Doen de Gentenaars al jaren, betalen voor de opvoeding van al die jonge dorpelingen.ITnetadmin schreef: De onwetendheid aanpakken, dat is de taak van Gent.
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Ik geef je idd het voordeel van de twijfel, omdat je niet van de buurt bent en een fervente auto-fanaat als bron hebt: Wie verwacht er tegenwoordig nog gratis parkings in een stadscentrum?ITnetadmin schreef:Klopt wel, heb ik al ns gezien.
Maar de gratis parkings staan daar volgens Krisken niet op aangeduid.
Je mag me natuurlijk corrigeren, ik ben niet van in de buurt en heb alles van horen zeggen.
Laat de lokale middenstand ervoor opdraaien... uiteindelijk willen zij toch klanten.FlashBlue schreef:Wie verwacht er tegenwoordig nog gratis parkings in een stadscentrum?
Dat rekenen ze dan door aan de klanten, ook aan de klanten die niet met de wagen komen... Hoor je de mensen die met het OV komen al zeggen "en wij dan"? En de fietsers willen dan een fietsvergoeding. Anno 2017 gaan maatregelen die enkel de auto bevoordelen op heel wat protest botsen (terecht m.i., de auto is geen Koning meer).r2504 schreef:Laat de lokale middenstand ervoor opdraaien... uiteindelijk willen zij toch klanten.FlashBlue schreef:Wie verwacht er tegenwoordig nog gratis parkings in een stadscentrum?
En waarom zouden we? Ik mijn parking verliezen en nog een hoop geklaag aan mijn kop omdat er te weinig bordjes staan om hen de weg te wijzen.Kenw00t schreef:Meer dan 90 reacties en nog steeds niemand die gelinkt heeft naar de parkeerzones op straat?
Juist ja, want die parking is alleen maar voor "echte" gentenaars9livesuni schreef: En waarom zouden we? Ik mijn parking verliezen en nog een hoop geklaag aan mijn kop omdat er te weinig bordjes staan om hen de weg te wijzen.
Het ging net de goede kant op, er ontspinde zich bijna een volksgedragen promo campagne voor de onderbenutte P+R ( P+B voor de leuvenaars )
Bedankt om mijn leefomgeving te verzieken Kenw00t
Ja inderdaad, en je bekijkt het van de verkeerde kant.tonym schreef:Openbaar vervoer is ook niet rendabel en er word met overheidsgeld (belastingen) ook zwaar in geinvesteerd.
Omgekeerd word de auto zeer zwaar belast en dienen die inkomsten niet altijd voor auto infrastructuur.
Het is maar hoe je het bekijkt.
FunkStar schreef:Maar mijn grootste probleem is dat alle Gentenaars en ook de nieuwe Gentenaars doen alsof 't stad van hen is.
Natuurlijk niet elke Gentenaar, ver van zelf maar wel de meeste die hier op het forum zitten zo te zien. Dat was mijn punt. Elk systeem heeft zijn voor en nadelen. Maar bij sommigen is het enkel zwart of wit.9livesuni schreef:Een wel zeer duidelijke kijk op de Gentenaar.
Ik woon in de stad en kan dankzij het circulatieplan mijn eigen straat niet meer reglementair in als ik van de Dampoort kom. Ik zou 3,2 km moeten omrijden, dit alles binnen mijn eigen 'sector' volgens het plan. Dat is dan zogezegd voor betere luchtkwaliteit. Heel die opdeling in getto's, waarbij je niet van de ene getto naar de andere kan rijden tenzij je over een door de 'Kommandantur' afgeleverd 'Passierschein' (doorgangsbewijs) beschikt is er sowieso al zwaar over. Het lijkt wel een bezette stad, die lelijke betonblokken, rode strepen en belachelijke speelcontainers (die niet worden gebruikt) ook overal, een schande voor een historische stad als Gent.fluppie schreef:Ik zal niet ontkennen dat voor mensen die in de stad wonen de leefomstandigheden mss. wel veel verbeterd zijn.
