VTM-baas wil af van doorspoelbare reclame
- heist_175
- Elite Poster
- Berichten: 13045
- Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
- Locatie: Kempen
- Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
- Bedankt: 856 keer
Te gek voor woorden natuurlijk, al zal iedereen het wel klakkeloos aanvaarden.
Eerst betaal je aan Belgacom of Telenet €20 om TV te mogen kijken. En dan gaat VTM u verplicht reclame door uw strot rammen.
De groep "cord cutters" zal er niet kleiner mee worden.
Eerst betaal je aan Belgacom of Telenet €20 om TV te mogen kijken. En dan gaat VTM u verplicht reclame door uw strot rammen.
De groep "cord cutters" zal er niet kleiner mee worden.
-
- Elite Poster
- Berichten: 7538
- Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
- Locatie: Dendermonde
- Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
- Bedankt: 717 keer
Inderdaad te gek voor woorden. Nieuwe manieren van tv kijken dringen zich op. Geld betalen om te mogen kijken en dan nog betaalde reclame door je strot geramd krijgen. Televisie aanbieders willen van twee walletjes tegelijk eten. Daar komt miserie van.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
- Goztow
- userbase crew
- Berichten: 13591
- Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
- Locatie: Brussel
- Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
- Bedankt: 878 keer
Er zal gewoon nog minder gekeken worden. Ik kijk nu al enkel het journaal en soms eens voetbal niet uitgesteld.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op te klikken
-
- Erelid
- Berichten: 2114
- Lid geworden op: 20 jan 2006, 21:08
- Locatie: Gent
- Uitgedeelde bedankjes: 1055 keer
- Bedankt: 317 keer
Niet dat ik het ermee eens ben, maar ik snap de redenering wel....
De tv reclame markt is al sinds de beginjaren van commerciele tv gefocust op pay-per-audience, berekend op basis van kijkcijfers op tijdstip en zender waarop de reclame aangeboden moet worden.
Het feit dat mensen reclame kunnen doorspoelen of overslaan, ontgaat de adverteerders ook niet, dus die willen OF maatregelen om alsnog hun views te krijgen, OF minder betalen.
En minder inkomsten is geen optie voor de zenders, dus ze kiezen ervoor om reclame te enforcen.
Daar staat tegenover dat hetgeen jij aan telenet of proximus moet betalen NIETS te maken heeft met "betalen om te mogen kijken", je betaald voor de signaaldoorgave, onderhoud van netwerk, apparatuur, enz. (Hoogstens bij een select aantal "premier" paketten betaal je effectief voor de zender te kunnen bekijken).
Dus het argument dat reclame en abonnementsgeld van je tv provider elkaar per definitie zouden moeten uitsluiten, gaat niet op...
(God, ben ik blij dat ik geen TV aansluiting meer heb, ik moet me niet opjagen in al die nonsens )
De tv reclame markt is al sinds de beginjaren van commerciele tv gefocust op pay-per-audience, berekend op basis van kijkcijfers op tijdstip en zender waarop de reclame aangeboden moet worden.
Het feit dat mensen reclame kunnen doorspoelen of overslaan, ontgaat de adverteerders ook niet, dus die willen OF maatregelen om alsnog hun views te krijgen, OF minder betalen.
En minder inkomsten is geen optie voor de zenders, dus ze kiezen ervoor om reclame te enforcen.
Daar staat tegenover dat hetgeen jij aan telenet of proximus moet betalen NIETS te maken heeft met "betalen om te mogen kijken", je betaald voor de signaaldoorgave, onderhoud van netwerk, apparatuur, enz. (Hoogstens bij een select aantal "premier" paketten betaal je effectief voor de zender te kunnen bekijken).
Dus het argument dat reclame en abonnementsgeld van je tv provider elkaar per definitie zouden moeten uitsluiten, gaat niet op...
(God, ben ik blij dat ik geen TV aansluiting meer heb, ik moet me niet opjagen in al die nonsens )
© De Morgen: Geachte taalnazi's, deradicaliseer een beetje.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1403
- Lid geworden op: 08 dec 2008, 22:54
- Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
- Bedankt: 299 keer
Zalig om te beseffen dat hier geen tv signaal meer binnen komt. En eerlijk gezegd mis ik die tv niet echt (meer). Als ik wil pik ik via Netflix wel eens wat mee (maar dan zonder reclame hé). Tv in een pack (of het nu Tuttimus, Wigo, Whop of One Love heet) is veel te duur geworden. Back to Basic met enkel een internet aansluiting. Hopelijk keren meer en meer mensen deze CEO, met hun drang om reclame door onze strot te duwen, de rug toe.
Afgelopen dagen eens naar Stievie Free gekeken en Oh My God wat was ik geschrokken van alle reclame die ik te zien en te horen kreeg. Mijn afkeer was / is terug gewekt voor al die zenders met hun reclame.
