik kijk bijna elke dag op die pagina zodat ik er mooi onder kan blijven, maar dan komt ge zo plots ferm in 't rood te staan.
- Bijlagen
-
- Image1.gif
- (3.36 KiB) 1875 keer gedownload
- EDPnet
- ISP Official
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 62 keer
- Contacteer:
Ik kan het niet laten op te merken dat dit een omgekeerde redenering is: het is niet de trafiekmeter die u over uw limiet deed gaan; u hebt zelf die 8 GB gedown- en 10,5 GB geüpload. Ook zonder trafiekmeter had u - als ik zo vrijpostig mag zijn - op zijn minst toch wel kunnen aanvoelen dat u ettelijke gigs aan het verzetten was.ldegheest schreef:Ja lap, ik zit ier nu heel plots ferm over mijn limiet omdat die volumemeter 8 dagen op zich laat wachten.
Tenzij u een abonnement met vast ip-adres hebt, is het weliswaar idd. niet normaal dat uw sessie na 36 uur niet getime-out is. Dat zou kunnen verklaren waarom het verbruik van 8 dagen in één klap aan het totaal werd toegevoegd. Als u uw ip niet ziet veranderen na max. 36 uur, dan kunt u simpelweg uw verbinding verbreken en meteen weer tot stand brengen opdat het verbruikte volume (na de berekening ervan de nacht erna) aan de trafiekmeter zou worden toegevoegd.
internet, fiber & telephony
EDPnet schreef:Ik kan het niet laten op te merken dat dit een omgekeerde redenering is: het is niet de trafiekmeter die u over uw limiet deed gaan; u hebt zelf die 8 GB gedown- en 10,5 GB geüpload. Ook zonder trafiekmeter had u - als ik zo vrijpostig mag zijn - op zijn minst toch wel kunnen aanvoelen dat u ettelijke gigs aan het verzetten was.ldegheest schreef:Ja lap, ik zit ier nu heel plots ferm over mijn limiet omdat die volumemeter 8 dagen op zich laat wachten.
Tenzij u een abonnement met vast ip-adres hebt, is het weliswaar idd. niet normaal dat uw sessie na 36 uur niet getime-out is. Dat zou kunnen verklaren waarom het verbruik van 8 dagen in één klap aan het totaal werd toegevoegd. Als u uw ip niet ziet veranderen na max. 36 uur, dan kunt u simpelweg uw verbinding verbreken en meteen weer tot stand brengen opdat het verbruikte volume (na de berekening ervan de nacht erna) aan de trafiekmeter zou worden toegevoegd.
Als jullie net als bij EDPnet Nederland een FUP zouden hebben , dan had deze klant geen probleem
Mss tijd om ook eens in belgie een FUP aan te bieden! Het wordt echt tijd dat enkele van de goede isp's zich eraan wagen en de sleur van de belachelijke zielig lage datalimieten doorbreekt...
Als een ISP als Realdsl het kan , kunnen de anderen het zeker!
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Stijn schreef:Als een ISP als Realdsl het kan , kunnen de anderen het zeker!
A2F kon het ook... of RealDSL het kan moeten we nog afwachten
r2504 schreef:Stijn schreef:Als een ISP als Realdsl het kan , kunnen de anderen het zeker!
A2F kon het ook... of RealDSL het kan moeten we nog afwachten
Ik bedoel meer eigenlijk dat het belachelijk is dat ze in nederland wel fup aanbieden en ons opzadelen met een belachelijk lage limiet.
En dit terwijl de belgische netwerken volgens iemand die ik ken bij BGC ongelimiteerd zonder enig probleem aankunnen,maar ze de prijzen kunstmatig hoog houden ...
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Stijn schreef:maar ze de prijzen kunstmatig hoog houden ...
Dat noemt men winst maken... het doel van ieder commercieel bedrijf, en zolang klanten dat willen betalen is er niets fout mee. Een ISP is geen VZW welke breedband moet aanbieden aan kostprijs (dat het dit alsnog doet heeft louter met concurrentie te maken... zeker niet met jou mooie ogen).
Waarom kost een CD, wagen, brandstof, ... allemaal zoveel. Dat kan gerust ook een pak lager. Als jij morgen een bedrijf hebt met quasi monopolie positie, zou je toch ook gek zijn moest je slechts X euro aanrekenen als al je klanten zonder probleem 10 euro meer willen betalen.