Wat doornormaal is, invalswegen en hoofdroutes zijn er met een reden, het is niet de bedoeling om toegang langs de kleine straatjes mogelijk te laten of om inter-lob verkeer toe te laten. De bedoeling is om een invalsroute te gebruiken die past bij de lob waar je in moet zijn/woont, niet om te proberen vast te houden aan oude sluiproutes, of heel het centrum te doorkruisen, daar is de stadsring voor.nickz schreef: Ik woon in de stad en kan dankzij het circulatieplan mijn eigen straat niet meer reglementair in als ik van de Dampoort kom. Ik zou 3,2 km moeten omrijden, dit alles binnen mijn eigen 'sector' volgens het plan. Dat is dan zogezegd voor betere luchtkwaliteit. Heel die opdeling in getto's, waarbij je niet van de ene getto naar de andere kan rijden tenzij je over een door de 'Kommandantur' afgeleverd 'Passierschein' (doorgangsbewijs) beschikt is er sowieso al zwaar over.
Want betonblokken om voetgangers en OV zones af te schermen van auto's, en om knippen te forceren zijn "lelijk" omdat je niet gewoon een bord kan negeren natuurlijk, en alsnog doorrijden, en wegmarkeringen om duidelijk te maken dat je er niet hoort met de auto zijn ook niet functioneel want ze hinderen je in je autotje?nickz schreef: Het lijkt wel een bezette stad, die lelijke betonblokken, rode strepen en belachelijke speelcontainers (die niet worden gebruikt) ook overal, een schande voor een historische stad als Gent.
Typisch voorbeeld van een mentaliteit die niet bij eender welke moderne stad hoort. Nooit van het concept modal shift gehoord, en leeft nog in de "Mijn auto, mijn rijweg,dus iedereen uit mijn weg" tijd. Ben je dan verwonderd dat men het gaat forceren, als mensen gewoon koppig zijn en niet willen meewerken?nickz schreef:Als centrumbewoner zeg ik dat heel dat circulatieplan (wat in een beschutte werkplaats lijkt te zijn ontwikkeld), zo snel mogelijk moet worden teruggeschroefd en bovendien moeten de parkeertarieven terug aanzienlijk naar beneden, want momenteel ben ik beschaamd om hier nog bezoek te ontvangen en die mensen zo'n hoge parkeertarieven te laten betalen. Indien mogelijk laat ik ze nu soms zelfs op de P&R in Gentbrugge parkeren en dan ga ik hen zelf ophalen en terugbrengen met mijn auto (resultaat: dubbel zo veel diesel verstookt). En neen, ik ga die mensen niet vragen om te gaan staan wachten op een tram, daar vervolgens ook weer voor te betalen om dan in de stinkende lijfgeuren van anderen te gaan zitten (als er tenminste nog zitplaatsen zijn, anders rechtstaan).
Ik denk eigenlijk dat je over een paar jaar wel naar een boerendorp gaat vluchten door die koppigheid, want hoe slecht je Gent nu ook vind, andere steden volgen, of lopen zelfs voor.nickz schreef:
Mijn auto is echter mijn vrijheid en ik zal die voor niets of niemand wegdoen of laten staan en al zeker niet voor zo'n fanatieke groene dwingeland uit de West-Vlaamse boerenbuiten (in Gent beter bekend als 'Ratteeuw')! Ik rij met de fiets wanneer ik dat zelf wil, niet omdat men mij daartoe probeert te verplichten, en ik rij eveneens met mijn auto wanneer ik dat zelf wil. We leven nog altijd in een vrij land, al begin ik daar hoe langer hoe meer aan te twijfelen de dag van vandaag.
