VTM-baas wil af van doorspoelbare reclame

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
xayana
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 60 keer
Bedankt: 79 keer

1207 schreef: technisch liggen er misschien wel een paar kabels, maar Telenet biedt dat niet aan dus kunnen ze bij hen geen klant worden.
Hmm, een bedrijf dat technisch wel kan... maar niet wil meer verdienen aan potentiële klanten? Gek.
1207 schreef: Andere poging, mijn ouders kunnen geen klant worden bij telenet, noch voor tv (maakt niet uit welke), noch voor telefoon, uiteraard wel gsm (ik zal het er maar bij zetten zeker), noch internet en uiteraard geen fiber (ff bij vermelden voor de duidelijkheid).
Dus er liggen géén kabels? Hierboven zei je nog van wel :)
Hebben ze eigenlijk wel verlichting? En water? En een toilet?

Soit, dat terzijde. Wat boulder hierboven zei klopt eigenlijk wel. Waarom zou het ons wat schelen als we geen vtm kijken?
Is er hier eigenlijk iemand die wel naar de jaarlijkse vtm-fan-dag gaat?
1207
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 95 keer

xayana schreef: Soit, dat terzijde. Wat boulder hierboven zei klopt eigenlijk wel. Waarom zou het ons wat schelen als we geen vtm kijken?
Is er hier eigenlijk iemand die wel naar de jaarlijkse vtm-fan-dag gaat?
1 de oorspronkelijke vraag ging niet over de vtm maar over Game of Thrones
2 kan mij iets niet schelen sta ik niet met het morele vingertje te zwaaien.
3 ook jij hebt dus geen antwoord op mijn relatief simpele vraag
4 waarom telenet niet in grote blokken wil investeren moet je in Mechelen navragen

dat sommige hier nu in een autistische kramp schieten, beginnen kommaneuken en elke vorm van begrijpend lezen utischakelen? perfect normale reactie
veroordelen maar niet kunnen zeggen hoe het dan wel moet is natuurlijk vervelend, zeker als het gekoppeld is aan onwetendheid en toch denken dat je het grote gelijk aan je zijde hebt.
dan zit je rap in de buurt van gezichtsverlies en dat heeft geen mens graag, inent belachelijke trekken is dan een klassieke strategie om te minimaliseren.
Ik denk dat ik met mijn beperkte kennis wel een zeer goed beeld heb wat er speelt.
zoals Petrol terecht opmerkte 1 vd grote ziektes van deze tijd, MAllracer verwijst naar concrete wetgeving en ook dat wordt netjes genegeerd omdat het niet in het eigen grote gelijk past om met het morele vingertje te kunnen blijven zwaaien

ik ben geen dief simpelweg omdat ik geen alternatieven heb, dat reclame invloed op mij heeft? reclame werkt al duizenden jaren, al is het natuurlijk not done om dat eerlijk te toe te geven.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

ITnetadmin schreef:Die uitspraak leidt me enkel tot de conclusie dat dus élke Belg recht heeft op een eigen (betaalbaar) huis, want wonen in een appartement is blijkbaar een totaal vrijblijvende keuze.
Wow... recht hebben op een betaalbaar huis om GoT te kijken via Telenet... het moet niet gekker worden :bang:
JamesEarlGray
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 99 keer

r2504 schreef:Spijtig genoeg uit zich dat steeds als een bende krapuul die alles in de vernieling slaat... geen idee of je je daar mee wil vergelijken ?

Trouwens ik heb ook sterke bedenkingen bij onze democratie... maar ga ik me daarom verlagen tot hetzelfde niveau ?
JamesEarlGray schreef:Power to the people! 8)
Er zijn tientalle methodes om dat te bereiken... in die van jou kan ik me niet echt vinden. Oog om oog, tand om tand hebben we gelukkig al sinds de Middeleeuwen achter ons gelaten (laat staan dat het een geldig excuus is).
Ik vermoed dat ik de verkeerde term gebruikt heb; met anarchist bedoelde ik dat vooral in het gevecht tegen het grote geld, ik bedoelde niet kerels die eruitzien als punkers of krakers en overal keet staan schoppen.
boulder schreef:
JamesEarlGray schreef:@r2504: op uw vraag of ik geloof in onze democratie? Awel, niet echt, nee. Vandaar: vigilantisme tegen het kapitalisme, dat lijkt mij een eerlijke strijd
Zuiver kapitalisme vind je nergens ter wereld.
Zuiver kapitalisme, dat is dus zonder dat een overheid voor een sociale zekerheid zorgt, zonder dat er een beurswaakhond is, enz.
Wij leve hier niet in een kapitalistisch systeem, maar in een sociaal gecorrigeerde markteconomie.
Kan het beter, en eerlijker ?
Ongetwijfeld.
JamesEarlGray schreef:: zij bespelen de marionetten van de politiek, de anarchisten daarentegen hebben geen marionetten nodig om hen te vertellen wat juist of fout is.
Let maar op met uw "vigilanten".
Want wie controleert hen?
We hebben deze discussie al eens gehad, maar kijk maar gerust naar landen waar er een zogenaamde revolutie geweest is, dat is van de regen in de drop.
JamesEarlGray schreef:Wanneer marionetten op vraag van het grote geld wetgeving kan buigen en naar hun hand zetten, wat zijn die wetten dan nog waard in het licht van rechtvaardigheid en eerlijkheid? Weinig, inderdaad.
Verjaag de marionetten, en je hebt veel kans dat er andere poppenspelers komen, en als ik kijk naar communistische landen, dan zou ik zeggen met nog veel lelijker marionetten.
JamesEarlGray schreef:Power to the people! 8)
Hmm, ja, maar niet alle mensen zijn goed.
Sommige mensen geef je liever niet teveel power, er zijn er die ze nooit meer willen afstaan (denk aan het voorbeeld van Venezuela).
Ik heb het vooral over deze invalshoek: http://www.dewereldmorgen.be/artikel/20 ... m-en-macht

