Of het zijn geld waard is, moet ieder voor zich natuurlijk bepalen. Ik heb het destijds vooral gekocht voor het comfort van de zone-regeling, en op dat vlak is het toch wel zalig. 's Morgens om 6u30 een lekker warme badkamer. In mijn bureau altijd mooi warm genoeg als ik van thuis uit werk. Zonder Tado moest ik daar in de winter bijwarmen met een elektrisch vuur omdat radiator niet warm kreeg doordat het in de living (waar thermostaat hangt) warm genoeg was.honda4life schreef:Leuk! Maar in mijn ogen enkel z'n geld waard als je deze kan terugverdienen door energie te besparen.
Gevolg: gasverbruik is nagenoeg hetzelfde gebleven, want wat we uitsparen aan gas gaat dan naar het stoken van ruimtes die anders koud bleven. Maar elektriciteitsverbruik is nu wel merkbaar lager doordat ik niet meer moet bijstoken.
Ben wel nog altijd niet zeker of Tado de juiste keuze was. Vorige week of zo hadden ze in eens een outage en op dat moment zijn je knoppen ineens allemaal 'dom' en kan je ze enkel lokaal regelen. Grootste nadeel/risicio met de afhankelijkheid van cloud (zoals we ook al met andere diensten gezien hebben). Op dat vlak zit je met Evohome van Honeywell wel beter.
Zou dan wel handig zijn te weten welke rommel jij al gekocht hebt . Zelfs met mijn heel oude mechanische thermostaat kon je elke weekdag afzonderlijk programmeren.honda4life schreef:Maar ja, thermostaten zijn best wel prijzig, ik ben nu aan m'n tweede programmeerbare bezig en dat is even grote rommel als de vorige.
... Waar is de logica, ik kan niet eens de weekdagen afzonderlijk programmeren, zelfs nog niet het weekend.
Bijgevolg staat deze nog steeds manueel.