Tomby schreef:[...] blijft het gewoon omslachtiger om telkens naar je scherm/camera te moeten kijken. Als mijn telefoon op mijn tafel ligt, leg ik er gewoon mijn vinger op om te ontgrendelen. Ben vrij zeker dat op dat een iPhone X op dat moment niet eens mijn gezicht ziet, dus ik zou dan telkens het toestel wat moeten kantelen.[...]
Ik vrees dat ik het niet snap... Waarom zou je met je vinger je telefoon willen ontgrendelen als je toch niet kan zien wat er op het scherm staat. Als het is om het uur of de datum af te lezen, dan moet je je telefoon niet unlocken, raise-to-wake is daarvoor voldoende. Als het is om iets te zien op je scherm dan maak je mij niet wijs dat jij dat kan zien als je telefoon op tafel ligt en je naar het scherm moet kijken onder die hoek.
Bij de moderne smartphones draait het allemaal om het scherm, en wat er dus van informatie af te lezen is van dat scherm. Dat wil eigelijk gewoon zeggen dat je naar dat scherm moet kijken, en dat het scherm op zo'n afstand of onder een hoek van je ogen moet houden dat die informatie leesbaar is. Laat dat nu ook gewoon de afstand en hoek zijn waarop Face ID werkt ...
Het is eigelijk hetzelfde systeem als met Touch ID hoor.
Met Touch ID moet je op de home-knop duwen om je scherm te unlocken zodat je de GUI kan bedienen, terwijl je dat doet registreert de fingerprint sensor je vingerafdruk en unlocked je telefoon.
Met Face ID moet je gewoon van de onderkant van je scherm naar boven swipen, en terwijl je dat doet unlocked Face ID je telefoon zodat dat mogelijk is.
Lijkt mij gewoon (niet persoonlijk bedoeld) dat de mensen die Face ID al op voorhand geen kans geven hetzelfde erover denken als met het nieuwe startmenu in Windows 8 destijds. Als je naar de muispointerbewegingen kijkt, dan zijn die _exact_ hetzelfde als onder de voorgaande Windows versies. Het ziet er anders uit, en het werkt op een andere manier ja, maar de functionaliteit is exact hetzelfde.