Misschien is De Mol een reden om tijdelijk de premium versie van Stievie te nemen, alhoewel ik het laatste seizoen ook maar vanop verre afstand heb gevolgd via de kranten en hier en daar een fragment.
Afgelopen dagen eens naar Stievie Free gekeken en Oh My God wat was ik geschrokken van alle reclame die ik te zien en te horen kreeg. Mijn afkeer was / is terug gewekt voor al die zenders met hun reclame.
Misschien is De Mol een reden om tijdelijk de premium versie van Stievie te nemen, alhoewel ik het laatste seizoen ook maar vanop verre afstand heb gevolgd via de kranten en hier en daar een fragment.
- petrol242
- Elite Poster
- Berichten: 4368
- Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
- Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
- Bedankt: 271 keer
Het is wel betalen om te mogen kijken. Het signaal zit sowieso op die koper of die coax. Je betaalt om toegang te krijgen tot dat signaal en die kost ligt virtueel hoog. Om van de versleuteling van het signaal nog maar te zwijgen, want dat is enkel ter bescherming van de aanbieder, niet van de consument. Maar die draait wel op voor de kosten in de vorm van Ci+module of die apparatuur waar je op wijst die de consument eigenlijk niet nodig heeft.FlashBlue schreef:... Daar staat tegenover dat hetgeen jij aan telenet of proximus moet betalen NIETS te maken heeft met "betalen om te mogen kijken", je betaald voor de signaaldoorgave, onderhoud van netwerk, apparatuur, enz. (Hoogstens bij een select aantal "premier" paketten betaal je effectief voor de zender te kunnen bekijken).
Dus het argument dat reclame en abonnementsgeld van je tv provider elkaar per definitie zouden moeten uitsluiten, gaat niet op...
...
Ondanks de vele zenders is het aanbod oh zo pover, dat die reclame er dikwijls gewoon teveel aan is. Wie zit er te wachten op een spot over inlegkruisjes tegen urineverlies na de zoveelste onderbreking van een spannende film of serie? Misschien dan die film of serie op een iets minder legale manier opzoeken? Of snel die ijskast gaan plunderen of toch maar die TV dan het schuifke geven.
Ondertussen zijn de providers ook producers geworden. Het is dus wel meer dan alleen het doorgeven van het signaal. Auteursrechten worden ook nog altijd voor een rede apart vermeld op de factuur...
- heist_175
- Elite Poster
- Berichten: 13045
- Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
- Locatie: Kempen
- Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
- Bedankt: 856 keer
Volgens mij betalen Telenet, Belgacom en TVV elk jaar een serieus bedrag aan de verschillende zenders.FlashBlue schreef:Daar staat tegenover dat hetgeen jij aan telenet of proximus moet betalen NIETS te maken heeft met "betalen om te mogen kijken", je betaald voor de signaaldoorgave, onderhoud van netwerk, apparatuur, enz. (Hoogstens bij een select aantal "premier" paketten betaal je effectief voor de zender te kunnen bekijken).
@onderhoud: uiteindelijk loopt alles over "internet" en is het dus gewoon "downloadtrafiek", een setupboxke met een HDD erin kost geen €250 per jaar hé .
Maar los daarvan, betaal je TN/Prox/TVVL wel degelijk €20 om te mógen kijken naar de reclame van VTM
Hoe zou je de reclame anders moeten zien?
-
- Elite Poster
- Berichten: 1674
- Lid geworden op: 06 jan 2014, 13:45
- Uitgedeelde bedankjes: 41 keer
- Bedankt: 80 keer
Dat is 't.Of snel die ijskast gaan plunderen
Minister De Block de pap in de mond geven dat zoveel mensen obese zijn doordat ze de de ijskast wel moeten plunderen wegens de ondoorspoelbare reclame.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1403
- Lid geworden op: 08 dec 2008, 22:54
- Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
- Bedankt: 299 keer
Ohla, Ons Maggie denkt al na over een nieuwe ijskastplundertaks om het begrotingstekort verder weg te werken ....petrol242 schreef: Of snel die ijskast gaan plunderen of toch maar die TV dan het schuifke geven.
.
-
- Elite Poster
- Berichten: 2472
- Lid geworden op: 29 jan 2004, 10:15
- Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
- Bedankt: 208 keer
Ik denk ook dat tv reclame iets is dat met uitsterven bedreigd moet zijn. Ikzelf ga dan zappen of iets anders doen, gsm, tablet etc maar niet kijken naar reclame. Als men vind dat men te weinig geld krijgt misschien opnieuw onderhandelen met de Telenet, voo, Proximus. Wat mij betreft worden de vmma kanalen premium, wil je de vmma kanalen dat is + 10 euro / maand maar geef de kijker de keuze basis tv pakket of met comm x en y. Als je soms vergelijkt de kwaliteit van reportages en duiding van bbc / vrt dan is de commerciele tv echt commercieel en waarom dan niet vmma = 10 euro / maand en sbs 6 euro / maand. Ik denk dat vmma vergeet dat ze veel kijkers hebben juist omdat het inbegrepen is, als men expliciet de keuze moet maken zou dat wel is heel hard kunnen gaan tegen vallen.
