Orange TV bevindingen
-
- Elite Poster
- Berichten: 5424
- Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
- Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
- Bedankt: 313 keer
En in Wallonië mag het dan wel van RTL/AB Groep?satsurfer schreef:Orange antwoordt: "Die 4 simultane zijn mogelijk bij onze Franstalige vrienden. Wij mogen niet méér aanbieden dan de kabelnetbeheerder"
Nee, denk dat kabelnetbeheerder meer te zeggen heeft hierin.
Denk ook dat een Orange shop hier niet zo in 'geschoold' is, wat de juiste reden is ....
Over het algemeen -als ik nog in fysieke winkel koop- weet ik meer dan de verkoper van het artikel (zonder hautain te willen klinken).
satsurfer schreef:En in Wallonië mag het dan wel van RTL/AB Groep?satsurfer schreef:Orange antwoordt: "Die 4 simultane zijn mogelijk bij onze Franstalige vrienden. Wij mogen niet méér aanbieden dan de kabelnetbeheerder"
Nee, denk dat kabelnetbeheerder meer te zeggen heeft hierin.
Denk ook dat een Orange shop hier niet zo in 'geschoold' is, wat de juiste reden is ....
Over het algemeen -als ik nog in fysieke winkel koop- weet ik meer dan de verkoper van het artikel (zonder hautain te willen klinken).
klopt inderdaad ergens wel,
bij proximus kan je veel meer tegelijkertijd opnemen, dus zal dan wel een andere rede hebben
-
- Elite Poster
- Berichten: 4539
- Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
- Uitgedeelde bedankjes: 254 keer
- Bedankt: 210 keer
De 2 technologiëen (IPTV en kabel) zijn compleet anders.davido schreef:klopt inderdaad ergens wel,
bij proximus kan je veel meer tegelijkertijd opnemen, dus zal dan wel een andere rede hebben
Als je opneemt bij Proximus, dan zal dat op hun server staan.
Er is geen traffiek naar de klant.
Dat is belangrijk omdat je bij IPTV per stream bandbreedte nodig hebt, en als je 3 dingen tegelijk bekijkt/opneemt, neemt dat dus 3x zoveel bandbreedte in als je maar 1 ding bekijkt/opneemt.
Om dat op te lossen hebben ze bij Proximus netwerkopnames mogelijk gemaakt, je geeft dan gewoon een commando, en het wordt opgenomen op hun servers.
Op het moment van opname is er geen traffiek tussen de kijker en de Proximus servers, dus op dat moment spaar je bandbreedte.
In principe kunnen ze dus heel veel opnames tegelijk laten plaatsvinden, het neemt toch geen bandbreedte.
De keerzijde van de medaille is dat het wel ruimte inneemt op hun servers.
Vandaar dat het maar een paar maanden beschikbaar blijft.
BIj Telenet heb je een ander principe (broadcasting).
De gewone zenders (live TV) nemen binnen een node een bandbreedte in die gedeeld wordt voor alle kijkers.
In de cloud opslaan zou dus nadelig zijn bij de kabel, want dan moet bij het afspelen er traffiek zijn naar de indidvuele gebruiker.
In principe kun je met één tuner ook meerdere opnames doen, als de box slim genoeg is.
Op de Linux ontvangers die nu gaan uitkomen gebruikt men bijv. FBC tuners, en daar hangt het af van het aantal modulatoren hoeveel opnames tegelijk kunnen met één tuner.
Daar zitten er al tussen met 8 demodulatoren.
Dat zijn dus 8 gelijktijdige opnames, maar je hebt er niet veel aan omdat de meeste versleuteld zijn.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
-
- Elite Poster
- Berichten: 2759
- Lid geworden op: 18 dec 2004, 14:33
- Locatie: 053 Aalst
- Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
- Bedankt: 194 keer
Als ik het herschikken van de binnenbekabeling buiten beschouwing laat, zijn netwerkopnames voor mij het belangrijkste argument tegen een overstap naar de kabel. Toen er nog zenders waren die geen netwerkopnames ondersteunden, was het erg irritant om te moeten kiezen in plaats van gewoon alles te kunnen opnemen.
Een Bhaalu oplossing zou nog beter zijn om makkelijk overal aan je opnames te kunnen, maar of dat juridisch nog mogelijk is?
Een Bhaalu oplossing zou nog beter zijn om makkelijk overal aan je opnames te kunnen, maar of dat juridisch nog mogelijk is?
-
- Elite Poster
- Berichten: 4539
- Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
- Uitgedeelde bedankjes: 254 keer
- Bedankt: 210 keer
Ik snap je, ik redeneer iets anders.cptKangaroo schreef:Als ik het herschikken van de binnenbekabeling buiten beschouwing laat, zijn netwerkopnames voor mij het belangrijkste argument tegen een overstap naar de kabel. Toen er nog zenders waren die geen netwerkopnames ondersteunden, was het erg irritant om te moeten kiezen in plaats van gewoon alles te kunnen opnemen.
