r2504 schreef:Telenet heeft het volgens jou gekregen...
Ik denk dat wied het over de kabel in Nederland had.
Ik ben volledig akkoord dat ideologisch gezien, de infrastructuur nooit volledig bij één speler mag zitten. Alleen is dat geografisch nogal moeilijk te verwezenlijken. Neem nu het xDSL verhaal. Stel dat ik de enige klant van Edpnet ben in de straat, hoe ga je dat dan voor mekaar krijgen? En wie bepaalt wat er wel en niet in het ROP gestoken wordt?
Dus ik vrees dat we dan toch wel rekening zullen moeten houden met één overkoepelend orgaan, maar laat dat dan niet van commerciële belangen afhangen en dan kijk ik argwanend naar de overheid die in alle opzichten in het verleden deftig gefaald heeft. Maar ik denk dat we niet anders kunnen, anders blijven we bij de huidige situatie waarbij bijvoorbeeld een Telenet hemel en aarde beweegt, met al zijn invloed, om zijn eigen commerciële belangen te beschermen en de gebruiker amper een meter vooruit gaat omdat die met zijn rug tegen de muur staat.
Onze nutsvoorzieningen hadden ten allen tijde in gemeenschapsbezit moeten blijven en de politiek had er met zijn fikken moeten afblijven. Maar ook persoonlijk gewin heeft hier alles kapot gemaakt. Dus je hebt 100% gelijk dat we niet in de val mogen lopen zoals in het verhaal van de netbeheerders.
yaris schreef:Dus ergens begin - half 2018 zou het zover kunnen zijn. Zalig
Ik zou maar niet te hardop dromen. Het gaat over kleine aanpassingen in de huidige regels die zelfs een ander soort concurrentie kapot maakt. Trouwens de Telecombedrijven mogen nog een vinger in de pap hebben, dus zal het nog minder zijn.