-
- Erelid
- Berichten: 3373
- Lid geworden op: 09 sep 2002, 18:19
- Locatie: Belgium, Bever
- Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
- Bedankt: 109 keer
- Contacteer:
Ik ben blij dat ik geänticipeerd heb en heel diene rommel heb buiten gezwierd.
Lang leve internet (netflix) only en DVB-T (volgens mij zijn er trouwens op VRT ook al veel te veel "boodschappen van openbaar nut" en dat voor een staatszender).
Als ik nog eens ergens VTM zie (bij familie ofzo als achtergrondzender), dan verschiet ik telkens van de hoeveelheid reclame...
Ze zijn hun eigen doodkist aan het maken bij VTM.
Lang leve internet (netflix) only en DVB-T (volgens mij zijn er trouwens op VRT ook al veel te veel "boodschappen van openbaar nut" en dat voor een staatszender).
Als ik nog eens ergens VTM zie (bij familie ofzo als achtergrondzender), dan verschiet ik telkens van de hoeveelheid reclame...
Ze zijn hun eigen doodkist aan het maken bij VTM.
- petrol242
- Elite Poster
- Berichten: 4368
- Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
- Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
- Bedankt: 271 keer
Ja, die ijskast hé
Onlangs was Porter nog koud en warm aan het blazen tegen Netflix. In eenzelfde interview klaagde hij over het gevaar uit Hollywood en een paar lijnen verder was het koek en ei en moest er samenwerking komen met Netflix. En dat alles zonder reclame. Het kan dus wel degelijk. Maar ondertussen wel een nieuw platform aankondigen in de cloud, waar je ook geen reclame meer zal kunnen doorspoelen of gepersonaliseerde troep in je zakken stoppen.
Ik was van de week opgezet met Stievie, maar bij nader inzien, extra 10 euro betalen (want velen hebben al een TV abonnement met dezelfde zenders) en er dan nog reclame doordoefen, nee sorry, dat is echt al te gortig. Stievie van diezelfde mediagroep dus die nu klaagt dat reclame wordt doorgespoeld.
Ze zijn precies de pedalen kwijt en zitten met hun handen in het haar want de kijker is dus duidelijk die advertenties zo beu als kou pap.
Onlangs was Porter nog koud en warm aan het blazen tegen Netflix. In eenzelfde interview klaagde hij over het gevaar uit Hollywood en een paar lijnen verder was het koek en ei en moest er samenwerking komen met Netflix. En dat alles zonder reclame. Het kan dus wel degelijk. Maar ondertussen wel een nieuw platform aankondigen in de cloud, waar je ook geen reclame meer zal kunnen doorspoelen of gepersonaliseerde troep in je zakken stoppen.
Ik was van de week opgezet met Stievie, maar bij nader inzien, extra 10 euro betalen (want velen hebben al een TV abonnement met dezelfde zenders) en er dan nog reclame doordoefen, nee sorry, dat is echt al te gortig. Stievie van diezelfde mediagroep dus die nu klaagt dat reclame wordt doorgespoeld.
Ze zijn precies de pedalen kwijt en zitten met hun handen in het haar want de kijker is dus duidelijk die advertenties zo beu als kou pap.
-
- Elite Poster
- Berichten: 4357
- Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
- Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
- Bedankt: 100 keer
Ik kijk heel graag naar de programmas op discovery channel maar dat is bijna evenveel reclame als kijkplezier...petrol242 schreef:Ja, die ijskast hé
Ze zijn precies de pedalen kwijt en zitten met hun handen in het haar want de kijker is dus duidelijk die advertenties zo beu als kou pap.
Doet me enorm twijfelen...
De programmas zie ik echt enorm graag maar die reclames ergeren me zo erg...
- MaT
- Elite Poster
- Berichten: 1888
- Lid geworden op: 18 feb 2014, 15:40
- Locatie: Gent
- Uitgedeelde bedankjes: 161 keer
- Bedankt: 282 keer
If you can't beat them, join thempetrol242 schreef:In eenzelfde interview klaagde hij over het gevaar uit Hollywood en een paar lijnen verder was het koek en ei en moest er samenwerking komen met Netflix.
Door netflix aan te bieden op de digidoos kunnen ze vast een grote groep overhalen om toch niet meteen een volledige switch te maken. En eventueel voegen ze zelf wat beperkingen toe zoals max 1080p of max bandbreedte voor de stream.