Dat zgn. 'Burgerkabinet' is een lege doos om toch een schijn van inspraak te geven. Alles wordt zeer streng gemodereerd zodat er geen wezenlijke aanpassingen aan het plan mogelijk zijn. Door deze gang van zaken zijn er al meer leden opgestapt dan dat er opvolgers zijn. De groenen zijn uiteraard gebleven, all according to plan.Dizzy schreef:Het circulatiepplan is niet perfect en er komt een evaluatie eind dit jaar. Het burgerkabinet formuleerde heel wat aanbevelingen waarvan een aantal al uitgevoerd werden.
Veel liever militairen die over mijn en uw veiligheid waken zonder dat je daar hinder van ondervindt, dan overal wegblokkades. Auto's konden vroeger vrij circuleren. Nu rijden ze km's om en/of staan ze stil op de R40. Zeer bevorderlijk voor de luchtkwaliteitDizzy schreef:Gent een bezette stad? maar dan wel eentje waar er GEEN militairen met mitraillette rondlopen. Vroeger was er een bezetting... door wagens.
Na de vergelijkingen van een provinciestadje als Gent met hoofdsteden zoals Kopenhagen, nu zelfs een vergelijking met Chicago. Veel gekker kan het niet meer worden.Dizzy schreef:De parkeertarieven zijn al herzien en zijn echt niet zo anders dan in vergelijkbare populaire bestemmingen. Ben eens in Chicago geweest, niet echt een auto-onvriendelijke omgeving, en daar was parkeren duurder dan menig hotelkamer. Het was er ook niet echt een leegloop![]()
Het probleem doet zich voor via één van de invalswegen van mijn sector/getto. Door het omkeren van meerdere rijrichtingen in mijn buurt, geraak je er niet meer in via de invalsweg die van de Dampoort komt. Ik moet nu de enkelrichting in mijn straat negeren en vervolgens keren in het midden (aan het kruispunt met een andere straat) om dan in de juiste richting te parkeren. Ik ben nog niet gek genoeg om 3,2 km te gaan omrijden langs drie file plaatsen...FlashBlue schreef:Wat doornormaal is, invalswegen en hoofdroutes zijn er met een reden, het is niet de bedoeling om toegang langs de kleine straatjes mogelijk te laten of om inter-lob verkeer toe te laten. De bedoeling is om een invalsroute te gebruiken die past bij de lob waar je in moet zijn/woont, niet om te proberen vast te houden aan oude sluiproutes, of heel het centrum te doorkruisen, daar is de stadsring voor.
Mensen willen dwingen om hun auto te laten staan (dat heeft Watteeuw letterlijk in een radio-interview gezegd!) is iets wat je zou verwachten in een dictatuur, niet in een zgn. 'vrij land'.FlashBlue schreef:Typisch voorbeeld van een mentaliteit die niet bij eender welke moderne stad hoort. Nooit van het concept modal shift gehoord, en leeft nog in de "Mijn auto, mijn rijweg,dus iedereen uit mijn weg" tijd. Ben je dan verwonderd dat men het gaat forceren, als mensen gewoon koppig zijn en niet willen meewerken?
Dat soort van elitarisme zien we in Gent nochtans dagelijks terug bij de eco-elitaire (bak)fietsers die alle verkeersregels aan hun laars lappen en zich heer en meester van de weg wanen, tot zelfs het kloppen op en opzettelijk schade toebrengen aan auto's en vervolgens vluchtmisdrijf plegen.FlashBlue schreef:Zelden zoveel "ik sta boven de rest" elitairisme gezien
Ik zal dan wel eerst nog mijn stem uitbrengen op 14 oktober 2018 en de resultaten afwachten, want er zijn veel meer tegenstanders dan jij wil doen uitschijnen. Er zijn reeds meerdere burgerbewegingen opgericht die steeds meer vorm aan het krijgen zijn (sommigen zijn reeds een VZW) en volgens wat ik hier en daar hoor zal er ook een nieuwe politieke partij worden opgericht met als doel Gent terug te geven aan de Gentenaars, geboren en getogen stadsmensen, geen inwijkelingen uit het platteland die hier hun wil komen opleggen en een fiere, bruisende stad degraderen tot een boerengat.FlashBlue schreef:Ik denk eigenlijk dat je over een paar jaar wel naar een boerendorp gaat vluchten door die koppigheid, want hoe slecht je Gent nu ook vind, andere steden volgen, of lopen zelfs voor.
