Dus... Zoals er al in de mail van VRT stond.raf1 schreef:Laat je vooral niet ontmoedigen. Privé doe je wat je wilt met audiovisuele content want daar voorziet de auteurswetgeving een uitzondering voor.
Ontwikkel de app gerust verder voor persoonlijk gebruik.
Zeker doen! De VRT staat open voor stages.raf1 schreef:Of beter, verdiep je in het kader van je studies verder in distributie van audiovisuele content via internet. Een interessante case zou zijn om VRT-content via de HbbTV-standaard rechtstreeks via internet op tv-toestellen beschikbaar te maken.
Ga misschien met de VRT en kijk of je iets mag ontwikkelen in het kader van een stage ofinnovatie-project.
Ik zie niets dat in strijd zou kunnen zijn.raf1 schreef:Lees ook eens de VRT Beheersovereenkomst, wellicht is de huidige stugge houding van de VRT in strijd met volgend heilig principe in de beheersovereenkomst:en ookDe belangen van de mediagebruiker en het realiseren van haar publieke opdracht staan voorop.Je kan al eens informeren bij de VRT wat zij onder dit "open platform" verstaan.Het publieke aanbod staat minstens via één open platform 19 ter beschikking van mediagebruikers.
De zender van de mail heeft mijns inziens gelijk:
Logo's zijn beschermd, en het verspreiden van media zonder toestemming van de contentmaker is tegenwoordig niet toegelaten (is dit ooit wel toegelaten geweest)?
Anders maak ik meteen een app waarmee ik de content van alles dat ik online vind verzamel, en stuur ik deze door. Pech voor de belanghebbenden en hun eventuele reclame-inkomsten in dat geval (voor zover de gebruikers nog geen adblocker hebben).
Daarnaast is het economisch ook te verantwoorden:
De VRT investeert in het NU platform, inclusief de dataservers en -verbindingen zodat het on demand gedeelte kan gebruikt worden.
Iemand anders komt langs, int mogelijks wat geld via zijn app, en ent zich volledig op andermans werk zonder hiervoor maar 1 cent te betalen, en in dit geval: toestemming te vragen.
Je kunt ook vragen aan allerhande mediabedrijven om samen te werken met hun.
De kans dat de VRT toestemming geeft, is reëel, op vlak van Medialaan is kans klein (Stievie), op vlak van SBS vermoed ik ook eerder een nee.
Open platform:
Is te zien wat je eronder verstaat inderdaad.
DVB-T en VRT Nu zijn alvast 2 platformen die hieraan voldoen me dunkt.