Goedkope ASP Hosting

Hier horen vragen over google, irc, nieuwsgroepen, e-mail enz....
Plaats reactie
khsw
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 16 keer

Ik zit al een ganse dag te zoeken op Google en zie door het bos de bomen niet meer...

Voor een puur persoonlijke (en familiale) website ben ik op zoek naar een ASP-hoster, liefst met zo veel mogelijk van onderstaande kenmerken (ik weet het, ik ben veeleisend :P ), momenteel heb ik een gratis account bij Brinkster, maar ik zit regelmatig over mijn datalimiet (500MB/mnd):
- Support voor ASP (.NET)
- Voldoende webspace (er zit een vrij grote Access-databank achter, dus ik denk richting 250MB)
- Support voor een Access database
- Voldoende dataverkeer (>2GB?)
- FTP Access
- Mailcomponent (JMail, CDO, ...)
- Domeinregistratie niet nodig (ik heb reeds een domein, en wens gebruik te maken van URL Cloaking)
- Aantal emailaliassen/mailboxen interesseert mij totaal niet
- Geen setupkosten
- En nu komt het, liefst maximaal 4euro/mnd :oops:

Omdat bandbreedte in België ontzettend duur is, mag het gerust een buitenlandse hoster zijn, betalen moet wel kunnen via Visa (en niet PayPal).

Iemand die een hoster uit zijn/haar mouw kan schudden?
Thnx!!!
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

www.hostbasket.com ?
Windows-hosting is bijna nooit goedkoop ...
khsw
Elite Poster
Elite Poster

meon schreef:www.hostbasket.com ?

Ik heb ook de indruk dat PHP hosting stukken goedkoper is, misschien moet ik wel alles herschrijven (zal wel niet gemakkelijk zijn, PHP is meer dan 4 jaar geleden)...
PowerSoft
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer

khsw schreef:
meon schreef:www.hostbasket.com ?

Ik heb ook de indruk dat PHP hosting stukken goedkoper is, misschien moet ik wel alles herschrijven (zal wel niet gemakkelijk zijn, PHP is meer dan 4 jaar geleden)...

nja vermoedelijk heeft men voor php hosting meer afnemers en kan men meer accounts op één machine stoppen waardoor de kostprijs daalt :)

en vermoedelijk zijn de licentie kosten ook wel wat lager :) maar of php dan weer beter is, is een andere discussie natuurlijk :)

back on topic:
ik heb hosting bij www.dshosting.be (is niet echt een hosting bedrijf gewoon een kleine zelfstandige) , maar er zullen er wel goedkopere zijn (basm ofzo, maar die s**** geloof ik)
meon
Administrator
Administrator
Contacteer:

PowerSoft schreef:basm ofzo

lees ik daar een scheldwoord? :twisted:
khsw
Elite Poster
Elite Poster

meon schreef:
PowerSoft schreef:basm ofzo

lees ik daar een scheldwoord? :twisted:

Voor een persoonlijke website is uptime niet zo gigantisch belangrijk, maar ik vrees dat de uptime van mijn thuis-PC toch net iets meer zal bedragen dan deze servers van onze aller vriend Olivier :twisted:

Ben ondertussen aan het kijken naar Espinda.com:
- Windows 2003 server
- unlimited webspace
- unlimited datavolume
- 100% uptime
- unlimited subdomains
- ondersteuning voor ASP, PHP, Access, ...

Nadelen zijn blijkbaar:
- geen ASP.NET (het meeste is toch nog in ASP 3.0)
- blijkbaar geen mogelijkheid om een website te restoren, je moet zelf voor de backups zorgen (is een kleine moeite om dit te automatiseren via FTP)

Allé, zie zelf maar op http://www.espinda.com/plans.html.
Ben nu nog net aan het kijken met de registrar of het mogelijk is om de DNS entries aan te passen zodat deze naar espinda verwijzen...
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 332 keer
Contacteer:

Beste,

Een ietwat deftige Hosting provider heeft ook ASP onder linux hoor .. priorweb doet dit bvb, maar die heb je niet voor 4€ / maand.

grtz,

Sasuke
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
khsw
Elite Poster
Elite Poster

'k Ben ondertussen volledig overgestapt naar Espinda.

