Zijn hier experts in het onbinden van een schriftelijke overeenkomst.
Het zit namelijk zo.
Mijn neef rijd met audi a6 08/2011
Hij ging die ruilen bij een particulier voor GTI 2015 en nog 2000 euro krijgen.
Ik vond dat verdacht, ben maandag meegeweest terwijl ze overeenkomst ondertekenden heb ik gebruik gemaakt wat fotos te nemen ook carrpass.
Zij vader die in een volkswagen garage werkt heeft vandaag eens in computer gesnuffeld en zag daar dat de kmstand gewijzigd is en dat de auto in januari 2017 per total is verklaard.
Ik zeg dat hij dat probleemloos kan ontbinden met al die bewijzen zonder schadevergoeding
Hij is bang en denkt te moeten aankopen omdat op contract staat "staat waar hij zich in bevind"
volgens mij is dat een gebrek die je niet zomaar kan zien en is dit niet van toepassing.
ontbinding aankoop auto
- proximusboyke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
- Bedankt: 364 keer
Laatst gewijzigd door proximusboyke 30 aug 2017, 20:56, in totaal 1 gewijzigd.
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
- Goztow
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
- Bedankt: 878 keer
Best ook een aangetekende brief sturen met de reden van ontbinding en klacht gaan neerleggen bij de politie.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op
te klikken
![Afbeelding](https://userbase.be/forum/images/icons/karmabar_thanks_red.gif)
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
- Bedankt: 217 keer
Als er bedrog in het spel is, dan kan de rechter die overeenkomst nietig verklaren en kan de verkoper-bedrieger nog een veroordeling oplopen ook. Ik zou ook een aangetekende brief sturen met de reden en eventueel ook klacht neerleggen bij de politie (dat kost toch niets behalve tijd). Zelf naar de rechtbank stappen zou ik niet doen en de kans dat de verkoper dit zal doen lijkt me ook klein in dit geval.
- proximusboyke
- Elite Poster
de aangetekende brief had ik ook al gezegd met de bewijzen die we hebben.Goztow schreef:Best ook een aangetekende brief sturen met de reden van ontbinding en klacht gaan neerleggen bij de politie.
De vraag die ik me stel in hoever is die mens daarvan op de hoogte.
- proximusboyke
- Elite Poster
nickz schreef:Als er bedrog in het spel is, dan kan de rechter die overeenkomst nietig verklaren en kan de verkoper-bedrieger nog een veroordeling oplopen ook. Ik zou ook een aangetekende brief sturen met de reden en eventueel ook klacht neerleggen bij de politie (dat kost toch niets behalve tijd). Zelf naar de rechtbank stappen zou ik niet doen en de kans dat de verkoper dit zal doen lijkt me ook klein in dit geval.
Voor hetzelfde geld verschiet die verkoper zich een bult en trekt hij naar de recht voor die gast waar hij de wagen gekocht heeft.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 105 keer
Was dat een technische perte totale, of een economische?proximusboyke schreef: Zij vader die in een volkswagen garage werkt heeft vandaag eens in computer gesnuffeld en zag daar dat de kmstand gewijzigd is en dat de auto in januari 2017 per total is verklaard.
Bij een technische perte totale kan de wagen niet meer opnieuw ingeschreven worden, tenzij die volledig door de homologatieprocedure gaat.
Een economische perte totale is niet noodzakelijk een onoverkomelijk probleem; hebben ze inde overeenkomst vermeld dat het een ongevalvrije wagen was?
- Gewijzigde kilometerstand moet toch zichtbaar zijn op de carpass? En zelfs dan kan er een perfecte uitleg voor zijn.
- er is op zich niets mis met een 'perte total' op voorwaarde dat het een economische betrof en de wagen correct hersteld is.
Op zich wel bijzonder raar dat uw neef een auto gaat kopen zonder eerst zijn vader (werkzaam in de branche) te consulteren...
- er is op zich niets mis met een 'perte total' op voorwaarde dat het een economische betrof en de wagen correct hersteld is.
Op zich wel bijzonder raar dat uw neef een auto gaat kopen zonder eerst zijn vader (werkzaam in de branche) te consulteren...
