Iemand al ooit meegemaakt? Ik vind weinig info online terug behalve mensen die zeggen "ik heb dat ook"...
Ik heb een iPhone 5S van de baas (dus geen jailbreak mogelijk, moest dat de oplossing zijn) en heb sinds gisteravond een JVC HA-EC30BT als koptelefoon bij het lopen. Zowel bij het gebruik van de native podcast-app als met TuneIn hoor ik een enorme vervorming in de beats (ik neem de podcast van Hardwell als test, dat maakt het natuurlijk direct duidelijk ). Het volume lager zetten helpt niet wat duidelijk maakt dat het niet de membranen of de eindversterker van de oortjes zijn die overstuurd worden.
Vreemd genoeg klinkt alles wel perfect in mijn auto (Citroen new C4 Picasso, laatste model) dus ergens werkt het wel... Ik heb ook geen last er van bij "vollere" muziek zoals Q-Music bijvoorbeeld, of zelfs bij vollere passages.
Moest het op mijn OPO zijn, zou ik wat zitten bijregelen in de settings en eens proberen om het volume van bluetooth te verminderen en het totaal volume dan verhogen want het lijkt voor mij alsof er gewoon te luid naar bluetooth gestuurd wordt... Maar iOS lijkt dit niet te ondersteunen?
Iemand ervaring hiermee? Is er een oplossing om dit te voorkomen? Of is het hopeloos en probeer ik beter de hoofdtelefoon nog terug te sturen? Blijkbaar is de equalizer bij "muziek" ook al geen optie omdat dit niet over alle apps heen werkt?
Ik hoop dat ik gewoon iets stoms over het hoofd zie want bij elke run me ergeren aan de klankkwaliteit is natuurlijk ook geen optie.
iPhone 5S overstuurd via BT-oortje, niet in auto
- selder
- Moderator
- Berichten: 6305
- Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
- Locatie: Tienen
- Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
- Bedankt: 727 keer
Probeer eens met Boomapp, dat is een system-wide equalizer op iOS.
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
-
- Plus Member
- Berichten: 180
- Lid geworden op: 24 jul 2012, 08:46
- Twitter: ON8SD
- Locatie: JO11ib
- Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
- Bedankt: 21 keer
- Contacteer:
TNX maar blijkbaar moet je de muziek openen in de app?
https://itunes.apple.com/us/app/boom-be ... 11007?mt=8
Of heb je het over een andere app?
https://itunes.apple.com/us/app/boom-be ... 11007?mt=8
Of heb je het over een andere app?
-
- Plus Member
- Berichten: 180
- Lid geworden op: 24 jul 2012, 08:46
- Twitter: ON8SD
- Locatie: JO11ib
- Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
- Bedankt: 21 keer
- Contacteer:
Ojee, ik merk net dat ik jullie vergeten op de hoogte te houden ben hiervan
JVC beweerde bij hoog en bij laag dat mijn oortjes perfect zijn en dat het komt omdat het geluid afhankelijk is van hoe je ze in je oren steekt. Ja, d'oh, zover was ik ook al, maar goed. Hun antwoord: "er is niets fout met je oortjes". Straf wel dat ze dat kunnen besluiten zonder dat ze die onderzocht hebben .
Ik was bijgevolg een klein beetje pissed aangezien ik gewoon gevraagd had hoe ik het kon oplossen en zelfs nooit gevraagd had om een omruil of wat dan ook. Service van JVC dus niet naar mijn verwachting, bijgevolg maar rechtstreeks met bol.com afgehandeld. Aangezien ik wist dat het voor hen gewoon een kwestie van terugsturen was, wou ik dat niet in eerste instantie niet doen.
Opgestuurd naar bol.com en een paar dagen later al bericht gekregen dat hij onherstelbaar was. Geld netjes teruggestort gekregen en einde verhaal. Service van bol.com dus stukken meer naar mijn verwachting .
bij deze: einde verhaal en vermoedelijk toch iets technisch niet in orde met de oortjes zelf.
JVC beweerde bij hoog en bij laag dat mijn oortjes perfect zijn en dat het komt omdat het geluid afhankelijk is van hoe je ze in je oren steekt. Ja, d'oh, zover was ik ook al, maar goed. Hun antwoord: "er is niets fout met je oortjes". Straf wel dat ze dat kunnen besluiten zonder dat ze die onderzocht hebben .
Ik was bijgevolg een klein beetje pissed aangezien ik gewoon gevraagd had hoe ik het kon oplossen en zelfs nooit gevraagd had om een omruil of wat dan ook. Service van JVC dus niet naar mijn verwachting, bijgevolg maar rechtstreeks met bol.com afgehandeld. Aangezien ik wist dat het voor hen gewoon een kwestie van terugsturen was, wou ik dat niet in eerste instantie niet doen.
Opgestuurd naar bol.com en een paar dagen later al bericht gekregen dat hij onherstelbaar was. Geld netjes teruggestort gekregen en einde verhaal. Service van bol.com dus stukken meer naar mijn verwachting .
bij deze: einde verhaal en vermoedelijk toch iets technisch niet in orde met de oortjes zelf.