- ldegheest
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Ik heb mijn router/modem toch enkele keren opnieuw opgestart, dus heb ik zeker meerdere sessies gehad. Er is volgens mij toch wel iets mis met die volumemeter![/quote]
- EDPnet
- ISP Official
- Contacteer:
Stijn schreef:Als jullie net als bij EDPnet Nederland een FUP zouden hebben , dan had deze klant geen probleem
Mss tijd om ook eens in belgie een FUP aan te bieden!
Wat de vergelijking tussen .be en .nl betreft: EDPnet heeft hierover zijn standpunt al toegelicht, en - misschien jammer genoeg - sindsdien is de situatie niet veranderd.Stijn schreef:Ik bedoel meer eigenlijk dat het belachelijk is dat ze in nederland wel fup aanbieden ...
Stijn schreef:... en ons opzadelen met een belachelijk lage limiet.
Om het zo voorzichtig mogelijk uit te drukken: niet iedereen vindt onze quota zo 'belachelijk laag', zoals trouwens ook al meermaals vermeld. Een beetje meer zin voor perspectief zou hier dus wel op zijn plaats zijn.Stijn schreef:Het wordt echt tijd dat enkele van de goede isp's zich eraan wagen en de sleur van de belachelijke zielig lage datalimieten doorbreekt...
Volgens 'iemand' (meervoud) die wij kennen, o.m. bij Belgacom, is dit in ieder geval _niet_ zo.Stijn schreef:En dit terwijl de belgische netwerken volgens iemand die ik ken bij BGC ongelimiteerd zonder enig probleem aankunnen
-
- Elite Poster
En waarom geen realtime meter, dan zou ik waarschijnlijk ook niet over de limiet gegaan zijn. Heb nu enkele uren 700MB over de limiet geweest en nu moet meer dan een week wachten om terug op breedband te komen (omdat ik moet wacht eer da terug 90% is; heb vorig maand nie echt veel gedownd).
- EDPnet
- ISP Official
- Contacteer:
Modem uit- en weer aanzetten is niet voldoende. De sessie moet wel degelijk worden stopgezet, anders kan ze in het slechtste geval nog dagen blijven doorlopen, waardoor het verbruik pas na zoveel dagen in de statistieken verschijnt.ldegheest schreef:EDPnet schreef:Als u uw ip niet ziet veranderen na max. 36 uur, dan kunt u simpelweg uw verbinding verbreken en meteen weer tot stand brengen opdat het verbruikte volume (na de berekening ervan de nacht erna) aan de trafiekmeter zou worden toegevoegd.
Ik heb mijn router/modem toch enkele keren opnieuw opgestart, dus heb ik zeker meerdere sessies gehad. Er is volgens mij toch wel iets mis met die volumemeter!
-
- Elite Poster
EDPnet schreef:Modem uit- en weer aanzetten is niet voldoende. De sessie moet wel degelijk worden stopgezet, anders kan ze in het slechtste geval nog dagen blijven doorlopen, waardoor het verbruik pas na zoveel dagen in de statistieken verschijnt.ldegheest schreef:EDPnet schreef:Als u uw ip niet ziet veranderen na max. 36 uur, dan kunt u simpelweg uw verbinding verbreken en meteen weer tot stand brengen opdat het verbruikte volume (na de berekening ervan de nacht erna) aan de trafiekmeter zou worden toegevoegd.
Ik heb mijn router/modem toch enkele keren opnieuw opgestart, dus heb ik zeker meerdere sessies gehad. Er is volgens mij toch wel iets mis met die volumemeter!
Betekent dus ook dat het langer duurt eer die GB's er terug af gaan (anders staan die mooi versprijd).
- Phuncz
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 30 keer
- Bedankt: 24 keer
Ik denk niet dat de ISP's in andere landen het doen met maar 1% winst hoor, de kosten zullen er lager zijn. Hier wordt dat dus bepaald door een kartel dat nu gelukkig door een bron met wat meer invloed (Testaankoop) is aangelicht. Hopelijk wordt er ook iets aan gedaan, want het is voor de providers ook geen pret dat er geen nieuwe diensten voorzien kunnen worden. Geen ADSL2(+), VDSL, mogelijkheid voor FUP of limietloos, etc. De veeleisende klanten of zelfs de klanten met interesse voor het laatste nieuwe kunnen niet geholpen worden.
