Vorige week stond ik op het punt te vertrekken naar mijn werk toen mijn internet plots begon te haperen. Sync kwijt, even later een veel lagere sync dan normaal enz. Omdat ik moest vertrekken even de modem herstart in de hoop dat alles in orde zou komen.
Ik woon in een appartement, toen ik de voordeur opende zag ik een technieker aan het werk met de hoofdaansluiting van het gebouw.
- Ik - Aha, daarom viel mijn internet weg.
- Technieker - Oh? Heb je ook internet? Ik heb de andere verbinding afgekoppeld omdat die maar met 1 draadje was aangesloten, ik dacht dat die niet actief was.
- Ik - Die is wel actief, alleen nu niet meer.
Toen hij mij weer 'aansloot' had ik plots nog maar 75/11 Mbps sync. Nadat hij op mijn appartement de kleur van de draadjes had gecheckt (1 v/d 2 was foutief) kon alles weer hersteld worden.
Besluit: die lijn was helemaal niet met 1 draadje afgesloten, want dan zou ik die lage sync hebben gehad. Dus die technieker deed zomaar wat. Als ik niet toevallig op dat moment daar gepasseerd was had ik waarschijnlijk enkele dagen zonder verbinding gezeten want zo'n nieuwe technieker staat niet binnen een dag op de stoep.
Nu, ik zal niet officieel klagen bij EDPnet, zij kunnen er niets aan doen en die technieker was wel bereidwillig en zichtbaar 'geambeteerd' door de situatie. Niet mijn bedoeling om die man op de vingers te laten tikken. Al vind ik het wel een rare ervaring.
Afgesloten tijdens installatie bij buren
- petrol242
- Elite Poster
- Berichten: 4368
- Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
- Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
- Bedankt: 271 keer
Weet je van welk bedrijf die technieker was? Als die niet van Edpnet was, heeft klagen bij Edpnet natuurlijk geen zin.
Was hij wel van Edpnet, zou ik het toch melden om zulke problemen in de toekomst bij anderen te voorkomen.
Was hij wel van Edpnet, zou ik het toch melden om zulke problemen in de toekomst bij anderen te voorkomen.
Laatst gewijzigd door petrol242 17 aug 2017, 05:15, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Premium Member
- Berichten: 535
- Lid geworden op: 18 apr 2009, 02:27
- Uitgedeelde bedankjes: 120 keer
- Bedankt: 69 keer
Hij kwam de buren op Proximus aansluiten... ik weet niet of dat per definitie door iemand van Proximus zelf gebeurt...
EDPnet VDSL XL (Vectoring zone 2 DLM 100/30)
NL Ziet + VTM Go + VRT Nu
Mobile Vikings prepaid 15 (focus: data)
OVH VOIP + EDPnet VOIP
NL Ziet + VTM Go + VRT Nu
Mobile Vikings prepaid 15 (focus: data)
OVH VOIP + EDPnet VOIP
-
- Member
- Berichten: 78
- Lid geworden op: 02 maa 2007, 16:31
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 9 keer
Ik heb hetzelfde meegemaakt met Dommel in mijn appartement in 2014. Proximus kwam voor een bovenbuur aan te sluiten en die technieker had mij ook gewoon afgekoppeld. Die dacht ook dat de lijn niet actief was.
- Sinna
- Elite Poster
- Berichten: 2417
- Lid geworden op: 14 nov 2008, 08:22
- Twitter: KrSi78
- Locatie: Brugge
- Uitgedeelde bedankjes: 208 keer
- Bedankt: 152 keer
Blijkbaar controleren ze dan niet goed. Het klopt wel dat het moeilijk bepalen is of er nog een lijn actief is als dat een raw copper is. Maar waarom dan zomaar afkoppelen? Geen idee...
Computer(k)nul