downloadlimiet

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Route81
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 28
Lid geworden op: 16 mar 2017, 09:57
Locatie: West-Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

Even een vraagje, wat wordt tegenwoordig nog als nomaal volume qua verbruik aanzien?
Ik ben destijds begonnen (vele jaren geleden, ik zal het zelf zeggen: prehistorie!) met een DL-limiet van 500mb (!) , dan 5gb, 10, 20, 100, schijnbaar geen limiet maar fair-use policy. Ik ben daardoor nog altijd wat weerhouden om iets te downloaden van bvb. 50-100Gb... terecht of hoef ik me daar geen zorgen meer om te maken? Ik heb nu Internet Fiber 200 (Whoppa).

M'n gemiddelde verbruik ligt momenteel rond de 160Gb (oa. met een YouTube-verslaafde zoon. ;-) ). Ik heb er geen idee van of dit tegenwoordig veel, weinig of gemiddeld is. Daarom eens de vraag wat jullie gemiddelden zo zijn per maand? Als ik dit mag vragen tenminste...
Opus
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 937
Lid geworden op: 29 sep 2008, 21:43
Locatie: Hoboken
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 49 keer

Wij zitten hier thuis gemiddeld aan 480 a 530gb per maand en nog nooit problemen gehad ermee.
Dreambox 800 / Open-Pli image / eSATA 750Gb / CCcam 2.1.4 / Schotel draaibaar
Core2duo E6600 Debian CCcam 2.1.4 server
ddd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2273
Lid geworden op: 08 feb 2010, 15:56
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 153 keer

google -> whoppa downloadlimiet: https://www2.telenet.be/nl/klantenservi ... kt-surfen/

(door het vele netflix 4k kijken zit ik nu ook rond de 400GB/mnd, geen enkel probleem dus)
yurifedov
Plus Member
Plus Member
Berichten: 141
Lid geworden op: 22 mei 2008, 13:26
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 3 keer

Voor een gezin van 4 gebruiken we ook gemiddeld 450GB - 500GB per maand.
Voornamelijk YouTube, FB clipjes en games door kinderen.
Dat gaat waarschijnlijk nog meer worden door ons nieuwe abonnement bij Netflix.
Volgens mij alles onder 1TB per maand is nog altijd normaal.
nickz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1513
Lid geworden op: 09 dec 2011, 17:55
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 217 keer

Bij jouw abonnement is het zo dat je tijdens de piekuren (12u 's middags tot middernacht) 750 GB mag verbruiken (download + upload). Verbruik je meer, dan wordt je snelheid tijdens de piekuren beperkt tot 10 Mb/s download en 1 Mb/s upload totdat je Telemeter weer op nul staat. Dit is 20 keer lager dan je normale snelheid, maar wel nog steeds voldoende om bv. YouTube-video's te bekijken. In de daluren (middernacht tot 12u 's middags) kan je zo veel verbruiken als je wil en blijf je altijd de volledige snelheid behouden.

Als je gemiddeld 160 GB verbruikt en nooit meer dan 200 GB, dan zou je in principe zelfs toekomen met een Whop. Dat kost € 10,66 minder per maand en de snelheid is de helft, al zullen de meeste mensen het verschil toch niet echt merken. De 200 Mb/s download die je nu hebt wordt via Wi-Fi vaak toch niet gehaald.

Verstuurd vanaf mijn Galaxy S7 met Tapatalk
Gebruikersavatar
Route81
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 28
Lid geworden op: 16 mar 2017, 09:57
Locatie: West-Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

Bedankt voor jullie snelle reactie. Ik ben weer een stukje wijzer.
Ik moet me dus totaal geen zorgen te maken om er eens 'deftig' in te snijden. Dan komt ik vast met moeite nog maar aan de helft van m'n limiet tijdens piekuren. :lol:

Thx!!
Bababa
Premium Member
Premium Member
Berichten: 536
Lid geworden op: 28 jul 2014, 19:20
Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
Bedankt: 29 keer