Samenvatting:
Tien principes van het neoliberalisme
  • Verminder werkelijke democratie
  • Bepaal de leidende ideologie
  • Hervorm de economie
  • Verplaats de lasten naar de mensen onderaan de ladder
  • Val elke vorm van solidariteit aan
  • Controleer de wettelijke regelgeving
  • Manipuleer de verkiezingen
  • Hou het gepeupel in lijn
  • Creëer een consensus van het status quo
  • Marginaliseer de bevolking
9livesuni schreef:Anarchisten zullen wel niet zoveel anders handelen dan het grote geld.
https://www.tijdschrift-de-as.nl/2017.html
je mag me altijd een torrent bezorgen van hun laatste nummers gezien dat toch geen probleem vormt, ethisch voor de vigilantist.
Er is héus wel verschil tussen uw brood verdienen en hele maatschappijen beïnvloeden om de schatrijken nog rijker te maken.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

JamesEarlGray schreef:Ik vermoed dat ik de verkeerde term gebruikt heb; met anarchist bedoelde ik dat vooral in het gevecht tegen het grote geld, ik bedoelde niet kerels die eruitzien als punkers of krakers en overal keet staan schoppen.
Je kan dat gevecht op verschillende manieren voeren... door digitaal te nemen wat jij wil (en dan ben je niet beter dan zij, alléén ga jij er niet rijk van worden) of gewoon door het digitaal links te laten liggen.

Ik blijf het droevig vinden dat je je daden tracht te verantwoorden... omdat andere het ook doen (beetje zoals onze politiekers hun graaicultuur verantwoorden).

Ben je niet akkoord met het aanbod, of dit nu vanwege reclame, prijs, kwaliteit, medium, DRM, ... of wat dan ook is, laat het dan gewoon volledig links liggen.
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

Ik vraag mij af wat de evolutie zal zijn.
Vroeger... reclame op tv... even naar toilet/keuken... De adverteerders wisten van niets
Daarna, video/HDD recorder. Reclame FF of even zappen De adverteerders wisten van niets
Dan digitale TV, reclame FF of zappen De adverteerders zagen "plots" dat er minder "kijkers" waren tijdens reclameblokken.

Nu: Niet doorspoelbare reclame. Terug naar af.. toilet/keuken maar adverteerder "denkt" nog steeds dat reclame gezien wordt.

Toekomst in de kristallen bol:
TVs worden uitgerust met sensoren die aantal kijkers en oog bewegingen registreren. reclame = toilet/keuken of onder elkaar babbelen... adverteerder kwaad.. ze kijken niet.... Volgende stap "TV-zetels", als de reclame begint houden beugels de kijkers op hun plaats en hun ogen open. :twisted:

Afbeelding
Bye, Maurice
https://on4bam.com
Muziekbos
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 299 keer

r2504 schreef: Ben je niet akkoord met het aanbod, of dit nu vanwege reclame, prijs, kwaliteit, medium, DRM, ... of wat dan ook is, laat het dan gewoon volledig links liggen.
+ 1
wied
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

on4bam schrijft: Niet doorspoelbare reclame. Terug naar af.. toilet/keuken maar adverteerder "denkt" nog steeds dat reclame gezien wordt.

prachtig staaltje van logisch denken :-D
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
TimoLimo
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 43 keer

on4bam schreef:...
Toevallig Black mirror episode "15 million merits" niet gezien?

Afbeelding

Daar werd je ook verplicht om te kijken. als je het niet deed: alarm en vervelend lawaai, of het kostte je geld/merits als ik me niet vergis..
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 254 keer
Bedankt: 210 keer

ITnetadmin schreef: Bullshit. Als je het nu nog verkoopt en er geld voor vraagt, dan engageer je je om het te doen werken op alle OSen die je platform ondersteunt.
Dat zijn weer jouw eigen eisen die je als "de werkelijkheid" poneert.
Waarom zou iemand niet iets mogen blijven uitbrengen voor een ietwat verouderd OS?
Het staat jou toch vrij om dat te kopen of niet?
Als er een winkeltje nog VHS videocassettes aanbiedt ga ik toch ook niet dat winkeltje veroordelen omdat het niet modern is?
Dan koop ik het gewoon niet.
En als er nu een gebruiker is, die niet omgeschakeld is naar Windows 10, en nog op Windows 7 draait, moet die dan in de kou blijven staan?
Die gebruiker zal het vast niet erg vinden dat er ergens een spel tussenzit dat op zijn Windows draait, maar dan niet op Windows 10.
We komen toch altijd uit bij "ik heb het niet nodig, dus niemand mag het hebben."
ITNetadmin schreef:Vraag er dan voor wat het waard is, met name een eurootje ofzo. Aangezien het om digitale kopieeen gaat, is er geen overhead van fabricage, stockage, transport, ...
En die prijs bepaal jij dan wel op je eentje eventjes...
Zelf al ooit een spel geprogrammeerd?
Als je dat te duur vindt, koop het dan niet.
Je zit daar niet in een situatie dat er maar één spellen aanbiedt, er zijn heel veel aanbieders.
ITNetadmin schreef:Die uitspraak leidt me enkel tot de conclusie dat dus élke Belg recht heeft op een eigen (betaalbaar) huis, want wonen in een appartement is blijkbaar een totaal vrijblijvende keuze.
Als jij veronderstelt dat de Staat, de gemeenschap je heel je leven moet bij het handje nemen, en de gebraden kippen in je mond moeten doen vliegen, dan wel, ja.
1207 schreef:1 de oorspronkelijke vraag ging niet over de vtm maar over Game of Thrones
Manifest onjuist, 3 millisenconden naar de titel van het forum kijken zou u leren dat het over VTM en doorspoelbare reclame gaat.
En dan ga jij zeggen dat anderen niet begrijpend kunnen lezen?
Je moet maar durven.
1207 schreef:4 waarom telenet niet in grote blokken wil investeren moet je in Mechelen navragen
Is dat zo, of zeg jij dat zo maar eventjes?
Ten tweede, waarom moet Telenet eigenlijk investeren, omdat men bij de bouw van het appartement op kosten heeft willen besparen?
Dit gaat over wat privé mensen beslissen?
En mochten ze toch tegen de raad van medeëigenaars ("syndic") ingaan en daar gaten in de muur maken, dan kan die nog Telenet een proces aandoen ook.
1207 schreef:dat sommige hier nu in een autistische kramp schieten, beginnen kommaneuken en elke vorm van begrijpend lezen utischakelen?
We zien gewoon dat je verhaal van je rijgnet niet klopt.
Rijgnet sluit helemaal niet uit dat je digitale TV neemt, alleen het interactieve gedeelte kan dan niet.
1207 schreef:zoals Petrol terecht opmerkte 1 vd grote ziektes van deze tijd, MAllracer verwijst naar concrete wetgeving en ook dat wordt netjes genegeerd omdat het niet in het eigen grote gelijk past om met het morele vingertje te kunnen blijven zwaaien
Ik woon in een appartement, en heb 3 jaar zelf in de raad van medeëigenaars als ondervoorzitter gezeten.
Mij kom je niet om het even wat wijsmaken hierover.
JamesEarlGray schreef:Tien principes van het neoliberalisme
Die principes lijken mij eerder die van het communisme te zijn.
Is het niet in Venezuela dat men het parlement heeft naar huis gestuurd?
Dat enkel nog de partij van de grote leider mag spreken, en de oppositie gefolterd wordt?
Wordt daar de economie niet hervormd?
En heeft het volk geen honger daar?
Ondertussen blijkt Maduro handenvol geld gestolen te hebben uit de staatskas.
De Wereldmorgen zal daar niet veel over te zeggen hebben, zeker?
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 271 keer

