Ik vraag me af hoe ik met een Tp link Cp210 (externe antenne) kan inloggen op een acces point op een camping ?
Met een laptop krijg je dan eerst een website waar ik mijn user en ww moet ingeven maar met die Tp link lukt dat niet.
De verbinding is ook niet beveiligd dus ik kan geen wpa of wep selecteren in de Tp link.
Hoe op camping inloggen op internet met externe antenne?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
- Bedankt: 217 keer
Zo te zien ondersteunt de TP-Link CPE210 geen Wi-Fi authenticatie via een webpagina (captive portal). Wat misschien wel zou lukken is met je laptop het MAC-adres van de CPE210 klonen, inloggen op het Wi-Fi netwerk en vervolgens de CPE210 verbinding laten maken met het Wi-Fi netwerk en je laptop terug instellen op zijn normale MAC-adres.
Om het MAC-adres te wijzigen kan je eens kijken bij de instellingen van je Wi-Fi-adapter. Ik heb die optie echter enkel bij mijn Ethernet-adapter:
Om het MAC-adres te wijzigen kan je eens kijken bij de instellingen van je Wi-Fi-adapter. Ik heb die optie echter enkel bij mijn Ethernet-adapter:
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- mailracer
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 224 keer
- Bedankt: 318 keer
Ik heb daarvoor het toestelletje in de link voor aangeschaft.
http://nl.tp-link.com/products/details/ ... R802N.html
Je plaatst het in wisp router mode. Waarbij je het ssid van de kamping kiest. Dit zal dan de wan worden van deze router. Je kan dan met een laptop die op het ssid van je wisp router is verbonden een eerst connectie maken met het internet. Je krijgt dan een pagina te zien van de camping WiFi om in te loggen. Het ip adres Van de wisp router zal dan onthouden worden als access voor jouw eigen netwerk. Nieuwe toestellen laat je connectie maken met het ssid van je eigen wisp router en deze hoeven dan niet in te loggen.
Het toestel dat je hebt ondersteunt ook wisp router dus zou het moeten lukken
http://nl.tp-link.com/products/details/ ... R802N.html
Je plaatst het in wisp router mode. Waarbij je het ssid van de kamping kiest. Dit zal dan de wan worden van deze router. Je kan dan met een laptop die op het ssid van je wisp router is verbonden een eerst connectie maken met het internet. Je krijgt dan een pagina te zien van de camping WiFi om in te loggen. Het ip adres Van de wisp router zal dan onthouden worden als access voor jouw eigen netwerk. Nieuwe toestellen laat je connectie maken met het ssid van je eigen wisp router en deze hoeven dan niet in te loggen.
Het toestel dat je hebt ondersteunt ook wisp router dus zou het moeten lukken
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
- Bedankt: 8 keer
Geloof het of niet maar ik heb hier ook nog een TP-Link TL_WA801ND bij.
Deze hier op het dat gezet en daarmee kon ik inloggen en heb een redelijke stabiele verbinding ermee.
Het lijkt me trouwens dat dit toestel sterker is dan de TP-Link Cp210.
Deze hier op het dat gezet en daarmee kon ik inloggen en heb een redelijke stabiele verbinding ermee.
Het lijkt me trouwens dat dit toestel sterker is dan de TP-Link Cp210.
- WalterB1
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
- Bedankt: 133 keer
Dus met een TP-Link TL-WR802N zou je automatisch kunnen verbinden met een TelenetWifree of een Proximus Auto FON en die verbinding delen?
Interessant als back-up internet-oplossing.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
- Bedankt: 217 keer
Ja, en met die TP-Link CPE210 zou dat ook moeten lukken, aangezien Telenet WiFree en Proximus Auto Fon werken met WPA2-Enterprise in plaats van een open Wi-Fi netwerk met een captive portal.
-
- Elite Poster
Ik heb inmiddels beide toestellen als repeater ingesteld en nu kan ik met verschillende toestellen inloggen op de cp210 als op de tl-wr802n.
Enige probleem blijft dat signaal van de antenne goed te kunnen opvangen met al die bomen hier op de camping.
Wat is volgens jullie heb beste toestel om deze signalen op te pikken, de cp210 of de tl-wr802N ?
Signaal van de camping : -62/-104 11 b, g, n 130 Mbps Open 14:06:48 00:00:34 ago Infrastructure
Signaal cp210 -43 1+5 b, g, n 300 Mbps Open
Enige probleem blijft dat signaal van de antenne goed te kunnen opvangen met al die bomen hier op de camping.
Wat is volgens jullie heb beste toestel om deze signalen op te pikken, de cp210 of de tl-wr802N ?
Signaal van de camping : -62/-104 11 b, g, n 130 Mbps Open 14:06:48 00:00:34 ago Infrastructure
Signaal cp210 -43 1+5 b, g, n 300 Mbps Open
Laatst gewijzigd door karine 20 aug 2017, 17:09, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Niets nieuwS, hierover is al enkele keren geschreven, zoals:WalterB1 schreef:Dus met een TP-Link TL-WR802N zou je automatisch kunnen verbinden met een TelenetWifree of een Proximus Auto FON en die verbinding delen?
Router achter Hotspot
pas op
In dergelijke opstelling wordt de WLAN gedeeld door de WAN verbinding (traffiek met de Hotspot), en de LAN verbinding (traffiek met de Clients).
Tenzij de WISP router dual band Wifi heeft (en je dus de 2.4 GHz band gebruikt voor de WAN connectie, en de 5GHZ voor de LAN). Dan kan het gelijktijdig ...
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Elite Poster
Ik heb intussen de TL-802N aangesloten op de CP210, nu gaat het internet al deftig.(6 Mbit)
CP210 hangt buiten als repeater en de 802 staat binnen als AP.(wap beveiligd)
Nadeel is nu wel dat iedereen in de omgeving gebruik kan maken van het signaal van mijn CP210.
Zou een oplossing zijn op de cp210 in bridge mode te zetten ?
CP210 vangt dan het draadloze signaal op en stuurt dit bedraad verder naar de 802N.
CP210 hangt buiten als repeater en de 802 staat binnen als AP.(wap beveiligd)
Nadeel is nu wel dat iedereen in de omgeving gebruik kan maken van het signaal van mijn CP210.
Zou een oplossing zijn op de cp210 in bridge mode te zetten ?
CP210 vangt dan het draadloze signaal op en stuurt dit bedraad verder naar de 802N.
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Dat lijkt mij inderdaad de ideale opstelling. Er komt hier geen "repeating" aan de pas ...karine schreef:CP210 staat nu als client ingesteld en de TL-802 als AP.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
-
- Elite Poster
Ben ik eens mee aan het testen geweest maar bleek toch niet te werken.nickz schreef:Ja, en met die TP-Link CPE210 zou dat ook moeten lukken, aangezien Telenet WiFree en Proximus Auto Fon werken met WPA2-Enterprise in plaats van een open Wi-Fi netwerk met een captive portal.