-Met name de kosten in verband met de eindapparatuur (modem, settopbox, ...) zouden beperkt kunnen worden, als die toestellen hergebruikt zouden kunnen worden of vrij gekozen worden door de klant- Bron
-
- Elite Poster
- Berichten: 8445
- Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
- Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
- Bedankt: 618 keer
We hadden het er net nog over in het adblock topic.
VTM heeft niks te mekkeren; als we niet mogen doorspoelen dan zappen we of doen we iets anders intussen.
Maar op papier gaat dit weer schoon staan.
Het reclamemodel was altijd al onrealistisch, ervan uitgaand dat mensen reclame echt bekeken. Alleen waren er toen geen metrics van, en nu wel, dus panikeren ze.
Vroeger had je 1 reclameblok van net geen 5 minuten in een James Bond film van 2 uur; nu stoppen ze minstens 4 keer en is de blok bijna 10 minuten.
Ik kan wegzappen, een goed stuk van een ander programma meepikken, dan angstig terugzappen omdat ik bang ben dat ik een stuk gemist heb, en de reclame is nog altijd bezig.
VTM heeft niks te mekkeren; als we niet mogen doorspoelen dan zappen we of doen we iets anders intussen.
Maar op papier gaat dit weer schoon staan.
Het reclamemodel was altijd al onrealistisch, ervan uitgaand dat mensen reclame echt bekeken. Alleen waren er toen geen metrics van, en nu wel, dus panikeren ze.
Vroeger had je 1 reclameblok van net geen 5 minuten in een James Bond film van 2 uur; nu stoppen ze minstens 4 keer en is de blok bijna 10 minuten.
Ik kan wegzappen, een goed stuk van een ander programma meepikken, dan angstig terugzappen omdat ik bang ben dat ik een stuk gemist heb, en de reclame is nog altijd bezig.
-
- Elite Poster
- Berichten: 870
- Lid geworden op: 18 jun 2012, 19:58
- Uitgedeelde bedankjes: 156 keer
- Bedankt: 40 keer
Natuurlijk wie die baas daar vanaf. Net zoals wij van die reclame af willen. Het compromis zal gemiddeld ergens in het midden liggen.
Hoe meer reclame ze tonen, hoe meer moeite de kijker zal doen om er niet te moeten naar kijken! Dat is zoals met alles.
Hoe meer reclame ze tonen, hoe meer moeite de kijker zal doen om er niet te moeten naar kijken! Dat is zoals met alles.
Internet: EDPnet VDSL XS met Fritzbox 7360 als modem en router
VOIP: EDPnet (inkomend), Freevoipdeal (uitgaand) via C510IP
GSM: EDPnet (met Xiaomi Redmi)
VOIP: EDPnet (inkomend), Freevoipdeal (uitgaand) via C510IP
GSM: EDPnet (met Xiaomi Redmi)
-
- Plus Member
- Berichten: 222
- Lid geworden op: 21 apr 2007, 11:41
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 6 keer
Verschil is dat bij VRT de reclameboodschappen tussen de programma's in komen en niet midden in de programma's.Nob schreef:Ik ben blij dat ik geänticipeerd heb en heel diene rommel heb buiten gezwierd.
Lang leve internet (netflix) only en DVB-T (volgens mij zijn er trouwens op VRT ook al veel te veel "boodschappen van openbaar nut" en dat voor een staatszender).
Als ik nog eens ergens VTM zie (bij familie ofzo als achtergrondzender), dan verschiet ik telkens van de hoeveelheid reclame...
Ze zijn hun eigen doodkist aan het maken bij VTM.
Je hebt dan net de tijd voor een kleine boodschap of een pint te schenken.
Dat is veel minder storend, natuurlijk. Wij kijken tegenwoordig geen enkele zender meer die zijn programma's onderbreekt voor reclame. Blijven dus één en Canvas/Ketnet en drie RTBF zenders. Daar Netflix bij en we hebben de rest nog geen dag gemist.
-
- Premium Member
- Berichten: 483
- Lid geworden op: 07 sep 2011, 07:38
- Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
- Bedankt: 14 keer
Hier ook enkel DVB-T met een paar bierblikjes en voor de rest af en toe een film van de bib. Al jaaaaaaren, en nog geen seconde spijt van als ik dat zo afzie bij familiebezoek. Ben ook al blij dat ik de kinderen daarvan spaar.Muziekbos schreef:Zalig om te beseffen dat hier geen tv signaal meer binnen komt. En eerlijk gezegd mis ik die tv niet echt (meer). Als ik wil pik ik via Netflix wel eens wat mee (maar dan zonder reclame hé). Tv in een pack (of het nu Tuttimus, Wigo, Whop of One Love heet) is veel te duur geworden. Back to Basic met enkel een internet aansluiting. Hopelijk keren meer en meer mensen deze CEO, met hun drang om reclame door onze strot te duwen, de rug toe.
