Ok. Tot daar je betoog over het repressief optreden. En terecht overigens.boulder schreef:Heb jij een andere verklaring waarom het Openbaar Ministerie weigert een onderzoek te openen naar het geweld gepleegd door de Guardia Civil?petrol242 schreef:Boulder schreef:Dat grondwettelijk hof loopt aan het handje van Rajoy.
Rajoy vraagt veroordelingen en krijgt die in recordtempo van het Grondwettelijk Hof.boulder schreef:Heb je daar bewijs van? Of is het speculatie? Ik kan mij niet van de indruk ontdoen dat ook hier enig buikgevoel de gemoederen aanhitst. Als het inderdaad zo is, is er wel iets héél grondig mis en iets dat zich niet beperkt tot Rajoy of zijn Partido Popular. Dan is de kanker aal veel dieper doorgedrongen.
Bij ons moet de politie maar een woord verkeerd zeggen, of er wordt direct een onderzoek geopend.
Hier zien we beelden op TV en op internet van mensen die geschopt, geslagen, bij hun haar getrokken worden door agenten van de Guardia Civil en de Nationale Politie.
Hier een uitgebreider artikel, het openbaar ministerie verschuilt zich dus achter dat de mensen die, als ze al gewond raakten, zich op plaatsen bevonden die ze niet mochten zijn.
Dus als er klacht ingediend wordt tegen de Nationale Politie of de Guardia Civil, dan staan ze direct klaar om dat optreden te verantwoorden, ook al hebben ze dat niet grondig onderzocht.
Omgekeerd gaan ze wel uitpluizen of de Catalaanse politie (de Mossos) wel alle orders van A tot Z opgevolgd hebben.
Ze staan ook klaar om de burgemeesters te vervolgen.
http://www.elmundo.es/cataluna/2017/10/ ... b4590.html
Maar dan kom ik terug met de vraag wat dat met het Grondwettelijk Hof heeft te maken of de vermeende politieke invloed daar op. Kunnen we de feiten een beetje loskoppelen misschien?
Ik probeer er ook in alle bescheidenheid een verklaring aan te geven.