Ik heb het geïnstalleerd en al een paar keer gebruikt om een test te doen.
Wat ik me wel afvraag is in welke mate deze tests afhankelijk zijn van het type toestel dat je gebruikt. Zal een recente top-klasse telefoon niet altijd sneller zijn dan een bescheiden telefoon van een paar jaar oud? Zo ja, dan zou het klantenprofiel een rol kunnen spelen. Ik vermoed dat de professionele klanten meestal bij Proximus zitten en die hebben volgens mij altijd nieuwere toestellen.
Het is ook raar dat de gemiddelde resultaten volgens hun website altijd verschillen per maand, en dat ze op- en neer gaan. Ik vind de 'puntentelling' ook onduidelijk. Het is helemaal niet duidelijk wat '17342' betekent als totaalscore voor een provider.
Je kan per blokje op de kaart zien om hoeveel tests het gaat. Soms zijn het er maar enkele. Ik wil wel meedoen met zo'n test maar na verloop van tijd begin ik toch wel te vinden dat ik al voldoende gegevens doorgeef. Ze presenteren het als een 'participatief model, van onder uit' maar dat wil gewoon zeggen dat iedereen gratis testen doet op hun platform (aan max 50MB per test) en zij met de resultaten gaan lopen.