TimoLimo schreef:
on4bam schreef:...
Toevallig Black mirror episode "15 million merits" niet gezien?

Daar werd je ook verplicht om te kijken. als je het niet deed: alarm en vervelend lawaai, of het kostte je geld/merits als ik me niet vergis..
Ik dacht al dat on4bam daar de inspiratie vandaan haalde. Schitterende verhalen trouwens...
on4bam
Elite Poster
Elite Poster

petrol242 schreef:Ik dacht al dat on4bam daar de inspiratie vandaan haalde. Schitterende verhalen trouwens...
Nope, niet gezien, afgehaakt bij aflevering 1.

Ik bedoel gewoon dat je niemand kan dwingen naar de reclame te kijken en uiteindelijk heeft iedereen een ogenblik waarop men zegt, OK, dan kijk ik niet meer.
Als reclame niet meer zou kunnen doorgespoeld worden gaat men het zappen op die ogenblikken dan blokkeren? Zo ja, waarom zou je niet gewoon naar iets anders kunnen beginnen kijken als de reclame begint?
Bye, Maurice
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
Bedankt: 344 keer
Contacteer:

on4bam schreef:Als reclame niet meer zou kunnen doorgespoeld worden gaat men het zappen op die ogenblikken dan blokkeren? Zo ja, waarom zou je niet gewoon naar iets anders kunnen beginnen kijken als de reclame begint?
Als een programma echt goed is zal je dat niet doen, want dan riskeer je start te missen. Wat mensen dan wel zullen doen is prullen op gsm/tablet/boekske/... maar dan horen ze nog steeds reclame en sommigen zullen zelfs kijken.
Reclameblokken moeten gewoon massaal veel korter, het moet zo kort zijn dat het de moeite niet loont door te spoelen.
rangerover
Forumtroll
Forumtroll
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer

Of zoals ze dat in Nederland zouden doen.
Haal gewoon je video recorder van zolder , en geen problemen meer een goede vhs tape is net zo goed als harde schijf of dvd gebruik dan wel goede kabels , en geen goedkoop spul waardoor je scherm geen mooi beeld geeft ! Nadeel is wel ... veel videorecorders hebben scart, maar overal is een aanpassing voor te vinden en.....een goede professionele scartkabel doet wonderen op uw tv scherm ! Veel content is straks ook niet meer op te nemen van harde schijf naar DVD door copy beveiliging , Maar met een analoge videomengtafel kunt u toveren ,en zet alle beelddragers wat beveilgd is over
http://www.totaaltv.nl/nieuws/zenders-w ... e-reclame/
industrie gebied.
http://speedof.me/show.php?img=170906103630-587.png
http://openspeedtest.com/results/14525449
Niet geluisterd naar MaT en koos voor de zwarte HGW docsis3.0 het resultaat draadloos mag gezien worden.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

on4bam schreef:Als reclame niet meer zou kunnen doorgespoeld worden gaat men het zappen op die ogenblikken dan blokkeren? Zo ja, waarom zou je niet gewoon naar iets anders kunnen beginnen kijken als de reclame begint?
Zenders zijn ondertussen zo slim geworden dat ze allemaal hun reclame blokken synchroniseren... zap maar eens tijdens de reclame, veel kans dat er op de andere zender ook reclame te zien is.
rangerover schreef:Haal gewoon je video recorder van zolder
Veel plezier om naar dergelijke droevige SD kwaliteit te kijken.
on4bam
Elite Poster
Elite Poster

r2504 schreef:Zenders zijn ondertussen zo slim geworden dat ze allemaal hun reclame blokken synchroniseren... zap maar eens tijdens de reclame, veel kans dat er op de andere zender ook reclame te zien is.
Ik zou het niet weten, zoals eerder geschreven kijken we vooral VRT + Netflix.

