jawelPatje schreef:Normaal geen korting op deze packs.
![Very Happy :-D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
boonpwnz schreef:Bwa als mensen eens moeite zouden nemen om alles te lezen...Bababa schreef:Tuttimus heeft standaard de tv-bundel optie aangevinkt, wat toch echt een smerige zet is.
Die bundel die je noemt is als het ware een extra zender pakket bovenop de gewone digitale tv kanalen, dus wie geen extra pakket wil kan het uitvinken ( komt dan ook goedkoper uit - 7,95€ ) en hou je gewoon de standaard tv kanalen.proximusboyke schreef:boonpwnz schreef:Bwa als mensen eens moeite zouden nemen om alles te lezen...Bababa schreef:Tuttimus heeft standaard de tv-bundel optie aangevinkt, wat toch echt een smerige zet is.
Wat is daar smerig aan ???? Als je een bundel kiest waar tv inzit is het normaal dat daar TV inzit. Ik doe doe er al raar van dat je dat kunt uitvinken.
Als je geen tv nodig hebt kies gewoon een andere bundel.
Zoals je hierboven kan lezen, gaat he om een extra betalend zenderpakket. Jouw reactie illustreert perfect wat ik bedoelde met smerige zet: Proximus doet het lijken alsof je die bundel moet hebben en je anders geen tv hebt. Je moet al héél zeker zijn en jezelf en sterk in je schoenen staan om het UIT te schakelen als consument.proximusboyke schreef: Wat is daar smerig aan ???? Als je een bundel kiest waar tv inzit is het normaal dat daar TV inzit. Ik doe doe er al raar van dat je dat kunt uitvinken.
Wow mensen. Ik zag die tv bundel uitschakel optie in een paar oogwenken.Bababa schreef:Je moet al héél zeker zijn en jezelf en sterk in je schoenen staan om het UIT te schakelen als consument.proximusboyke schreef: Wat is daar smerig aan ???? Als je een bundel kiest waar tv inzit is het normaal dat daar TV inzit. Ik doe doe er al raar van dat je dat kunt uitvinken.
Als je geen bundel selecteert, staat de optie tv-bundel wel aan en betaal je wel, ook al gebruik je er geen.Splitter schreef:euh, guys...
standaard is er toch GEEN bundel geselecteerd? (je moet ZELF een optie kiezen)
de "niet oplettende klant" zal gewoon niets selecteren (want die leest meestal gewoon niet verder dan zijn neus) en drukt dan op "in mandje"
oh? then tell me... wat is er dan geselecteerd?Bababa schreef:Als je geen bundel selecteert, staat de optie tv-bundel wel aan en betaal je wel, ook al gebruik je er geen.
Dat vele bedrijven helaas commercieel dubieuze praktijken gebruiken, betekent niet dat wij het als consument moeten goedpraten, apprecieren of waarderen.heist_175 schreef:Ach ach.
Bij Pixmania lapten ze u ook "automagisch" een garantieverlening aan, in het betaalproces.
Idem een kabelwinkel in NL.
Is het eerlijk? Nee.
Trappen er velen in? Hopelijk niet, waarschijnlijk wel.
dat ligt aan het pakket dat jij dus kiest.cadsite schreef:Ik vind dit eerlijk gezegd toch ook redelijk tricky.
Wat zit er dan in dit "extra pakket"?
hoe kan het upselling zijn, als de standaard prijs (die dus geadverteerd is) het pakket al meerekent?Didymus schreef:Niet mee eens. Die interface is duidelijk gemaakt in functie van upselling (wat uiteraard bij het hele Tuttimusverhaal past), met een opt out die je moet zoeken om de "goedkopere" configuraties te kunnen bestellen.
Dat is waar.Bababa schreef:Dat vele bedrijven helaas commercieel dubieuze praktijken gebruiken, betekent niet dat wij het als consument moeten goedpraten, apprecieren of waarderen.
hmm... dat had ik niet getest, maar idd zijn er verschillende prijzen afhankelijk van de bundel en de manier waarop...petrol242 schreef:Ik begrijp bababa zijn standpunt wel. Heel die bundelselectie is vrij dubieus en ik kan er eigenlijk geen logica in vinden. Wanneer je dus voor de bundeloptie kiest moet je bijbetalen (ik zie dat dus niet als een korting) ook al kies je geen enkele.
En dan moet je eens spelen met combinaties van bundels. Kies je bijvoorbeeld voor International Sports komt er niets bij in de prijs. Zet het terug uit. Kies je voor All Sports, waar International Sports mee zin zit, dan komt er 5 euro bij. Als je dan International Sports terug aanklikt komt er 9.95 euro bij???
sja, eigen fout, toch?cadsite schreef:Wat het probleem is?
Dat mensen die te lui/dom/onwetend/... (vul zelf maar aan of in) zijn een pakket nemen dat duurder is dan wat ze willen en beschikbaar is.
Omdat enorm misleidend is. Consumenten durven het niet uitvinken omdat ze denken anders geen tv te hebben. "Je hebt geen tv-bundel gekozen; ben je zeker dat je er niet wilt van profiteren?Splitter schreef: ik heb in ieder geval nog steeds geen antwoord op waarom het misleidend of fout zou zijn: je krijgt de geadverteerde prijs, met een keuze wat je wil,
en als je niks wil krijg je een korting van dezelfde waarde als dat je normaal een bundel zou hebben.
is net zoals dat je een decoder koopt dat je 8 euro korting krijgt op de geadverteerde prijs, gezien dit meegerekend is in de prijs.
