Ik heb een TP-Link router waarmee ik alle toestellen draadloos verbind zonder problemen.
Deze zit op de Telenet router aangesloten waarbij de persoonlijke wifi staat uitgeschakeld ( enkel homespot staat ingeschakeld ) en ik heb ook het ip van de TP-Link in DMZ geplaatst.
De range van Telenet zit op 192.168.0.x en van de TP-Link op 192.168.1.x.
Enkel wanneer ik met de laptop verbinding maakt, kan het zijn dat ik na een tijdje plots geen internet toegang heb terwijl ik toch een geldig ip adres heb. Het lijkt soms dat ook het heel internet plat gaat.
Het ip adres wordt automatisch toegekend volgens mijn adapter-instellingen.
Heeft iemand enig idee wat dit kan zijn? Het probleem is moeilijk te vinden omdat het eens wel en dan weer niet werkt.
Met alle andere toestellen: gsm, tablet, chromecast, heb ik geen probleem.
Netwerkproblemen na wifi verbinding met laptop (win10)
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
- Splitter
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
- Bedankt: 446 keer
als je even google't op het probleem zou je al niet moeten vragen waar de oorzaak zit: windows 10.
de oplossing, daarentegen, is moeilijker te vinden, en er zijn wel 100 verschillende suggesties...
ik stel voor dat je dus even google nazoekt (euh, vanop een toestel dat het probleem dus NIET heeft) en dan een voor een de suggesties afloopt,
in de hoop dat het dan in orde is.
zorg er ook voor dat je installatie up to date is, want een deel van de mensen met problemen, hebben het opgelost gezien door een update.
WAAROM het precies voorkomt lijkt al even moeilijk te weten te komen als de oplossing, maar het is dus gewoon wel degelijk windows 10 dat de oorzaak is.
(zelf ook voorgehad, en tot op heden lijkt het bij mij opgelost, maar ik zou begot niet weten welke van de pogingen het uiteindelijk heeft opgelost)
maar ben je zeker dat je dan nog een geldig ip én een verbinding hebt? in principe krijg je namelijk te zien dat er "geen verbinding mogelijk is" met het netwerk, of "beperkte verbinding" of whatever, en hoogstwaarschijnlijk een 169* ip?
de oplossing, daarentegen, is moeilijker te vinden, en er zijn wel 100 verschillende suggesties...
ik stel voor dat je dus even google nazoekt (euh, vanop een toestel dat het probleem dus NIET heeft) en dan een voor een de suggesties afloopt,
in de hoop dat het dan in orde is.
zorg er ook voor dat je installatie up to date is, want een deel van de mensen met problemen, hebben het opgelost gezien door een update.
WAAROM het precies voorkomt lijkt al even moeilijk te weten te komen als de oplossing, maar het is dus gewoon wel degelijk windows 10 dat de oorzaak is.
(zelf ook voorgehad, en tot op heden lijkt het bij mij opgelost, maar ik zou begot niet weten welke van de pogingen het uiteindelijk heeft opgelost)
maar ben je zeker dat je dan nog een geldig ip én een verbinding hebt? in principe krijg je namelijk te zien dat er "geen verbinding mogelijk is" met het netwerk, of "beperkte verbinding" of whatever, en hoogstwaarschijnlijk een 169* ip?
Ik krijg het icoon bij de wifi met "geen internettoegang". Als ik dan een ipconfig doe geeft die nog steeds een 192.* adres aan. Ik kan dan zelfs niet op de router inloggen via de default gateway.Splitter schreef:maar ben je zeker dat je dan nog een geldig ip én een verbinding hebt? in principe krijg je namelijk te zien dat er "geen verbinding mogelijk is" met het netwerk, of "beperkte verbinding" of whatever, en hoogstwaarschijnlijk een 169* ip?
Zonet opnieuw 10 minuten zonder problemen en daarna begon de medion internetradio en een messenger video gesprek tegelijk te bufferen. Nu zit ik op de wifree hotspot en voorlopig geen probleem. Ik zal het verder in het oog houden.
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
- Bedankt: 16 keer
Ook een jaar geleden voorgehad bij iemand (Dell laptop met W10 op een paar meter van een Telenetmodem).
Exact dezelfde symptomen als de TS beschrijft.
Verwijderen antivirus, driverupdate, zelfs complete herinstallatie Windows... geen soelaas.
Heb het kunnen omzeilen door met een wifi-usbstickje van 15 euro te werken op de laptop en de ingebouwde wifi uit te schakelen. Werkt terug probleemloos.
Het zou natuurlijk kunnen dat de interne wifi stuk is maar heb het altijd vreemd gevonden.
Heb me toen ook rot geërgerd aan het bos van wifiinstellingen in Windows 10: oude interface, nieuwe interface... Dat zit toch echt niet goed in elkaar
Exact dezelfde symptomen als de TS beschrijft.
Verwijderen antivirus, driverupdate, zelfs complete herinstallatie Windows... geen soelaas.
Heb het kunnen omzeilen door met een wifi-usbstickje van 15 euro te werken op de laptop en de ingebouwde wifi uit te schakelen. Werkt terug probleemloos.
Het zou natuurlijk kunnen dat de interne wifi stuk is maar heb het altijd vreemd gevonden.
Heb me toen ook rot geërgerd aan het bos van wifiinstellingen in Windows 10: oude interface, nieuwe interface... Dat zit toch echt niet goed in elkaar
- iceke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
- Bedankt: 611 keer
Ik zie dit regelmatig voorbij komen. In apparaatbeheer alle netwerk apparaten verwijderen incl. de drivers . Daarna herstarten en het probleem is van de baan tot de volgende update van w10