Ik heb het liever zelf in de hand, dus heb ik mijn opnames liever locaal.
Het kan gebeuren dat je ooit eens overdrijft met opnemen, en dan gaat die limiet waarmee ze de opnames bewaren je parten spelen, dan moet jij snel snel veel opnames bekijken omdat je weet dat ze anders weg zijn.
Ik heb ook bepaalde zenders die niet versleuteld zijn (vooral de VRT is hier van belang voor mij), en met die opnames (die ik met mijn Dreambox doe) kan ik doen wat ik wil.
Op IPTV mag je dat vergeten.
Dus ja, het is maar wat je het belangrijkst vindt.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
-
- Elite Poster
- Berichten: 5424
- Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
- Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
- Bedankt: 313 keer
De Tijd, 19/11/2016
http://www.tijd.be/dossier/krant/Dit_is ... 1-2972.art
Porter is er alvast gerust in:
Porter: 'Een zeker segment zal het aanbod van Orange overwegen. En... good luck to them. Dit is geen business voor watjes. Ze vergt heel veel investeringen (onder meer in content), heel veel innovatie, heel veel ontwikkeling van het tv-platform. Televisie zit in het DNA van Telenet. Niet in dat van Orange, zijn roots zijn mobilofonie. Voor tv kunnen wij dus het pleit winnen. Het product van Orange voldoet voor een deel van de markt. Maar het gaat die markt niet overhoop gooien. Het is niet de King & Kong (Telenets mobiele aanbod dat Proximus en Orange veel pijn deed, red.) van televisie.'
Ligt dat ook aan een te statische markt?
Porter: 'We hebben een lage churn (frequentie waarmee klanten van leverancier switchen op basis van verleidelijke aanbiedingen van concurrenten, red.), dat klopt. Maar ik ben het niet eens met minister Alexander De Croo, die dat problematisch vindt. Onlangs sprak hij de ambitie weer uit om Telenet aan te pakken, omdat we zo'n lage churn hebben. (lacht) Ik begrijp dat niet. Weinig klantenverloop betekent in onze business vooral dat mensen tevreden zijn. Er zijn genoeg alternatieven voor wie dat wil. Als mensen dan nog steeds niet gaan zwerven, ligt dat aan de kwaliteit van het aanbod, niet aan de bureaucratie bij het wisselen van distributeur.'
Dat zei Electrabel natuurlijk ook. Maar het eenvoudiger maken om van energieleverancier te wijzigen heeft die markt wel in beweging gekregen.
Porter: 'Is het dan zo moeilijk, nu? Van distributeur wisselen is nu eenmaal niet hetzelfde als beslissen om eens andere koekjes te kopen. Je moet iemand opbellen, je moet afgeschakeld worden, ergens anders weer aangesloten, enzovoort. Is dat zo erg? If you want to do it, just do it.'
http://www.tijd.be/dossier/krant/Dit_is ... 1-2972.art
Porter is er alvast gerust in:
Porter: 'Een zeker segment zal het aanbod van Orange overwegen. En... good luck to them. Dit is geen business voor watjes. Ze vergt heel veel investeringen (onder meer in content), heel veel innovatie, heel veel ontwikkeling van het tv-platform. Televisie zit in het DNA van Telenet. Niet in dat van Orange, zijn roots zijn mobilofonie. Voor tv kunnen wij dus het pleit winnen. Het product van Orange voldoet voor een deel van de markt. Maar het gaat die markt niet overhoop gooien. Het is niet de King & Kong (Telenets mobiele aanbod dat Proximus en Orange veel pijn deed, red.) van televisie.'
Ligt dat ook aan een te statische markt?
Porter: 'We hebben een lage churn (frequentie waarmee klanten van leverancier switchen op basis van verleidelijke aanbiedingen van concurrenten, red.), dat klopt. Maar ik ben het niet eens met minister Alexander De Croo, die dat problematisch vindt. Onlangs sprak hij de ambitie weer uit om Telenet aan te pakken, omdat we zo'n lage churn hebben. (lacht) Ik begrijp dat niet. Weinig klantenverloop betekent in onze business vooral dat mensen tevreden zijn. Er zijn genoeg alternatieven voor wie dat wil. Als mensen dan nog steeds niet gaan zwerven, ligt dat aan de kwaliteit van het aanbod, niet aan de bureaucratie bij het wisselen van distributeur.'
Dat zei Electrabel natuurlijk ook. Maar het eenvoudiger maken om van energieleverancier te wijzigen heeft die markt wel in beweging gekregen.
Porter: 'Is het dan zo moeilijk, nu? Van distributeur wisselen is nu eenmaal niet hetzelfde als beslissen om eens andere koekjes te kopen. Je moet iemand opbellen, je moet afgeschakeld worden, ergens anders weer aangesloten, enzovoort. Is dat zo erg? If you want to do it, just do it.'
