Internet Explorer blijft terrein verliezen. De browser van Microsoft blijft met een marktaandeel van 86,63 procent met voorsprong de meest gebruikte internetbrowser van de wereld. Maar alternatieve browsers zoals Firefox en Safari worden steeds vaker gebruikt, blijkt uit de laatste cijfers van het analysebureau OneStat.
Het markaandeel van Internet Explorer is sinds februari gedaald met bijna 1 procent. Concurrent Firefox ging met een kwart procentpunt omhoog naar 8,69 procent. De browser is intussen bijna 50 miljoen keer downgeload, sinds hij in november 2004 gelanceerd werd.
Ook Safari, de browser van computerfabrikant Apple, gaat lichtjes vooruit met 0,05 procent tot 1,26 procent. Volgens OneStat komt dit doordat Mac-gebruikers steeds vaker overstappen van 'IE voor de Mac' naar Apple's eigen browser Safari.
Netscape haalt 1,08 procent terwijl Opera door 1,03 procent van de surfers gebruikt wordt.
Bron: Vum Media
Weer terreinverlies voor Internet Explorer
Hee Sasuke,
- Minstens één bank vooruit...
- Minstens één kus van de Juf...
- De voldoening te weten dat je géén van de 86,63% schapen bent...
met foxy groeten.
Cool ... wat win ik daar nu mee ?
- Minstens één bank vooruit...
- Minstens één kus van de Juf...
- De voldoening te weten dat je géén van de 86,63% schapen bent...
met foxy groeten.
It's better to be pissed off than pissed on.
- meon
- Administrator
- Twitter: meon
- Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
- Bedankt: 759 keer
- Contacteer:
Misschien een vreemde vraag eh ... maar wat is er mis met IE? Ik heb geen firefox geïnstalleerd en heb niet de indruk dat ik daardoor niet kan doen wat ik wil doen (in tegendeel zelfs).
Ook ik ben tevreden over MS Windows IE en ben ook niet zinnens een andere browser te gebruiken.
Nu dat alles perfect loopt en updates op punt staan.
Maar ja, voor elk wat wils en wie graag experimenteert, waarom niet.
Nu dat alles perfect loopt en updates op punt staan.
Maar ja, voor elk wat wils en wie graag experimenteert, waarom niet.
Laatst gewijzigd door Blue-Sky 28 apr 2005, 21:29, in totaal 1 gewijzigd.
Ik draai op mijn PC Firefox. Voor 95% van de dingen die ik doe volstaat dat. Zelfs mijn net-banking (bij 3 verschillende banken) werkt volledig.
Een beperkt aantal sites loopt compleet vast op hun scripting als ik ze via Firefox bezoek en dan wordt er nog eens teruggegrepen naar IE. Verder blijven bij mij de problemen beperkt tot nauwelijks waarneembare probleempjes (achtergrondkleur die niet goed komt bv).
In ieder geval ben ik blij met FF, en is het ook de browser die mijn voorkeur wegdraagt. En als ik al eens op een site kom waar FF problemen geeft stuur ik de verbetervoorstellen door naar de webmaster van die site. Zo zijn er toch al enkele sites FF-compatibel geworden. Ook alle sites die ik maak zijn zowel IE als FF-compatible.
Het grote voordeel is dat mijn FF-browser zowel onder linux als IE gelijk is. En dat is bij IE zeker niet mogelijk.
Een beperkt aantal sites loopt compleet vast op hun scripting als ik ze via Firefox bezoek en dan wordt er nog eens teruggegrepen naar IE. Verder blijven bij mij de problemen beperkt tot nauwelijks waarneembare probleempjes (achtergrondkleur die niet goed komt bv).
In ieder geval ben ik blij met FF, en is het ook de browser die mijn voorkeur wegdraagt. En als ik al eens op een site kom waar FF problemen geeft stuur ik de verbetervoorstellen door naar de webmaster van die site. Zo zijn er toch al enkele sites FF-compatibel geworden. Ook alle sites die ik maak zijn zowel IE als FF-compatible.