Parkeertarieven gaan alleen nog maar stijgen, en voetgangers en fietsers gaan alleen nog maar meer prioriteit krijgen in de steden. De volgende logische stappen zijn het bannen van straatparkeren en bewonersparkeren voorrang geven, en het schrappen van autoverkeer in woonbuurten behalve voor bewoners. Aangevuld met het omvormen van de centrumstraten tot fietsstraten, zodat de auto overal achter de fietsers moet blijven.
Ik vind het gewoon een bizar verhaal wat je hier komt vertellen. Hoe kan een kleine minderheid zoveel macht naar zich toetrekken in een stad?nickz schreef: Ik ben nog niet gek genoeg om 3,2 km te gaan omrijden langs drie file plaatsen...
Zeker ook toe te voegen: dampoort as dokken - beestenmarkt in beide richtingen maar vooral dok-beestenmarkt. Eerlijk is eerlijk, ik heb de indruk dat de files daar nog langer zijn dan voorheen.Dizzy schreef:De doorstroming verloopt goed en zeker niet slechter dan voor het plan. Ik ervaar het dagelijks op de bus die vroeger vaker vast stond. Pijnpunten zijn de nieuwe wandeling en aan de Palinghuizen waar men ingrepen plant.
Lijkt me een strak plan. Het voluntarisme zal helaas niet meer dan voor wat verdere versplintering zorgen zonder enig beduidend effect. Er is geen breed gedragen protest die de machtsverhouding danig zal verstoren, je ziet dat niet en binnen een jaar zal dat vermeende ongenoegen zeker niet naar de oppervlakte komen.nickz schreef: en volgens wat ik hier en daar hoor zal er ook een nieuwe politieke partij worden opgericht met als doel Gent terug te geven aan de Gentenaars, geboren en getogen stadsmensen, geen inwijkelingen uit het platteland die hier hun wil komen opleggen en een fiere, bruisende stad degraderen tot een boerengat.
WIj gingen naar de slijpstraat (GB,Ik geloof dat die er nu niet meer is) de Inno(vroeger ook GB) in de Veldstraat zelf,met de auto,die dan in een parking werd gezet,of gewoon in een straat achter de GB.9livesuni schreef:Uit nieuwsgierigheid, waar ging je net achter je boodschappen en in welke zin word je gehinderd door het circulatieplan.
Uit welke gemeente kom je dan?fluppie schreef:WIj gingen naar de slijpstraat (GB,Ik geloof dat die er nu niet meer is) de Inno(vroeger ook GB) in de Veldstraat zelf,met de auto,die dan in een parking werd gezet,of gewoon in een straat achter de GB.9livesuni schreef:Uit nieuwsgierigheid, waar ging je net achter je boodschappen en in welke zin word je gehinderd door het circulatieplan.
Denk er ook aan dat openbaar vervoer hier zo goed als onbestaande is geworden,voor ons schiet er niets over.
Als wij een aangetekende zending (van de post) missen,moeten we naar....Oostakker,al een goede 7 km verder.
Nu Fluppie, de reden dat ik nieuwsgierig was, ik vond het zeer bizar dat men van buiten Gent naar onze laatste restanten superettes in de kern zou komen. Nu U heeft gent al een eeuwigheid geleden vaarwel gezegd. Maar Gent heeft eigenlijk de laatste jaren niets anders gedaan dan buiten zijn voegen gegroeid te zijn. Dus moesten ze met een nieuwe frats komen om de mensen in een bepaalde richting te duwen. De meeste doemdenkers kunnen het niet genoeg melden dat Gent dood en onbereikbaar is, de grote hordes die zich komen manifesteren in de weekends om te shoppen hebben wellicht een ander beeld van Gent.fluppie schreef: WIj gingen naar