Digitale Televisie + Basic Internet is voldoende voor jouw doeleinden (53.70 euro p/m).
Daar is de limiet 150GB, maar verkeer 's nachts telt maar voor de helft mee. Dus de werkelijke limiet is iets tussen de 150GB - 300GB/maand.
Orange Love Trio
Orange Flybox
Orange Extra surf card
nickz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1513
Lid geworden op: 09 dec 2011, 17:55
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 217 keer

Wie zegt dat hij zijn vaste lijn niet gebruikt? Veel mensen (waaronder ikzelf) maken daar nog steeds regelmatig gebruik van. Een vaste lijn met gratis bellen na 16u en heel het weekend is (in een pack) ook aanzienlijk goedkoper (of zelfs 'gratis' inbegrepen) dan een gsm-abonnement met onbeperkt bellen. In tegenstelling tot zo'n duur gsm-abonnement, kan iedereen die thuis is daar gebruik van maken. Je kan zelfs gratis bellen naar andere Europese landen (ook mobiele nummers) en via de Triiing-app 24/24 7/7. Bovendien merk ik bij verschillende van mijn vrienden en familie dat zij wanneer ze thuis zijn vaak beter bereikbaar zijn op hun vaste lijn dan op hun gsm.

Basic internet is ook vier keer zo langzaam als Whoppa (Internet Fiber 200) en als hij zegt dat hij gemiddeld 160 GB verbruikt, dan betwijfel ik of hij zou toekomen met die 150 GB. Dat zal er dan vanaf hangen in welke mate er 's nachts gesurft wordt.

Zoals hier zopas nog gezegd is in een ander topic: een mens moet eens stoppen met te denken dat wat voor hem goed is, ook voor een ander goed moet zijn.
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4657
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
Bedankt: 344 keer
Contacteer:

Inderdaad.
Die vaste lijn wordt door iedereen afgedaan als iets onnozel en overbodig. Wij maken daar anders toch serieus gebruik van.

Los daarvan, er is nog iets tussen een whoppa en een basic internet. Misschien is het voor TS wel de moeite om te kijken of Whop iets voor hen zou kunnen zijn. Toch ook al een mooie besparing.
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2759
Lid geworden op: 18 dec 2004, 14:33
Locatie: 053 Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 194 keer

Mijn dataverbruik is steeds het laagst geweest als er geen limiet aanwezig was. Dat was zo toen ik van EDPnet(100GB ?) naar Tele2(Unlimited) ging, en ook nu weer sinds Scarlet hun unlimited naar 500GB limiet gebracht heeft. Als je er constant moet op letten, kruip je gewoon automatisch dicht tegen de limiet aan terwijl je bij unlimited gewoon op "echt" verbruik blijft hangen. En voor wie altijd ver onder limiet blijft, is een arbitraire limiet al helemaal onnodig. Een downloadlimiet dient enkel om volumepacks te verkopen.
laroyj
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 19 mar 2011, 08:42
Locatie: TIELT
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 103 keer
Contacteer:

@Nick ben er toch niet 100% zeker van dat datgene wat U beweerd ivm met het bellen binnen een pack helemaal klopt... ben je daar zeker van dat bellen naar "mobiele" nrs in het buitenland inbegrepen is, dat was vroeger althans zo niet, enkel de vaste nrs voor de meeste landen en niet onbeperkt, het was zelfs zo dat er een beperking in tijd was voor bellen naar Belgische mobiele nrs... je zal uiteraard wel kunnen bellen naar een belgische gsm die zich binnen Europa bevind zonder de extra kost die er vroeger was...
update: zo staat het op de telenet site: dus beperking in tijd
Voordelig bellen in binnen –en buitenland