- EDPnet
- ISP Official
- Contacteer:
De meter mag dan al niet real-time zijn, maar tenzij je inderdaad je modem afzet zonder eerst op 'disconnect' te hebben geklikt (waardoor de sessie niet wordt stopgezet en pas dagen later in het verbruik opduikt), duurt het slechts enkele uren tot een dag voor de trafiek effectief in de meter weergegeven wordt. Dramatisch durf ik dat niet te noemen.ZMD schreef:En waarom geen realtime meter, dan zou ik waarschijnlijk ook niet over de limiet gegaan zijn.
Dit toont nu net ook het voordeel van de glijdende meter aan: je hoeft niet te wachten tot de 1e van de volgende maand om weer op volle breedbandsnelheid te komen. Doorgaans is het na een paar dagen alweer in orde, als je onder 90 % van de toegestane quota gezakt bent.ZMD schreef:Heb nu enkele uren 700MB over de limiet geweest en nu moet meer dan een week wachten om terug op breedband te komen (omdat ik moet wacht eer da terug 90% is; heb vorig maand nie echt veel gedownd).
Om te kunnen inschatten hoe lang u nog op smalband gaat staan, moet ik weten wie u bent. Dit forum lijkt me daarvoor niet het beste medium. U weet ons wel te bereiken.
Of natuurlijk, als u op 'Details laatste 30 dagen' klikt als u aangemeld bent op ons trafiektooltje, dan zou u het zelf moeten kunnen opzoeken.
- EDPnet
- ISP Official
- Contacteer:
Adsl2 zit wel degelijk in een actief stadium van ontwikkeling in België, en commercialisering zal meer dan waarschijnlijk geen jaar meer op zich laten wachten.Phuncz schreef:... het is voor de providers ook geen pret dat er geen nieuwe diensten voorzien kunnen worden. Geen ADSL2(+), VDSL, mogelijkheid voor FUP of limietloos, etc.
EDPnet schreef:Modem uit- en weer aanzetten is niet voldoende. De sessie moet wel degelijk worden stopgezet, anders kan ze in het slechtste geval nog dagen blijven doorlopen, waardoor het verbruik pas na zoveel dagen in de statistieken verschijnt.ldegheest schreef:EDPnet schreef:Als u uw ip niet ziet veranderen na max. 36 uur, dan kunt u simpelweg uw verbinding verbreken en meteen weer tot stand brengen opdat het verbruikte volume (na de berekening ervan de nacht erna) aan de trafiekmeter zou worden toegevoegd.
Wat is dit nu voor onzin ?
- Phuncz
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 30 keer
- Bedankt: 24 keer
EDPnet schreef:Adsl2 zit wel degelijk in een actief stadium van ontwikkeling in België, en commercialisering zal meer dan waarschijnlijk geen jaar meer op zich laten wachten.Phuncz schreef:... het is voor de providers ook geen pret dat er geen nieuwe diensten voorzien kunnen worden. Geen ADSL2(+), VDSL, mogelijkheid voor FUP of limietloos, etc.
Zal deze ontwikkeling binnen 2 jaren in 90% van België uitgerold zijn en zal de diensten die aangeboden worden vergelijkbaar zijn met die van andere landen qua datatrafieklimieten en prijs ?
- EDPnet
- ISP Official
- Contacteer:
In twee woorden: geen idee. Sorry.Phuncz schreef:Zal deze ontwikkeling binnen 2 jaren in 90% van België uitgerold zijn en zal de diensten die aangeboden worden vergelijkbaar zijn met die van andere landen qua datatrafieklimieten en prijs ?
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
- Bedankt: 4 keer
- Contacteer:
EDPnet schreef:Phuncz schreef:Zal deze ontwikkeling binnen 2 jaren in 90% van België uitgerold zijn en zal de diensten die aangeboden worden vergelijkbaar zijn met die van andere landen qua datatrafieklimieten en prijs ?
In twee woorden: geen idee. Sorry.
In 1 woord : NEE
- Ken
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
- Bedankt: 94 keer
Ik denk jammergenoeg dat de prijzen niet zullen veranderen met dat Belgacom een totaal monopolie heeft op de lijnen en er dus geen prijzenoorlog kan starten
Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
-
- Starter
EDPnet schreef:Modem uit- en weer aanzetten is niet voldoende. De sessie moet wel degelijk worden stopgezet, anders kan ze in het slechtste geval nog dagen blijven doorlopen, waardoor het verbruik pas na zoveel dagen in de statistieken verschijnt.
