Recent aangekochte smartphone Samsung galaxy A3 2017
geeft een fout bij zowel verzenden als ontvangen van MMS berichten met foto kleiner dan 300kb
foutcode: bericht verlopen (cirkeltje blijft draaien bij poging tot verzenden)
De instellingen zijn overgenomen van scarlet MMS online help, en doublechecked door 2 personen van helpdesk.
De Simkaart is nog maar recentelijk actief, veranderd van proximus naar scarlet (met nieuwe sim via post)
Heeft iemand een idee waar dit zou aan kunnen liggen?
Scarlet MMS bericht verlopen op samsung galaxy A3
-
- Starter Plus
- Berichten: 44
- Lid geworden op: 16 okt 2007, 08:47
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 2 keer
-
- Elite Poster
- Berichten: 1513
- Lid geworden op: 09 dec 2011, 17:55
- Locatie: Gent
- Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
- Bedankt: 217 keer
Staat je mobiele data aan wanneer je de MMS probeert te verzenden?
Een andere oorzaak kan ik zo niet direct bedenken, behalve dat er toch iets zou schelen aan de APN-instellingen. Om dat te kunnen dubbelchecken zouden we daar screenshots van moeten hebben (of alle instellingen hier overgetypt).
Een andere oorzaak kan ik zo niet direct bedenken, behalve dat er toch iets zou schelen aan de APN-instellingen. Om dat te kunnen dubbelchecken zouden we daar screenshots van moeten hebben (of alle instellingen hier overgetypt).
-
- Starter Plus
- Berichten: 44
- Lid geworden op: 16 okt 2007, 08:47
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 2 keer
@nickz
mobiele data staat inderdaad aan,
instellingen van de APN heb ik overgenomen van deze link:
https://www.scarlet.be/nl/klantenzone/s ... nstellen/1
mobiele data staat inderdaad aan,
instellingen van de APN heb ik overgenomen van deze link:
https://www.scarlet.be/nl/klantenzone/s ... nstellen/1
-
- Elite Poster
- Berichten: 1513
- Lid geworden op: 09 dec 2011, 17:55
- Locatie: Gent
- Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
- Bedankt: 217 keer
Op de naam na zouden die identiek moeten zijn aan die van Proximus. Kan je voor alle zekerheid eens vergelijken met mijn screenshots?
Staan er nog andere APN's in behalve Scarlet MMS en Scarlet Mobile Internet? Indien ja, kan je eens proberen om die te verwijderen?
Herstart je toestel ook nadat je wijzigingen hebt doorgevoerd. Als het dan nog steeds niet werkt, zou ik vermoeden dat het bij Scarlet zelf geblokkeerd is.


Verstuurd vanaf mijn Galaxy S7 met Tapatalk
Staan er nog andere APN's in behalve Scarlet MMS en Scarlet Mobile Internet? Indien ja, kan je eens proberen om die te verwijderen?
Herstart je toestel ook nadat je wijzigingen hebt doorgevoerd. Als het dan nog steeds niet werkt, zou ik vermoeden dat het bij Scarlet zelf geblokkeerd is.



Verstuurd vanaf mijn Galaxy S7 met Tapatalk
-
- Starter Plus
- Berichten: 44
- Lid geworden op: 16 okt 2007, 08:47
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 2 keer
@Nickz
Ja alle instellingen (behalve de naam is Scarlet MMS) zijn dezelvde als u,
ik heb de smartphone inderdaad al terug opgestart na het opslaan van de APN instellingen en alle andere APN's
uit de lijst verwijderd die erin stonden maar tevergeefs
ondertussen is bij scarlet zelf ook al een ticket aangemaakt over het probleem
Ja alle instellingen (behalve de naam is Scarlet MMS) zijn dezelvde als u,
ik heb de smartphone inderdaad al terug opgestart na het opslaan van de APN instellingen en alle andere APN's
uit de lijst verwijderd die erin stonden maar tevergeefs
ondertussen is bij scarlet zelf ook al een ticket aangemaakt over het probleem
-
- Starter Plus
- Berichten: 44
- Lid geworden op: 16 okt 2007, 08:47
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 2 keer
Ondertussen werd de smartphone ook al gereset naar fabriekswaarden en kregen de APN
settings andere instellingen dan die vanop de website van scarlet.
Maar nog steeds kunnen we geen mms verzenden of ontvangen, de simkaart is ook al getest geweest op een oudere nokia
waar de mms ook niet werkt.
Scarlet ticket heeft niets opgeleverd na meerdere malen gebeld met support, alle instellingen overlopen...
wie heeft er nog een idee of ervaringen, andere scarlet klanten die wel kunnen mms'en?
settings andere instellingen dan die vanop de website van scarlet.
Maar nog steeds kunnen we geen mms verzenden of ontvangen, de simkaart is ook al getest geweest op een oudere nokia
waar de mms ook niet werkt.
Scarlet ticket heeft niets opgeleverd na meerdere malen gebeld met support, alle instellingen overlopen...
wie heeft er nog een idee of ervaringen, andere scarlet klanten die wel kunnen mms'en?
-
- Starter Plus
- Berichten: 44
- Lid geworden op: 16 okt 2007, 08:47
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 2 keer
Niemand die scarlet als mobile provider heeft die dit eens wil testen voor me?
-
- Starter Plus
- Berichten: 44
- Lid geworden op: 16 okt 2007, 08:47
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 2 keer
lotuspsychje schreef:Niemand die scarlet als mobile provider heeft die dit eens wil testen voor me??
-
- Premium Member
- Berichten: 679
- Lid geworden op: 23 aug 2017, 22:52
- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
- Bedankt: 76 keer
Voorstel: nog eens proberen het probleem op te lossen met de door Scarlet opgegeven instellingen (vervolgens met herstart) , zie link hieronder
https://www.scarlet.be/nl/klantenzone/s ... nstellen/1
& staan je "internet" instellen eveneens ok?
https://www.scarlet.be/nl/klantenzone/s ... nstellen/1
https://www.scarlet.be/nl/klantenzone/s ... nstellen/1
& staan je "internet" instellen eveneens ok?
https://www.scarlet.be/nl/klantenzone/s ... nstellen/1
-
- Starter Plus
- Berichten: 44
- Lid geworden op: 16 okt 2007, 08:47
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 2 keer
ondertussen meerdere malen de instellingen te controleren
alles tevergeefs en werkt het nog niet....
scarlet ticket heeft niets uitgehaald
alles tevergeefs en werkt het nog niet....
scarlet ticket heeft niets uitgehaald