Het grote voordeel is dat mijn FF-browser zowel onder linux als IE gelijk is. En dat is bij IE zeker niet mogelijk.
-
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
- Bedankt: 109 keer
- Contacteer:
Ik heb vroeger Firefox gebruikt, vond het toch niet goed genoeg om IE te vervangen. PC banking ging niet, sommige functies op site's ook niet, er zijn nog regelmatig sites niet Firefox compatibel. Dus ik blijf nog IE
Sites die niet Firefox compatibel zijn? Dus sites van mensen die zich niet aan de standaarden houden... die wil ik niet eens zien... dus geen probleem.
(da's dus de schuld van IE trouwens, met hun wij-verneuken-graag-standaarden-om-ambetant-te-doen)
PC banking gaat in Firefox minstens even goed als met IE (ook in linux is dat geen probleem... dexia en KBC bij mij)
greetz,
Nob
- meon
- Administrator
- Contacteer:
Nob schreef:Sites die niet Firefox compatibel zijn? Dus sites van mensen die zich niet aan de standaarden houden... die wil ik niet eens zien... dus geen probleem.
(da's dus de schuld van IE trouwens, met hun wij-verneuken-graag-standaarden-om-ambetant-te-doen)
IE-die-alles-slikt-hoe-slecht-de-site-technisch-ook-is
Ik ben nog altijd van mening dat de browser alles moet slikken en niet de gebruiker. Als ik 100% van de sites die ik bezoek werken in IE en 98% van de sites die ik bezoek in FF, dan kies ik voor de browser die nooit problemen heeft en alles toont.
Oké, ik weet van 1 geval waarbij IE iets niet toont waar FF dat wél doet, maar welke site werkt bvb niet in IE?
-
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
- Bedankt: 109 keer
- Contacteer:
Ik ben dus niet van die mening meon.
Want zoals jij redeneert, dan vangt IE "fouten" op, wat op zich niet slecht is, maar ze verneuken het door de programmeur aan te moedigen echt dingen IE only te schrijven (buiten de standaard om).
Trouwens als je bvb een table niet afsluit in netscape, dan geeft netscape dat niet goed weer, maar IE wel. Netscape heeft gelijk, stel dat jij nu de bedoeling had van die table niet af te sluiten? Hoe kan IE dat nu weten? (ok 99% van de gevallen zal je wel de bedoeling gehad hebben van dat te doen) Die site is gewoon niet goed geprogrammeerd, dus moet die ook niet goed weergegeven worden.
greetz,
Nob
Want zoals jij redeneert, dan vangt IE "fouten" op, wat op zich niet slecht is, maar ze verneuken het door de programmeur aan te moedigen echt dingen IE only te schrijven (buiten de standaard om).
Trouwens als je bvb een table niet afsluit in netscape, dan geeft netscape dat niet goed weer, maar IE wel. Netscape heeft gelijk, stel dat jij nu de bedoeling had van die table niet af te sluiten? Hoe kan IE dat nu weten? (ok 99% van de gevallen zal je wel de bedoeling gehad hebben van dat te doen) Die site is gewoon niet goed geprogrammeerd, dus moet die ook niet goed weergegeven worden.
greetz,
Nob
- Ken
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
- Bedankt: 94 keer
Berghe schreef:Ik heb vroeger Firefox gebruikt, vond het toch niet goed genoeg om IE te vervangen. PC banking ging niet, sommige functies op site's ook niet, er zijn nog regelmatig sites niet Firefox compatibel. Dus ik blijf nog IE
Alles is altijd compatibel geweest hoor, je moest enkel bepaalde extensies installeren 'en' zeker 'altijd' de navigatie van de site zelf gebruiken bij netbanking etc.
Java hoef je enkel te installeren net als Flash etc.
Ik doe al aan Netbanking met Firefox sinds 0.9x
Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
Wel ik gebruik ook al enkele maanden Firefox na aanraden van verschillende mensen.