Ik zit hier achter een U.S. robotics router en die durft het wel eens begeven onder zware load waardoor hij een hardware reset doet.
Dus als de verbinding op deze manier wordt verbroken kan het enkele dagen duren tot ik de tot dan toe gegenereerde traffiek zie op de meter?
Dat zou wel eens kunnen verklaren waarom ik opeens met pieken van 10gig zit..
-
- Elite Poster
't Word toch tijd dat die meter eens aangepast word ze, ben niet van plan telkens naar mijn modem te surfen om een disconnect te doen.
Ofwel realtime zodat ik weet hoeveel ik al verbruikt heb ofwel stoppen met dat glijdend systeem, dan moet ik maar één keer per maand disconnecten op de laatste dag van de maand .
Ik ben nu al weer 10dagen verbonden zonder dat ik weet hoeveel ik verbuikt heb :s, als ik pech heb blijft de verbinding 30dagen verbonden, als 'k dan mijn 40GB gebruikt heb de VOORBIJE maand vlieg ik toch nog op smallband, en dat zelf voor 30dagen , wat in mijn ogen niet echt klopt
Ofwel realtime zodat ik weet hoeveel ik al verbruikt heb ofwel stoppen met dat glijdend systeem, dan moet ik maar één keer per maand disconnecten op de laatste dag van de maand .
Ik ben nu al weer 10dagen verbonden zonder dat ik weet hoeveel ik verbuikt heb :s, als ik pech heb blijft de verbinding 30dagen verbonden, als 'k dan mijn 40GB gebruikt heb de VOORBIJE maand vlieg ik toch nog op smallband, en dat zelf voor 30dagen , wat in mijn ogen niet echt klopt
ZMD schreef:'t Word toch tijd dat die meter eens aangepast word ze, ben niet van plan telkens naar mijn modem te surfen om een disconnect te doen.
Ofwel realtime zodat ik weet hoeveel ik al verbruikt heb ofwel stoppen met dat glijdend systeem, dan moet ik maar één keer per maand disconnecten op de laatste dag van de maand :).
Ik ben nu al weer 10dagen verbonden zonder dat ik weet hoeveel ik verbuikt heb :s, als ik pech heb blijft de verbinding 30dagen verbonden, als 'k dan mijn 40GB gebruikt heb de VOORBIJE maand vlieg ik toch nog op smallband, en dat zelf voor 30dagen :eek: , wat in mijn ogen niet echt klopt :!:
EDPnet is niet verantwoordelijk voor uw daden, dat ben je zelf.
Mijn gedacht.
Sinds wanneer sturen ze geen facturen meer op ???
Ik heb een aanmaningsbrief gekregen vanwege één openstaande factuur, maar daar ik nooit een factuur van heb ontvangen en mijn mailbox niet heb gecheckt ben ik het vergeten ?
Ook betaal je altijd voor een maand op voorhand.
Ik wil alleen maar zeggen dat ze geen facturen per post opsturen (dat hebben ze wel eens mogen duidelijk maken vind ik) en dat je nu via je mailbox of my account moet raadplegen !!!
Sorry 't moest er eens uit
Wat betreft die glijdende meter snap ik ook voor geen METER, gewoon zien dat ik er nooit boven de 90% geraak hier en proberen wat minder te downloaden
ps de helpdesk is wel eens iets anders dan bij Adsl2fit geen lastig geluidje en vriendelijke mensen aan de telefoon
Ik heb een aanmaningsbrief gekregen vanwege één openstaande factuur, maar daar ik nooit een factuur van heb ontvangen en mijn mailbox niet heb gecheckt ben ik het vergeten ?
Ook betaal je altijd voor een maand op voorhand.
Ik wil alleen maar zeggen dat ze geen facturen per post opsturen (dat hebben ze wel eens mogen duidelijk maken vind ik) en dat je nu via je mailbox of my account moet raadplegen !!!
Sorry 't moest er eens uit
Wat betreft die glijdende meter snap ik ook voor geen METER, gewoon zien dat ik er nooit boven de 90% geraak hier en proberen wat minder te downloaden
ps de helpdesk is wel eens iets anders dan bij Adsl2fit geen lastig geluidje en vriendelijke mensen aan de telefoon