Ze doen dus maar.
Bye, Maurice
rangerover
Forumtroll
Forumtroll
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer

r2504 schreef:
Zenders zijn ondertussen zo slim geworden dat ze allemaal hun reclame blokken synchroniseren... zap maar eens tijdens de reclame, veel kans dat er op de andere zender ook reclame te zien is.
Eigen opnames bekijken opgenomen met je digicorder.
Als de reclame begint,druk je op de afstandsbediening van je Telenet digicorder zichtbaar doorspoelen x64,reclame vliegt voorbij,druk daarna op het knopje er net boven en je kijkt gewoon verder.
Laatst gewijzigd door rangerover 29 aug 2017, 17:53, in totaal 1 gewijzigd.
industrie gebied.
http://speedof.me/show.php?img=170906103630-587.png
http://openspeedtest.com/results/14525449
Niet geluisterd naar MaT en koos voor de zwarte HGW docsis3.0 het resultaat draadloos mag gezien worden.
MaT
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 161 keer
Bedankt: 282 keer

boulder schreef: Ik wil geen VTM, dus VTM moet weg voor iedereen.
Het is gewoon puur egoïsme.
Werkelijk geen idee waaruit je die conclusie trekt. Misschien moet je mijn posts nog eens opnieuw lezen. Allemaal (het zijn er niet zo veel hier), volledig en in de context van reacties met anderen.
boulder schreef: Het ging trouwens over VTM, hun reclamemodel.
Waarom moet er dan zoveel over Game of Thrones gezeverd worden?
Omdat GoT enkele dingen aantoont:
  1. Als men teveel moeite/kosten moet doen om aan de content te komen of het is zelf helemaal niet mogelijk dankzij de verdienmodellen van verschillende partijen, dan vallen mensen terug op alternatieven. Ookal zijn sommige alternatieven illegaal en/of immoreel.
  2. Zelfs met de gigantische piraterij van GoT ziet men dit amper terug in de winstcijfers. Moet je dan persé de kijkervaring van de betalende klanten verminderen om dit absoluut te proberen compenseren?
  3. Ook zonder reclame kan je overleven en zelfs een goudmijn zijn.
Als men bij VTM dan geloofd dat het reclame forceren de oplossing is om tegenvallende cijfers tegen te gaan dan is het goed mogelijk dat VTM nog een koude douche te wachten staat. Er worden steeds meer vrijheden afgenomen van de consument en reclame moet steeds effectiever worden, het is nooit genoeg. De kruik gaat zolang te water tot ze barst en op een dag lopen mensen gewoon weg om alternatieven te zoeken.

Vandaag de dag is er technisch enorm veel mogelijk en de consument verwacht dat ook hij daar van de voordelen kan genieten. Zaken als regiobeperkingen en exclusiviteitscontracten bijvoorbeeld zijn niet meer van deze tijd. De klant wil kijken wanneer het hem past op het scherm dat hij wil. Daar word deze maatschappij warm voor gemaakt en daar is dus vraag naar. Uitspraken als 'je moet maar kijken zoals de aanbieder het wil' passen echt niet meer in deze en vooral in de toekomstige tijden.
-Met name de kosten in verband met de eindapparatuur (modem, settopbox, ...) zouden beperkt kunnen worden, als die toestellen hergebruikt zouden kunnen worden of vrij gekozen worden door de klant- Bron
JamesEarlGray
Elite Poster
Elite Poster

boulder schreef:
JamesEarlGray schreef:Tien principes van het neoliberalisme
Die principes lijken mij eerder die van het communisme te zijn.
Dat enkel nog de partij van de grote leider mag spreken, en de oppositie gefolterd wordt?
Ondertussen blijkt Maduro handenvol geld gestolen te hebben uit de staatskas.
De Wereldmorgen zal daar niet veel over te zeggen hebben, zeker?
Kan me niet schelen waarop ze lijken, ze komen wel degelijk uit de onze westerse maatschapijen en gelden sinds de zeventiger en tachtiger jaren als tactiek van de heersende klasse.

Waarom je er communisme en Venezuela bij wilt betrekken, daar heb ik geen idee van.

Het ging hier over het feit dat Het Grote Geld véél te veel macht heeft en die macht compleet misbruikt om zich alleen maar rijker en rijker te maken, ten koste van alle anderen in de maatschappij. Veel uitleg om duidelijk te maken dat ik het helemaal niét erg vind om eventuele principes aan de kant te zetten om ervoor te zorgen dat zij minder geld van mij krijgen. Wat r2504 ook mag zeggen.
boulder
Elite Poster
Elite Poster