Afgelopen dagen eens naar Stievie Free gekeken en Oh My God wat was ik geschrokken van alle reclame die ik te zien en te horen kreeg. Mijn afkeer was / is terug gewekt voor al die zenders met hun reclame.
Misschien is De Mol een reden om tijdelijk de premium versie van Stievie te nemen, alhoewel ik het laatste seizoen ook maar vanop verre afstand heb gevolgd via de kranten en hier en daar een fragment.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1674
- Lid geworden op: 06 jan 2014, 13:45
- Uitgedeelde bedankjes: 41 keer
- Bedankt: 80 keer
En als wij dan met een 'ander' toestel dan TV/decoder een programma bekijken, dan wil hij ons dubbel pluimen, immers dan gaat de reclame, uitzending loopt dan over ip, ook nog een keer aangerekend worden als betalende content op internetverbruik?
-
- Deel van't meubilair
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
En nu nog enkele grootse uitspraken zoals...
- Dan moeten ze hun business model maar aanpassen (moeten ze soms een jaarlijkse BBQ doen ?)
- Laat ze maar failliet gaan (alsook onze eigen Audiovisuele industrie, we dragen het geld wel naar Netflix in de US)
... en op het einde van de rit betalen we terug Kijk & Luistergeld en hebben we enkel nog de VRT (maar dan wel met het aanbod van 25 jaar geleden want de betere programma's die er vandaag op te zien zijn leven ook van advertenties).
De vraag blijft... is de consument er op het einde van de rit beter mee ?
PS. Ik sta ook niet te springen op niet-doorspoelbare reclame (gaat me ook iets te ver).
- Dan moeten ze hun business model maar aanpassen (moeten ze soms een jaarlijkse BBQ doen ?)
- Laat ze maar failliet gaan (alsook onze eigen Audiovisuele industrie, we dragen het geld wel naar Netflix in de US)
... en op het einde van de rit betalen we terug Kijk & Luistergeld en hebben we enkel nog de VRT (maar dan wel met het aanbod van 25 jaar geleden want de betere programma's die er vandaag op te zien zijn leven ook van advertenties).
De vraag blijft... is de consument er op het einde van de rit beter mee ?
PS. Ik sta ook niet te springen op niet-doorspoelbare reclame (gaat me ook iets te ver).
-
- Elite Poster
- Berichten: 5891
- Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
- Locatie: 'tstad
- Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
- Bedankt: 253 keer
r2504 schrijft: we dragen het geld wel naar Netflix in de US
als die leveren wat ik zoek, jazeker!
p.s. we betalen nog steeds kijk-en luistergeld, zij het niet meer via aparte aanrekening...
als die leveren wat ik zoek, jazeker!
p.s. we betalen nog steeds kijk-en luistergeld, zij het niet meer via aparte aanrekening...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
-
- Deel van't meubilair
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Misschien ga je daar nog wel eens anders over denken als je werkloos bent (omdat mensen in andere landen jou werk ook leveren aan een fractie van de prijs). Simplisme is hier de laatste tijd echt wel troef op Userbasewied schreef:als die leveren wat ik zoek, jazeker!
En hoe betalen we dat dan wel ?wied schreef:p.s. we betalen nog steeds kijk-en luistergeld, zij het niet meer via aparte aanrekening...
-
- Elite Poster
- Berichten: 3395
- Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
- Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
- Bedankt: 95 keer
fascinerend hoe de grote baas vd Vtm ook, net als grote delen in die industrie, in de 20e eeuw blijft hangen ipv over nieuwe modellen na te denken.heist_175 schreef:Te gek voor woorden natuurlijk, al zal iedereen het wel klakkeloos aanvaarden.
Eerst betaal je aan Belgacom of Telenet €20 om TV te mogen kijken. En dan gaat VTM u verplicht reclame door uw strot rammen.
De groep "cord cutters" zal er niet kleiner mee worden.
Netflix zendt geen minut reclame uit en maken toch winst.
dan zijn er toch mogelijkheden voor vtm
- petrol242
- Elite Poster
- Berichten: 4368
- Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
- Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
- Bedankt: 271 keer
De VRT krijgt nog altijd voor 61.3% van zijn werkingsmiddelen uit overheidsfinanciering (cijfrs 2016). Belastinggeld dus. Noem het kijk- en luistergeld of mediabijdrage, als het kind maar een naam heeft. Uiteindelijk dragen we allemaal bij aan de werking van de VRT. Het wordt weliswaar jaarlijks afgebouwd...boonpwnz schreef:Waar zeg je dat we kijk en luistergeld betalen?
https://www.vrt.be/nl/over-de-vrt/financien/inkomsten/
Ik sta achter je standpunt, maar vind het uit een rare hoek komen. Is dat niet "de commerce" waar altijd over geroepen wordt? Medialaan, Telenet, etc die noem je toch commerciële bedrijven en geen OCMW's? Want daar draait het toch altijd om. Winst en zo hoog mogelijke meerwaarde creëren. De consument is maar een middel en geen doel.Trouwens, als onze schoon Vlaamse regering de middelen van de VRT terug schroeft is dat ook een aanslag op de werkzekerheid in de media.r2504 schreef:Misschien ga je daar nog wel eens anders over denken als je werkloos bent (omdat mensen in andere landen jou werk ook leveren aan een fractie van de prijs).
