Of gewoon een niet-ISP DNS
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
.
Ik las het artikel deze ochtend ook. PirateBay is al lang geblokkeerd, op ISP DNS, maar niet op andere DNS'en.
VPN is dan idd nog een brug verder.
Of ook: waarom denken ze bij BEA dat er enkel via torrent gedownload wordt?
Ik hoor van heel wat collega's dat ze niet meer downloaden (wat technisch gezien niet klopt), maar wel streamen. Films, maar ook (live)TV en sport etc.
http://www.standaard.be/cnt/dmf20170920_03084883
‘Stel dat je een winkel hebt in de Nieuwstraat in Brussel’, zegt Alexander Vandeputte van de Belgisch-Nederlandse verdeler Lumière. ‘Dan ga je ervan uit dat ongeveer twee procent van je omzet wordt gestolen. In onze “winkels” is dat vijftig procent. En er bestaat geen enkele wet die zegt: vat de dief. Van alle digitale streams is ongeveer de helft illegaal.
Toen ik nog in Leuven zat, waren er mensen met een DVD collectie van 800+ stuks. Geloven ze bij BEA (en consoorten) echt dat dat allemaal gemiste verkopen zijn? Alsof een student geld heeft om zoveel media aan te kopen. Idem voor volwassenen trouwens hé.
Een collega kijkt elke dag 1u films/series op de trein. Mocht hij dat niet downloaden, zou hij gewoon niet (kunnen) kijken op de trein.