Ik heb 3 standalone internetradio's en de problemen hiermee begonnen aan het begin van de zomer. VRT nieuws die je op gelijk welk moment kon opvragen werkte niet meer. Ik heb een mailtje gezonden naar de vrt en kreeg na een tweetal antwoorden naast de kwestie een url van de site waar je de streams kunt zien van de vrt. Deze site komt nu ook van pas met de verandering van al hun streams : https://www.vrt.be/nl/aanbod/kijk-en-lu ... nks-radio/ Het probleem echter is als ik de stream voor vrt nieuws (op aanvraag) inbreng dat op 1 radio (Konig) dat perfect werkt, maar op de 2 andere (noxon en envivo) er iets misloopt. Het probleem is dat op die beide radios (gekoppeld met dezelfde access point als de werkende) de stream wel begint maar ergens onderweg stopt, opnieuw inlaad en weer herbegint. Soms heb je gans het nieuws mee en op het volgende uur maar 1 item. Voor de verandering van de vrt stream werkte alles feilloos. Mijn vraag is dus aan een technisch onderlegde persoon, wat kan ik nog doen?
Roland
internetradio en de vrt
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
- Bedankt: 16 keer
Heb precies hetzelfde voor sinds de nieuwe streams er zijn: (vaak, maar niet altijd) onderbrekingen na ongeveer 1 minuut en dan minutenlang bufferen.
Afstand tot accesspoint is minder dan 10 meter.
Ik heb 2 Revo internetradio's. Met andere streams (bvb. NPO Radio 1 of tientallen anderen) geen problemen.
@Driesp: die pagina met links is er al een paar weken. De nieuwe streams werken ook al sinds eind augustus. Straks even proberen of we nog terug kunnen gaan naar de oude streampower-url's.
Afstand tot accesspoint is minder dan 10 meter.
Ik heb 2 Revo internetradio's. Met andere streams (bvb. NPO Radio 1 of tientallen anderen) geen problemen.
@Driesp: die pagina met links is er al een paar weken. De nieuwe streams werken ook al sinds eind augustus. Straks even proberen of we nog terug kunnen gaan naar de oude streampower-url's.
Inderdaad, vaak maar niet altijd. Bij mij buffert hij niet maar gaat terug naar het begin van het nieuws. Zeer vervelend als je het weerbericht wilt horen. Als je dan naar het nieuws een uur later luistert kan het zijn dat je dan het volledig hebt, maar in hetzelfde uur lukt het nooit.
Neen, de oude streams werken niet meer.
Neen, de oude streams werken niet meer.