Ik denk dat dat meer over jou zegt dan over de forumgangers alhier.r2504 schreef:Simplisme is hier de laatste tijd echt wel troef op Userbase
-
- Deel van't meubilair
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Man toch... jullie moeten allemaal grote visionairs zijn met jullie uitspraken over "nieuwe modellen"1207 schreef:fascinerend hoe de grote baas vd Vtm ook, net als grote delen in die industrie, in de 20e eeuw blijft hangen ipv over nieuwe modellen na te denken.
Ik denk dat jullie allemaal primussen zijn uit een economische richting.
Maar je moet er dan ook voor betalen... wil je dat doen voor iedere website die je vandaag de dag bezoekt, voor ieder artikel dat je in een tijdschrift kan lezen, voor iedere zender apart waar een interessant programma is ... ? Of wil je deze diversiteit verliezen en de eenheidsworst van Netflix slikken... binchwatchen, de ene serie na de andere ?1207 schreef:Netflix zendt geen minut reclame uit en maken toch winst
Of nee, wacht je gaat beweren dat al die websites, artikels, zenders, ... toch geen kwaliteit zijn en maar beter failliet gaan
-
- Elite Poster
- Berichten: 5514
- Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
- Locatie: Hier ter plaatse
- Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
- Bedankt: 313 keer
Je moet geen visionair noch grote economen om in te zien dat modellen geen eeuwig leven hebben. Een succesvol bedrijf zal dat blijven door zich aan te passen aan de wijzigende markt.
Men is gewoon doorgeslagen met die reclame en daardoor heeft de klant er een afkeer van gekregen. Ze hebben maw hun eigen ruiten ingegooid. Nieuwe modellen zijn ondertussen in dat gat gedoken. Netflix promoot hun model zonder reclame ook dusdanig.
Tel daar nog eens bij dat het leven alsmaar drukker geworden is en er steeds tijd tekort is. Mensen willen gewoon niet meer 2uur naar een aflevering van een uur zien met 3 onderbrekingen over producten die hen niet interesseert. Men wil ook kijken wanneer dat past en niet omdat de zender iets wil uitzenden. Dat kan je niet meer keren en de komende generaties zullen er nog veel feller in meegaan. De sector zal zijn model dus MOETEN aanpassen of ze zullen zelf "aangepast" worden.
Er zijn heus tussenvormen mogelijk die wel degelijk opbrengen EN de klant tegemoet komen in gewijzigde eisen maar dan mag men niet te gulzig zijn. Elke zender zijn platvorm dat werkt niet, een Stevieachtig platvorm waarbij je betaalt naargelang de zenders die je wil zien en met hedendaagse kwaliteit van beeld en opnamemogelijkheden die u toelaten te kijken wanneer het de klant past, kan volgens mij slagen. Maar dan moet men wel wat samenwerken en niet alleen de volledige koek willen opeisen.
Men is gewoon doorgeslagen met die reclame en daardoor heeft de klant er een afkeer van gekregen. Ze hebben maw hun eigen ruiten ingegooid. Nieuwe modellen zijn ondertussen in dat gat gedoken. Netflix promoot hun model zonder reclame ook dusdanig.
Tel daar nog eens bij dat het leven alsmaar drukker geworden is en er steeds tijd tekort is. Mensen willen gewoon niet meer 2uur naar een aflevering van een uur zien met 3 onderbrekingen over producten die hen niet interesseert. Men wil ook kijken wanneer dat past en niet omdat de zender iets wil uitzenden. Dat kan je niet meer keren en de komende generaties zullen er nog veel feller in meegaan. De sector zal zijn model dus MOETEN aanpassen of ze zullen zelf "aangepast" worden.
Er zijn heus tussenvormen mogelijk die wel degelijk opbrengen EN de klant tegemoet komen in gewijzigde eisen maar dan mag men niet te gulzig zijn. Elke zender zijn platvorm dat werkt niet, een Stevieachtig platvorm waarbij je betaalt naargelang de zenders die je wil zien en met hedendaagse kwaliteit van beeld en opnamemogelijkheden die u toelaten te kijken wanneer het de klant past, kan volgens mij slagen. Maar dan moet men wel wat samenwerken en niet alleen de volledige koek willen opeisen.
-
- Elite Poster
- Berichten: 5891
- Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
- Locatie: 'tstad
- Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
- Bedankt: 253 keer
Dizzy schrijft: Maar dan moet men wel wat samenwerken en niet alleen de volledige koek willen opeisen.