Met je vaste lijn kan je vollenbak bellen 's avonds (16u tot 8u), in het weekend en op feestdagen. In daluren bel je onbeperkt gratis naar vaste nummers in België. Bovendien geniet je van 2.000 gratis minuten die je kan gebruiken om te bellen naar mobiele nummers in België, naar vaste en mobiele nummers in Europa, USA en Canada, of naar vaste nummers in Marokko en Turkije.
Laatst gewijzigd door laroyj op 30 aug 2017, 15:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
nickz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1513
Lid geworden op: 09 dec 2011, 17:55
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 217 keer

Telenet schreef:Met je Freephone Europe abonnement kan je onnoemelijk veel bellen 's avonds (16u tot 8u), in het weekend en op feestdagen. Je kan tijdens de daluren:
  • onbeperkt bellen naar Belgische vaste nummers.
  • en je hebt een bundel van 2.000 minuten om tijdens de daluren gratis te bellen naar :
    - mobiele nummers in België
    - vaste en mobiele nummers in Europa, de VS en Canada
    - vaste nummers in Marokko en Turkije
Via de Triiing-app geldt het bovenstaande 24/24 7/7. Ik heb zo al af en toe naar buitenlandse mobiele nummers gebeld (zowel via vaste lijn in de daluren als via Triiing in de piekuren) en dat is nooit aangerekend geweest. Voor alles behalve Belgische vaste nummers is er inderdaad een limiet van 2000 minuten per maand, maar dat komt neer op een gemiddelde van meer dan een uur per dag. Zo belverslaafd ben ik niet :lol:
ddd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2273
Lid geworden op: 08 feb 2010, 15:56
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 153 keer

https://www2.telenet.be/nl/tarieven/triiing/

idd: * Beperkt tot 2.000 min per maand.
Bababa
Premium Member
Premium Member
Berichten: 536
Lid geworden op: 28 jul 2014, 19:20
Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
Bedankt: 29 keer

Basic Internet + tv (53.70) versus Whoppa (79,48 euro) :wink:
Orange Love Trio
Orange Flybox
Orange Extra surf card
Gebruikersavatar
Route81
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 28
Lid geworden op: 16 mar 2017, 09:57
Locatie: West-Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

nickz schreef:Wie zegt dat hij zijn vaste lijn niet gebruikt?
Klopt volledig. Die wordt hier ook heel intensief gebruikt (door m'n vrouw). Neem die af en ze is doodongelukkig waarschijnlijk. :-D
We hebben zelfs die optie freephone Europe genomen.

De belangrijkste reden dat we voor Whoppa gekozen hebben, is de snelheid. 's Avonds zijn we dikwijls met 3 tegelijk bezig op internet. vb. de zoon op YouTube of online gamen, m'n vrouw op FB met de bijhorende filmpjes/foto's en ik surfen en/of ben iets aan het downloaden.
'n Nachts wordt er maar weinig online gedaan. Als je 's anderdaags moet werken is het niet zo interessant om na middernacht nog veel op internet te zitten. Van het prijsverschil lig ik niet wakker. Liever iets méér betalen en comfortabel zijn. (lees geen gezaag ivm langzaam laden). :lol:

Dat "laag" :roll: verbruik van ons ligt ook wel nog aan het feit dat ik nog altijd wat "voorzichtig" was met wat ik allemaal online deed. Nog altijd een beetje de nasleep van altijd tegen een limiet te werken. Vandaar ook m'n originele vraag van wat nu zo'n beetje een gemiddeld verbruik was tegenwoordig...
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4657
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
Bedankt: 344 keer
Contacteer:

Ik ken dat, :angel: wij hebben ook freephone bij genomen.