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
- Bedankt: 217 keer
Als je denkt dat hij er zelf niet van op de hoogte is, dan zou je er natuurlijk eens naar kunnen bellen, op een rustige manier uitleggen wat je hebt gevonden en dat je niet met de verkoop wenst door te gaan en dan kijken hoe hij reageert. Daarna kan je nog altijd beslissen of je alsnog een aangetekende brief stuurt en/of klacht neerlegt bij de politie.proximusboyke schreef:Voor hetzelfde geld verschiet die verkoper zich een bult en trekt hij naar de recht voor die gast waar hij de wagen gekocht heeft.
Verstuurd vanaf mijn Galaxy S7 met Tapatalk
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Ruilen?proximusboyke schreef:Mijn neef rijd met audi a6 08/2011
Ik vond dat verdacht, ben maandag meegeweest terwijl ze overeenkomst ondertekenden heb ik gebruik gemaakt wat fotos te nemen ook carrpass.
Eigenlijk heeft je neef zijn Audi A6 verkocht voor 2000€, en er nog een geaccidenteerde GTI bijgekregen
![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Als ik het goed begrijp zijn dit 2 overeenkomsten?
- - je neef heeft aan aankoop gedaan van een VW GTI
- je neef heeft een verkoop gedaan van zijn Audi
In theorie heeft jou neef dus ook zijn Audi laten "keuren voor verkoop" en een Carpass gekregen?
Pas op bij annuleren van een verkoop:
Als je een wagen hebt laten keuren voor verkoop, wordt het inschrijvingsbewijs geperforeerd.
Als je van de verkoop afziet, en je houdt de auto toch, moet deze opnieuw ingeschreven worden!
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
- proximusboyke
- Elite Poster
philippe_d schreef:Ruilen?proximusboyke schreef:Mijn neef rijd met audi a6 08/2011
Eigenlijk heeft je neef zijn Audi A6 verkocht voor 2000€, en er nog een geaccidenteerde GTI bijgekregen![]()
Als ik het goed begrijp zijn dit 2 overeenkomsten?Je wil dus beide contracten annuleren?
- - je neef heeft aan aankoop gedaan van een VW GTI
- je neef heeft een verkoop gedaan van zijn Audi
In theorie heeft jou neef dus ook zijn Audi laten "keuren voor verkoop" en een Carpass gekregen?
Pas op bij annuleren van een verkoop:
Als je een wagen hebt laten keuren voor verkoop, wordt het inschrijvingsbewijs geperforeerd.
Als je van de verkoop afziet, en je houdt de auto toch, moet deze opnieuw ingeschreven worden!
nee nog niks gedaan komende maandag ging hij zijn audi keuren en vrijdag 8/9 ging de overdracht plaatsvinden.
Heeft de koper telefonisch op de hoogte gebracht heeft vandaag gemaild en ging ook aangetekend versturen met de documenten.
Eerste reactie van de verkoper vrij positief, hij zegt de wagen te hebben gekocht in duitsland.
- Joe de Mannen
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
- Bedankt: 556 keer
Als je de mogelijkheid hebt om zo'n auto na te trekken op chassisnummer, dan doe je dat toch op voorhand, of vergis ik me ?
J.
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Dan zou jij best zijn Audi nog niet laten keuren, want eens "gekeurd voor verkoop" vervalt zijn inschrijving.proximusboyke schreef:nee nog niks gedaan komende maandag ging hij zijn audi keuren en vrijdag 8/9 ging de overdracht plaatsvinden.
Vraag is wanneer de auto werd geïmporteerd uit Duitsland.proximusboyke schreef:Heeft de koper telefonisch op de hoogte gebracht heeft vandaag gemaild en ging ook aangetekend versturen met de documenten.
Eerste reactie van de verkoper vrij positief, hij zegt de wagen te hebben gekocht in duitsland.
- Heeft de huidige eigenaar de wagen geïmporteerd uit Duitsland, en in België al ingeschreven?
In dit geval is de Carpass bijna een nutteloos document, gezien de eerste vermelding op de Carpass de kilomterstand is van de eerste keuring. Een teruggedraaide kilomterteller kan je hierop niet zien
![Sad :-(](./images/smilies/icon_sad.gif)
- Heeft de huidige eigenaar de wagen gekocht in Duitsland en nog niet in België ingeschreven? In dit geval zal jij de nodige douane formaliteiten moeten vervullen. Vroeger kon dat in Rekkem (LAR), nu moet je naar Gent! Hou rekening met de extra rompslomp !
- Heeft de huidige eigenaar de wagen al een tijdje?
In dat geval is hij een bedrieger, want dan moet hij van die (recente) "perte totale" geweten hebben!
