Ze zijn hier nogal streng de laatste tijd vind ik.

Hier horen vragen over google, irc, nieuwsgroepen, e-mail enz....
Plaats reactie
KK
Elite Poster
Elite Poster

Ik vind dat hier de laatste tijd nogal streng opgetreden wordt tegen off-topic posts. Als je hier zo'n postings echt niet wil kan je beter de benamingen en omschrijvingen van volgende forums aanpassen (of die forums meteen verwijderen):
  1. Algemeen
    Alles wat niet thuishoort op de andere fora.

De beschrijving zegt hier toch duidelijk ALLES wat niet thuishoort op andere fora. Ik begrijp hieruit dat dit dus een soort off-topic forum is.
  2. Test
    Wil je gewoon is testen of je klaar bent om te posten? Doe dit dan hier. Ook mopjes ofzo, alles kan hier (behalve illegale dingen)

Volgens de omschrijving is dit een forum waar zowat alles kan en mag, zolang het maar legaal blijft. En toch worden hier threads gesloten wegens 'off-topic'.
Niet echt logisch om off-topic forums te hebben waar geen off-topic posts in mogen staan. :roll:
Blue-Sky
Erelid
Erelid

Als er een topic gesloten werd was er daar een reden voor.

De moderatoren weten wat ze doen, en grijpen in vóór bepaalde zaken uit de hand lopen, zo blijft userbase met de wetgeving in orde.
We willen toch allemaal dat userbase enig niveau blijft houden voor alle bezoekers. (gasten)

Je moet maar eens in google de zoekfunctie "userbase.be" ingeven.
Wereldwijd vind men daar de soms nogal drastische uitlatingen, welke ik hier liever niet citeer.
De opmerkingen van de Crew, die hebben niets te maken met het beknotten van de vrije meningsuiting, wel met te platte uitspraken.

Wel raar, dat men zich moeilijk kan neerleggen bij een beslissing van een moderator, indien iedereen zich aan de regels houdt komen er ook minder opmerkingen.
Afbeelding
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Die dingen worden gelocked om te vermijden dat ze escaleren (nog voor het zo ver is). We hebben ondertussen een paar nare ervaringen met topics die uit de hand lopen en ik blus liever de brand terwijl die nog onder controle is, dan na dat de halve heide is afgebrand ;)
wem
Premium Member
Premium Member

ergens heeft de OP toch wel gelijk.

Volgende topic werd om onderstaande reden gesloten:
http://www.userbase.be/forum/viewtopic.php?t=7320 (artikel over Titan-raket)
Topic closed, is nu niet echt een nieuwsfeit voor UB denk ik zo
Het lijkt me dan dat ofwel de omschrijving van Algemeen verkeerd is, er niet gereageerd mag worden op nieuws dat niet met UB te maken heeft, of dat er hier onterecht gelockd is.

Niet tegenstaande, leveren de moderators hier wel meestal enorm goed werd door het op tijd locken van discussies om correcte redenen (te hard off-topic, teveel flamen, ....)
stefke
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 21 keer

Ik kan hier maar eén ding op zeggen,

hoge bomen vangen veel wind.

Userbase en zijn modjes doet heel goed zijn best om dit zo veel gebruikte forum in goede banen te houden.
Tae
Premium Member
Premium Member

Eerlijk gezegd vind ik dit forum nu eens van hoog niveau, tegen soms andere forums waar geflamed en onzin threads worden gestart dat het niet meer normaal is.

Ik doe mijn petje af voor de moderators hier, die het forum schoon houden en in goede banen leiden en toch altijd het niveau hoog en informatief houd (al kan ik soms niet mee met sommige threads lol) :-D
Laatst gewijzigd door Tae 02 mei 2005, 17:40, in totaal 1 gewijzigd.
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 332 keer
Contacteer:

wem schreef:ergens heeft de OP toch wel gelijk.

Volgende topic werd om onderstaande reden gesloten:
http://www.userbase.be/forum/viewtopic.php?t=7320 (artikel over Titan-raket)
Topic closed, is nu niet echt een nieuwsfeit voor UB denk ik zo
Het lijkt me dan dat ofwel de omschrijving van Algemeen verkeerd is, er niet gereageerd mag worden op nieuws dat niet met UB te maken heeft, of dat er hier onterecht gelockd is.

Niet tegenstaande, leveren de moderators hier wel meestal enorm goed werd door het op tijd locken van discussies om correcte redenen (te hard off-topic, teveel flamen, ....)
Dit artikel is gesloten om verschillende redenen welke nu niet allemaal hier hoeven besproken te worden, maar laat ons over 1 ding duidelijk zijn omdat ik weet dat dit blijkbaar niet even duidelijk is voor iederen:

1. Userbase.BE is én blijft een IT forum waarin "breedband" de hoge noot voert. ALLE topics met hun omschrijving vallen dus ook onder die noemer. Dus algemeen moet je eigenlijk zo lezen:

Alles ,wat met IT/breedband te maken heeft, maar niet thuishoort onder de andere fora.

Ik hoop dat dit onze "closed" standpunten een beetje duidelijker maakt. Een raket of een GSM voor mekka zie ik dus echt niet thuishoren als je het zo bekijkt. Er zijn genoeg andere fora om zulk nieuws te lezen.

Mvg,

Sasuke
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
Kochanie
Elite Poster
Elite Poster

Sasuke schreef:1. Userbase.BE is én blijft een IT forum waarin "breedband" de hoge noot voert. ALLE topics met hun omschrijving vallen dus ook onder die noemer. Dus algemeen moet je eigenlijk zo lezen:

Alles ,wat met IT/breedband te maken heeft, maar niet thuishoort onder de andere fora.
Gelieve dan de tekst van dit forum aan te passen opdat in de toekomst misverstanden hieromtrent niet meer gebeuren.

mvg

K.
The_Borg
Elite Poster
Elite Poster

Goed gesproken Sasuke, vond het al een tijdje nodig dat de randnieuwsberichten er uit gingen. Met de censuur valt het nog wel mee :wink: .
"We are the Borg. Lower your shields and surrender your ships. We will add your biological and technological distinctiveness to our own. Your culture will adapt to service us. Resistance is futile."
bke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 6 keer

hier, streng? :-o GoT is enkele graden erger hoor!
Nob
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 109 keer
Contacteer:

Ik denk toch ook dat we nogal meevallen.

Maar er even bij stilstaan (zoals in dit topic) kan nooit geen kwaad natuurlijk. (mits goede argumentatie)

Ik denk dat de moderators altijd al opengestaan hebben voor inbreng van de gebruikers, dus kom maar op met de opbouwende kritiek, we zullen er rekening mee proberen houden waar nodig.

groeten,

Nob
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

Tae schreef:Eerlijk gezegd vind ik dit forum nu eens van hoog niveau
En dit kan je echter niet vergelijken met telenet.games :( die kerels zijn daar nog erger.[/b]

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
KK
Elite Poster
Elite Poster

Begrijp mij niet verkeerd, ik heb zeker niet de bedoeling de mods af te breken hoor. Ik vind ook dat ze een pluim verdienen omdat ze het hier zo menselijk weten te houden.

Misschien is het geen slecht gedacht om de omschrijving van dit forum aan te passen om misverstanden als deze te voorkomen. De omschrijving die Sasuke hierboven gegeven heeft lijkt me perfect. :wink:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Internet-Gebruik”