Goedkoop, snel en een vlotte service!
PowerSoft
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer

khsw schreef:'k Ben ondertussen volledig overgestapt naar Espinda.

Goedkoop, snel en een vlotte service!

ik geraak er niet direct wijs uit het aanbod :) die unlimted kost 55 euro per jaar +15 euro per jaar (domeinnaam)? voor een mysql database nog eens 30 euro erbij? das 100 eruo ofzo dan? als ik .net wil nog eens 69 erbij?

dan zou mij dit 169 euro per jaar kosten? klopt dit of zit ik hier verkeerd
khsw
Elite Poster
Elite Poster

jouw redenering klopt.
Maar vermits alles geschreven werd in ASP 3.0 had ik nog geen .NET nodig. En ik denk dat ze tegen volgend jaar hun prijs voor .NET zullen moeten laten zakken om zo concurrentieel te blijven...
Voor ASP 3.0 met een Access DB betaal je niets extra.
The_Borg
Elite Poster
Elite Poster

Pff, das wel wreed duur :S. Voor nen student is dat toch ietskes te veel :).

Ik zoek eigenlijk ook nog altijd achter asp.net hosting zonder beperking, met de mogelijkheid een ms access database aan te spreken, ik moet geen gigantische volumes hebben, 50 MB zal wel voldoende zijn. Het mag gewoon niet té duur zijn aangezien er hier een portfolio of 2-3 opkomt, meer niet.

Ik had er al aan gedacht van de handel gewoon op mijn eigen IIS te draaien, maar ik heb A2F en die vinden dat blijkbaar niet plezant (zou ook een site voor derden opkomen). Ik heb ook geen visa, en geen zin om mij daar mee bezig te houden, dus liefst per overschrijving te betalen. Moet ook een hosting zijn waarvan ik weet dat hij binnen 3 maand nog bestaat :/.
"We are the Borg. Lower your shields and surrender your ships. We will add your biological and technological distinctiveness to our own. Your culture will adapt to service us. Resistance is futile."
khsw
Elite Poster
Elite Poster

'k Heb er hier nog een aantal in mijn bookmarks zitten:
- http://hosting.parcom.net/services/shar ... _chart.htm
- http://www.imeshindia.com/plan.asp
- http://www.1-eurohost.com/

Ik wou vooral unlimited traffic (meestal moet je hiervoor zwaar bijbetalen, en daar heb je zelf weinig invloed op).
wem
Premium Member
Premium Member

iemand ervaring met deze trouwens? want ben erover aan het twijfelen om deze te nemen
(colocatie in frankrijk dan)
khsw
Elite Poster
Elite Poster

wem schreef:

iemand ervaring met deze trouwens? want ben erover aan het twijfelen om deze te nemen
(colocatie in frankrijk dan)

Zelfs via de Google Groups is niet zo veel te vinden, maar hier toch de resultaten.
Gast

Dat nog niemand www.sohosted.com heeft vermeld? Is NL-based, Win2k3 servers en heb er zelf enkele sites gehost, zeker de moeite!
Gast

www.keys.be
heb er zelf staan en is heel goed en nog goedkoop ook!
hebben servers in belgie en nederland.
En het is win2003 met asp.net en standaard access en mysql db.

DE grote speler op de belgische markt is natuurlijk combell www.combell.com, maar die is nogal duur als het op windows hosting naar aankomt.
Blue-Sky
Erelid
Erelid

Anonymous schreef:www.keys.be
heb er zelf staan en is heel goed en nog goedkoop ook!
hebben servers in belgie en nederland.
En het is win2003 met asp.net en standaard access en mysql db.

DE grote speler op de belgische markt is natuurlijk combell www.combell.com maar die is nogal duur als het op windows hosting naar aankomt.
Even de komma gewist in quote.
Afbeelding
Erik
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 18 keer

khsw schreef:Ik zit al een ganse dag te zoeken op Google en zie door het bos de bomen niet meer...