Qua snelheid hoef je je geen zorgen te maken. Wij hebben Whop en het is geen uitzondering dat we met 2 tot 3 tegelijk naar video streaming zitten te kijken met whop. Volledig zonder problemen.
Maar als je zegt dat je nog wat voorzichtig bent en gemakkelijk aan 150 komt is die 200 misschien een beetje nauw. Laat ons hopen dat die limiet nog eens omhoog gaat, misschien dat je dan toch kan zakken in pakket.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Route81 schreef:De belangrijkste reden dat we voor Whoppa gekozen hebben, is de snelheid. 's Avonds zijn we dikwijls met 3 tegelijk bezig op internet. vb. de zoon op YouTube of online gamen, m'n vrouw op FB met de bijhorende filmpjes/foto's en ik surfen en/of ben iets aan het downloaden.
Toch wel een bizarre verklaring... HD streams zijn amper 10 a 15 Mbps maxiaal... dus voor drie gebruikers (en voor zover ik je uitleg zie kom je daar zelfs niet aan) kom je dan aan 45 Mbps, dan heb je zelfs met een Whop nog 55 Mbps over om te downloaden. Snelheid is dus eerder een hype dan een werkelijke noodzaak (met meerdere gezinsleden ga je eerder volume nodig hebben dan snelheid).
rangerover
Forumtroll
Forumtroll
Berichten: 81
Lid geworden op: 19 aug 2017, 07:24
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer

cadsite schreef:Ik ken dat, :angel: wij hebben ook freephone bij genomen.
.
Bij whoppa en whop zit free Phone europe er standaard in.
industrie gebied.
http://speedof.me/show.php?img=170906103630-587.png
http://openspeedtest.com/results/14525449
Niet geluisterd naar MaT en koos voor de zwarte HGW docsis3.0 het resultaat draadloos mag gezien worden.
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4657
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
Bedankt: 344 keer
Contacteer:

rangerover schreef:
cadsite schreef:Ik ken dat, :angel: wij hebben ook freephone bij genomen.
.
Bij whoppa en whop zit free Phone europe er standaard in.
Yep, inderdaad.
Ik was verward met hun heel logische namen. :roll:
We hebben "Optie anytime" bij genomen.
Steven7
Premium Member
Premium Member
Berichten: 560
Lid geworden op: 07 aug 2004, 18:56
Locatie: Veerle
Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
Bedankt: 36 keer

r2504 schreef:
Route81 schreef:De belangrijkste reden dat we voor Whoppa gekozen hebben, is de snelheid. 's Avonds zijn we dikwijls met 3 tegelijk bezig op internet. vb. de zoon op YouTube of online gamen, m'n vrouw op FB met de bijhorende filmpjes/foto's en ik surfen en/of ben iets aan het downloaden.
Toch wel een bizarre verklaring... HD streams zijn amper 10 a 15 Mbps maxiaal... dus voor drie gebruikers (en voor zover ik je uitleg zie kom je daar zelfs niet aan) kom je dan aan 45 Mbps, dan heb je zelfs met een Whop nog 55 Mbps over om te downloaden. Snelheid is dus eerder een hype dan een werkelijke noodzaak (met meerdere gezinsleden ga je eerder volume nodig hebben dan snelheid).
Meer nog, volgens mij zijn full HD streams zelfs maar een 5 Mb/s.
Al zouden ze daar met 3 tegelijk ultra HD-streams bekijken van 25 Mb/s, dan nog houden ze 25 Mb/s over met een whop. Heb het nog al gemerkt dat Telenet de mensen vaak bang maakt dat ze te weinig snelheid zullen hebben als ze hun formule willen verlagen. Zelfs de 50 Mb/s van basicnet is voor 95 procent van de gebruikers al meer dan genoeg. Allemaal marketing!
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

cadsite schreef:Ik was verward met hun heel logische namen. :roll:
We hebben "Optie anytime" bij genomen.
Ze hadden dat beter de optie "Telefoon voor vrouw" genoemd :lol:

Of eigenlijk beter "voor gepensioneerden"... de Freetime start bij Telenet namelijk reeds om 16u zodat werkende mensen normaal gezien steeds gratis bellen (tenzij je in ploegen zou werken).
rangerover
Forumtroll
Forumtroll
Berichten: 81
Lid geworden op: 19 aug 2017, 07:24
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer

