Wat is de meerwaarde van de UBNT Unifi Cloudkey?

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Plaats reactie
road rebel
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 45 keer

Sinds kort heb ik regelmatig fouten in het opstarten van mijn Unifi controller (Mac OS).
Deze draai ik op een Mac Mini op Mac OS Sierra Server.
Ik weet niet of het er iets mee te maken heeft, maar rond hetzelfde tijdstip begint mijn netwerk vreemde kuren te tonen, haperingen in streams, ontoegankelijk internet enz. Misschien is mijn Computer niet stabiel, misschien is er een bug in de controller, ik heb het probleem nog niet kunnen vinden alleszins.

Is een externe controller zoals de Unifi Cloudkey wel stabiel?
Zijn er voordelen of nadelen om een CloudKey te gebruiken? Wat gebeurt er wanneer het internet uitvalt (minstens 1x/ week)?
Zijn er alternatieven, zoals een rpi?
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
Bedankt: 618 keer

Alternatieven voor de cloudkey, of voor unifi?

Ik zou voor dat laatste ns kijken naar Edimax Pro; zelfde target markt en prijsklasse, maar de APs spelen zelf controller (1 AP speelt controller naast zijn AP functie, of desgewenst dedicated).
jphermans
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 116 keer
Bedankt: 102 keer

Heb al een tijdje een CloudKey draaien en tot nog toe nooit problemen mee gehad. Een rpi heb ik indertijd ook gebruikt en dat werkte ook prima. Bij mij neemt de CloudKey spanning af van mijn switch dus geen aparte voeding nodig zoals een rpi.

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Internet via EDPNET & Telenet Fiber 300
TV via Plex plugin xteve IPTV & Kodi
IPTV via different providers.
Telefonie via Edpnet(incoming) en Easycall (outgoing)
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 386 keer

De "meerwaarde" is in principe voor als je continu een controller moet draaien (voorbeeld voor captive portal of een andere reden) en als je geen andere device in je netwerk hiervoor kan gebruiken (dat moet geen dedicated device zijn zoals je al wist).

Ik heb er zelf ook ene en die is erg stabiel.

Elk toestel waarop je de Unifi controller kan draaien is een mogelijk alternatief.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

road rebel schreef:Ik weet niet of het er iets mee te maken heeft, maar rond hetzelfde tijdstip begint mijn netwerk vreemde kuren te tonen, haperingen in streams, ontoegankelijk internet enz.
Lijkt me eerder een probleem met je PC dan... de controller is namelijk enkel noodzakelijk voor captive portals ed.

Gebruik je dat niet kan je die zelfs gewoon afzetten (je hebt dan wel geen statistieken/logging).
road rebel
Premium Member
Premium Member

Dank jullie wel voor de reacties!

Als ik het zo hoor dan is de Cloud Key in mijn geval geen oplossing omdat het probleem ergens anders ligt. Ik vermoed bij mijn computer inderdaad. Ondertussen is die ook al 5 jaar oud, maar dat zou in principe niet mogen uitmaken toch.
road rebel
Premium Member
Premium Member

Mocht iemand hetzelfde probleem tegenkomen, sinds de laatste update, mits het uitschakelen van DPI, blijft de controller nu wel draaien op Mac Os Server.

Envoyé de mon iPhone en utilisant Tapatalk
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”