MaT schreef: Omdat GoT enkele dingen aantoont:
  1. Als men teveel moeite/kosten moet doen om aan de content te komen of het is zelf helemaal niet mogelijk dankzij de verdienmodellen van verschillende partijen, dan vallen mensen terug op alternatieven. Ookal zijn sommige alternatieven illegaal en/of immoreel.
Mensen die niet willen betalen gaan altijd op zoek naar alternatieven, dat is altijd zo geweest en zal altijd zo zijn.
Daarmee wil ik niet gezegd hebben dat de prijs en de voorwaarden geen rol spelen in het aantal mensen dat die alternatieven opzoekt.
Maar ik weet niet of je rap een alternatief gaat vinden voor de VTM programma's online.
Er zijn de legale alternatieven (Stievie), maar die hebben dan ook weer reclame.
En illegaal lijkt er mij niet veel te zijn (op dit moment).
En er zijn massa's Amerikaanse series, maar wie naar Aspe kijkt, zal dat niet vervangen door CSI Miami bijvoorbeeld.
MaT schreef: [*]Zelfs met de gigantische piraterij van GoT ziet men dit amper terug in de winstcijfers.
En dat woordje "zelfs" is dus totaal niet op zijn plaats.
Het is precies omdat Game of Thrones een van de meest bekeken reeksen is, die in gigantisch veel landen met dure exclusiviteitscontracten verkocht wordt, dat ze die piraterij nog kunnen verdragen.
Net zoals de meest beluisterde muziekartiesten minder last hebben van piraterij dan de kleintjes.
Je kunt een productie van de VTM echt niet vergelijken qua omzet als die van eentje als Game of Thrones.
Natuurlijk wordt een programma als "Tegen de Sterren Op" veel goedkoper ingeblikt dan een aflevering van Game of Thrones, maar die kost van dat laatste kan dan wel over heel veel legale kijkers gerecupereerd worden.
Je kunt natuurlijk zeggen dat VTM dan maar ook in US English moet opnemen, met megabudgetten moet werken, en programma's moet maken in hetzelfde genre als Game of Thrones.
Maar dan krijg je dus een enorme vervlakking, iedereen maakt hetzelfde soort programma's, en een typisch Vlaams programma houdt dan gewoon op te bestaan.
Een culturele verarming dus.
MaT schreef:[*]Ook zonder reclame kan je overleven en zelfs een goudmijn zijn.[/list]
Als ze het Game of Thrones model zouden volgen, dan schaffen ze dus VTM af, en verkopen hun programma's aan Play More van Telenet en een betaalpakket bij Proximus.
Bij TV Vlaanderen kunnen ze het dan in een pluspakket steken, zodat ook daar extra betaald wordt...
Als jij natuurlijk wilt hebben dat de prijzen van alles veel duurder worden, zonder dat je er iets extra voor terugkrijgt, dan ben je goed bezig.
Ik vind het systeem waarbij je de keuze krijgt : gratis, mits reclame of tegen betaling, om ze te kunnen doorspoelen een beter systeem.
Wie VTM toch maar niets vindt, die zal er geen last van ondervinden, en zal ook niets betalen, want het interesseert hem toch niet.
Wie het toch de moeite vindt, kan zijn doorspoelbijdrage betalen.
MaT schreef:Als men bij VTM dan geloofd dat het reclame forceren de oplossing is om tegenvallende cijfers tegen te gaan dan is het goed mogelijk dat VTM nog een koude douche te wachten staat.
Het alternatief is een betaalzender, zoals Game of Thrones, dat ook op betaalzenders draait.
Wat daar dan zo fantastisch aan is, moet je mij eens uitleggen.
Je betaalt gewoon extra, dus als het jouw bedoeling is dat iedereen meer betaalt, dan ben je goed bezig.
MaT schreef:Er worden steeds meer vrijheden afgenomen van de consument en reclame moet steeds effectiever worden, het is nooit genoeg. De kruik gaat zolang te water tot ze barst en op een dag lopen mensen gewoon weg om alternatieven te zoeken.
Ofwel kijk je reclame of je betaalt ervoor (betaalzender).
De andere alternatieven, die zijn er voor zij die alles voor niets willen.
Als een seizoen van GoT miljoenen kost om te maken, en al die mensen die moeten betaald worden (acteurs, mensen van de decors, belichting, special effects, enz.), dan moet je toch begrijpen dat dat geld kost.
MaT schreef:Vandaag de dag is er technisch enorm veel mogelijk en de consument verwacht dat ook hij daar van de voordelen kan genieten.
Maar iemand moet wel nog de rekening betalen.
Je spreekt van de voordelen, maar wat met de nadelen (betalen)?
Of is dat voor een ander?
JamesEarlGray schreef:Kan me niet schelen waarop ze lijken, ze komen wel degelijk uit de onze westerse maatschapijen en gelden sinds de zeventiger en tachtiger jaren als tactiek van de heersende klasse.
Dat is dus pure bullshit.
Jij spreekt van neoliberalisme.
Dit zijn geen neoliberale principes, en dat ze van de jaren '70 of '80 zouden zijn, is nog grotere zever.
Dit zijn eerder tactieken van dictaturen, en die vind je zowel links als rechts, maar ik vind ze veel minder terug in onze maatschappij dan in landen waar na een "revolutie" het bewind veranderd is.
In Venezuela lijden ze massaal honger, dat kun je hier niet zeggen.
En als je zegt dat het neoliberalisme zo slecht is, dan wil ik wel weten wat jouw alternatief is.
Van links heb ik nog niets positiefs gezien.
Veel blabla, en dan hun eigen zakken vullen, genre Samusocial.
Die zijn nog zo onbeschaamd dat ze het weinige geld dat een dakloze heeft nog uit zijn handen zouden kloppen.
petrol242
Elite Poster
Elite Poster

Boulder schreef:
Inetadmin schreef:Die uitspraak leidt me enkel tot de conclusie dat dus élke Belg recht heeft op een eigen (betaalbaar) huis, want wonen in een appartement is blijkbaar een totaal vrijblijvende keuze.
Als jij veronderstelt dat de Staat, de gemeenschap je heel je leven moet bij het handje nemen, en de gebraden kippen in je mond moeten doen vliegen, dan wel, ja.
Los van appartement of huis is deftige huisvesting een constitutioneel recht van elke Belg. Het staat in artikel 23 van de Belgische Grondwet.
boulder schreef: Die principes lijken mij eerder die van het communisme te zijn.
Een parlement dat de grondwet niet respecteert is bezwaarlijk democratisch te noemen. Het zijn die zelfde figuren die in 2002 een mislukte staatsgreep en in 1999 een eerste aanval op de grondwet hebben ingezet. Het is hypocriet dat zij zichzelf nu de verdedigers noemen van de grondwettelijke orde...
boulder schreef:Dat enkel nog de partij van de grote leider mag spreken, en de oppositie gefolterd wordt?
De structurele crisis is veroorzaakt met medewerking van dat "democratisch parlement". De onverbiddelijke economische oorlog die door het imperialisme en de oligarchie wordt gevoerd krijg je in "onze pers" niet te lezen. Met name de bevordering van een financiële blokkade, sabotage en prijsspeculatie, die er op gericht zijn om de toegang tot essentiële goederen voor de bevolking te belemmeren.

