Router met dialup en breedband mogelijkheden

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Plaats reactie
Lukse
Premium Member
Premium Member

Bij kennissen hebben ze momenteel een dialup verbinding met een interne modem.
Ze willen de pc nu verplaatsen naar een kamer waar ze onmogelijk met een telefoon- of netwerkkabel kunnen geraken.
Het gaat dus draadloos moeten gaan.
Op termijn, als de kinderen naar het hoger gaan, willen ze adsl aanschaffen.
Weet iemand hier een oplossing voor, zonder in de toekomst extra apparatuur te moeten aanschaffen?
Ik heb hun al gezegd dat dat niet bestaat, maar het kan geen kwaad het eens te vragen hier eh :wink:
MaRtO
Elite Poster
Elite Poster

Kunnen ze gewoon niet een draadloze adsl router(met ingebouwde switch) kopen en daar dan die dial-up modem aanhangen?
Arrigi
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

°MaRtO°° schreef:Kunnen ze gewoon niet een draadloze adsl router(met ingebouwde switch) kopen en daar dan die dial-up modem aanhangen?
1) Een interne modem hang je niet aan een hardware-router. (kan ook niet met de aansluiting)
2) Een ADSL-router kan geen verbinding maken met een gewone modem.
3) Geen extra apparatuur kopen dacht ik ? (al heb je gelijk dat ze iets moeten kopen)

@Lukse: Zonder iets extra te kopen zal het niet gaan. :)
De beste opties om te doen lijken me draadloos (ad-hoc) of via de elektriciteit.
Sensei Zeon
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Oude pc zetten die de verbinding maakt (niet echt aan te raden, maar soit).
Ik zou zelf gaan voor toch een kabel te trekken, UTP dan, kan je ook gebruiken voor telefoon en later voor netwerk, maar draadloos heb ik geen idee dat het zou bestaan. Tenzij met een oude inbelrouter die je dan aan de switch hangt die aan het AP hangt (of ingebouwd), maar of je dat nog ergens (betaalbaar) vindt betwijfel ik en dan moet er later nog een router gekocht worden.
Your Sensei sends his greetz, SeNsEi Ze0n

Afbeelding
Gast

Lukse schreef:Bij kennissen hebben ze momenteel een dialup verbinding met een interne modem.
Ze willen de pc nu verplaatsen naar een kamer waar ze onmogelijk met een telefoon- of netwerkkabel kunnen geraken.
Weet iemand hier een oplossing voor, zonder in de toekomst extra apparatuur te moeten aanschaffen?
Ik heb hun al gezegd dat dat niet bestaat, maar het kan geen kwaad het eens te vragen hier eh :wink:
oplossing is een modem-router (basis station) vb: van Philips te koop in de belgacom winkel :lol: kostprijs... nu 79 €
MaRtO
Elite Poster
Elite Poster

Debruineo schreef:
°MaRtO°° schreef:Kunnen ze gewoon niet een draadloze adsl router(met ingebouwde switch) kopen en daar dan die dial-up modem aanhangen?
1) Een interne modem hang je niet aan een hardware-router. (kan ook niet met de aansluiting)
2) Een ADSL-router kan geen verbinding maken met een gewone modem.
3) Geen extra apparatuur kopen dacht ik ? (al heb je gelijk dat ze iets moeten kopen)

@Lukse: Zonder iets extra te kopen zal het niet gaan. :)
De beste opties om te doen lijken me draadloos (ad-hoc) of via de elektriciteit.
Wist ik niet, maar bedankt voor de uitleg.

Ik zal mss wat meer weten over routers als ik er zelf een heb. :-)
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 61 keer
Bedankt: 110 keer
Provider

Dat ze een soort ADSL - kabel light abbo kopen hé, dat komt toch op hetzelfde neer qua kosten als je 3-4 uur per week surft en het gaat zelfs sneller.

Dan kopen ze er meteen een routertje bij die draadloos kan :)
Gast

Anonymous schreef:
Lukse schreef:Bij kennissen hebben ze momenteel een dialup verbinding met een interne modem.
oplossing is een modem-router (basis station) vb: van Philips te koop in de belgacom winkel :lol: kostprijs... nu 79 €
Kan die inbellen?
geert
Member
Member
Bedankt: 1 keer

Hoi,

ik heb hier nog een draadloze 11.b (4X speed) router van US Robotics op overschot liggen die zowel het broadband (adsl) als het klassieke modem (dial up)kan gebruiken.
Zie hier voor meer info : http://www.usr.com/products/networking/ ... ku=USR8022

Geert :-D
Lukse
Premium Member
Premium Member

geert schreef:Hoi,

ik heb hier nog een draadloze 11.b (4X speed) router van US Robotics op overschot liggen die zowel het broadband (adsl) als het klassieke modem (dial up)kan gebruiken.
Zie hier voor meer info : http://www.usr.com/products/networking/ ... ku=USR8022

Zit daar ook een breedband modem in?
Kartouch
Pro Member
Pro Member
Bedankt: 1 keer

Lukse schreef:
geert schreef:Hoi,

Zit daar ook een breedband modem in?
Aangezien hij zowel Broadband als dial up aan kan zou dit toch moeten hé.
Lukse
Premium Member
Premium Member

Kartouch schreef:...

Aangezien hij zowel Broadband als dial up aan kan zou dit toch moeten hé.
Niet per sé.
Kan ook zijn dat er een wan poort opzit en dat daar nog een modem op aangesloten moet worden.
Ik zie bij de specs ook niet direct staan dat er een breedband modem in zit.
Ofwel kijk ik er weer over :eek:
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

geert schreef:ik heb hier nog een draadloze 11.b (4X speed) router van US Robotics op overschot liggen die zowel het broadband (adsl) als het klassieke modem (dial up)kan gebruiken.
Dit werkt wel, maar is gevaarlijk voor je telefoonkosten... het is namelijk moeilijk te controleren wanneer het ding een verbinding maakt, en ze weer verbreekt.

Zoals Ken al schreef, ga gewoon voor een ADSL light abonnement en dan heb je al die ellende niet, en veel verschil zal het niet maken.
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”