Voor een puur persoonlijke (en familiale) website ben ik op zoek naar een ASP-hoster, liefst met zo veel mogelijk van onderstaande kenmerken (ik weet het, ik ben veeleisend :P ), momenteel heb ik een gratis account bij Brinkster, maar ik zit regelmatig over mijn datalimiet (500MB/mnd):
- Support voor ASP (.NET)
- Voldoende webspace (er zit een vrij grote Access-databank achter, dus ik denk richting 250MB)
- Support voor een Access database
- Voldoende dataverkeer (>2GB?)
- FTP Access
- Mailcomponent (JMail, CDO, ...)
- Domeinregistratie niet nodig (ik heb reeds een domein, en wens gebruik te maken van URL Cloaking)
- Aantal emailaliassen/mailboxen interesseert mij totaal niet
- Geen setupkosten
- En nu komt het, liefst maximaal 4euro/mnd :oops:

Omdat bandbreedte in België ontzettend duur is, mag het gerust een buitenlandse hoster zijn, betalen moet wel kunnen via Visa (en niet PayPal).

Iemand die een hoster uit zijn/haar mouw kan schudden?
Thnx!!!
dat ga je heel moeilijk vinden waarom ? ASP is een microsoft technologie die ontworpen is om enkel op windows systemen te draaien en ook windows zelf (het operating systeem) is niet gratis dus eeeuhm die €4 veel geluk om die hoster te vinden.Die ASP komponenten die zijn wel bij de meeste goeie hosts aanwezig.Als ik van u was ik zou eens bekijken om men ASP scripts om te zetten naar PHP (MySQL voor databases) en dan heb je meer kans maar die €4 is echt wel weinig he vriend .Je kan ook aan brinkster uitleggen wat je probleem is en dat je niet genoeg hebt aan de datalimiet die aan gratis accounts gekoppeld is en zie wat hun voorstel is

er bestaat ook een ASP engine die op unixsystemen draait maar die verloopt niet altijd even correct en de komponenten die je nodig hebt gaan niet werken dan

de meeste goeie hosts laten je ook toe een zogenaamd "custom hosting plan" samen te stellen het kan wat duren voor je een positieve reactie krijgt maar vragen staat vrij zeg ik altijd

Update

ik heb ook eens eventjes gezocht en voor $4,95 (€3,85) heb ik een host gevonden dat vrij veel van jouw eisen vervuld er staat zelfs unlimited bandwith (das meestal niet waar dus voorzichtig ermee !) de link is

http://www.dts-net.com en ook nog nen tip van mij om goeie hosts te zoeken gebruik ik deze zoeker http://www.webhostingstuff.com (daar aan de linkerkant kan je opgeven wat je zoekt en wat je ervoor zou willen betalen) voor je een account aanvraagt altijd eerst hun policys enzo lezen maar dat wist je alwel zeker ;)
Registered Linux user #286313
meon
Administrator
Administrator
Contacteer:

Erik schreef:dat ga je heel moeilijk vinden waarom ? ASP is een microsoft technologie die ontworpen is om enkel op windows systemen te draaien en ook windows zelf (het operating systeem) is niet gratis dus eeeuhm die €4 veel geluk om die hoster te vinden.Die ASP komponenten die zijn wel bij de meeste goeie hosts aanwezig.
A) Sun Chilisoft ASP draait op *nix
B) Windows hosting is niet noodzakelijk duurder dan unix-hosting. Of dacht je echt dat corporate versies gratis zijn? Het is wel een feit dat de external connector voor windows server te duur is, maar volgens mij licentieert niemand z'n server correct :P
khsw
Elite Poster
Elite Poster

Erik, bedankt voor je zoektocht ('k heb deze alleszins bij mijn bookmarks gezet), maar ik ben dit topic gestart in 2004. Ondertussen heb ik al een tijdje hosting bij Espinda (zoals in één van de replys vermeld). 3,45 euro per maand...
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Internet-Gebruik”