Het is weeral off-topic en mij ook een raadsel waarom we nu weer terug over Venezuela beginnen :banana:
JamesEarlGray
Elite Poster
Elite Poster

boulder schreef:Dat is dus pure bullshit.
Jij spreekt van neoliberalisme.
Dit zijn geen neoliberale principes
Maar jawel. En jij begon met nietes, dus ik speel gewoon mee, mij kan je niks verwijten!
boulder
Elite Poster
Elite Poster

petrol242 schreef:Los van appartement of huis is deftige huisvesting een constitutioneel recht van elke Belg. Het staat in artikel 23 van de Belgische Grondwet.
En staat daar op dat je daar helemaal gratis recht op hebt, en staat daar iets over rijgnet?
:roll:
Ken je ook je plichten, of heb je alleen maar rechten?
petrol242 schreef:Een parlement dat de grondwet niet respecteert is bezwaarlijk democratisch te noemen. Het zijn die zelfde figuren die in 2002 een mislukte staatsgreep en in 1999 een eerste aanval op de grondwet hebben ingezet. Het is hypocriet dat zij zichzelf nu de verdedigers noemen van de grondwettelijke orde...
Wil jij dan beweren dat alle parlementsleden die niet van het kliekje van dief en dictator Maduro zijn, allemaal ondemocratisch zijn?
Of focus je op een paar die je niet liggen, en maak je maar voor het gemak abstractie van al de rest?
Man, hoe jij het kunt blijven opnemen voor dictators, het toont maar aan dat het zogenaamde linkse alternatief geen enkel heil biedt, alleen veel miserie.
petrol242 schreef:De structurele crisis is veroorzaakt met medewerking van dat "democratisch parlement".
Da's vreemd, want de door het nepparlement afgezette en gevluchte procureur-generaal, die nochtans vroeger heel goed bevriend was met Maduro, zegt dat hij voor miljoenen dollars gestolen heeft, en versluisd naar buitenlandse bankrekeningen.
Maar dat vertellen ze niet bij de PVDA zeker?
Bij dictaturen is het altijd de schuld van een ander.
petrol242 schreef:Het is weeral off-topic en mij ook een raadsel waarom we nu weer terug over Venezuela beginnen :banana:
Als iemand hier komt bullshit verkopen, dat het allemaal de schuld is van het neoliberalisme, dan wil ik wel eens weten wat het alternatief is.
Dan is het al eens goed om te kijken wat voor hongersnood links kan organizeren.
JamesEarlGray schreef: Maar jawel. En jij begon met nietes, dus ik speel gewoon mee, mij kan je niks verwijten!
Wie beweert dat iets verschrikkelijk slecht is, moet maar eens duidelijk vertellen waar hij dan wel voor staat.
Het is te gemakkelijk om tegen te zijn, zonder zelf ook maar een alternatief te kunnen bieden.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

Zolang ze in Venezuela maar mijn geliefkoosd merk van rum blijven produceren doen ze ginder wat ze willen.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
petrol242
Elite Poster
Elite Poster

Boulder schreef:Wil jij dan beweren dat alle parlementsleden die niet van het kliekje van dief en dictator Maduro zijn, allemaal ondemocratisch zijn?
Als die een legitieme grondwet onderuit willen halen (en ter verduidelijking spreken we van voor 2017) en maatregelen goed keuren die de bevolking doen creperen, volmondig JA.

Luisa Ortega Diaz is gevlucht, zit ondertussen in Brazilië en zal heel waarschijnlijk asiel aanvragen in... de VS. Rara. Dat ze nu terug tegen de schenen begint te stampen, daar moet je niet voor gestudeerd hebben om de achterliggende doelstellingen te begrijpen. Ten andere de oppositie blijft heel verdeeld over haar belangen. Maar klakkeloos een verklaring als een feit aanvaarden is wel heel naïef.
boulder
Elite Poster
Elite Poster

petrol242 schreef:
Boulder schreef:Wil jij dan beweren dat alle parlementsleden die niet van het kliekje van dief en dictator Maduro zijn, allemaal ondemocratisch zijn?
Als die een legitieme grondwet onderuit willen halen (en ter verduidelijking spreken we van voor 2017) en maatregelen goed keuren die de bevolking doen creperen, volmondig JA.
EEN HEEL PARLEMENT?
Geloof jij je eigen zever eigenlijk?
Onder die parlementsleden die niet tot familie en vriendjes van dictator Maduro behoren, zitten zowel linkse als rechtse partijen.
ALLEMAAL ondemocratisch?
Ja, man, jij bent rijp om voor een dictatuur te gaan.
petrol242 schreef:Luisa Ortega Diaz is gevlucht, zit ondertussen in Brazilië en zal heel waarschijnlijk asiel aanvragen in... de VS.
So?
In de VS heb je inderdaad nog spreekrecht ja.
Ook vreemd dat het wel een goeie was toen ze nog Maduro steunde, nu ze eens een boekje opendoet over de dictator, is het plots onbetrouwbaar...
En ja, ze is gevlucht.
Het regime van Maduro martelt dan ook de oppositie.
Dan zal het wel verdacht zijn dat men niet wil wachten tot de troepen van de moordenaar u komen doden, zeker?
petrol242 schreef:Dat ze nu terug tegen de schenen begint te stampen, daar moet je niet voor gestudeerd hebben om de achterliggende doelstellingen te begrijpen.
Zo te horen heb je inderdaad niet veel gestudeerd, je gelooft elke leugen van een dictator.
petrol242 schreef:Ten andere de oppositie blijft heel verdeeld over haar belangen.
Hoezo?
Daarnet heb je gezegd dat het ALLEMAAL dezelfde zijn, stuk voor stuk.
En toch hebben ze allemaal andere belangen?
wied
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

Zouden die Venezolanen ook graag reclame doorspoelen?
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
boulder
Elite Poster
Elite Poster

wied schreef:Zouden die Venezolanen ook graag reclame doorspoelen?
Brood en spelen, nietwaar.
Alleen, het brood ontbreekt nogal vaak in communistische landen, vooral nu de petrol een beetje laag staat :P

Maar goed, terug on-topic.
Heeft er nu eigenlijk iemand een oplossing voor VTM die de kijker niet handenvol geld gaat kosten?
Het doen zoals Netflix zal de kijker veel geld kosten, maar dat wordt altijd weggewuifd.
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

[youtube]qs6e-3KsHi8[/youtube]

vanaf minuut 70
petrol242
Elite Poster
Elite Poster

boulder schreef: Maar goed, terug on-topic.
Heeft er nu eigenlijk iemand een oplossing voor VTM die de kijker niet handenvol geld gaat kosten?
Het doen zoals Netflix zal de kijker veel geld kosten, maar dat wordt altijd weggewuifd.
Misschien de markt eens eerlijk zijn werk laten doen? Dan zal blijken of VTM zal overleven of niet.
9livesuni
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 72 keer

rangerover schreef: Als de reclame begint,druk je op de afstandsbediening van je Telenet digicorder zichtbaar doorspoelen x64,reclame vliegt voorbij,druk daarna op het knopje er net boven en je kijkt gewoon verder.
Het punt is dat die praktijk wel eens tot een eind zou kunnen komen als het van de medialaan zou afhangen.

