Daarnet even de Synology site geraadpleegd en blijkbaar kan je sinds deze maand een Cloud-backup-plan afsluiten bij hen. Enkel: duur
Je kan kiezen tussen 3 plans:
Plan 1
100GB
=> Dagelijkse backup
=> AES-256 data encryption
=> Restore from web browser
=> Free file versioning
10,- EUR/jaar
300 GB
=> Dagelijkse backup
=> Free file versioning
24,99 EUR/jaar
1 TB
=> Dagelijkse backup
=> Free file versioning
59,99 EUR/jaar
Plan 2
Tot 10 TB
=> Hourly backup
=> Client-side version control
=> Deduplication
€69.99 / TB / year
Bron: https://c2.synology.com/en-us/backup#tab_plan
Daarnaast hebben ze ook nog disaster recovery => https://c2.synology.com/en-us/disaster_recovery
Wat mij betreft een gemiste kans. De gemiddelde Synology-gebruiker heeft volgens mij sowieso meer dan 1 TB staan waardoor je meteen naar plan 2 moet en daar veel betaalt. Wie 10 TB aan data heeft staan moet dus 700 EUR/jaar betalen voor hun cloudbackupsysteem (!)
Dan ben je beter af met Backblaze/S3/Amazon Drive/HubiC
Synology C2 Cloud Backup
-
- Member
- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
- Bedankt: 2 keer
Als je 1Tb hebt, neem dan 1 full met incrementals. Vervang de full 1x per maand of zo.
Dan valt dat toch nog mee?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
- Bedankt: 435 keer
Lijkt me niet echt een solide backup plan als je maar met 1 set werkt die je eens per maand dan recyclet. Dat wil ook zeggen dat je na elke recycle al je vorige versies kwijt bent. En daarenboven, zoals je zegt: 'als je 1 TB hebt'... Zoals Bert zegt hebben veel Synology gebruikers toch wel meer dan 1 TB data die ze willen backuppen.webside007 schreef:Als je 1Tb hebt, neem dan 1 full met incrementals. Vervang de full 1x per maand of zo.
Als je 2TB hebt, ben je al veel beter en goedkoper af met CrashPlan Pro waar je €120 per jaar unlimited betaalt.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
- Bedankt: 56 keer
Want al je data van je NAS moet gebackupped worden ?BertG3 schreef: Wat mij betreft een gemiste kans. De gemiddelde Synology-gebruiker heeft volgens mij sowieso meer dan 1 TB staan waardoor je meteen naar plan 2 moet en daar veel betaalt. Wie 10 TB aan data heeft staan moet dus 700 EUR/jaar betalen voor hun cloudbackupsysteem (!)
Ik heb ook een synology met 10 TB aan data, maar de data die echt belangrijk is is toch < 1 TB hoor.
Films/Series/... is allemaal vervangbaar, foto's en documenten niet.
-
- Elite Poster
Gaat toch niet enkel over vervangbaar maar ook hoeveel moeite erin gegaan is, en er terug zou moeten ingaan. Ik backup hier bvb toch ook wel al mijn geripte CDs en DVDs, zelfs al heb ik dus nog alle originelen.devastator schreef:Films/Series/... is allemaal vervangbaar
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Ik backup ook al mijn CD rips niet maar inderdaad als ik bekijk hoeveel tijd erin gestoken is (rippen, hoesjes scannen, correct taggen, ...)
-
- Elite Poster
Gelukkig nog niet te laat om tot dit besef gekomen te zijn .r2504 schreef:Ik backup ook al mijn CD rips niet maar inderdaad als ik bekijk hoeveel tijd erin gestoken is (rippen, hoesjes scannen, correct taggen, ...)
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
- Bedankt: 43 keer
Niet vergeten dat de c2-prijzen op de website zonder BTW zijn, niet iedereen is een zelfstandige
Ikzelf zoek ook nog een schappelijke oplossing om zowat 500gig kritische data te backuppen van m'n synology naar de cloud, incrementeel, met encryptie en versioning. Ben er nog niet aan uit welk platform beste prijs/kwaliteit heeft. Via de synology apps of een docker-app, blijft me gelijk. Eénmalige setup, en laat maar draaien zonder er naar om te kijken.
Ikzelf zoek ook nog een schappelijke oplossing om zowat 500gig kritische data te backuppen van m'n synology naar de cloud, incrementeel, met encryptie en versioning. Ben er nog niet aan uit welk platform beste prijs/kwaliteit heeft. Via de synology apps of een docker-app, blijft me gelijk. Eénmalige setup, en laat maar draaien zonder er naar om te kijken.
-
- Deel van't meubilair
Dan vrees ik dat Crashplan nog steeds bij de betere zit... maar daar is een ander topic over: http://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=37&t=50755TimoLimo schreef:Eénmalige setup, en laat maar draaien zonder er naar om te kijken.
- seagull
- Elite Poster
- Twitter: WimVerlinden
- Uitgedeelde bedankjes: 51 keer
- Bedankt: 91 keer
- Contacteer:
Voor muziek gebruik ik alleen nog Tidal/Roon.r2504 schreef:Ik backup ook al mijn CD rips niet maar inderdaad als ik bekijk hoeveel tijd erin gestoken is (rippen, hoesjes scannen, correct taggen, ...)
Mijn CD rips zijn MP3 en op Tidal is het (praktisch) allemaal FLAC en meer en meer MQA/FLAC.
Ik ga mijn CD's niet terug rippen naar FLAC.
Mijn NAS back-up ik voorlopig nog naar een 2de NAS op een andere locatie, maar dat ga ik binnenkort herzien.
Business Fibernet 300 plus met Speedboost 1G Business- Proximus Internet Maxi fixed IP (failover)
Business Mobile Flex + (smartphone) & Business Mobile Flex (Mifi router) - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV
Business Mobile Flex + (smartphone) & Business Mobile Flex (Mifi router) - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV
-
- Moderator
- Twitter: kriskenbe
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Een tweede nas is inderdaad ook een optie, maar een vrij prijzige optie voor mij vrees ik ... Heb nu een Synology DS415+ (4 bays) met 4x 3TB disks er in. Als ik snel kijk op Coolblue (https://www.nascenter.be/category/18510 ... 1&items=24) wat de goedkoopste NAS is met 4 bays dan kom ik op 310 euro. Met 4 disks van 3TB er in zal dit dus ongeveer een 700 euro kosten...
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Deel van't meubilair
Als je trouwens versioning wil ga je niet toekomen met dezelfde capaciteit maar heb je extra storage nodig !
-
- Moderator
- Twitter: kriskenbe
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Geheel correct, ik ging uit van een 1-op-1 copy.
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Elite Poster
Van zodra je meer dan 2 TB te backuppen hebt, moet je volgens mij naar een Unlimited dienst gaan, want met al die met limieten werken kom je dan a) duurder uit, en b) zal het in de toekomst nog duurder worden naarmate je backup set groeit.
Alleen is het natuurlijk dan de vraag hoe lang het nog Unlimited zal blijven, aangezien het recente verleden al heeft aangetoond dat dat niet sustainable is.
Alleen is het natuurlijk dan de vraag hoe lang het nog Unlimited zal blijven, aangezien het recente verleden al heeft aangetoond dat dat niet sustainable is.