- Is de "perte totale" gebeurd in Duitsland?
In dat geval heeft hij zelf die auto voor een prikje gekocht, want de auto is bijna onverkoopbaar in Duitsland!
Een potentiële koper kan in iedere Duitse VW garage de historiek van de auto opvragen. Een auto met een zwaar ongeval (chassis geplooid) is daar weinig waard, denk ik. Een "Gebrauchtwagen"moet er "unfallfrei" zijn
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
- Joe de Mannen
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
- Bedankt: 556 keer
Volgens mij is 'inschrijven in Belgie' en 'douaneformaliteiten' iets anders. Je kan langs de douane passeren en alles in orde brengen maar nog niet inschrijven.
Trouwens, die historiek opvragen kan in Belgie ook gewoon in de garage, het is alleen niet zo gebruikelijk hier.
J.
Trouwens, die historiek opvragen kan in Belgie ook gewoon in de garage, het is alleen niet zo gebruikelijk hier.
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
- proximusboyke
- Elite Poster
Het enige wat ik wil is dat mijn neef niet in de problemen komt en iets moet nemen dat hij niet wilt.
Hij gaat natuurlijk zijn audi niet naar de keuring blijven, alles bij het oude laten en proberen die overeenkomst ongedaan te maken zonder veel problemen van de verkoper.
Dat hij er zijn plan mee trekt![Very Happy :-D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Hij gaat natuurlijk zijn audi niet naar de keuring blijven, alles bij het oude laten en proberen die overeenkomst ongedaan te maken zonder veel problemen van de verkoper.
Dat hij er zijn plan mee trekt
![Very Happy :-D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 71 keer
- Bedankt: 101 keer
Klinkt als een Amerikaanse GTI die daar total loss gereden is, de boot op naar litouwen (daar oplappen) die sjouwen dat door naar DE en jouw verkoper heeft die daar gekocht. Bij een pertotal is de kans 80% dat die in het oostblok opgelapt is. (daarom niet slecht ik doe het ook).
Maar op basis daarvan kan je de verkoop wel nietig verklaren. (verborgen gebreken)
Maar op basis daarvan kan je de verkoop wel nietig verklaren. (verborgen gebreken)
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 301 keer
- Bedankt: 267 keer
Amkerikaanse GTI is gebouwd in Puebla, Mexico en heeft een aantal (grote) verschillen met de Europese variant. Een van de grote dingen is een elektronische handrem vs hendel in de US variant. Dat zijn dingen die je, denk ik, niet zo snel even ombouwd naar EU spec.
En verborgen gebrek is bij particuliere verkoop zeer moeilijk te bewijzen en dus ook zeer moeilijk in te roepenq-tec schreef:
De particuliere verkoper is namelijk ten tijde van de gesloten overeenkomst niet op de hoogte van het gebrek, dit omdat hij als particulier niet beschikt over de vakkennis om te beoordelen dat zijn wagen reeds schade had opgelopen.
Verder deel ik de mening van andere: historiek opzoeken doe je voor de aankoop, niet erna.
- petrol242
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
- Bedankt: 271 keer
Zelfs als de car-pass echt is, heb je nog altijd geen 100% garantie. Vandaag heb ik daar iets straf mee meegemaakt.
Toen ik voor mijn zoon naar een auto ging kijken, bleek die door een vorige eigenaar origineel geïmporteerd te zijn vanuit de VS. De kilometerstand bleek niet overeen te komen met de staat van het interieur en ik begon argwaan te krijgen. Het ging trouwens over een Volvo V70 Crosscountry met zogezegd 230 000 km op de teller.
Zowel de car-pass als het keuringsbewijs gaven die stand aan. En toen ging er een belletje rinkelen. De stand was waarschijnlijk in mijlen en niet in kilometers. Een testrit gaf uitsluitsel. Er stonden dus uiteindelijk 370 000 km op de teller wat mijn eerder vermoeden bevestigde.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
- Bedankt: 618 keer
Tja, die medewerkers die die stand noteren hebben wss geen enkele reden om aan te nemen dat de teller niet in km staat.
Als de carr-pass zelf daar dan geen vermelding voor voorziet (bv "opgepast: deze auto heeft een odometer die in miles werkt"), dan heb je het vlaggen.
Als de carr-pass zelf daar dan geen vermelding voor voorziet (bv "opgepast: deze auto heeft een odometer die in miles werkt"), dan heb je het vlaggen.