Ergens heb je wel een punt Boulder, als je niet `profiteert` van de digitale revolutie en commercieelen, wat hang je dan rond in deze thread.

Het blijven televisie makers en degelijk werk komt altijd op de VOD markt. En dan belangt het mij wel aan. Die kerels moeten gewoon in leven blijven.

Maar voor mijn dagdaglijks gebruik verkies ik uiteraard de openbare omroep zoals ik het voorzien had. Vrije hardware, geen reclame, HD en dan heb ik kijks genoeg. De rest zoek ik dan wel op de TVOD en OTT markt.

paytv betaal je en commercieele televisie onderga je. Mensen zouden beter wat minder klagen en beter denken hoe ze zelf eens iets aan hun ergernissen kunnen doen.
JamesEarlGray
Elite Poster
Elite Poster

boulder schreef:
JamesEarlGray schreef: Maar jawel. En jij begon met nietes, dus ik speel gewoon mee, mij kan je niks verwijten!
Wie beweert dat iets verschrikkelijk slecht is, moet maar eens duidelijk vertellen waar hij dan wel voor staat.
Het is te gemakkelijk om tegen te zijn, zonder zelf ook maar een alternatief te kunnen bieden.
Vooral zoals het in IJsland gebeurt:
- burgers krijgen een veel directere inspraak in de democratie, dus niet gewoon stemmen op een resem marionetten die toch alleen maar naar de pijpen van Het Grote Geld dansen
- witteboordcriminelen (zoals bankiers in 2008) krijgen effectieve straffen, ipv ze vrijuit te laten gaan zoals in bijna alle andere landen
- een algemene afkeer van de huidige status quo in de politiek

Jammer dat de piratenpartij in ons land niet zo veel succes kent als daar, 't zou nochtans verkeren, amai.
petrol242
Elite Poster
Elite Poster

boulder
Elite Poster
Elite Poster

petrol242 schreef:Misschien de markt eens eerlijk zijn werk laten doen? Dan zal blijken of VTM zal overleven of niet.
Waarom zeg je dan niet openelijk dat je van VTM een betaalzender wilt maken, want daar komt dat op neer "de markt zijn werk laten doen".
Het voorstel om reclame niet meer te mogen doorspoelen, tenzij je maandelijks een bijdrage betaalt, dat is ook de markt zijn werk laten doen, ten minste als het enkel voor de commerciële zenders is.
Wie het ervoor over heeft, betaalt, en houdt de commerciële zenders dus mee in leven, de rest niet.
Toch een perfect voorbeeld van marktwerking?
JamesEarlGray schreef:Vooral zoals het in IJsland gebeurt:
- burgers krijgen een veel directere inspraak in de democratie, dus niet gewoon stemmen op een resem marionetten die toch alleen maar naar de pijpen van Het Grote Geld dansen
- witteboordcriminelen (zoals bankiers in 2008) krijgen effectieve straffen, ipv ze vrijuit te laten gaan zoals in bijna alle andere landen
Ik weet weinig over Ijsland, je hoort er ook niet veel over.
Indertijd heb ik inderdaad gehoord dat ze de bankiers die schuldig waren voor de bankencrisis effectief veroordeeld hebben, en dat vind ik echt een goede zaak.
Ik houd niet van klassejustitie, maar zoals je terecht opmerkt zie je die wel in bijna alle landen, het is zeker geen typisch Belgisch probleem.
JamesEarlGray schreef:Jammer dat de piratenpartij in ons land niet zo veel succes kent als daar, 't zou nochtans verkeren, amai.
'k Weet niet, ik heb daar niet veel vertrouwen in.
Het lijkt mij veel blabla.
En piraterij promoten alsof dat een recht is, vind ik ook niet kunnen.
Als iemand creatief is, en heel veel werk gestoken heeft in het maken van een boek / film / CD / ..., dan ga je de maatschappij niet helpen met piraterij te promoten.
Net zoals bij het communisme ga je dan die mens die creatief is ontmoedigen, door ervoor te zorgen dat hij er niets meer aan overheeft.
Dat is niet echt kwaliteitsjournalistiek, eerder "lifestyle" artikeltje dat meer weg heeft van reclame dan van journalistiek.
Als hij doet alsof er tussen lineaire TV en Netflix niets geweest is, dan doet hij de waarheid serieus geweld aan.
Al bij analoge TV hadden we de DVD of HDD recorder, waar de EPG, het pauzeren en doorspoelen al zijn intrede doet, evenals het beginnen kijken van zodra er opgenomen werd (wat natuurlijk niet kon met een videocassette).
Films op aanvraag kun je al van bij het begin van digitale TV.
Dus ja, het is niet de grote revolutie, zoals de journalist dat voorstelt, maar gewoon een evolutie.
petrol242
Elite Poster
Elite Poster