Stievie is begonnen als een vorm van samenwerking tussen VRT, Medialaan en Vier. Daar valt nu nog weinig van te merken omdat monopolisten nu eenmaal even soepel zijn als een breekijzer
Stievie is begonnen als een vorm van samenwerking tussen VRT, Medialaan en Vier. Daar valt nu nog weinig van te merken omdat monopolisten nu eenmaal even soepel zijn als een breekijzer
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
-
- Deel van't meubilair
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
En wie gaat bepalen wat gulzig is... of zijn dat dezelfde mensen dieDizzy schreef:Er zijn heus tussenvormen mogelijk die wel degelijk opbrengen EN de klant tegemoet komen in gewijzigde eisen maar dan mag men niet te gulzig zijn.
- alles unlimited willen
- geen enkele reclame
- geen encryptie
- volledig vrijheid
- niets van tracking
- ...
Wat zei je dus ook alweer over gulzig zijn ?
De personen die hier "discussieren" zijn al lang het stadium van tussenvormen voorbij en bevinden zich puur in de "IK" fase (en die maakt uiteindelijk alles kapot, zelfs dat wat ze kwaliteit noemen).
-
- Elite Poster
- Berichten: 5514
- Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
- Locatie: Hier ter plaatse
- Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
- Bedankt: 313 keer
Klopt niet, Netflix is niet zo duur en je hebt geen reclame, kan offline kijken en er is toch tracking. Mensen willen dus best een toegeving doen als het totaalpakket maar interessant is en beantwoord aan de nieuwe behoeften. Denken dat er niets gaat veranderen is enkel tijdverlies.
-
- Deel van't meubilair
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Nee, want ze delen het met vier "vreemde" mensen want 11 euro vindt men al te duur.Dizzy schreef:Klopt niet, Netflix is niet zo duur
Je gelooft toch echt niet dat dit het "nieuwe model" is dat lang gaat blijven duren... onbeperkt series/films bekijken aan amper 3 euro/persoon ?
-
- Elite Poster
- Berichten: 3395
- Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
- Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
- Bedankt: 95 keer
Netlfix maakt dus toch winst à rato van 3 euro per kijker?r2504 schreef:Je gelooft toch echt niet dat dit het "nieuwe model" is dat lang gaat blijven duren... onbeperkt series/films bekijken aan amper 3 euro/persoon ?Dizzy schreef:Klopt niet, Netflix is niet zo duur
vtm wil en 10 euro en reclame in mensen hun maag stompen
telenet en co willen <100/m (abbo, + bakje + packs),... per gezin
beide hanteren verouderde formules die de kijker niet meer wil
"je gelooft toch echt niet ..." is toch een laatste strohalm om je te kunnen vastklampen aan de 20e eeuw en doet me denken aan de muziekindustrie.
dankzij napster lag die rond 2000 op haar gat, kon jij verontwaardigd diefstal staan roepen, en nu zijn ze de 21e eeuw binnengewandeld, hebben zich aangepast en spotify is toch gewoon een uitstekend product.
nu moet de tv ook evolueren
- JamesEarlGray
- Elite Poster
- Berichten: 1204
- Lid geworden op: 24 aug 2017, 13:04
- Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
- Bedankt: 99 keer
Raar dat r2504 de hele tijd blijft verdedigen wat bedrijven willen, maar wat consumenten willen afdoet als onrealistisch, egoïstisch en zelfs onmogelijk op de lange termijn.
Zou hij effectief een betaalde bedrijfstroll zijn die de godganse dag bedrijfse neoliberale standpunten komt spuien om mensen toch maar te brainwashen dat DAT de beste manier is? Ik zou het bijna denken...
Zou hij effectief een betaalde bedrijfstroll zijn die de godganse dag bedrijfse neoliberale standpunten komt spuien om mensen toch maar te brainwashen dat DAT de beste manier is? Ik zou het bijna denken...
-
- Elite Poster
- Berichten: 4357
- Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
- Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
- Bedankt: 100 keer
Op Netflix heb je een heel beperkt aanbod.
Op deze manier moet je meerdere abbonementen nemen om alles te kijken wat je wil.
Film huren is minstens 3 euro. Dan klaag je dat r2504 zich in de 20ste eeuw bevind maar de huidige prijzen om een film te huren zijn al verlaagd maar mogen een stuk lager anno 2017...
Op deze manier moet je meerdere abbonementen nemen om alles te kijken wat je wil.
Film huren is minstens 3 euro. Dan klaag je dat r2504 zich in de 20ste eeuw bevind maar de huidige prijzen om een film te huren zijn al verlaagd maar mogen een stuk lager anno 2017...
