r2504 schreef:Laten we jou situatie even naderbij bekijken...
(...)
Trouwens vandaag met de trein naar Brussel geweest... vanavond m'n aansluiting weeral gemist
Laten we vooral vandaag kijken naar alternatieven voor een beleid van morgen
Maar dan toch een suggestie: stipte treinen! Als alles goed gaat bij de NMBS ben ik sneller in Brussel dan met de auto, maar 7/10 loopt het mis. En dan ben ik veel trager.
Los van het feit dat ik in Leuven bijna wegwaai, wat een
trekgat. In de
lobby wachten is geen alternatief wegens veel te kleine lobby en wegens lobby te ver van de sporen.
@gemiste trein
Vandaar dat ik zei: stiptheid.
De desinvesteringen van de laatste tijd zullen niet helpen hoor, net zomin als de treinbestuurders 10 of 12u te laten rijden in 1 shift (als je dat met een vrachtwagen doet, zetten ze u aan de kant).
Het staat natuurlijk stoer om op de TV te komen roepen dat de NMBS onverantwoord is (bv stakingen), maar het is de politiek die daar het beleid bepaalt. Enige zin voor realiteitsbesef is onze politici niet gegeven.
Maar dus: eens alle politieke zotten hun ei hebben mogen leggen op TV, hoop ik dat het gezond verstand, de dialoog en het compromis terug de bovenhand haalt en er een investerinsboom in het OV wordt opgezet. Desnoods met automatische besturing, zodat die alvast niet kunnen staken
.
Meer OV, stipter OV, meer verbindingen, ...
Helaas is deze regering alleen geobsedeerd door het snelle gewin voor bedrijven en niet voor het gewin op LT voor bedrijven en werknemers. Vraag maar aan de bedrijvenlobby van VL Brabant wat hun problemen zijn: mobiliteit en talent. Als de overheid inzet op OV, krijg je beide.
Iedereen is mobiel: OV voor lange/re afstand en deelauto of taxi voor last mile én mensen die "verder weg" wonen, geraken nog altijd op hun werk, dus je kan talent aantrekken van in heel BE (en NL, Lux, FR).