-
- Elite Poster
- Berichten: 4539
- Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
- Uitgedeelde bedankjes: 254 keer
- Bedankt: 210 keer
Tuurlijk, maar dat kun je niet vergelijken.Journalist artikel De Tijd schreef:Dat zei Electrabel natuurlijk ook. Maar het eenvoudiger maken om van energieleverancier te wijzigen heeft die markt wel in beweging gekregen.
Toen ik van Electrabel naar Ecopower ging (electriciteit), dan wist ik dat er nog steeds exact hetzelfde uit mijn stopcontact zou komen.
Als ik van Telenet naar Proximus ga, zal ik bepaalde zenders extra hebben, maar andere zal ik niet meer hebben.
De beeldkwaliteit zal niet overal gelijk zijn.
Bij TV Vlaanderen ga ik een pak zenders niet meer in HD hebben (Vijf HD, Zes HD, ...), of maar op een zeer beperkt aantal uren per dag (KanaalZ), of gewoon compleet kwijt zijn (de regionale omroep bijv.).
Ik ga andere mogelijkheden hebben qua opnames, een ander toestel met een andere gebruiksinterface hebben om TV te kijken.
Voor mij zijn die dus niet inwisselbaar.
Tussen Orange en Telenet zijn de verschillen natuurlijk kleiner omdat Orange gewoon de Telenet zenders uitzendt in exact dezelfde kwaliteit, zij het dat het zenderaanbod niet gelijk is (Prime, de sportzenders bijv. zijn daar niet mogelijk).
Andere verschillen zitten in de decoders en hun software.
De vergelijking met Electrabel is dus niet correct.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
-
- Elite Poster
- Berichten: 5424
- Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
- Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
- Bedankt: 313 keer
de app is er werkt goed, vlot. Enige minpuntje: nog geen live tv te bekijken of opnames via tablet/smartphone te bekijken.
http://www.techpulse.be/app/210486/eers ... I2NzcxNgS2
Android
https://play.google.com/store/apps/deta ... e.orangetv
iOs
https://itunes.apple.com/be/app/orange- ... mpt=uo%3D4
http://www.techpulse.be/app/210486/eers ... I2NzcxNgS2
Android
https://play.google.com/store/apps/deta ... e.orangetv
iOs
https://itunes.apple.com/be/app/orange- ... mpt=uo%3D4
- FabriFibra
- Plus Member
- Berichten: 113
- Lid geworden op: 07 jan 2016, 14:32
- Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
- Bedankt: 5 keer
super goed nieuws! Ook al werkt het live kijken nog niet. Is een stap in de goede richting.
TV: Orange TV
Internet: Orange100
Mobiel prive: Mobile Vikings
Mobiel werk: Proximus Bizz Smart XL 40
Mobiel partner: Orange Dolfijn 15
Internet: Orange100
Mobiel prive: Mobile Vikings
Mobiel werk: Proximus Bizz Smart XL 40
Mobiel partner: Orange Dolfijn 15
- Drwho
- Member
- Berichten: 52
- Lid geworden op: 08 feb 2014, 17:26
- Locatie: Vlaams-Brabant
- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Lijkt erop dat opnames delen toch in aantocht is. Eergisteren twitterbericht naar Orange_BE gestuurd, eerste reactie was:
- 'kan momenteel niet, maar we werken continu aan updates '
Dan even doorgevraagd of de functie dus wel degelijk komt in de toekomst:
- 'wie weet '
Beide antwoorden -met 'knipoog'- lijken me toch te insinueren dat ze hiermee reeds aan de slag zijn, maar dat er nog niet over gecommuniceerd mag worden.
- 'kan momenteel niet, maar we werken continu aan updates '
Dan even doorgevraagd of de functie dus wel degelijk komt in de toekomst:
- 'wie weet '
Beide antwoorden -met 'knipoog'- lijken me toch te insinueren dat ze hiermee reeds aan de slag zijn, maar dat er nog niet over gecommuniceerd mag worden.
-
- Elite Poster
- Berichten: 5424
- Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
- Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
- Bedankt: 313 keer
Wat ik al 1 jaar aanklaag schrijven ze hier ook.
De Tijd 11/2/2017, pag. 32
http://www.tijd.be/nieuws/archief/Wat_j ... 1486809087
"Overschakelen naar Orange is echter geen optie. De website meldt: 'Om te profiteren van ons internet + tv-aanbod, heb je een Orange gsm-abonnement nodig.' Aangezien De Tijd zo vriendelijk is zijn journalisten een mobieltje ter beschikking te stellen van een andere provider om hun job uit te oefenen, zijn wij geen potentiële klanten. Net als wellicht tienduizenden anderen met een bedrijfs-gsm. Een rare strategie."
