Servers Final Fantasy mikpunt van hackers

Voor de gamers. Hier kan je met al je opmerkingen, vragen, problemen terecht.
Plaats reactie
Kochanie
Elite Poster
Elite Poster

Sinds vorige week ondervinden spelers die een verbinding willen maken met het online spel Final Fantasy XI (FFXI) forse problemen bij het inloggen op de servers. De oorzaak is een langdurige DDOS-aanval. Dit staat te lezen bij ZDnet.

De makers van FFXI, Square Enix, hebben nog geen idee wie achter de hackactie zit. Daarom hebben ze de hulp ingeroepen van Internet Service Providers (ISP's) en politiediensten in Azië, Europa en de VS.

De Distributed Denial-of-Service-aanvallen (DDOS) begonnen vorige donderdag en maakten een dag later de FFXI PlayOnline-servers totaal onbereikbaar. Slecht nieuws voor gamers, want Final Fantasy is een Massive Multiplayer Online Role-Playing Game (MMORPG) die zich uitsluitend online afspeelt. Participanten betalen een maandelijkse abonnementsbijdrage om de spelwereld te mogen betreden.

Een DDOS-aanval is in het beste geval al moeilijk te weerstaan. Er valt maar weinig te doen als duizenden gekaapte pc's op hetzelfde moment een verbinding maken met uw server. Legitieme bezoekers krijgen dan nauwelijks of niet toegang, en als het een zeer zware aanval betreft, raakt het doelwit overbelast en valt de server helemaal uit.

Er zijn verschillende manieren om specifieke types DDOS-aanvallen te blokkeren. De hackers blijven in dit geval echter hun aanvalsmethode veranderen.

Square Enix heeft voorlopig geen idee wanneer de toegang tot de FFIX-servers opnieuw vlot zal verlopen. Een bericht op de supportpagina's van het softwarebedrijf maakt duidelijk dat gamers weinig meer kunnen doen dan lijdzaam toekijken en afwachten.

Bron: ZDnet
canabeez
Plus Member
Plus Member

hebben die "hackers" nu echt niks beter te doen?
Ben blij dat ik WoW speel, maar ik mag mij niet
inbeelden hoe het eraan toe zou gaan moesten ze
dat bij Warcraft ook proberen :?

Dan ga ik ze eigenhandig een kopje kleiner maken :twisted:

greetz
t.r.i.n.
Pro Member
Pro Member

Die hackers tonen enkel aan dat jij verslaafd bent aan je game.
Kemblin
Pro Member
Pro Member
Bedankt: 2 keer

t.r.i.n. schreef:Die hackers tonen enkel aan dat jij verslaafd bent aan je game.
Volgens mij zijn hackers zelf verslaaft dus die stelling gaat langs geen kanten op
canabeez
Plus Member
Plus Member

t.r.i.n. schreef:Die hackers tonen enkel aan dat jij verslaafd bent aan je game.
Hoo, meende da nu echt? Da had ik echt ni door :oops:

LOL D'uh :lol:

Ik ben zeker verslaafd aan da spel. en eerlijk gezegd zie ik daar niks
mis mee. Ik heb nog steeds mijn sociaal leven (incl gf) :)
En ik ken heel wat verslavingen die véél duurder zijn.
Gosh, zelfs roken kost op 3 dagen evenveel als een maandje
abo betalen, bovendien heb ik van da game veel meer plezier, en
zal ik er geen kanker van krijgen :lol:

Aangezien je de eerste steen werpt heb jij zeker geen verslaving? ;) *kuch*pcverslaving*kuch*

greetz mate ;)
t.r.i.n.
Pro Member
Pro Member

canabeez schreef:Aangezien je de eerste steen werpt heb jij zeker geen verslaving?
Veel te veel om op te noemen :wink:
Plaats reactie

Terug naar “Games”