Voor 10 euro meer dan whop heb je dubbele snelheid 100/10 wordt 200/20Mbps
3 dubbbel volume in de piek uren van 200GB naar 750GB.Bij whop kost 25GB extra volume 5 euro.
Onbeperkt volume met whoppa tussen 24 en 12 uur.
industrie gebied.
http://speedof.me/show.php?img=170906103630-587.png
http://openspeedtest.com/results/14525449
Niet geluisterd naar MaT en koos voor de zwarte HGW docsis3.0 het resultaat draadloos mag gezien worden.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

rangerover schreef:Voor 10 euro meer dan whop heb je dubbele snelheid 100/10 wordt 200/20Mbps
En wat is het nut van een dubbele snelheid als je de halve snelheid zelfs niet eens gebruikt ?

Dit is hetzelfde als 5.000 euro meer betalen voor een auto de 320 km/u kan ipv. 160 km/u ... totaal nutteloos.

De enige motivatie van Whoppa lijkt me eerder het volume wat in een gezin wel een probleem kan vormen.
rangerover
Forumtroll
Forumtroll
Berichten: 81
Lid geworden op: 19 aug 2017, 07:24
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer

r2504 schreef:
rangerover schreef:Voor 10 euro meer dan whop heb je dubbele snelheid 100/10 wordt 200/20Mbps
En wat is het nut van een dubbele snelheid als je de halve snelheid zelfs niet eens gebruikt ?
En wat zou je zeggen whoppa 10 euro meer alleen voor het volume en op 100/10Mbps blijven :roll:
industrie gebied.
http://speedof.me/show.php?img=170906103630-587.png
http://openspeedtest.com/results/14525449
Niet geluisterd naar MaT en koos voor de zwarte HGW docsis3.0 het resultaat draadloos mag gezien worden.
Bababa
Premium Member
Premium Member
Berichten: 536
Lid geworden op: 28 jul 2014, 19:20
Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
Bedankt: 29 keer

r2504 schreef:
rangerover schreef:Voor 10 euro meer dan whop heb je dubbele snelheid 100/10 wordt 200/20Mbps
En wat is het nut van een dubbele snelheid als je de halve snelheid zelfs niet eens gebruikt ?

Dit is hetzelfde als 5.000 euro meer betalen voor een auto de 320 km/u kan ipv. 160 km/u ... totaal nutteloos.

De enige motivatie van Whoppa lijkt me eerder het volume wat in een gezin wel een probleem kan vormen.
Telenet doet dat inderdaad elke keer.
"Mijn internet is te traag" (want ze zitten via WiFi in een bunker)
"Ah maar mevrouwtje, u zit op Basic Internet, da's normaal dat het dan niet snel werkt"
De mensen klagen dat er file is in de bebouwde kom, en Telenets oplossing is om een Ferrari aan te raden ipv een Volkswagen.
Orange Love Trio
Orange Flybox
Orange Extra surf card
Gebruikersavatar
Route81
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 28
Lid geworden op: 16 mar 2017, 09:57
Locatie: West-Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

r2504 schreef:
rangerover schreef:Voor 10 euro meer dan whop heb je dubbele snelheid 100/10 wordt 200/20Mbps
En wat is het nut van een dubbele snelheid als je de halve snelheid zelfs niet eens gebruikt ?
Volkomen akkoord! maar ikzelf ben ook regelmatig bezig met torrents. ;-) En als ik alleen thuis ben, nog liefst met een UTP (FTP)-kabel dwars door de kamer rechtstreeks van de pc naar de modem. (ligt iets gevoeliger als de vrouw thuis is. :lol: )
cadsite schreef: Maar als je zegt dat je nog wat voorzichtig bent en gemakkelijk aan 150 komt is die 200 misschien een beetje nauw. Laat ons hopen dat die limiet nog eens omhoog gaat, misschien dat je dan toch kan zakken in pakket.
idd. Ik zag overlaatst ook een heel interessant pakket passeren maar heb het toen laten schieten omdat het 97Gb was... Dat was zo'n beetje de start waarbij ik me afvroeg wat nu als normaal aanzien wordt als verbruik. Blijkt nu dus dat ik me nergens zorgen hoef over te maken. :-D
cadsite schreef:Ik was verward met hun heel logische namen. :roll:
We hebben "Optie anytime" bij genomen.
Ja, zal hier ook wel zoiets zijn. :wink:
9livesuni
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 962
Lid geworden op: 25 jun 2012, 17:31
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 72 keer