HLN 11/2/2017, pag. 41
Hoewel dat tv-aanbod nog niet zo uitgebreid is als bij de grote concurrenten Telenet en Proximus, slaagt Orange Belgium erin om klanten te lokken. Het jaar werd afgesloten met 33.400 klanten voor internet en digitale tv. Daarvan werden er 15.800 binnengehaald in de laatste drie maanden. "We zijn 'new kids on the block' die de markt wakker kunnen schudden", klinkt het strijdvaardig. De nieuwe topman Michaël Trabbia hoopt binnen de vijf jaar 10% van de markt in te palmen, vandaag is dat 1%. Vooral de nieuwe wet die toelaat om makkelijker van operator te wisselen, moeten die ambities ondersteunen.
De Tijd 11/2/2017, pag. 32
http://www.tijd.be/nieuws/archief/Wat_j ... 1486809087
"Overschakelen naar Orange is echter geen optie. De website meldt: 'Om te profiteren van ons internet + tv-aanbod, heb je een Orange gsm-abonnement nodig.' Aangezien De Tijd zo vriendelijk is zijn journalisten een mobieltje ter beschikking te stellen van een andere provider om hun job uit te oefenen, zijn wij geen potentiële klanten. Net als wellicht tienduizenden anderen met een bedrijfs-gsm. Een rare strategie."
HLN 11/2/2017, pag. 41
Hoewel dat tv-aanbod nog niet zo uitgebreid is als bij de grote concurrenten Telenet en Proximus, slaagt Orange Belgium erin om klanten te lokken. Het jaar werd afgesloten met 33.400 klanten voor internet en digitale tv. Daarvan werden er 15.800 binnengehaald in de laatste drie maanden. "We zijn 'new kids on the block' die de markt wakker kunnen schudden", klinkt het strijdvaardig. De nieuwe topman Michaël Trabbia hoopt binnen de vijf jaar 10% van de markt in te palmen, vandaag is dat 1%. Vooral de nieuwe wet die toelaat om makkelijker van operator te wisselen, moeten die ambities ondersteunen.
-
- Elite Poster
- Berichten: 2472
- Lid geworden op: 29 jan 2004, 10:15
- Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
- Bedankt: 208 keer
Het feit dat ze halsstarrig aan de gsm vasthouden is toch duidelijk, ik zeg niet dat ze verlies maken op tv, maar ik gok eerder een kleine winst break even. Maar de winst moet komen uit de mobiele diensten dat is het enige waar ze hun kostenstructuur in handen hebben.
Wat decroo zegt houd steek het moet makkelijker worden maar hij kan misschien ook de verdoken koppelverkoop aanpakken. Bv limiteer het prijsverschil van de losse delen van een 3 / 4 play. Op bv +10 % zodat de soms van alle componenten los max 10 % hoger is dan het pack, de prijzen mogen ze nog verdelen hoe ze willen maar dan is het aan hen om te beslissen waar ze de gok nemen, willen ze internet duur maken en een vaste lijn aan 3 euro geven so be it.
En anderzijds zie ik hetzelfde ik kan noch bij telenet noch bij proximus een leuke deal scoren, want bedrijfgsm + geen gebruiker van vaste lijn (allez wel voip voor inbound ).
Wat decroo zegt houd steek het moet makkelijker worden maar hij kan misschien ook de verdoken koppelverkoop aanpakken. Bv limiteer het prijsverschil van de losse delen van een 3 / 4 play. Op bv +10 % zodat de soms van alle componenten los max 10 % hoger is dan het pack, de prijzen mogen ze nog verdelen hoe ze willen maar dan is het aan hen om te beslissen waar ze de gok nemen, willen ze internet duur maken en een vaste lijn aan 3 euro geven so be it.
En anderzijds zie ik hetzelfde ik kan noch bij telenet noch bij proximus een leuke deal scoren, want bedrijfgsm + geen gebruiker van vaste lijn (allez wel voip voor inbound ).
- raf1
- Elite Poster
- Berichten: 4954
- Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
- Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
- Bedankt: 1542 keer
Dat is bullshit. Een degelijke telecomjournalist zou schrijven:satsurfer schreef:"Overschakelen naar Orange is echter geen optie.
Duidelijk weer zo'n "journalist" met Telenet-aandelen die werkt voor een krant waarvan Telenet de grootste adverteerder is.De goedkoopste optie om Orange TV en internet te krijgen is door een Kolibrie-abonnement van acht euro per maand aan te vragen, plus 49 euro voor het tv- en internetaanbod. Dan betaal je in totaal 57 euro per maand en dat is minstens 10 euro goedkoper per maand dan een vergelijkbare bundel bij Telenet.
-
- Elite Poster
- Berichten: 5424
- Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
- Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
- Bedankt: 313 keer
en wat jij schrijft is nog meer bullshit hoor.