Waarom, vooral omdat het veiliger internetten is dan met IE hebben ze mij gezegd ?
Ook heeft FF een paar functies die IE niet bezit, zoals een pop up blocker, download accelator en ook wat ik nu pas heb ondekt is dat je meerdere tabbladen in een venster kunt openen
Dus moet ik niet altijd nieuwe vensters openen Ook de zoekfunctie vanboven vind ik erg handig.
Min punten zijn dan weer dat sommige sites niet compatibel zijn met FF :s
Waarom, vooral omdat het veiliger internetten is dan met IE hebben ze mij gezegd ?
Ook heeft FF een paar functies die IE niet bezit, zoals een pop up blocker, download accelator en ook wat ik nu pas heb ondekt is dat je meerdere tabbladen in een venster kunt openen
Dus moet ik niet altijd nieuwe vensters openen Ook de zoekfunctie vanboven vind ik erg handig.
Min punten zijn dan weer dat sommige sites niet compatibel zijn met FF :s
- Ken
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
- Bedankt: 94 keer
FF aanvaardt enkel de officiële standaard van het W3C. IE accepteerd alles van zware tot lichte code en die zware code maakt dat het trager gaat en ook onveiliger kan zijn.
Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
ook is ff m'n mening hier kwijtschrijve se:
ik gebruik FF, en ben er enorm content van, zeker de makelijkheid van de extensies (geen idee of da in IE ook mogelijk is?)
zoek-functie in FF is idd handiger dan in IE vind'k
en het is goed van IE dat ze zoveel mogelijk code accepteren als het enkel door gebruikers gebruikt zou worden, maar het zijn ook de webdesigners die IE gebruiken, en dus "denken" dat hun site correct is, terwijl deze dat niet altijd is ...
(oké, ook FF laat bv. de center-tag toe terwijl deze officieel niet bestaat)
ik gebruik FF, en ben er enorm content van, zeker de makelijkheid van de extensies (geen idee of da in IE ook mogelijk is?)
zoek-functie in FF is idd handiger dan in IE vind'k
en het is goed van IE dat ze zoveel mogelijk code accepteren als het enkel door gebruikers gebruikt zou worden, maar het zijn ook de webdesigners die IE gebruiken, en dus "denken" dat hun site correct is, terwijl deze dat niet altijd is ...
(oké, ook FF laat bv. de center-tag toe terwijl deze officieel niet bestaat)
-
- Administrator
- Contacteer:
- meon
- Administrator
- Contacteer:
SeNsEi Ze0n schreef:Kan IE om met DOM2?
Kan IE om met transparent png?
Kan IE werken in tabbed windows?
IE 7 wel
(en tabbed windows vind ik nu niet echt de killer app, met de taakbalk met gegroepeerde knoppen doe je ongeveer hetzelfde)
Nog meer statistiekjes maar dan nu enkel voor Microsoft:
Softwaregigant Microsoft verdubbelde in het derde kwartaal de nettowinst bijna tot 2,56 miljard dollar. In de vergelijkbare periode van vorig jaar stond de teller op 1,32 miljard dollar. Het bedrijf deelde mee dat de omzet in het derde kwartaal met vijf procent steeg tot 9,62 miljard dollar.
Softwaregigant Microsoft verdubbelde in het derde kwartaal de nettowinst bijna tot 2,56 miljard dollar. In de vergelijkbare periode van vorig jaar stond de teller op 1,32 miljard dollar. Het bedrijf deelde mee dat de omzet in het derde kwartaal met vijf procent steeg tot 9,62 miljard dollar.
-
- Administrator
- Contacteer:
meon schreef:SeNsEi Ze0n schreef:Kan IE om met DOM2?
Kan IE om met transparent png?
Kan IE werken in tabbed windows?
IE 7 wel
(en tabbed windows vind ik nu niet echt de killer app, met de taakbalk met gegroepeerde knoppen doe je ongeveer hetzelfde)
En waar kan ik die downloaden?
Maar soit, dit is een eindeloze discussie
SeNsEi Ze0n schreef:En waar kan ik die downloaden?