Boulder schreef:Waarom zeg je dan niet openelijk dat je van VTM een betaalzender wilt maken, want daar komt dat op neer "de markt zijn werk laten doen".
Het voorstel om reclame niet meer te mogen doorspoelen, tenzij je maandelijks een bijdrage betaalt, dat is ook de markt zijn werk laten doen, ten minste als het enkel voor de commerciële zenders is.
Wie het ervoor over heeft, betaalt, en houdt de commerciële zenders dus mee in leven, de rest niet.
Toch een perfect voorbeeld van marktwerking?
Neen, want dat is ook nooit geopperd door VTM om als betaalzender te fungeren. Het is nog altijd aan VTM om met een formule te komen die al dan niet bij de kijker aanslaat. De kijker heeft trouwens niks te willen, dat is hier al meermaals herhaald.
VTM zit trouwens, net zoals een aantal andere zenders, in elk zenderpakket ingebakken. Een deel van de distributiekosten en auteursrechten gaan naar een zender die je dan uiteindelijk niet wil. Daar heb je als consument dus weinig keuze. Als je als kijker zelf je pakket kan samenstellen, (ik weet het, het is utopisch en we mogen als consument niet teveel vragen blijkbaar) dan pas krijg je echte marktwerking. En dan zal die werking wel bepalen welke zender het overleeft en welke niet.
En nu doen ze alsof het doorspoelen van reclame de advertentiemarges doet verkleinen. Er is wel wat meer aan de hand. VTM was de eerste commerciële zender in Vlaanderen, maar heeft er ondertussen wel een pak concurrentie bijgekregen om reclame op de kijker los te laten. Zelfs buitenlandse zenders zoals Discovery bijvoorbeeld gaan met een deel van de reclame inkomsten lopen. Dat VTM om welk rede dan ook minder inkomsten genereert is hun probleem. Niet dat van mij. Maar het zaag- en klaagrecht wordt blijkbaar afgewogen met twee maten en twee gewichten.

De link naar het artikel van de VRT (wat eigenlijk geen artikel is, maar een opiniestuk) was bedoeld om de draad wat voeding te geven, meer niet.
JamesEarlGray
Elite Poster
Elite Poster

boulder schreef:
JamesEarlGray schreef:Vooral zoals het in IJsland gebeurt:
Ik weet weinig over Ijsland, je hoort er ook niet veel over.
Indertijd heb ik inderdaad gehoord dat ze de bankiers die schuldig waren voor de bankencrisis effectief veroordeeld hebben, en dat vind ik echt een goede zaak.
Ik houd niet van klassejustitie, maar zoals je terecht opmerkt zie je die wel in bijna alle landen, het is zeker geen typisch Belgisch probleem.
JamesEarlGray schreef:Jammer dat de piratenpartij in ons land niet zo veel succes kent als daar, 't zou nochtans verkeren, amai.
'k Weet niet, ik heb daar niet veel vertrouwen in.
Het lijkt mij veel blabla.
En piraterij promoten alsof dat een recht is, vind ik ook niet kunnen.
Als iemand creatief is, en heel veel werk gestoken heeft in het maken van een boek / film / CD / ..., dan ga je de maatschappij niet helpen met piraterij te promoten.
Net zoals bij het communisme ga je dan die mens die creatief is ontmoedigen, door ervoor te zorgen dat hij er niets meer aan overheeft.
Moest directe inspraak niet kunnen, dan zou ik tenminste het volgende willen:
- volledig transparent beleid: alle achterkamerpolitiek en stille deals zouden direct moeten verdwijnen, alles moet in het open gebeuren
- lobbywerk moet zwaar aan banden worden gelegd door een systeem dat alle deals neutraal moet beschouwen en de burger stemrecht geven in het hele gebeuren, waarbij een orgaan moet oordelen of het vooral wel of niet in het nadeel van de burger zal resulteren en waarbij bedrijven het wordt verboden de publieke opinie te beïnvloeden door hen wettelijk de mond te snoeren tijdens dat proces, want ze zouden er in kunnen slagen een sympathiek genoeg iemand in te huren die genoeg verwarring kan zaaien om dat specifieke stuk gelobby er toch door te krijgen - iets dat we juist willen verhinderen.

Ik weet niet of de Piratenpartij nog veel belang hecht aan het vogelvrij verklaren van werken die vallen onder auteursrecht; dat was ook niet echt mijn insteek. Het is de IJslandse Piratenpartij die het daar zo ver heeft gekregen dat er grondige veranderingen zijn gebeurd, dát is mijn streefdoel door er hier mee te sympathiseren, voor zo ver zij natuurlijk overeenkomen met hun IJslandse collega's.

Probleem is dat de Belg niet houdt van verandering en soms hangt dat nogal mijn voeten uit. Moest een revolutie (die maar een fractie van waarde en kracht van die van IJsland bezit) hier in ons landje gebeuren... ik heb het al gezegd, het zou nogal verkeren!
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

Directe inspraak is zever, kijk maar naar alle referenda die al georganiseerd zijn (Brexit, CH deal, ...).
Uw voorstel is dus een inperking van de vrijheid van meningsuiting? Daar kan ik het niet mee eens zijn.

Ik ben eerder voorstander van woord en wederwoord (zoals bv op de opiniebijdrage van DeStandaard)
johan.devos
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 206 keer
Bedankt: 147 keer

Ook in het buitenland zijn er terugvallende inkomsten in de TV reklamemarkt. Pro7Sat1 heeft een winstwaarschuwing gegeven en is 15% gezakt op de beurs.
http://www.boerse.de/top-news/AKTIEN-IM ... ln/7801754
petrol242
Elite Poster
Elite Poster

Dat gebeurt niet alleen in het communisme. Vraag maar eens aan een doorsnee artiest wat die hier bij ons eraan over houdt, de uitzonderingen niet meegerekend. Als de streamingdiensten en de platenfirma's zijn gepasseerd schiet er meestal niet veel meer over. De clichés stapelen zich weer op.
JamesEarlGray
Elite Poster
Elite Poster

heist_175 schreef:Directe inspraak is zever, kijk maar naar alle referenda die al georganiseerd zijn (Brexit, CH deal, ...).
Uw voorstel is dus een inperking van de vrijheid van meningsuiting? Daar kan ik het niet mee eens zijn.

Ik ben eerder voorstander van woord en wederwoord (zoals bv op de opiniebijdrage van DeStandaard)
Ik had het over directERE inspraak, niet over directe inspraak. Het gaat hier nog steeds om verkozenen, maar op een andere wijze en met een pak meer dan nu. Kijk voor de lol eens hoe het in IJsland gebeurt.
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”