Je kunt het niet vergelijken qua prijs want telenet heeft veel extra diensten die Orange NIET heeft!
Yelotv, hotspots, telefonie (gratis bellen in daluren), Géén GSM verplichting, wifi ac router, voetbal, CI+ (gratis extra tv's)....
Als het niet winstgevend genoeg is, dan moeten ze maar 55 € rekenen voor mensen die geen gsmabbo afnemen? Da zal toch ook interessant zijn voor hen.
En als je wél abbo afneemt, een extra voorzien (data, belminuten,....), zodat mensen een packkorting krijgen (zoals bij Proximus).
Soit, zal overmorgen ook blijken (die combikorting)
http://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=79&t=49355
Je kunt het niet vergelijken qua prijs want telenet heeft veel extra diensten die Orange NIET heeft!
Yelotv, hotspots, telefonie (gratis bellen in daluren), Géén GSM verplichting, wifi ac router, voetbal, CI+ (gratis extra tv's)....
Als het niet winstgevend genoeg is, dan moeten ze maar 55 € rekenen voor mensen die geen gsmabbo afnemen? Da zal toch ook interessant zijn voor hen.
En als je wél abbo afneemt, een extra voorzien (data, belminuten,....), zodat mensen een packkorting krijgen (zoals bij Proximus).
Soit, zal overmorgen ook blijken (die combikorting)
http://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=79&t=49355
-
- Elite Poster
- Berichten: 3131
- Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
- Locatie: Leuven
- Uitgedeelde bedankjes: 352 keer
- Bedankt: 222 keer
Satsurfer, eleven tv is gratis bij Orange... Ze hebben dus zelfs gratis voetbal.
-
- Pro Member
- Berichten: 323
- Lid geworden op: 03 dec 2005, 12:44
- Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
- Bedankt: 13 keer
- Contacteer:
Deze week was er weer een update voor de orange box,wat die vernieuwingen zijn kan ik niet direct vinden,maar de beeld en geluid syncro is nog steeds niet opgelost,nog steeds 3 seconden verschil bij het zappen en bij opnames duurt het iets langer,
Zie dit enkel bij orange dit probleem.
Zal wel aan de decoder liggen.
Zie dit enkel bij orange dit probleem.
Zal wel aan de decoder liggen.
greets
master-magic
Dreambox 920 UHD (DVB-S/C) HD PVR met een T90 & VU+ Zero 4K (DVB-C/T2) . (Tv Vlaanderen Basic+).
master-magic
Dreambox 920 UHD (DVB-S/C) HD PVR met een T90 & VU+ Zero 4K (DVB-C/T2) . (Tv Vlaanderen Basic+).
- FabriFibra
- Plus Member
- Berichten: 113
- Lid geworden op: 07 jan 2016, 14:32
- Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
- Bedankt: 5 keer
De nieuwe regels rond het Belgisch voetbal niet gezien? En na juni 2017 is dat 10 euro per maand.satsurfer schreef:1. tot juni 2017.
2. da's geen Belgische competitie hé. soit, ik toch geen voetballiefhebber.
https://www.voetbalprimeur.be/nieuws/72 ... enet-.html
TV: Orange TV
Internet: Orange100
Mobiel prive: Mobile Vikings
Mobiel werk: Proximus Bizz Smart XL 40
Mobiel partner: Orange Dolfijn 15
Internet: Orange100
Mobiel prive: Mobile Vikings
Mobiel werk: Proximus Bizz Smart XL 40
Mobiel partner: Orange Dolfijn 15
-
- Elite Poster
- Berichten: 3131
- Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
- Locatie: Leuven
- Uitgedeelde bedankjes: 352 keer
- Bedankt: 222 keer
Ik denk dat veel voetbalkijkers echt het aandeel van voetbal klanten overschatten. Het zal aan mijn vriendenkring liggen denk ik, maar slechts de minderheid betaalt voor sport. Als ze al eens een topmatch willen meepikken dan kijken ze gewoon (illegaal) online.
- devilkin
- Elite Poster
- Berichten: 4884
- Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
- Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
- Bedankt: 341 keer
- Contacteer:
Hoe zit het eigenlijk met het "kabelabonnement" wat je bij Telenet ook nog steeds moet betalen (maar wel inbegrepen zit in de whop/pa/wigo) ?
Zit dat inbegrepen in de prijs?
Zit dat inbegrepen in de prijs?
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
- FabriFibra
- Plus Member
- Berichten: 113
- Lid geworden op: 07 jan 2016, 14:32
- Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
- Bedankt: 5 keer
Zit in de prijs
TV: Orange TV
Internet: Orange100
Mobiel prive: Mobile Vikings
Mobiel werk: Proximus Bizz Smart XL 40
Mobiel partner: Orange Dolfijn 15
Internet: Orange100
Mobiel prive: Mobile Vikings
Mobiel werk: Proximus Bizz Smart XL 40
Mobiel partner: Orange Dolfijn 15
-
- Elite Poster
- Berichten: 5424
- Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
- Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
- Bedankt: 313 keer
vorige week via FB bericht dat het lipsync probleem blijft. Toch een 4tal seconden delay na zappen.
