zou het volgende werken?
de switch in het rood zou ik nog willen kopen
bedoeling is van wat orde in de bedrading te scheppen door naar zo kort mogelijke netwerkkabels te gaan tussen de bronnen (tv, digicorder, mediastreamer, audiostreamer) enerzijds en de switch, en vanaf de switch een langere utp kabel naar de wifi/router (router functionaliteit is uitgeschakeld omdat ik een telenetmodel/router bezit. Het wifiapparaat wil ik verderaf zetten van de bronnen want nu is de ontvangst soms minder. Vanaf het wifiapparaat terug en utp kabel naar de telenet homeplug.
Moet de switch van een bepaald techniciteit voorzien te zijn?
dus zoals het er momenteel uitziet zijn de bronnen elk met een utp verbonden met de wifirouter, nu zou ik ze willen verbinden met een switch die dan vlak in de buurt komt en dan een utp naar de wifi die ik dan op een verdere locatie zou plaatsen
netwerkje thuis
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Waarom zit die homeplug op de WAN kant van een router (die de routerfunctionaliteit disabled heeft) ?
Het lijkt me logischer de homeplug gewoon op je rode switch aan te sluiten... je "router" is hier niet meer dan een AP.
Het lijkt me logischer de homeplug gewoon op je rode switch aan te sluiten... je "router" is hier niet meer dan een AP.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
- Bedankt: 618 keer
Ten eerste: al ns gedacht aan jpg?
Ten tweede: je tekening is hopeloos onduidelijk.
Waar komt het internet binnen?
Welke IP adressen of ranges bevindt elke interface zich in?
...
...
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 24 keer
in de garage hangt het witte telenetbakje vandaaruit een utp naar een homeplug vlakbij. Boven achter het tv meubel zit de 2de homeplug vandaar loopt een utp naar mijn Wifirouter en daarop zitten 4 bronnen aangeslotenITnetadmin schreef:Ten eerste: al ns gedacht aan jpg?
...
Verstuurd vanaf mijn Nexus 6P met Tapatalk
-
- Elite Poster
als ik goed ben heb ik de wan via een instelling verandert in een extra lanr2504 schreef:Waarom zit die homeplug op de WAN kant van een router (die de routerfunctionaliteit disabled heeft) ?
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Niet echt ideaal dan... je powerline is de bottleneck van gans je installatie (nu ja, als je echt niet anders kan).bartman schreef:in de garage hangt het witte telenetbakje vandaaruit een utp naar een homeplug vlakbij. Boven achter het tv meubel zit de 2de homeplug vandaar loopt een utp naar mijn Wifirouter en daarop zitten 4 bronnen aangesloten
Dat zou best kunnen... maar als je een nieuwe switch gaat plaatsen zou ik het zeker niet meer zo doen. Maak de nieuwe switch je "centrale"... connecteer daar dus je powerline op, alsook je AP ("router").bartman schreef:als ik goed ben heb ik de wan via een instelling verandert in een extra lan
-
- Elite Poster
met dat idee speelde ik ook. Kan ook hetvolgende: In de living plaats ik een extra homeplug waarop enkel de Wifi verbonden is en anderzijds op de andere homeplug de switch.r2504 schreef:Niet echt ideaal dan... je powerline is de bottleneck van gans je installatie (nu ja, als je echt niet anders kan).bartman schreef:in de garage hangt het witte telenetbakje vandaaruit een utp naar een homeplug vlakbij. Boven achter het tv meubel zit de 2de homeplug vandaar loopt een utp naar mijn Wifirouter en daarop zitten 4 bronnen aangesloten
Dat zou best kunnen... maar als je een nieuwe switch gaat plaatsen zou ik het zeker niet meer zo doen. Maak de nieuwe switch je "centrale"... connecteer daar dus je powerline op, alsook je AP ("router").bartman schreef:als ik goed ben heb ik de wan via een instelling verandert in een extra lan