Internet Explorer 7 Details - First Beta Soon
Even iets opgezocht ivm Internet Explorer 7.0
Voorlopig nog niet te downloaden dus.
Internet Explorer 7 Details - First Beta Soon
24 April '05 - 13:53, maarten
We’ve heard some great feedback on what web developers would like to see in IE7, both from the responses to my last post and from the resources I referred to. The rest of the team was cranking away while I was away on parental leave, and I wanted to share a few details about what they were doing: The first couple of things they’ve done are:
Support the alpha channel in PNG images. We’ve actually had this on our radar for a long time, and have had it supported in the code for a while now. We have certainly heard the clear feedback from the web design community that per-pixel alpha is a really important feature.
Address CSS consistency problems. Our first and most important goal with our Cascading Style Sheet support is to remove the major inconsistencies so that web developers have a consistent set of functionality on which they can rely. For example, we have already checked in the fixes to the peekaboo and guillotine bugs documented at positioniseverything.net so use of floated elements become more consistent.
We’re doing a lot more than this in IE7, of course, and we’re really excited that the beta release is almost here - we’re looking forward to the feedback when we release the first beta of IE7 this summer. Stay tuned for more details as we get closer to beta.
Greetz,
Laatst gewijzigd door Blue-Sky 01 mei 2005, 19:39, in totaal 4 gewijzigd.
-
- Administrator
- Contacteer:
sommige mensen drinken koffie, anderen drinken thee.
Is koffie beter dan thee?
think i made my point here.
anyway, ik gebruik FF voor deze redenen:
* built-in pop-up blocker
* lijstje gedownloade bestanden
* geen last van spyware
* tabbed browsing
* standard compliant
...
greetz
Is koffie beter dan thee?
think i made my point here.
anyway, ik gebruik FF voor deze redenen:
* built-in pop-up blocker
* lijstje gedownloade bestanden
* geen last van spyware
* tabbed browsing
* standard compliant
...
greetz
'k Vind het raar dat Opera nog niet vermeld is in deze eeuwigdurende discussie.
Voor mij is dat de op-en-top beste browser. FF kan ook al de dingen die Opera kan, maar dan moet je wel op zoek gaan naar een hoop plugins. En ik zie niet in waarom ik dat zou doen als opera ze toch standaard meegeeft, en daarbij toch de lichtste en snelste blijkt te zijn.
Maar, Opera weigert dus ook een aantal sites deftig weer te geven (ook omdat ze de standaarden zo goed mogelijk probeert te volgen, zoals bij FF dus) en als oplossing daarvoor gebruik ik dus ook IE.
FF lijkt mij een hype te zijn (uitgetest en vergeleken). En ik ben er zeker van dat ik beter af ben met Opera + IE voor de sites die slecht geprogrammeerd zijn.
Voor mij is dat de op-en-top beste browser. FF kan ook al de dingen die Opera kan, maar dan moet je wel op zoek gaan naar een hoop plugins. En ik zie niet in waarom ik dat zou doen als opera ze toch standaard meegeeft, en daarbij toch de lichtste en snelste blijkt te zijn.
Maar, Opera weigert dus ook een aantal sites deftig weer te geven (ook omdat ze de standaarden zo goed mogelijk probeert te volgen, zoals bij FF dus) en als oplossing daarvoor gebruik ik dus ook IE.
FF lijkt mij een hype te zijn (uitgetest en vergeleken). En ik ben er zeker van dat ik beter af ben met Opera + IE voor de sites die slecht geprogrammeerd zijn.
-
- Administrator
- Contacteer:
-
- Administrator
- Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
- Bedankt: 121 keer
- Contacteer:
Fraggle schreef:'k Vind het raar dat Opera nog niet vermeld is in deze eeuwigdurende discussie.
En hier sluit ik mij volledig bij aan. Trouwens, die banner wordt je snel gewoon. Ik zie hem niet eens meer. En nu zeker niet, want hij staat er niet meer
Cheers