Moest naar 5000 bellen.
zo gezegd, zo gedaan....Mevrouwtje (slecht Nederlands) vroeg of coax goed inzat. Laatste software versie,....dus een draaiboek.
Heeft nog eens op afstand boel naar fabrieksinstellingen gezet. Tja, terug zenders mogen herschikken.
Probleem bleef. Ze zei mij nog eens terug te bellen s'avonds naar een bepaald nr. Daar konden ze nog 'iets meer doen'.... Wederom gedaan....Direct, nee mijnheer, naar factory resetten is alles....We gaan iemand sturen en een decoder swap doen.
Ook al gaf ik aan dat het vermoedelijk software probleem was. Niet luisteren.
Zonet is hier technieker langsgekomen. Waarden gemeten aan de versterker, softwareversie gecheckt....
Maar hij stond hier nog maar juust binnen en zei direct, ja dat is een gekend probleem (blijkbaar bij de helpdesk niet dan?). Kan daar niets aan doen. Zal met komende update moeten verholpen worden.
Na veel testen en doen, belt hij de helpdesk, en daar zeggen ze hem een swap te doen, terwijl ik ook aangaf dit niet nodig te vinden. Hij vond het ook belachelijk nl. Soit, nu heb ik decoder met Orange logo ipv Mobistar logo, en nog steeds met lipsync probleem.
Heb indruk dat ze daar ook beetje bureaucratisch werken. En op de helpdesk niet echt een grote kennis
Feit is dat de Firma zappware (die de schil maakt voor Siligence decoders) amateurs/bricoleurs zijn. In het milieu bevestigd (kan geen bronvermelding doen ) Ze zijn ook buitengezwierd door Telenet indertijd. Toen onlangs, iemand die ik ken, terug bij Orange op bezoek kwam, begon contactpersoon bij Orange zelf over de uitspraak van mijn kennis, dat Zappware amateurs zijn, en ze lachte. Zegt genoeg.
Moest naar 5000 bellen.
zo gezegd, zo gedaan....Mevrouwtje (slecht Nederlands) vroeg of coax goed inzat. Laatste software versie,....dus een draaiboek.
Heeft nog eens op afstand boel naar fabrieksinstellingen gezet. Tja, terug zenders mogen herschikken.
Probleem bleef. Ze zei mij nog eens terug te bellen s'avonds naar een bepaald nr. Daar konden ze nog 'iets meer doen'.... Wederom gedaan....Direct, nee mijnheer, naar factory resetten is alles....We gaan iemand sturen en een decoder swap doen.
Ook al gaf ik aan dat het vermoedelijk software probleem was. Niet luisteren.
Zonet is hier technieker langsgekomen. Waarden gemeten aan de versterker, softwareversie gecheckt....
Maar hij stond hier nog maar juust binnen en zei direct, ja dat is een gekend probleem (blijkbaar bij de helpdesk niet dan?). Kan daar niets aan doen. Zal met komende update moeten verholpen worden.
Na veel testen en doen, belt hij de helpdesk, en daar zeggen ze hem een swap te doen, terwijl ik ook aangaf dit niet nodig te vinden. Hij vond het ook belachelijk nl. Soit, nu heb ik decoder met Orange logo ipv Mobistar logo, en nog steeds met lipsync probleem.
Heb indruk dat ze daar ook beetje bureaucratisch werken. En op de helpdesk niet echt een grote kennis
Feit is dat de Firma zappware (die de schil maakt voor Siligence decoders) amateurs/bricoleurs zijn. In het milieu bevestigd (kan geen bronvermelding doen ) Ze zijn ook buitengezwierd door Telenet indertijd. Toen onlangs, iemand die ik ken, terug bij Orange op bezoek kwam, begon contactpersoon bij Orange zelf over de uitspraak van mijn kennis, dat Zappware amateurs zijn, en ze lachte. Zegt genoeg.
-
- Elite Poster
- Berichten: 2006
- Lid geworden op: 19 maa 2011, 08:42
- Locatie: TIELT
- Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
- Bedankt: 103 keer
- Contacteer:
ik heb daar in een ver verleden ook last van gehad, de laatste 6 maand niet meer, moet wel zeggen dat de waliteit van het signaal veel kritischer is vor de Orange boxen dan voor de Telenet digiboxen, zou kunnen dat het signaal kantje boord is.. wat je kan proberen is je box in standby zetten en weer aan, dan zou het moeten opgelost zijn... ook de box niet te lang laten aanstaan, dus na 6u of uiterlijk 12u in slaapstand laten gaan, doe je dat niet krijg je dit probleem ook, enige probleem wat je hebt met die slaapstand dat je telkens je pincode moet ingeven voor bepaalde kanalen, dat kan je niet uitschakelen.....mocht dit al nodig zijn...