Route81 schreef: Volkomen akkoord! maar ikzelf ben ook regelmatig bezig met torrents. ;-) En als ik alleen thuis ben, nog liefst met een UTP (FTP)-kabel dwars door de kamer rechtstreeks van de pc naar de modem. (ligt iets gevoeliger als de vrouw thuis is. :lol: )
Een mens kweekt soms van die rare gewoontes.
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5759
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

Route81 schreef:Even een vraagje, wat wordt tegenwoordig nog als nomaal volume qua verbruik aanzien?
Ik ben destijds begonnen (vele jaren geleden, ik zal het zelf zeggen: prehistorie!) met een DL-limiet van 500mb (!) , dan 5gb, 10, 20, 100, schijnbaar geen limiet maar fair-use policy. Ik ben daardoor nog altijd wat weerhouden om iets te downloaden van bvb. 50-100Gb... terecht of hoef ik me daar geen zorgen meer om te maken? Ik heb nu Internet Fiber 200 (Whoppa).

M'n gemiddelde verbruik ligt momenteel rond de 160Gb (oa. met een YouTube-verslaafde zoon. ;-) ). Ik heb er geen idee van of dit tegenwoordig veel, weinig of gemiddeld is. Daarom eens de vraag wat jullie gemiddelden zo zijn per maand? Als ik dit mag vragen tenminste...
Vroeger vroeg ik me ook af hoe sommigen aan 500GB of meer komen. Maar met 2 kinderen die ondertussen zelf ook YouTube kennen, PS4 spelen, etc.. en een Netflix abonnement voor 4 gelijktijdige streams, zijn er zelfs nauwelijks nog maanden dat ik zelf NIET aan 500 GB zit. Vorige maand zat ik zelfs aan maar eventjes 3 TB, waaronder 1 dag van 600 GB, doordat ik ook nog eens een volledige NAS moest restoren uit de cloud. Helemaal geen klachten/opmerkingen gekregen van Telenet.
Zoals iemand al zei word je na 750 GB tijdens piekuren (12u-0u) gewoon op smalband gezet tijdens diezelfde piekuren. Smalband is overigens relatief want de 10/1 Mbps is nog wel goed doenbaar. De missus klaagde enkel wat over traag uploaden van foto's op Facebook, maar qua download merkte ze eigenlijk niets van haar Netflix.
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 271 keer

Snelheid is altijd een verkoopargument geweest, maar zoals r2504 terecht opmerkt is dat uiteindelijk niet het belangrijkste bij een aansluiting. Zelfs voor een zware downloader. Wat maakt het uit of die linuxdistro :roll: op 10 of op 30 minuten is binnen getrokken.

Voor hogere limieten wordt je dan wel extra aangerekend in een "zwaarder" pakket of ga je op een smallband. Toch blijft het dan "onbeperkt surfen" want je behoud je verbinding, maar aan aangepaste voorwaarden. Een fair use policy is ook dikwijls op zijn minst vaag te noemen, getuige dit topic.

Het volume is één van de voornaamste redenen dat ik bij mijn huidige provider tevreden ben. De snelheid is graag meegenomen maar niet prioritair uiteindelijk.
9livesuni
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 962
Lid geworden op: 25 jun 2012, 17:31
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 72 keer

petrol242 schreef:Wat maakt het uit of die linuxdistro :roll: op 10 of op 30 minuten is binnen getrokken.
Jij hebt ook het geluk om niet te hoeven wachten achter je scherm tot je vrouw terug binnenkomt. :curt:
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 271 keer

Nee inderdaad. Mijn infrastructuur is womenproof 8)
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Base, Chello, UPC)”