"durven het niet uitvinken"... ze moeten een optie AAN vinken!!!!Bababa schreef: Omdat enorm misleidend is. Consumenten durven het niet uitvinken omdat ze denken anders geen tv te hebben. "Je hebt geen tv-bundel gekozen; ben je zeker dat je er niet wilt van profiteren?
Dat is heel onduidelijk voor een consument: is Proximus tv hetzelfde als een tv-bundel? Het gaat er niet om dat jij en ik het weten.boonpwnz schreef: Dus dan krijg je alsnog de keuze of je een extra pakket wil maar sowieso heb je proximus TV.
Ik weet niet wat er zo onduidelijk aan is?
Neen het staat standaard aan, zoals ik in mijn screenshots toon. Enkel als je het expliciet uit zet heb je geen tv bundel. Vergelijk het met de aanpak van Telenet die wel koosjer en transparant is: "extra opties"Splitter schreef:Bababa schreef:
"durven het niet uitvinken"... ze moeten een optie AAN vinken!!!!
en als ze niet kunnen lezen en nadenken, dan moeten ze niet op internet zitten, punt.
De opt-in vs opt-out is net het hele discussiepunt!!!heist_175 schreef:De webinterface geeft toch mooi aan dat de optie standaard aangevinkt is, er staat zelfs bij dat je *korting* krijgt als je het uitvinkt. Veel transparanter kan je toch niet verwachten (los van de opt-in ipv opt-out).
mwoah, als er zou staan "ga door zonder tv abonnement" zou het bewuste misleiding zijn. nu is het hoogstens wat onoplettendheid,cadsite schreef:Is dat van niet willen zien of niet kunnen zien...
Er staat "Ga door zonder TV-bundel".
Mocht hier staan:
"Ga door zonder extra zender pakket" of "Ga door zonder extra TV-pakket" dan was het een héééél ander verhaal.
...
Dit is bewuste misleiding.
100%cadsite schreef: Er staat "Ga door zonder TV-bundel".
Mocht hier staan:
"Ga door zonder extra zender pakket" of "Ga door zonder extra TV-pakket" dan was het een héééél ander verhaal.
Er werd gewoon bewust gekozen om het woordje 'extra' eruit te laten zodat klanten denken dat ze geen TV gaan kunnen kijken zonder die kost.
Draai het of keer het hoe je wil. Vergelijk het met van de pot gerukte zaken... Dit is bewuste misleiding.[
Bedankt.Splitter schreef:(want blijkbaar is dom zijn de standaard op internet tegenwoordig?)
cadsite schreef:Bedankt.Splitter schreef:(want blijkbaar is dom zijn de standaard op internet tegenwoordig?)![]()
Tegenwoordig is TV/internet niet meer voor de nerds. Mémé en pépé sluiten dat ook af. Wees maar zeker dat zij denken dat ze die bundel nodig hebben om tv te kunnen zien.
.
Stop aub met die denigrerende opmerkingen. Er zijn hier mensen die de opkomst van het internet hebben meegemaakt. De meeste forumgangers zijn echt wel mee hoor, mocht je daar ongerust over zijn. En in feite heeft het niets met "ervaring" op het internet te maken, wat je daar ook mee mag bedoelen. Misleiding en aansturen van klanten is al zo oud als de Romeinen.boonpwnz schreef:Bababa kijk naar men screenshot staat er klaarduidelijk op.
Als je zo aan het muggenziften bent dan zou je beter geen internet hebben want het is zo duidelijk...
Mag ik even tussenkomen want jij beweert dat die keuze is opgedrongen???petrol242 schreef:boonpwnz schreef:Bababa kijk naar men screenshot staat er klaarduidelijk op.
Als je zo aan het muggenziften bent dan zou je beter geen internet hebben want het is zo duidelijk...
Bababa heeft het net wél door en klaagt het aan. Het gaat over de opt-in of opt-out van een keuze. Het is gewoon fout dat je als consument heel duidelijk moet aangeven dat je een opgedrongen optie niet wil. En het dan nog als een korting bestempelen als je het niet wil, is helemaal straf. Een half vol of een half leeg glas hé. Hetzelfde, maar met een totaal andere insteek. Als dat muggenziften is, dan is dat maar zo.
Ook de terminologie is zo misleidend. Je kan dus voor een bundel kiezen, waar je voor moet bijbetalen die dan weer refereert naar extra media pakketten. En in die keuzebepaling loopt het helemaal mank. Heb je daar al eens mee gespeeld? Je gaat verschieten!
Opt-out dus, en daar gaat dus de discussie over hé. Niet over wat mensen wel of niet begrijpen want ik denk dat iedereen zo wel mee is.Je kan het eventueel eruit laten maar standaard is het inbegrepen.
Opt-out?petrol242 schreef:Opt-out dus, en daar gaat dus de discussie over hé. .Je kan het eventueel eruit laten maar standaard is het inbegrepen.