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
-
- Elite Poster
- Berichten: 5424
- Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
- Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
- Bedankt: 313 keer
enkel bij zappen hé, de eerste 4-5". Technieker bevestigde dit asap, zonder ook maar te kijken. Dus kan nt alleen tss. mijn oren zitten hé.
Nu probleem om app te koppelen.! Bij nieuwe digicorder stonden mijn smartphones al gekoppeld?! Maar werkte niet, ontkoppelen lukt ook niet.
Gisteren al +30' aan de lijn gehangen hiervoor van 1stelijnshelpdesk, naar de meer technische helpdesk....konden mij nt helpen.
vandaag teruggebeld, en zelfde verhaal gedaan. Ze gaan technisch dossier opstarten.
Zappware geklungel, bevestiging.
euhm, ook meegeven. Streaming app zou eind dit jaar/begin volgend jaar op de markt komen. (prioriteit)
eind 2018 voip
Nu probleem om app te koppelen.! Bij nieuwe digicorder stonden mijn smartphones al gekoppeld?! Maar werkte niet, ontkoppelen lukt ook niet.
Gisteren al +30' aan de lijn gehangen hiervoor van 1stelijnshelpdesk, naar de meer technische helpdesk....konden mij nt helpen.
vandaag teruggebeld, en zelfde verhaal gedaan. Ze gaan technisch dossier opstarten.
Zappware geklungel, bevestiging.
euhm, ook meegeven. Streaming app zou eind dit jaar/begin volgend jaar op de markt komen. (prioriteit)
eind 2018 voip
-
- Premium Member
- Berichten: 692
- Lid geworden op: 21 dec 2010, 10:17
- Locatie: Oostmalle
- Uitgedeelde bedankjes: 121 keer
- Bedankt: 72 keer
- Contacteer:
Heb juist eens via facebook gevraagd hoe het zit met 'tv-replay'
Dit was het antwoord:
"Hey, dit zit er aan te komen maar wanneer kan ik je nog niet vertellen.."
Is dit een warmhoudertje of zouden ze hier effectief mee bezig zijn?
Dit was het antwoord:
"Hey, dit zit er aan te komen maar wanneer kan ik je nog niet vertellen.."
Is dit een warmhoudertje of zouden ze hier effectief mee bezig zijn?
"The Internet is allergic to truth, reason and humour."
-
- Moderator
- Berichten: 19634
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Ook geen problemen met lipsync, met een decoder uit de eerste generatie (ben testuser geweest).
Trouwens ik snap niet goed waarom mensen volledig terugvallen op een GSM van het werk als ze dit krijgen? Zijn er dan echt zoveel mensen die hun nummer porteren naar de operator van hun werk om zo gratis te kunnen bellen? Ik probeer net om privé en werk zo gescheiden mogelijk te houden...
Reeds meerdere malen het aanbod gekregen om mijn privé GSM nummer in een bundel van het werk te steken waarmee in onbeperkt kon bellen, smsen en 10GB data. Antwoord was bij elk bedrijf hetzelfde : neen, geef maar een nieuw nummer...
Redenen:
1. Mijn werkgsm moet niet 24/7 aan staan. Als ik op verlof ben dan wil ik zo min mogelijk te maken hebben met het werk, en dus zeker geen "toevallige" telefoontjes van hun ontvangen.
2. Wat na je ontslag? Er zijn mensen genoeg die aantonen dat het terugkrijgen van je eigen gsm nummer daarna niet zo simpel is?
3. Er zijn werkgevers die jouw bedrijfsnummer doorgeven aan klanten. En die klanten denken dat ook dat je 24/7 voor hun werkt. Om 3u 's nachts een telefoontje krijgen van "mijn internet werkt niet, kunde eens komen" is dus niet zo uitzonderlijk...
Nu, je kan het ook omgekeerd bekijken : zowel Telenet als Proximus als Orange zijn er schuldig aan, want als je een GSM, internet, telefonie en televisie neemt in één pack dan is het goedkoper. Doe je er GSM uit (bvb omdat je dit krijgt in het aanbod van je werk) dan kom je ineens een pak duurder uit...
Trouwens ik snap niet goed waarom mensen volledig terugvallen op een GSM van het werk als ze dit krijgen? Zijn er dan echt zoveel mensen die hun nummer porteren naar de operator van hun werk om zo gratis te kunnen bellen? Ik probeer net om privé en werk zo gescheiden mogelijk te houden...
Reeds meerdere malen het aanbod gekregen om mijn privé GSM nummer in een bundel van het werk te steken waarmee in onbeperkt kon bellen, smsen en 10GB data. Antwoord was bij elk bedrijf hetzelfde : neen, geef maar een nieuw nummer...