-
- Elite Poster
- Berichten: 5514
- Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
- Locatie: Hier ter plaatse
- Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
- Bedankt: 313 keer
Onzin, er zullen zo zeker mensen zijn maar zeker niet allemaal. Ik betaal mijn abo enkel voor mijn gezin.r2504 schreef:Nee, want ze delen het met vier "vreemde" mensen want 11 euro vindt men al te duur.Dizzy schreef:Klopt niet, Netflix is niet zo duur
Je gelooft toch echt niet dat dit het "nieuwe model" is dat lang gaat blijven duren... onbeperkt series/films bekijken aan amper 3 euro/persoon ?
Trouwens dat vindt Netflix niet eens zo erg want die delers zijn veelal jongeren die het geld niet hebben. Later, als ze iets meer verdienen kennen ze Netflix en zijn ze mogelijk verhangen aan hun favoriete series, zo rekenen ze. Bovendien speelt Netflix op de grote getallen, die paar valsspelers zijn het minst van hun zorg zolang ze blijven groeien in betalende abonnementen.
Je gelooft toch niet dat het oude model gaat blijven bestaan met hoge prijzen voor veelal herhalingen die gevuld worden met irritante reclame. Vast willen houden aan iets dat voorbijgestreefd is, is zelden een wijze beslissing.
-
- Elite Poster
- Berichten: 4340
- Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
- Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
- Bedankt: 331 keer
VTM panikeert al langer over hun reclame inkomsten en ik denk dat ze weinig zullen kunnen doen om het tij te keren. Het niet doorspoelbaar maken van reclame zou wel eens meer mensen kunnen doen afhaken. Ze zullen al wel onderzocht hebben hoe ver je kan gaan met kijkers te ergeren.
Als ik het kijkgedrag hier bekijk dan is het aandeel van "de commerciëlen" er jaar na jaar op achteruit gegaan. VTM, 2Be hebben we het laatste jaar niet bekeken (geen seconde). Voor VTM was dat zelfs al veel langer zo. Ook het aandeel Vier is beperkt geweest tot "De mol" en wat flarden van de slimste mens tijdens het avondeten dus nooit volledige afleveringen.
Eigenlijk kijken we bijna uitsluitend VRT/Canvas en (speciaal voor r2504 een niet-gedeelde) Netflix.
Zelfs mijn 85 jarige schoonmoeder, die al twee afstandsbedieningen moest vervangen wegen kapot "3" (VTM) knopje klaagt steeds meer "dat ze toch serieus overdrijven met hun reclame".
Feit blijft dat de kleine koek met te veel verdeeld moet worden. Hebben we voor 6 miljoen Vlamingen echt zo veel zenders nodig. Voor hoe veel mensen moet er "plattelands TV", Ment, Vijf, Vitaya... zijn?
Als ik het kijkgedrag hier bekijk dan is het aandeel van "de commerciëlen" er jaar na jaar op achteruit gegaan. VTM, 2Be hebben we het laatste jaar niet bekeken (geen seconde). Voor VTM was dat zelfs al veel langer zo. Ook het aandeel Vier is beperkt geweest tot "De mol" en wat flarden van de slimste mens tijdens het avondeten dus nooit volledige afleveringen.
Eigenlijk kijken we bijna uitsluitend VRT/Canvas en (speciaal voor r2504 een niet-gedeelde) Netflix.
Zelfs mijn 85 jarige schoonmoeder, die al twee afstandsbedieningen moest vervangen wegen kapot "3" (VTM) knopje klaagt steeds meer "dat ze toch serieus overdrijven met hun reclame".
Feit blijft dat de kleine koek met te veel verdeeld moet worden. Hebben we voor 6 miljoen Vlamingen echt zo veel zenders nodig. Voor hoe veel mensen moet er "plattelands TV", Ment, Vijf, Vitaya... zijn?
Bye, Maurice
https://on4bam.com
https://on4bam.com
-
- Elite Poster
- Berichten: 4357
- Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
- Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
- Bedankt: 100 keer
Ik kijk heel veel Wijkopen auto's en trivago reclame. Dagelijks minstens 10 keer en wat ben ik blij dat deze elke keer terugkomen
Maargoed ik doe het voor de programma's. Soms kijk ik eens een film zenderonafhankelijk of eens Aspe of Flikken maastricht maar voor de rest is het Discovery channel.
Maargoed ik doe het voor de programma's. Soms kijk ik eens een film zenderonafhankelijk of eens Aspe of Flikken maastricht maar voor de rest is het Discovery channel.
-
- Elite Poster
- Berichten: 3395
- Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
- Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
- Bedankt: 95 keer
netflix is nu niet beperkt maar het klopt dat het op termijn onwerkbaar zal zijn om voor elke streamingdienst 10 euro af te dokken.boonpwnz schreef:Op Netflix heb je een heel beperkt aanbod.
Op deze manier moet je meerdere abbonementen nemen om alles te kijken wat je wil.
ook dat loopt ook den duur serieus op en wordt onbetaalbaar