Redenen:
1. Mijn werkgsm moet niet 24/7 aan staan. Als ik op verlof ben dan wil ik zo min mogelijk te maken hebben met het werk, en dus zeker geen "toevallige" telefoontjes van hun ontvangen.
2. Wat na je ontslag? Er zijn mensen genoeg die aantonen dat het terugkrijgen van je eigen gsm nummer daarna niet zo simpel is?
3. Er zijn werkgevers die jouw bedrijfsnummer doorgeven aan klanten. En die klanten denken dat ook dat je 24/7 voor hun werkt. Om 3u 's nachts een telefoontje krijgen van "mijn internet werkt niet, kunde eens komen" is dus niet zo uitzonderlijk...
Nu, je kan het ook omgekeerd bekijken : zowel Telenet als Proximus als Orange zijn er schuldig aan, want als je een GSM, internet, telefonie en televisie neemt in één pack dan is het goedkoper. Doe je er GSM uit (bvb omdat je dit krijgt in het aanbod van je werk) dan kom je ineens een pak duurder uit...
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Elite Poster
- Berichten: 5424
- Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
- Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
- Bedankt: 313 keer
is gepland voor eind dit jaar dacht ik (beetje laat, maar liever 100% werkend, dan gebrekkig)Doktor Avalanche schreef:Heb juist eens via facebook gevraagd hoe het zit met 'tv-replay'
Die FB groep Orange TV Bevindingen? Heb me 2 maand terug gedesabonneerd. Zoveel marginalen daarop, sorry. Daar kon je gewoon geen argumenten aanbrengen of discussiëren. Bovendien leest Orange mee, maar post daar geen info.boonpwnz schreef:Meestal zitten degene die op facebook zitten met de meeste info.
-
- Elite Poster
- Berichten: 4357
- Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
- Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
- Bedankt: 100 keer
Nee ik bedoel Orange zelfsatsurfer schreef:Die FB groep Orange TV Bevindingen? Heb me 2 maand terug gedesabonneerd. Zoveel marginalen daarop, sorry. Daar kon je gewoon geen argumenten aanbrengen of discussiëren. Bovendien leest Orange mee, maar post daar geen info.boonpwnz schreef:Meestal zitten degene die op facebook zitten met de meeste info.
Die weten erg veel imo.
-
- Elite Poster
- Berichten: 5424
- Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
- Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
- Bedankt: 313 keer
Netflix binnenkort op de ontvangers van Orange België klanten?
https://www.lecho.be/entreprises/teleco ... 1506948949
Feit is dat alle info gelekt wordt van Orange naar 'L'echo'
https://www.lecho.be/entreprises/teleco ... 1506948949
Feit is dat alle info gelekt wordt van Orange naar 'L'echo'
-
- Plus Member
- Berichten: 172
- Lid geworden op: 27 nov 2011, 11:24
- Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
- Bedankt: 10 keer
Over het algemeen niet te klagen van OrangeTV.
Gisteren echter nog eens langsgeweest bij de ouders die Telenet hebben. Van zender verwisselen, de TV-gids, het menu etc. het loopt daar toch een pak vlotter. Ik vraag me af in hoeverre dit met softwareupdates kan opgelost worden.
Gisteren echter nog eens langsgeweest bij de ouders die Telenet hebben. Van zender verwisselen, de TV-gids, het menu etc. het loopt daar toch een pak vlotter. Ik vraag me af in hoeverre dit met softwareupdates kan opgelost worden.
Orange Love Trio + Speedboost
D: 382.7 Mbps - U: 38 Mbps
Oneplus 7 pro en iPad pro
D: 382.7 Mbps - U: 38 Mbps
Oneplus 7 pro en iPad pro
-
- Moderator
- Berichten: 19634
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Snap de problemen met lipsync echt niet. Heb nu al OrangeTV van in het begin (december 2015) en dat heb ik nooit gemerkt?
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Elite Poster
- Berichten: 5424
- Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
- Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
- Bedankt: 313 keer
ik lieg of wat? Kom dan eens bij mij kijken? Ze hebben al een swap gedaan. Nadien gaf die technieker toe dat dit nutteloos was, maar hij van hogerhand 'moest'. Als die technieker het toegeeft, zal het wel zo zijn zeker?
Ja, mij stoort een niet synchroon lopen van 4-5 seconden na zappen.
Ja, mij stoort een niet synchroon lopen van 4-5 seconden na zappen.
-
- Moderator
- Berichten: 19634
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Satsurfen : waar zie je mij beweren dat je liegt of dat je überhaupt niet de waarheid zegt? Ik vermeld alleen gewoon dat ik het product reeds heb van in het begin en dat ik dit nog nooit heb opgemerkt... Wat er duidelijk op wijst dat het niet bij iedereen zo is alvast, en dus vermoedelijk aan de decoder ligt?
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti